Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wanneer komen er kuipjes in dan? :p
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Ik heb ook gewoon de kabel van de 1.2 bak gebruikt.
gas kabel heb ik aan het stangetje bij het kachelhuis vastgemaakt. Met een extra beugeltje. Niet de mooiste oplossing, maar werkt wel.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
@trashmetal wrote:
Er is er nog een genaamt “Manta der film”
Heb ze allebei :DHaha, ja met een manta met dubbele vooras :jerry
De r25 past er zo in naar mijn inziens. Wel is het belangrijk dat je een zoekt met een mechanische koppeling. Ze zijn er geloof ik ook met hydraulische koppeling en dat maakt het inbouwen lastiger.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Versnellingbak, uitlaat gaat al enigszins in de goede richting, radiator zonder reservoir. Motorsteunen zitten al goed.
Had het blok bewaard voor in de kadett, maar dat ging niet passen. Nu heb ik een rekord staan en zover ik kan zien is het bijna plug en play
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Lengte is 11cm van bovenkant peilstokhouder tot onderblok. :) succes verder!
ik begin binnenkort ook met het leggen van een c20ne in een rekord. Mijn geluk is dat het blok compleet met bak uit een omega a komt :d18 oktober 2011 om 15:55 In reactie op: vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19 #17927842Dacht al zoiets maar wist het niet zeker :)
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
17 oktober 2011 om 21:26 In reactie op: vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19 #17927839Nee, das bij mijn weten een 1.8s bak of een r25. De getrag 240 is voor een cih.
16 oktober 2011 om 20:48 In reactie op: vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19 #17927833Een getrag past er zo achter. Das dus het makkelijkst.
Welke maat wil je precies weten dan? De lengte van de pijlstok?
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
ik wel wel even meten, maar het blok ligt achter allemaal zooi. Wordt wel volgende week.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Spanningstabilisator is redelijk eenvoudig te repareren, zie het volgende topic:
viewtopic.php?f=10&t=117992&hilit=spanningstabilisatorDing zit achter op je tellerklok dus dat gedeelte moet er ff uit, volgens mij bij een ascona redelijk makkelijk te doen. (bij een kadett in iedergeval wel ;) )
29 september 2011 om 21:27 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861285Vandaag even met de gele bezig geweest. Vanmorgen heeft het beestje mij namelijk laten staan. Bleek dat de vlotter naald vast zat. Vanmiddag nieuw brandstoffilter gemonteerd. Was geen overbodige luxe. Benzine was helemaal troebel. Daarna carb opnieuw helemaal schoongemaakt. Ontsteking opnieuw afgesteld. Loopt nu gelukkig weer lekker, daarvoor was het niet mogelijk om 30 in z’n 2 of 80 in z’n 4 te rijden. Maar eens zien hoe het beestje zich houdt.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
@Opelasco wrote:
Klopt dat was ik, eventjes bij de Ikea meeting kijken.
Had jij dan die gele rekort bij je bij de Mac?Klopt :thumb
Je ascona zag er mooi uit :thumbup , beter dan die plastic rommel
26 september 2011 om 18:43 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861186Haha, mooie karretjes!
Nu alleen beetje roest rond de veerpoten.
En de kokers voor zitten er niet netjes in vind ik, maargoed dat was al zo zie ik op je foto’s26 september 2011 om 17:44 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861190De koets valt op zich wel mee hoor. Een goede wasbeurt doet wonderen. En hij is nog steeds wel redelijk hard.
Alleen het front is naar de kloten geholpen door koeler en intercooler denk ik.
Ik zit er ook nog over te twijfelen om hem na de carbagerun weer netjes te maken, en de gele weg te doen.
Dus aan het uiterlijk wordt niet zo heel veel veranderd.Moet ik alleen zien dat ik een paar originele mooie bruine stoelen kan vinden.
Zondag een zwarte Ascona i400 replica bij de (ik denk) Ikea-meeting in Hengelo.
Ik zat een lekkere burger weg te happen bij de Mac.26 september 2011 om 16:18 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861192er zat een slecht ingebouwde C20let in die Hendri er al uit heeft gehaald.
Ik heb nog een C20ne liggen uit Omega A dus kan er zo in.26 september 2011 om 15:35 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861194Hier dan de :kewlpics van onze carbagerunner:




Specs:
– geen motor en bak king:
– Autostyle kuipstoelen
– matte dieselkap
– 2.2 remmerij voor
– BBS velgjes
– getint glas achter
– een of ander klein sportstuurtje
– Sebring brulpijp
– Kapotte voorruit
– Verlaging voor en hulpveren achterTo do list:
– C20ne + R25 bak inbouwen
– Kuipstoelen eruit en andere erin
– voorruit vervangen
– APK erop
– tierlantijntjes erin, o.a. bakkie+antenne achterop.En dan in juli 2012 ca. 3000 km door Europa touren!
26 september 2011 om 11:01 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861284Vorige week was het dan eindelijk zover! Kenteken binnen, verzekering geregeld en APK.
Enig puntje bij APK was een los stekkertje van de claxon king:Zit nu alleen nog met de afstelling te worstelen.
Kleppen gesteld, carberateur schoongemaakt en opnieuw afgesteld.
Ontsteking afgesteld met stroboscoop/contacthoekmeter
Maar toch blijft ie bij een bepaald toerental sputteren/inhouden.
Vanmiddag maar eens compressie meten, maar we kunnen in iedergeval rijden!:jerryDaarnaast vorige week de Rekord van Hendri opgehaald. Deze gaat meedoen met de carbagerun!!!
Zal vanmiddag wel even foto’s uploaden. :jerry17 september 2011 om 18:34 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861281Donderdag bij de RDW geweest, alles was netjes in orde. Nu wachten op kenteken :jerry :jerry :jerry
Het ritje verliep aardig soepel, de rekord rijdt mooi, het blok dient alleen nog iets beter afgesteld te worden. Sputtert zo nu en dan nog.
Nu eerst nog APK en dan kunnen we iig rijden :jerry:kewlpics




Even ter vergelijking:
Voor:

Na:

Noverox in een spuitbus.
Net wat besteld! Super geregeld zo! :thumb
Had binnen een kwartier een mailtje terug.Ik heb voor mijn kadett de paneeltjes zelf gezaagd uit een stuk hardboard van de gamma. En daarna netjes zwart gespoten. Zit nog steeds mooi zonder beschadigingen of loslatende verf.
5 september 2011 om 09:01 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861280Ja inderdaad, omdat het gewoon een gebruiksauto wordt wil ik zo fijn mogelijk rijden, en onder de kadett heb ik ook verbreed staal, maar bij regenachtige dagen maak je soms hachelijke situaties mee door aquaplaning.
Ik vind alleen dat de et-waarde wel iets anders had gemogen, nu zit er zoveel ruimte tussen zijkant wiel en de wielkast.Er is geen haast bij Ron, ik denk dat ik op deze manier wel naar de RDW en APK kan. Dus dat kan later ook nog! Maar zou inderdaad mooi zijn als we de kont weer iets naar achteren krijgen.
-
AuteurBerichten