Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou ook terug gaan naar de verkopende partij. Probeer met hem een regeling te treffen dat ze het gewoon netjes in orde maken zonder dat jij met hoge kosten wordt opgezadeld. Zij snappen ook wel dat jij auto koopt waarna je voor 2000 euro kosten in moet steken, tenzij het een auto van 1500 euro is wat die komen uit de handel en hebben vaak een hoop gebreken. Ik zou hun wel de kans geven om het netjes in orde te maken.
4 april 2011 om 20:27 In reactie op: WE DANSEN DE SAMBA, TALES FROM THE ASTRA GAME RESERVE #17849211Mooie fantasie hoor… krijg je geen pijn aan je rug als je buiten zo de hele dag moet krom staan?
[rquote=1906095&tid=145341&author=Astra_DLS]Daarnaast is het luchtfilter zoals in je toyota gemonteerd alleen maar killing voor het vermogen.[/rquote]
Klopt is ook, als de motor in de zomer op temperatuur was, was het ook merkbaar dat hij minder hard trok. Ging meer om het geluid toendertijd (18 jaar, eerste auto). Maargoed toch nog 3 ton mee gehaald en opeens begon hij veel olie te lekken dus heb ik hem met de export mee naar afrika gestuurd. Kan die daar lekker gaan zandhappen met z’n openlucht filter.
[rquote=1901625&tid=145341&author=corsaracer]
beste kun je een goed inleg filter nemen (K&N, Green) en die erin leggen, denk dat je daar het meeste profijt (voor zo ver mogelijk) van hebt.[/rquote]Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een gewone standaard luchtfilter en zo’n inleg filter van k&n? Is je motor dan beter hoorbaar ofzo?
In mijn oude starlet had ik ook zo’n open luchtfilter. Best mooi geluidje geeft dat. BBWWOOAAAAAAAPPPP!!!

ik zou ook zeker niet oem xenon ombouwen naar halogeen. ik heb pilot xenon in gewone halogeen projectoren zitten, dus geen lenskoplampen. Er heeft nog nooit iemand lopen seinen naar mij dat m’n lampen niet goed staan afgesteld, maar eerlijk er eerlijk… xenon in een projector koplampen unit ziet er wel wat irritanter uit.
daarnaast ben ik het ook met willem eens dat mensen sneller naar xenon licht gaan staren omdat het er anders uitziet of misschien wel mooier uitziet dan halogenen en inderdaad dan is het minder prettig.gewoon niet naar koplampen staren zou ik zeggen, daar bespaar je jezelf een hoop narigheid mee.
ik heb ook wel interesse in je oem xenon koplampen. haha
wel meerdere lui denk ik.ja elke auto heeft zo z’n plus en minpunten. Volgens mij is jou kleur net iets blauwer als die van mij robert. Welke kleurcode heb je dan?
Hoe duur zijn jou banden zo’n beetje als je 17 inch velgen hebt? ziet er gaaf uitHe bedankt allen voor jullie reacties! erg leuk! ik heb vandaag een lakstiftje besteld voor wat puntjes die ik wil bijwerken.
Mijn kleurcode is trouwens Z21B, volgens mij wel een unieke kleur want ik heb nog nooit een astra zien rijden in dezelfde kleur. Maar de kleur van de auto van “No Fear” en “OpelKees” lijken er wel heel veel op.
Wie heeft er nog meer Z21B als kleur? Ultra Blue heet deze kleur.
Wie weet hoe je lichte krassen kunt wegpoetsen? Moet ik hiervoor commandant gebruiken?
[rquote=1900233&tid=145221&author=xladage]Netjes hoor!
naar mijn mening is dit de mooiste kleur die je kan hebben.
Wilde mijn blauwe astra ook heel graag in die kleur als ik mocht kiezen.
