Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat betekend dus gewoon dat je de teller kunt “terug draaien” met de opcom??
opzich best interessant om dat voor elke beurt/apk flink te doen. zo rij ik 25000 km per jaar, maar op de teller komt er dan mooi 7000 km per jaar bij :S…. of ben ik dan niet slim bezig :jerry
ja ik zou even met de pennen van de multimeter achter op de pennen meten van de schakelaar en vervolgens aan de schakelaar draaien. zo weet je of het aan de contact pennen ligt wat wim zegt als de verbinding goed is in de lichtschakelunit. anders gewoon opmaken en kijken of je het kunt fixen anders lekker naar de sloop gaan.
15 december 2011 om 21:42 In reactie op: motorkapverlengers / booskijkers voor Astra G te koop? #17960064als die zijpanelen zijn doorgelast he, hoe krijg je dan nog je koplampen eruit?
monteer je zo’n spoorverbreder gewoon tussen de velg en wielophanging zegmaar? is dat gewoon een soort opzetstukje ofzo?
@roadrad wrote:
mijn tuut op winterbandjes: 205/55/16

en op de zomerbandjes: 225/45/17

mooi genomen zo, die foto’s… nu kun je duidelijk het verschil tussen 16 en 17 inch zien
past dat zomaar 18 inch wielen? of moet er dan het één en ander aangepast worden aan de wielkasten?
En die banden, 35 hoog… ik vraag me af hoe comfortable dat nog rijdt, of is elke hobbel echt duidelijk voelbaar?@bassie16V wrote:
Mijn astra H staat nu op 15 inch,
maar het merk van de velg weet ik niet…
Heb hem zo gekocht…


Gr Bassie…..
Die lijken verdacht veel op AEZ wave velgen
is er niet toevallig een zekering uit je zekeringkast uit geklapt? dat moet wel haast
@Oenatje wrote:
de bout van het stuur in 1ste instantie er niet afhalen, anders klapt het stuur tegen je bakkes als je hem er aftrekt met geweld
het klinkt net alsof jij dat al ooit meegemaakt hebt haha:)
wel grappig om te horen dit. ik wilde eerst ook een seat leon sport 1.8 kopen, maar wat was boven m’n budget. Nu heb ik de astra waar ik ook super tevreden over ben, misschien toch wel goed dan.
Succes met het verkopen van je leon en terug kopen van een opel ;)kun je dat soort spul niet gewoon bij carmedia.nl bestellen?
die velgen zijn vet man
8 december 2011 om 19:21 In reactie op: orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade #17955660zijn dat die ruitenwissers van bosch met die spoilerachtige vorm erop? die heb ik er namelijk op zitten en als het daar over gaat… prima ruitenwissers, nooit herrie, stuiteren of strepen op de ruit
@DMLB ceo wrote:
Naja wellicht dat de 8 klepper die ik rij wordt bedoelt met 75 treurige pony’s :hmmz
ja ik bedoelde die 1.6jes met 75 pk idd.
meestal vind iedereen z’n eigen auto wel vlot, maar dat is puur gebasseerd op meningen enzo. Zo heb ik natuurlijk ook m’n eigen mening… misschien zou je kunnen zeggen dat als een auto binnen 10 sec naar de 100km/h tot de vlotte categorie behoord en modellen onder de 8,5 sec tot de snelle modellen behoord.
een z18xe zit op 9,5 sec aan de honderd een z22se op 8.7 sec (autoweek)
ik heb sinds een jaar een benzine z18xe. Inmiddels 25000 km gereden zonder problemen, wel na 16000 km een grote beurt gehad.
welke bezine modellen slecht of goed zijn weet ik niet precies, maar ik hoor wel regelmatig mensen op het forum die klagen dat hun 1.6je te langzaam is en of deze wat sneller te maken is. Als je houd van vlot door rijden zou ik minimaal 1.8 nemen (die van mij heeft 125 pk fabrieksaf). Verder heb ik de sport edition 2 uitvoering. Heel erg compleet qua opties.
Kijk anders op autoweek wat de verschillen zijn tussen de modellen onderling. Je kunt specificaties vergelijken qua verbruiken/snelheid maar ook uitrusting. Heb ik toendertijd ook gedaan en was toen van mening wat ik de 1.8 sport edition 2 moest hebben waar ik zeker geen spijt van had. Ben zelf wel blij dat ik een 1.8 heb, want tijdje terug had ik nog in een 1.6je gereden dat duidenlijk minder vlot is.
@Mikoss wrote:
Nah eigenlijk gisteren Xenon setje in me astra geprutst..
is het een beetje gelukt om dat vast te zetten? ik heb pilot xenon wat absoluut niet plug en play was …. :S
als je veel reisafstanden hebt, dan zou ik proberen een model te zoeken met cruise control. is echt super relaxt, maar moet wel binnen je budget passen idd. zelf heb ik altijd een beetje een twijfel bij auto van 1000 euro. kan is groot dat er veel aangedaan moet worden.
bij mij begon ooit super irritant dat zwarte kunststof te trillen waar de airbagsensor in vast zit in de deur. ik heb dat met sileconenkit vast gekit.
6 december 2011 om 07:13 In reactie op: SPOED vraag! het aansluiten van de bedrading van trekhekhaak #17955454waar het forum toch allemaal niet goed voor is :)
4 december 2011 om 21:50 In reactie op: Stoelverwarming vervangen astra g sport edition II stoelen?? #17954118zijn die verwarmings elementen los te krijgen ergens? of moet ik dan gaan zoeken naar twee nieuwe stoelen waar verwarming al in zit?
4 december 2011 om 16:43 In reactie op: mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra #17942058geen idee waar het aan zou kunnen liggen, maar kan het niet gewoon een brakke sensor zijn?
er zitten 5 kruiskopschroeven verborgen.
als eerste moet je met een platbek schroevendraaier de voorkant van het handvat van de deurpaneel afklikken door met die schroevendraaier er tussen te steken. Er zijn dan al 4 schroeven zichtbaar. onderaan het paneel zit ook nog een schroef.
Verder zit het paneel vast met van die kunsstof doppen. Door je vinger achter het paneel te steken en voorzichtig te trekken kun je het panneel loskrijgen.4 december 2011 om 14:17 In reactie op: Stoelverwarming vervangen astra g sport edition II stoelen?? #17954111is dat moeilijk om stoelverwarming in je stoelen in te bouwen? ik heb namelijk ook een sport edition II maar dan met de standaard stoffen stoelen zonder warmte spiralen erin namelijk, tenminste dat denk ik, want onder de stoel zit alleen maar een airbag stekker.
@wim-v6 wrote:
Astra-H / Vectra-C staan in de Kinderschoenen wat betreft moderne Electronica en single wire technologiën wat Opel betreft, en dat komt goed terug in de Electrische ellende die deze auto’s kunnen krijgen.
Dit is bij de Astra-J, Meriva-B en Insignia al een heel stuk verbeterd!!
Willem
Is dat zo ja? ik wilde eerst eigenlijk een astra H kopen, maar omdat die tever boven m’n budget lag is het toch een G geworden. helemaal niet bij stil gestaan dat een H nog vrij gevoelig is voor canbus storingen.
Zou ik qua reparaties dan goedkoper uit zijn met m’n G ipv een H, of is dat zo niet te vergelijken?@de wit wrote:
http://forum.eserviceinfo.com/index.php
kijk hier maar eens rond..
ja er staan diverse code’s op idd…:)
-
AuteurBerichten