Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eigenlijk moet je ook ff paar diodes tussen de knipperlichtdraden maken. Heb ik ook gedaan, hierdoor brand bij knipperlicht links alleen linkerpijltje, knipperlicht rechts alleen rechts, en bij alarmlichten beide pijltjes. Kleinigheidje maar ziet er wel mooi uit
@louwe 16 klepper wrote:
Tjah ik vind een 2 deurs ook mooier
Maar zo,n klus deed ik toch ook niet vlot
Dan zocht ik wel n 2deurs koets opJe zou wel een 3 deurs kunnen maken
Dus 1 kant wijzigen. Dan staan ze raar te kijken op meetings :jerryHaha ja, dan aan de bestuurderskant 1 deur en andere kant 2 deuren, heb je een mooie taxi!
Mooi om te zien dat mijn oude Rekordje nog steeds goede zorg verkrijgt! :D
@Noordpoolgsi wrote:
vrijdag weer verder met de tank en leidingen. king:
Vrijdag moet je naar Tubbergen king:
Verder goed bezig Maikel!
@jblfreak wrote:
@2000 wrote:
@Mad Max wrote:
Als je teller teveel aangeeft dan kan je dat omlaag schroeven met een potmeter. Geeft ie te weinig aan moet je het rooie knopje op je dashboard even omzetten. Geeft ie dan weer teveel, dan een potmeter ertussen.
Volgens mij klopt dit niet. Het aantal pulsen aanpassen met alleen een potmetertje? Zal wel kunnen, maar dan wel met een puls generator o.i.d. er aan vast. Het rode knopje is bij mijn weten de omschakeling naar eventueel 6 cilinder, en is dus ook zeer beperkt.
dit knopje is voor wisselen tussen pulsgevers :vertag
verders niets
Volgens mij is dat rode knopje inderdaad voor omschakelen van 4 naar 6 cilinders, en dan met name voor de toerenteller. Heb hier 4 digidashes liggen, twee kadett en twee senator/monza en bij allemaal heeft het omschakelen van dat knopje geen effect op de snelheid op de teller.
Ik ben er al een tijdje mee bezig geweest om de snelheid correct te krijgen maar heb de moed opgegeven :sleepingDus ga dit topic zeker even volgen voor mogelijke oplossingen!
Eindelijk weer eens tijd voor een update :jerry :jerry
Ben de Rekord al volop aan het gebruiken, en moet eerlijk zeggen het valt me niet tegen.
Vooral op de autobaan is zo’n C20NE met 5-bak lekker rustig. En de stuurbekrachtiging is ook zeker een pré! :thumbup
Heb ondertussen al wel de achteras moeten vervangen voor een andere (speciale dank aan Romijn voor de service! :thumbup )
Hier moet binnenkort even een ander lagertje in maar dat komt goed.De Parrot werkt, samen met de radio, versterker en sub! :agent
De sportstoelen/sportstuur en achterbank zijn vervangen voor een Pullman interieur met een origineel Opel stuur.
Vooral van binnen vind ik er toch stukken beter uit zien!Ff paar dingetjes die belangrijk zijn voor de inbouw van een C20NE in een rekord:
– Tussen-as moet worden aangepast i.v.m. de diameters van de hardyschijf.
– Uitlaat gebruiken van een 1.8i, deze heb ik ter hoogte van de pitman-arm plat geperst, zodat deze elkaar niet raken. Verder met een bocht teruggegaan naar de originele tussendemper van de Rekord, vanaf hier kun je verder met de originele Rekord uitlaat.
– Ik heb de ruitensproeier naar de rechterkant tegen het schutbord gebracht i.v.m. het stuurbekrachtigingsreservoir
– Ik heb een stuurstang van een stuurbekrachtigde versie gebruikt, deze is gebogen naar beneden en voorkomt hiermee dat de stuurstang de koppelingskabel raakt. Dit zou misschien verholpen kunnen worden als het blok/bak hoger geplaatst wordt maar hiermee kwam ik niet weg.
Verder vast nog wel wat kleine dingen :hmmzMaar goed, een paar :kewlpics :kewlpics