Hoe heet die kleur eigenlijk?Veel plezier en veilige KMs![/rquote]
Geen idee hoe die kleur heet, kan ik dat ergens opzoeken mbv een kleurnummer ofzo?
oja… volgens opel lathouers uit veghel ging het lampje van traction control ook branden tijdens de storing van de nokkenassen sensor ter verduidelijking van de storing. Dit had dan wel niet met TC te maken, maar de reden dat ook het TC lampje ging branden is om duidelijker te maken dat er iets niet goed is / storing aanwezig is.
vond het zelf een beetje raar verhaal, maar na uitlezen bleek echt alleen een storing op de nokkenassen sensor te zijn.
oja… volgens opel lathouers uit veghel ging het lampje van traction control ook branden tijdens de storing van de nokkenassen sensor ter verduidelijking van de storing. Dit had dan wel niet met TC te maken, maar de reden dat ook het TC lampje ging branden is om duidelijker te maken dat er iets niet goed is / storing aanwezig is.
vond het zelf een beetje raar verhaal, maar na uitlezen bleek echt alleen een storing op de nokkenassen sensor te zijn.
heren heren… HIERBIJ DE OPLOSSING!!! Het zit hem toch in de nokkenassen sensor!
ik heb dit topic ooit gestart, maar het is gefixt nu.
nou luister… in december 2010 kocht ik een mooi blauwe astra g sport edition 2 z18xe. Gekocht bij een toyota garage want daar had ik m’n starlet ingeruild. op de dag dat ik hem kwam ophalen was het gelijk raak. de monteur had voor mij de auto gepoetst en wel uit de garage gereden en buiten voor mij klaar gezet, motor laten draaien. toen ik weg wilde rijden zuchte ik al want het lampje van traction control brande continue. storing dus. nou omdat er allemaal sneeuw lag dacht ik dat het daardoor kwam ik ging ik maar gewoon rijden, maar onder het rijden op de normale weg bleef tc lampje branden. dus ik maar omdraaien om navraag te doen. Geen probleem zeiden ze, rij hem maar binnen en dan kijken we. En jawel hoor de auto in de garage gezet en geen storing te zien:S. nou dus toch maar naar huis gereden en drie weken aan gekeken hoe het ging met de storing.
wat blijkt nou. de storing treed op, op een echt willekeurig moment, weer of geen weer, 5 min boodschappen doen en weer naar huis willen rijden… storing bij starten wtf!!
het leek erop dat de storing optreed als de motor in een bepaalde stand staat. omdat ik in omgeving den bosch woon en de auto in de buurt van roermond gekocht had wilde ik eerst zelf even ontdekken wanneer het probleem nou optrad.Op dit forum las ik dat je zelf ook storingen kunt uitlezen dmv gas+rem tegelijk indrukken en vast houden daarna op contact zetten en de storingen worden zichtbaar in het dashboard middels knipper methode. hij gaf storing op de nokkenassensensor. Toevallig wist ik dat de garage deze ook vervangen had want voordat ik de auto kocht hadden zij ook last van deze storing, werdt me door de garage gebeld.
Omdat ze verkopende partij op dat moment ook niet wist wat het dan kon zijn raden ze mij aan om naar een opel garage te gaan op kosten van de toyota garage in limburg.
Opel garage in veghel (lathouwers) zei dat die storing kon optreden als de distributieriem één tandje verkeerd erop gelegd was. toyota in limburg had deze voor dat ik hem kocht ook vervangen. Uiteindelijk was er tussen beide garage’s afgesproken dat de opel garage de distributieriemafstelling mocht nakijken + software updaten van de auto.Probleem was niet verholpen. Later heb ik de toyota garage gebeld in limburg en uiteindelijk de auto daar voor drie dagen achtergelaten.
