Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi dat wilde ik nu net even weten. Ik wil binnenkort m’n versterker er ook weer in zetten namelijk. Kun je die kappen (kabelgoten) onder bij de deuren er zo aftrekken of breken er dan allerlei lipjes af omdat het toch op een andere manier moet?
Aan welke kan hebben jullie de RCA signaalkabels naar achterlopen? Via de passagiersdeur neem ik aan?
ik begrijp wel wat sommige bedoelen met auto’s waar het licht irritant eruit ziet, maar volgens mij komt het gewoon doordat ze slecht afgesteld staan. Vandaag ook… zo’n peugeot 206 met xenon in zo’n reflector die niet helder is zeg maar. één lamp stond “goed” afgesteld want het zag er niet echt storent uit ofzo, maar die andere dan… volgens mij stond die echt te hoog afgeteld en ja inderdaad het is dan erg vervelend om aan te zien. Doordat je je er dan juist aan ergert blijf je onbewust ook naar die storende lamp kijken dan gewoon rechtdoor naar de weg. Ervaren jullie dat ook zo?
Ik zeg er wel bij, als je xenon gebruikt zorg dan wel voor correct afgestelde lampen. Plak b.v. een stuke tape op de garagedeur en meet de hoogte van je originele lichtbundel op. Dan xenon inbouwen en opnieuw de hoogte afstellen op de hoogte van het geplakte stukje tape. dit laatste wordt volgens mij vaak vergeten waardoor het nog wel eens storend kan zijn voor je medeweggebruikers.
[rquote=1876099&tid=138108&author=wim-v6]nope mag gewoon, ze hoeven niet meer op de codering op de lamp te letten bij de APK.
heb je een voldoende goed lichtbeeld is het gewoon goedkeur, ook al heb je een Bouwlamp style Xenon.
Willem[/rquote]
hahaha een Bouwlamp style Xenon zegt ie.
Nou luister… ik kan het iedereen echt aanraden. Xenon in de astra G icm standaard halogenen koplampen units.
Ik heb Pilot Xenon er in zitten en echt nog nooit dat iemand heeft lopen klagen of seinen of wat dan ook. Lichtbeeld is ook gewoon super, bovendien ziet het er ook zeer luxe uit.
Sommige geven aan dat het super veel strooilicht veroorzaakt, maar geloof mij. Het valt echt wel reuze mee. Ik kan nou niet echt zeggen dat het irritant oogt ofzo.Ik kan me wel voorstellen dat als je een boch xenon set hebt van b.v. 100 euro of goedkoper dat er dan veel strooilicht ontstaat en dus mensen gaan klagen of wat dan ook.
Dus niet alles is waar wat ze hier allemaal zeggen…
afkitten? Is dat niet vervelend als de vitting volgekit zit en ooit het lampje vervangen moet worden?
Ik ben een 1.8 z18xe motor met 150000 gelopen. Weet iemand of het het geld waard is om hem te laten chiptunen? Of dit qua vermogen ook merkbaar is, of wordt het verbruik dan opeens veel hoger?
Een astra g sport edition II uit 2003 heeft dat zeker niet of wel?
Een astra g sport edition II uit 2003 heeft dat zeker niet of wel?
Afgelopen weekend pilot xenon set met led stadverlichting ingebouwd. Vandaag met de garage gebeld voor een storing die zich af en toe voordoet.
[rquote=1859185&tid=138108&author=nicky079]ik heb vandaag een setje angel eyes opgehaald .. moet er alleen nog ff xenon bij halen maar blijft dit gewoon H7 want op de angel eyes zie ik nl niks staan ?
groetjes nicky [/rquote]
Hey als je lampenfitting hetzelfde eruit ziet dan moet het gewoon h7 zijn. Heb zelf geen angle eyes maar wel pilot xenon in een originele halogenen koplampunit gemonteerd.
Dat was ook gewoon h7, moest zelf wel het één en ander aanpassen om het netjes te monteren.succes.
p.s. kun je een foto uploaden van je resultaat met ange eye?
[rquote=1856084&tid=141651&author=Nick-GSI][rquote=1856071&tid=141651&author=Baas J.]1 torx
Van toeren is onzin.[/rquote]
Jij bent in de war met een X18XE we hebben het hier over een Z18XE small block die zit met 2 vast ( ik kan het weten, werk bij de dealer en zie ze dagelijks )[/rquote]
Mmm van dat toereltal is bij mij niet te sprake. Ik kan gewoon door trekken tot maximaal toeren zeg maar. Hij loopt ongeveer 1 op 13 dus of hij dan meer benzine verbruikt weet ik niet.
Wat wel vreemd is dat soms tijdens het starten de motor niet meteen aanslaat, maar er een sec langer over doet. Dan gaat wel het motormanagement lampje + traction control lampje branden.
Vervolgens motor uitzuiten en bij opnieuw starten is alles verholpen.Kan dit ook met die nokkenassensensor te maken hebben?
[rquote=1856020&tid=141651&author=Baas J.]je auto gebruikt nu alleen krukaspositiesensor om de inspuiting te berekenen. Je auto gaat nu meer benzine verbruiken.
Vervangen is overigens zeer simpel.[/rquote]ja dat is mooi om te horen dat het simpel is, maar ik ben helaas geen automonteur. Heb wel een aardige afiniteit met electrotechniek. Weet iemand waar die sensor zich bevind?
Hallo,
Afgelopen week heb ik een pilot Xenon set h7 6000k besteld voor mijn astra g uit 2003. Op veel site’s lees ik dat dit zonder problemen te monteren is in de originele halogenen koplampen units, middels zo’n xenon adapterset voor BMW.
Sommige zeggen lees ik nu net dat xenon in een astra g in originele halogenen koplampen units “strooilicht” of tegenliggers verblind. Hier schrik ik een beetje van want dat zou betekenen dat ik 200 euro heb uitgegeven voor iets wat helemaal niet gaat werken. En pilot heeft mij blij gemaakt met een dooie mus.
Daarnaast kwam ik er vandaag achter dat ze xenon adapter set net niet helemaal past in de koplamp unit. Hij is oorspronkelijk voor BMW bedoelt, maar ook voor de astra g.
Dus ik ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben. En dan met name over het strooilicht / tegeligger verblinden en hoe jullie het monteren verricht hebbe middels de bwm adapterset.
Alvast bedankt.
-
AuteurBerichten