Ik ken die omega wel, is gebruikt voor de carbagerun. Geen foto’s van helaas!
Nee heb de draden zelf getrokken vanaf de zekeringkast.
Op de zekeringkast aan de bovenkant zitten enkele ongebruikte aansluitingen. rood= constant plus, zwart = geschakelde plus. Kan zijn dat je een zekering in de kast moet steken om spanning op de aansluitingen te krijgen.Ik heb de plus, geschakelde plus vanaf de zekering kast gehaald.
het dashboard is al uitgevijld, toch past het nog niet. Laat het in eerste instantie maar eens zo.Ok, dat wist ik niet. Lijkt me dan dat dat niet gaat werken ivm werking van de carroserie.
Ik heb een E2 ruit met een E1 rubber in mijn E1 zitten. Past wel.
Enige verschil is volgens mij de binnenspiegel, die zit bij een E1 aan het dak en bij een E2 aan het raam.@jojonopel wrote:
Die bestaan, zaten in die Opels met een boordcomputer !
Heet “snelheidsmeter-frequentie-element”, er zijn er wel verschillende
types in.Ok, type’s als in het aantal pulsen die ze geven, of de aansluitmaat van de kabel?
De Carin neemt automatisch het goede aantal pulsen voor de snelheid dus het aantal pulsen is geen probleem.Vandaag eindelijk! weer eens tijd gehad om verder te gaan met de Rekord. Ondertussen is er al wel aardig wat gebeurd maar had nog geen tijd gehad om een update te plaatsen.
Frontplaat zit er weer in:


Verder heb ik het interieur eruit gehaald:


Het rare sportstuurtje is vervangen voor een normaal stuur. Deze moet er nog wel weer even uit want de terugslag voor de knipperlichten werkt één kant op niet.
Krijg je wel een rotzooitje van zo’n lege auto ;)

Een beetje spul wat er ingebouwd gaat worden:



Nu dus bezig met de wirwar van kabels netjes door de auto te frunniken.
Als er iemand nog tips heeft over het aansluiten van versterker en sub dan graag! Ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
Verder vroeg ik me nog af of er ook pulsentellers (voor de navigatie) bestaan voor Opel die tussen de mechanische kabel en de bak gedraaid kunnen worden, heb ergens iets gelezen van Corsa ofzo?
Morgen weer een dag! :D
Dat klopt, er zijn natuurlijk altijd gebruikssporen. Opnieuw bekleden wordt zeker een dure hobby denk ik.
Ik vond de stoelen altijd wel fijn zitten, mis ze nu al in vergelijking met die harde krengen uit de kadett.Moet het originele interieur eruit :shock:
Was toch nog best netjes?@2000 wrote:
Ik rij al met een 5-bak, dus het as én de bak gaan geen problemen geven.
Een 5-bak van een cih en een ohv zijn verschillend. Dus weet niet of dat hem wel gaat worden.
Ik heb ook de oude stang ingekort met de flex, werkt prima.
De oude pen wil niet uit het holle gedeelte van de stang?
Of wil de gehele stang niet uit de stuurbuis?Blok moet er bij mij ook nog een keer uit.
Heb alleen op dit moment nog zo’n goudkleurige rekord op de brug staan ;)Naast je koppelingspedaal zit normaal een voetpompje voor de ruitensproeiers.
Als ik mij niet vergis zit de ruitenwisser motor hier ook op geschakeld.De ruitenwissermotor wordt volgens mij ook nog weer geschakeld door het voetpedaal van de ruitensproeierpomp.
Misschien dat het daar ergens in zit?Goed bezig!
Uitlaat probleem is nog niet helemaal opgelost. Kom nog paar mm te kort, denk dat ik dat oplos door iets op de aanslag van de naven te lassen.
Verder komt er een andere stuurstang onder. De rechte versie komt tegen de koppellingskabel aan. Heb hier nog een gebogen stang liggen van de stuurbekrachtigde versie.Even een update van mijn projectje king:
De motor loopt!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Met dank aan de schema’s van John en een goede dosis logisch nadenken loopt het blok na 1,5 jaar stilliggen weer.
Hij pakte het meteen aan en loopt mooi rustig en goed.:kewlpics
Het blok ligt er mooi in, lijkt wel origineel zoals het allemaal past. Motorruimte moet nog wel een keer een beetje opgeknapt worden.



Monsterlijk: :D

Maar gelukkig al een nieuw front klaarliggen king:

Het uitlaat probleem is ook opgelost met een voorpijp van een Rekord E2 1.8:

Verder heb ik de cardanas weggebracht, die wordt veranderd en daarna moet ik hem evt. nog uitbalanceren.
Daarnaast ben ik bezig met de stuurbekrachtiging erop te bouwen. C20ne-pomp, tankje, retourleidingen en het Rekord stuurhuis zitten er al op. Ik moet alleen nog even een slang laten persen van de pomp naar het stuurhuis.
Deze maten heb ik gemeten, is enigzins lastig te meten want de ruit zit nog in de auto.
Laat maar eens horen wat je hebt!
-
AuteurBerichten