Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het weekend een extra blok erbij gekocht (deze was zonder computer en kabelboom).
Nu heb ik mooi wat onderdelen extra.Wat me wel opvalt is dat deze nokkenas ook vrij stroef gaat, terwijl toen de motor nog in elkaar zat ik hem aan de krukaspoelie zo kon draaien. Bij deze nieuwe kop zijn in elk geval wel alle lagers heel.
Verder zit er een scherpere nokkenas in, maar kan hier verder geen info over vinden:
Er staat een nummer in de as gegoten; GC0902
en een nummer op de kopse kant ingeslagen; 80XU ofzoiets, dit is slecht te lezen
Internet leert dat het om een “camko” as gaat?Iemand hier enig idee wat voor nokkenas dit kan zijn?
Hij loopt weer :thumb
Voor een camper betaal je toch altijd maar 1 kwartaal belasting, ongeacht of het nou een diesel is of niet?
Gaat de cilinderkop van een 2.0 gauw stuk. Er staan namelijk wat (in)complete motoren op marktplaats, maar dat blijft natuurlijk wel een gok.
Voordeel is dan wel dat ik extra onderdelen erbij heb, en ook enkele onderdelen die ik nog nodig heb.
Weet iemand hier of het zin heeft om een 1,9S of 2,0S kop te monteren ivm vermogenwinst, lees namelijk dat het vaker wordt gedaan.
Is een 2,0S cilinderkop qua specs hetzelfde als een 2.0E kop alleen dan met een andere nokkenas?
Op zich valt het mee ja.
Je kunt er alleen slecht bij.
En heb wel even gezocht maar de lagers zijn zo 123 ook niet te vinden.Nou vandaag tijd gevonden om de nokkenas en kop eens beter te bekijken.
Nu kom ik erachter de dat lagers van de kop kapot zijn :swear , er zijn stukken uitgeknapt:

Vervloek mezelf dat ik dit niet eerder heb opgemerkt :argue
Nu lees ik her en der dat deze niet/slecht te vervangen zijn en dat dit een dure hobby is.
Denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere kop?
Mijn vraag is of het nog zin heeft om bijv. een 1.9s of 2.0s kop te monteren (vermogenwinst/vermogenverlies).
Ik heb nog een 2.0s compleet in de schuur liggen, maar anderzijds vind ik het ook jammer om deze te slopen.
Nee, lagers zijn niet gedemonteerd geweest.
En de nokkenas zelf kan er niet verkeerd om in. Zit een buisje in de weg en je zou je nokkenastandwiel aan de verkeerde kant hebben.Glijlagers van de nokkenas zijn niet gedemonteerd geweest.
Tuimelaars & hydrostoters zijn nog niet gemonteerd. Het gaat hier om de kale nokkenas in de glijlagers die heel stroef draait. Mijn inziens moet dit vrij los kunnen draaien. Na montage van de stoters en geleiders wordt dit natuurlijk anders want dan bedient de nokkenas de (onder veerspanning staande) kleppen.
Is de nokkenas van een 2,0S dezelfde als van een 2,0E? Heb nog ergens een 2,0S staan en anders begin ik er niet aan om hem achter uit de schuur te trekken :angel
Olie eraan, en de nokkenlagers zijn er niet uit geweest. Kan alleen maar bedenken dat er met demonteren iets niet in de haak is geweest.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Heb alles zorgvuldig schoongespoeld, eerst met water, daarna droog gemaakt met een doek. Daarna nog met remreiniger de rest schoongemaakt en het spul gemonteerd met WD-40Maar hij moet toch niet stroef gaan als de stoters en tuimelaars nog niet gemonteerd zijn. :hmmz
Eindelijk weer een update!
Laatste tijd spullen beetje gespoten en voorbereid, blokje is weer fris;

Onderdeeltjes binnen gekregen :D

Krukas, zuigers en distributie weer gemonteerd :D



Vanavond bezig geweest met het inslijpen van de kleppen, daarna de kleppen in de kop gemonteerd.
Daarna wilde ik de nokkenas monteren, maar hij gaat heel zwaar op zijn plek :swear
Dit lijkt me toch niet normaal, eenmaal op zijn plek moet een ik schroevendraaier tussen de boutjes van het nokkenastandwiel steken om ook maar iets aan de nokkenas te draaien.Iemand enig idee, misschien nokkenas krom? :hmmz :(
Ondertussen onderdelen besteld, betaald via paypal en netjes na twee dagen geleverd gekregen.
Zelfs nog een winterpakket king: cadeau gekregen.
Klopt, in mijn naafkapjes staan twee nummers. Dacht alleen dat ze misschien overeen kwamen.
Ik had ergens gelezen dat mijn versie €30,- per stuk kost bij de dealer, dus was anders mooi geweest.
Toch maar even verder zoeken :thumbupWeet je ook zo welke nummers dit zijn?
Ik zoek ook nog 2 naafkappen voor een iets andere velg, maar misschien zijn deze kappen wel hetzelfde.Mooi werk :thumb
Volgens mij komt je verdeler bij mij weg ofniet?
Mooi om te zien dat t spul nog van pas komt ;)
Gr. Erik
Doe ik :thumb
Ik heb er nu ook een nieuwe en zwaardere accu ingezet. Probleem lijkt in iedergeval verholpen. :thumb
26 februari 2014 om 17:51 In reactie op: slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD? #18202552Slechte starten is vooralsnog opgelost met een nieuwe accu, oude bleek kapot en nu gaat het blok meteen veel sneller rond bij het starten.
Afwachten en anders misschien nog de verstuiverringen vervangen.
Allen bedankt voor het meedenken!
Dit klinkt zeker interessant, ben benieuwd of de ECU voor de gek te houden is met zo’n emulator.
Voornamelijk de “beugel” waar de blokken over glijden heb ik aan de buitenkant wat weggehaald.
De klauw zelf natuurlijk niet (te) veel verzwakken.Ook even rekening houden met nieuwe blokken omdat de klauw dan meer naar buiten komt.
Ik heb de barry-schijven i.c.m. 2.0i Omega klauwen. Dit samen met de 13inch SR-velgen.
Moest heel iets van de buitenkant van de klauw af slijpen omdat de vier lasnaden v.h. hart v.h. wiel de klauw raakten. Rij al twee jaar zo zonder problemen.
Wordt natuurlijk anders als je er het circuit mee op wilt.Vandaag was het weer raak, zowel heenweg als terugweg van mijn werk heeft de auto in noodloop gezeten.
Van het weekend wil ik de vacüumslangen vervangen, turbo nakijken.
Daarbij wil ik binnenkort ook de verstuiver-ringen vervangen.
Al met al krijg ik steeds meer storingen :???:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=182920
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=181730Hoop dat het niet erger wordt, wordt een beetje zat van al die lullige storingen en het zoeken naar de oplossingen. :puke
Vraag me steeds meer af of de 2.2dti wel zo’n goede keuze was :hmmz
Zoiets dacht ik ook al.
Misschien heeft het ook te maken met het volgende;
Ik heb al enige tijd startproblemen, hierdoor zal de accu niet optimaal gevuld zijn bij wegrijden.
En dit is nu net wanneer ik er last van heb, als ik naar mijn werk rijd (+/-25min), dan heb ik alleen de 1e vijf minuten last van de knipperende en uitvallende verlichting. Daarna niet meer.De verlichting valt niet altijd uit, maar kan aan de BC wel zien dat er iets niet goed is want bij “spelen” met het gas gaat het display feller en minder fel branden.
Vanavond de accutester er maar even bij pakken.
-
AuteurBerichten