Het probleem was niet dat de startmotor teveel stroom trok wat ze als eerste gecontroleerd hadden, maar de nokkenassensensor welke ze dus 3 maanden eerder vervangen hadden was zoals hun het zeggen “een niet originele sensor van opel” maar een andere van fabrikant X. Er bleek gewoon verschil te zitten tussen beide sensoren, terwijl ze beide bedoelt waren voor astra g, betiteld als nokkenassen sensor. Qua uiterlijk zagen ze er ook hetzelfe uit, maar nu het verschil na dit ontzettend lange verhaal….
Sensor van “origineel opel” had een montagesteuntje welke 2 mm dunner was als de montagesteun van sensor leverancier X. Hierdoor komt de sensor van leveancier x na montage in de auto ook 2 mm verder van de nokkenassen sensor te zitten. En zodra de nokkenas in een bepaalde positie staat bij het starten ga die “imitatie” sensor een te laag signaal af naar het MM waardoor er dus storing optreed.
Oplossing volgens de toyota garage: het monteren van een originele opel nokkenassensensor ipv leverancier X.Kosten voor de toyota garage: factuur van opel garage 252 euro. + 3 dagen zoeken naar storing.
Wat een getyp, maar hopelijk hebben jullie er wat aan!!
heren heren… DIT PROBLEEM HAD IK OOK EN HIERBIJ DE OPLOSSING!!! Het zit hem toch in de nokkenassen sensor!
ik zie de post nu pas, vandaar dat ik nu reageer.
nou luister… in december 2010 kocht ik een mooi blauwe astra g sport edition 2 z18xe. Gekocht bij een toyota garage want daar had ik m’n starlet ingeruild. op de dag dat ik hem kwam ophalen was het gelijk raak. de monteur had voor mij de auto gepoetst en wel uit de garage gereden en buiten voor mij klaar gezet, motor laten draaien. toen ik weg wilde rijden zuchte ik al want het lampje van traction control brande continue. storing dus. nou omdat er allemaal sneeuw lag dacht ik dat het daardoor kwam ik ging ik maar gewoon rijden, maar onder het rijden op de normale weg bleef tc lampje branden. dus ik maar omdraaien om navraag te doen. Geen probleem zeiden ze, rij hem maar binnen en dan kijken we. En jawel hoor de auto in de garage gezet en geen storing te zien:S. nou dus toch maar naar huis gereden en drie weken aan gekeken hoe het ging met de storing.
wat blijkt nou. de storing treed op, op een echt willekeurig moment, weer of geen weer, 5 min boodschappen doen en weer naar huis willen rijden… storing bij starten wtf!!
het leek erop dat de storing optreed als de motor in een bepaalde stand staat. omdat ik in omgeving den bosch woon en de auto in de buurt van roermond gekocht had wilde ik eerst zelf even ontdekken wanneer het probleem nou optrad.Op dit forum las ik dat je zelf ook storingen kunt uitlezen dmv gas+rem tegelijk indrukken en vast houden daarna op contact zetten en de storingen worden zichtbaar in het dashboard middels knipper methode. hij gaf storing op de nokkenassensensor. Toevallig wist ik dat de garage deze ook vervangen had want voordat ik de auto kocht hadden zij ook last van deze storing, werdt me door de garage gebeld.
Omdat ze verkopende partij op dat moment ook niet wist wat het dan kon zijn raden ze mij aan om naar een opel garage te gaan op kosten van de toyota garage in limburg.
Opel garage in veghel (lathouwers) zei dat die storing kon optreden als de distributieriem één tandje verkeerd erop gelegd was. toyota in limburg had deze voor dat ik hem kocht ook vervangen. Uiteindelijk was er tussen beide garage’s afgesproken dat de opel garage de distributieriemafstelling mocht nakijken + software updaten van de auto.Probleem was niet verholpen. Later heb ik de toyota garage gebeld in limburg en uiteindelijk de auto daar voor drie dagen achtergelaten.
