Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke bedankt, ik vermoed een vacuumprobleem.
Aangezien de vorige eigenaar de intercoolerslang “gerepareerd” heeft met een stuk pijp en twee slangklemmen.
Dus gewoon auto in D laten staan sleutel kort omdraaien en weer terug?Stuurslot ben ik niet zo bang voor, haal de sleutel er immers niet uit.
Koppeling los gaat niet omdat het een automaat is.
Bij handgeschakelde auto’s heb ik het truukje van gewoon de koppeling weer op laten komen wel vaak uitgevoerd.
Het gaat me nu alleen om het automaat verhaal, en ervoor zorgen dat de bak heel blijft.@wim-v6: Hoe werkt dit in de 5 dan? Er is geen versnelling meer om naar door te schakelen. En toch bij gas los (ca. 80km/u) rolt de auto uit en zakt het toerental naar 800-900 toeren, bij gelijke versnelling en snelheid zou hij niet in toeren kunnen zakken naar mijn inziens.
Bij hogere snelheden (lees; snelweg) blijft de auto wel gewoon “in de versnelling” zoals ik het dan maar even noem. Bij 120km/u bij gas los toert de motor gewoon vanaf 2000 toeren rustig af (zonder uitrollen).Verder nog even een vraag: Hij loopt stationair ca. 800-900 toeren, is dit niet wat hoog voor een diesel?
@ yentl5552: ik heb er geen sportstand op zitten, enkel een winterstand.
Het probleem is volgens mij dat omdat het een 5-traps automaat is het schakeltijdstip ongeveer rond de 80km/u zit.
Als ik 80 rijdt zit hij in de 5e versnelling met nog geen 1500 toeren. Dan moet ik met een fluwelen teentje gas geven.
Bij iets te ver gas los, schakelt de bak naar vrij (lijkt mij omdat het toerental naar 800 zakt en de auto vrij uitrolt).
Dan weer iets gas bijgeven en de bak schakelt weer in “5”.
Op de snelweg heb ik dit probleem niet omdat je in een hoger toerenbereik zit.Dit is dus vooral lastig als ik in een “groepje” van meerdere auto’s op een 80km weg rijd, want dan wil ik niet telkens de rem hoeven gebruiken, maar juist anticiperen.
Super gaaf dat je met een Manta meedoet!
Wij zijn er ook weerk bij dit jaar (team Geile Sau).
Hebben vorig jaar en twee jaar daarvoor ook al meegedaan. Unieke ervaring.
Vorig jaar:

2010:

Voor dit jaar nog geen auto uitgezocht :hmmz
Groeten Erik
Heb em inderdaad van Hendri gekocht toen.
@astrawez wrote:
Gisterenavond in Veghel een beige kleurige Rekord E1 gespot met gele folie op de koplampen.
Het kenteken: HL-53-GB staat sinds maandag op naam van een nieuwe eigenaar. Iemand van hier?viewtopic.php?f=14&t=156566&p=2048232#p2048232
Heb de Rekord verkocht omdat ik een diesel wilde.
Geen idee of de nieuwe eigenaar hier op het forum zit.Ik heb vorig jaar mijn Rekord voorzien van een c20ne met 5 bak van een Omega.
Bij mij paste het blok direct, en de bak ook, ik heb een R25 bak van de omega, alleen (gelukkig) geen hydraulische koppeling maar gewoon een mechanische.
Je krijgt misschien ook nog problemen met je stuurstangen, die komen tegen de uitlaat aan en misschien ook tegen je blok (had ik althans). Hiervoor heb ik de stuurarmen gebruikt van een Rekord met stuurbekrachtiging, die hebben een bocht onder het blok door en zo kon ik ook mooi mijn pakket uitbreiden met stuurbekrachtiging.
De cardan-as paste bij mij ook niet, de diameter van de Hardy-schijven (die rubber schijven) kwam niet overeen. Dit heb ik opgelost door de as door te slijpen en het achterste gedeelte van een Rekord te gebruiken, hieraan is dan het voorste gedeelte van een Omega gelast.Tank was bij mij al aangepast omdat er een C20Let in had gelegen bij de vorige eigenaar.
Voor meer info en enkele foto’s zie mijn topic: viewtopic.php?f=14&t=156566&hilit=rekord+c20ne
Wat doe je toevallig met de oude teller? Ik zoek nog een teller voor mijn Rekord.
Vanmiddag in Enschede, een witte Commodore GSE, zag er heel netjes uit!
@bassie16V wrote:
Wat houd deze run precies in??
Kort gezegd zo’n 4000 km door europa in 5 dagen, in een auto die niet meer dan 500 euro heeft gekost
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Wij doen ook weer mee met de editie van 2012.
Zijn al mooi opgeschoten met de auto:
Die heb ik vanmiddag ook gespot, op de n36.
Mooi kadettje wel!Ja wij hebben twee jaar geleden ook meegedaan, toen ook vanalles aan onze Omega gedaan.
Dit jaar doen we ook maar paar leuke dingetjes aan de auto en dan is het wel oke :thumbWel een mooie route dit jaar :thumbup
Voorruit van mijn C heb ik ook niet gekit, zit ook nog steeds waterdicht.
Om de pees erin te krijgen heb je een pezentrekker nodig:

Of zelf een maken van een ouwe schroevendraaier en stevig ijzerdraad/lasdraad.
Ooh, dan zal dat wel een andere zijn geweest.
Maar als ik dat zo lees wordt dat geen half werk! :kewlpicsMisschien zie ik je wel een keer rijden als ie klaar is!
Volgens mij heb ik jou weleens zien staan bij de parkeerplaats bij de kroezeboom, op de es daar.
Ik kom geregeld langs Fleringen omdat mijn vriendin uit Tubbergen komt.
Rijd zelf een donkerblauwe Kadett en een goudkleurige Rekord. Misschien komen we elkaar wel een keer tegen.11 april 2012 om 07:22 In reactie op: stuurbekrachtiging in c kadett maken, paar vraagjes. #17934802Zo’n pomp van een Rekord heb ik hier ook nog wel liggen, is een pomp en reservoir in één.
Is overbodig omdat ik naar c20ne ben gegaan.
Een passend stuurhuis wordt je grootste probleem denk ik.Mooie Corsa zo Maikel!
Ik heb de voorste helft van de omega gebruikt en de achterste helft van de rekord. Door plaatselijke smid netjes aan elkaar laten lassen.
Zit nog steeds en trillingsvrij!Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Opelforever je hebt pm
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Zou je me wat meer informatie kunnen geven? Mag ook via PM.
Goed idee, heb meteen een mailtje gestuurd aan Schaeffler Nederland, distributeur van FAG.
Een standaard R25-bak heeft wel een normale km-tellerkabel aansluiting, zo heb ik het ook bij mijn Rekord met R25 bak.
Hoe dit met een R25-R28 bak zit weet ik niet precies, ken die bakken niet, is dat een met hydraulische koppeling?Zo doe ik het normaal:
Motor eerst gewoon warmdraaien, dan klep deksel eraf.
Vervolgens met een voelermaat de kleppen stellen.
Deze tussen klep en tuimelaar plaatsen en beetje heen en weer bewegen terwijl je de moer v/d tuimelaar aandraait.
Dit totdat je enige lichte weerstand voelt in de voelermaat, dan is het goed. -
AuteurBerichten