Het probleem was niet dat de startmotor teveel stroom trok wat ze als eerste gecontroleerd hadden, maar de nokkenassensensor welke ze dus 3 maanden eerder vervangen hadden was zoals hun het zeggen “een niet originele sensor van opel” maar een andere van fabrikant X. Er bleek gewoon verschil te zitten tussen beide sensoren, terwijl ze beide bedoelt waren voor astra g, betiteld als nokkenassen sensor. Qua uiterlijk zagen ze er ook hetzelfe uit, maar nu het verschil na dit ontzettend lange verhaal….
Sensor van “origineel opel” had een montagesteuntje welke 2 mm dunner was als de montagesteun van sensor leverancier X. Hierdoor komt de sensor van leveancier x na montage in de auto ook 2 mm verder van de nokkenassen sensor te zitten. En zodra de nokkenas in een bepaalde positie staat bij het starten ga die “imitatie” sensor een te laag signaal af naar het MM waardoor er dus storing optreed.
Oplossing volgens de toyota garage: het monteren van een originele opel nokkenassensensor ipv leverancier X.Kosten voor de toyota garage: factuur van opel garage 252 euro. + 3 dagen zoeken naar storing.
Wat een getyp, maar hopelijk hebben jullie er wat aan!!
volgens mij mogen wij nog blij zijn dat we opels rijden want als je een bmw rijdt en je gaat voor een apk en een beurt naar de bmw dealer dan krijg je zonder dat je van te voren gebeld wordt een rekening van 2500 voor geschoteld, had mijn schoonbroer laatst….
22 maart 2011 om 07:20 In reactie op: Astra G, versterkerkabels leggen achter deurdorpels, stoel e #17841356Aah op die manier. Super goed jullie reacties. Als het gelukt is laat ik het weten!
20 maart 2011 om 21:44 In reactie op: Astra G, versterkerkabels leggen achter deurdorpels, stoel e #17841353[rquote=1895914&tid=144900&author=robert_corsa]heb je cruise controll af fabriek?
zo ja, dan heb je elek gas pendaal, en heb je een rubber in je schutbord zitten, daar kan je kabel doorheen.je stoelen zijn er zo uit.
2keer torx los schroefen. en stoel naar achterschuifen. heel eenvoudig.
stoel daarna kantelen, rooie pen eruit trekken, en vervolgens het kasje met daarin je airbag kabel los trekken.[/rquote]
ja ik heb fabrieksaf cruisecontrol. Vandaag toevallig even snel gekeken en het gas pedaal zit aan een kastje vast wat waarschijnlijk electronisch het gasniveau regelt. Zit die rubberen dop waar jij het over hebt daar dan langs of achter dat kastje, want ik had hem niet zien zitten vanmiddag. Of moet ik hier die demping wegtrekken om hem te kunnen zien?
Bedankt voor de tips over de stoelen iedereen
WAARSCHIJNLIJKE OPLOSSING:
Ja ik heb zelf even gegoogled en nu blijkt dus dat de radiostuurwielknoppenverlichting (lang woord) geschakeld wordt middels de blauwe draad van de isokabel. Deze blauwe draad moet aangesloten worden op de remote uitgang van de autoradio, waarmee je ook de versterker aan/uit zet.En dan zou het moeten werken.
20 maart 2011 om 09:36 In reactie op: Astra G, versterkerkabels leggen achter deurdorpels, stoel e #17841349Die kabel is 35 kwadraad, dus niet echt zo’n hele dunne zeg maar.Een gatboren wilde ik eigenlijk toch niet doen, liever gewoon een rubberdopje gebruiken, maar het vervelende is dat je deze niet zomaar ziet zitten want achter de gaspedalen zit allemaal dempingsspul enzo.
20 maart 2011 om 09:22 In reactie op: Astra G, versterkerkabels leggen achter deurdorpels, stoel e #17841347Oh is daar die kabel voor aan de onderkant van de stoel. waarom zit er onder een stoel een airbag detectie dan?
Als ik die torx boutjes los heb gedraaid, klopt het dan dan de stoel achter uit de rails gereden kan worden zeg maar? of hoe moet ik dat precies zien?
Weet iemand misschien door welk gat ik de versterkerkabel het beste kan leggen? Hier zit ik ook nog over te dubben eigenlijk.
[rquote=1890299&tid=143461&author=robert_corsa]massa plus kabel kan vanaf de accu, met een gat door het schutboard. ik heb cruise controle, elek gaspendaal dus. ik had in het schutboard een rubber dop zitten, waar nu de kabel dus doorheen gaat.
[/rquote]
@rober_corsa: Dat is goed om te horen. Ik heb ook cruisecontrol op mijn astra. Dus hopelijk kan ik het zelfde gat gebruiken als jij gedaan hebt. Kun je misschien wat beter omschrijven welk gat jij gebruikt hebt? Ik heb 35 mm kwadraad kabel en wil eigenlijk geen gaten boren in m’n astra… vandaar.
Hebben jullie de versterker gewoon achterop de achterbank geschroefd? of echt helemaal zo’n mdf bodem gemaakt voorin je bak?
Ik merk dat zo’n forum echt ideaal is voor dit soort dingen:)
13 maart 2011 om 08:47 In reactie op: Astra G radio stuurbediening icm pioneer radio mogelijk? #17833530ik zal ebay eens gaan checken dan, bedankt voor jullie reacties
[rquote=1878065&tid=143461&author=skip]Aan welke zijde je de bekabeling langs legt maakt nix uit. Wel moet je de stroomkabel (dikke rode) gescheiden houden van je stuur/audiokabel. Dit om evt storingen te voorkomen.[/rquote]
ja dat weet ik, maar de vraag is meer waar ik het beste de voedingskabel vanuit de moterruimte door kan voeren naar de achterbak.
Waar hebben jullie de massa aangesloten?13 maart 2011 om 01:13 In reactie op: Astra G radio stuurbediening icm pioneer radio mogelijk? #17833528[rquote=1889783&tid=144345&author=Dr.Insane]Ik heb zelf ook een Pioneer radio gemonteerd en heb er ook een aparte interface moeten kopen.
Er zijn als het goed is 2 modellen.
Een van rond de 60,- en er een van 110,-
Ik heb zelf de duurdere gekocht toen want ik wou wel wat info op de boardcoputer hebben (RDS) en dat deed het goedkopere model niet volgens de verkoper.
Werkt gewoon perfekt en het is ook plug and play.
Je radio moet wel een wit vierkant plugje hebben,anders werkt de interface niet. (6 of 9 polig dacht ik)
[/rquote]Dat zijn toch echt belachelijke prijzen… 110 euro voor wat kabeltjes of zie ik het verkeerd? Waar heb je die eigenlijk gekocht?
Waar hebben jullie die “stalkers” gekocht? en zijn ze allemaal zo duur als 60 of 110 euro?
ja oke het ziet er misschien niet netjed uit, maar hoe zouden jullie het doen dan? Ik wil binnenkort ook mn voeding van mn versterker naar achter leggen, maar weet niet waar ik die kabel het beste doorheen kan halen. Bovestaande met die foto’s lijkt mij geen slecht idee toch? Zolang die kabel maar niet gaat schuren idd
[rquote=1878234&tid=142662&author=Astra_DLS]Mja maar een nieuwe unit is niet altijd de oplossing als je aftermarket xenon ingebouwd hebt. Je moet er namelijk ook voor zorgen dat alles rondom de fitting netjes dicht zit.[/rquote]
ja idd nieuwe koplampenunits kopen wilde ik eigenlijk nog niet doen. Het probleem is ook sinds dat ik die xenon lampen heb ingebouwd dus ik zal de fitting nog wel eens controleren.
Wie weet waar je die depo koplampenunits kunt bestellen?
-
AuteurBerichten