Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Daarnaast vroeg ik me trouwens af of er een bepaalde volgorde moet zitten in de stekkers van de injectoren. (lijkt me logisch)
En wat de motor doet als je deze volgorde niet juist hebt.Wij verwarmen deze sleutelplek:

Met deze kachel:

De kachel stookt op alle soorten olie, voornamelijk afgewerkte:jerry
Heb je al gekeken op mantacabrio?
http://www.mantacabrio.nl/digitaal-dashboard-kadett-gsi-inbouwen-manta-bIs veel informatie + elektrische schema’s te vinden.
Deze site heb ik ook gebruikt om een Digidash in mijn C-kadett te bouwen.
VW sharan gekopt met mijn C-tje

20 oktober 2010 om 14:34 In reactie op: Overstappen van contactpuntontsteking naar elektrisch. #17629889Das de doorzichtige draad die naar je bobine loopt. Deze laat 9V door. Deze moet je vervangen door een normale draad. Dikte is 1,5mm² geloof ik?
Gelukt!
Heel dom van me dat ik dat verkeerd om heb aangesloten.Hij loopt nu wel ok, nog even ontsteking precies afstellen met stroboscoop.
Bedankt voor alle hulp!
Dat heb je helemaal juist, en ik helemaal fout!
Direct even uitproberen!:DHeb nu een injector er af gehaald, maar er komt geen brandstof bij de injector,
Ligt dit aan de brandstofdrukregelaar die ertussen zit, of misschien aan de aansturing?Trouwens nog iets ontdekt,
de vorige eigenaar heeft een schroef in het filterhuis gedraaid,
waardoor de luchtklep? blokkeerde, deze heb ik eruit gehaald,
Nu gaat de klep geheel dicht, zo hoort het toch?Echter hij loopt nog steeds niet, alleen als er startpiloot wordt gebruikt. En dat terwijl dat toen hij liep, hij wel aardig goed liep.
Ik vermoedt dat er geen brandstof in de cilinders komt.De bougies zijn zwart.
UPDATE: Net slang van luchtfilterhuis eraf getrokken, vervolgens beetje startpiloot geprobeerd, en verrek hij loopt, nog niet mooi maar het is een begin.
Alleen na een paar minuten sloeg hij af, en nu krijgen we hem weer slecht aan, we denken dat het probleem nog steeds in de brandstof zit, zou dit aan de LMM liggen?Welk startmotordraadje bedoel je? De rood/zwarte naar relais?
Ik heb de groene draad van bobine/toerenteller naar de ECU verbonden.
Verder geen stekkers over o.i.d., alleen die van de onderdrukschakelaar,
Zie topic:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=134280
Deze heb ik doorverbonden.Hoera! We hebben vonk!
Ik heb de module vervangen door de originele 2.0E module.Helaas loopt de motor niet, ik denk dat de injectie nog niet helemaal goed is?
Brandstofpomp loopt en er komt brandstof uit de leiding voor,
Alleen bij het demonteren van de leiding, om te kijken of er benzine door komt,
zat er veel druk op deze leiding, de slang knapte er zowat af, is dit normaal?Nu ongetwijfeld wel, heb hem al aan de lader,
maar vanaf het begin (volle accu, 1/2 jaar oud) vonkte hij al niet, ook niet zwak.
ik vermoed dat het in de module zit, omdat deze uit een 1.2 is en de 2.0 anders is,bobine is ook van een 1.2 maar die kan toch niet veel verschillen?
Ok, ik zal even kijken of ik een paar foto’s kan maken,
Ik kom helaas niet in de buurt, dus dat wordt em niet, iig bedankt!:)Ja het is gewoon een 2.0E ontsteking, 9 en 12 volt verhaal klopt, maar ik heb de weerstandsdraad (doorzichtig) al vervangen door een gewone kabel.
Echter zakt de spanning op de bobine nog wel iets bij het starten naar ongeveer 10 Volt.Ok, locatie even aangepast, nuttige tip!:wors
Ik heb de originele module niet, dus ik kan ook geen nummer checken…
Hbase geeft dat de ontstekingsmodule van een rekord 2.0E anders is dan de module van een corsa 1.2N.:hmmz
Eerst dus maar eens op zoek naar een andere module!:)Ik heb geen vacuümklep op mijn onderdrukslangetje zitten, bij mij is het een kaal slangetje van inlaat naar verdeler??:hmmz
Is dit noodzakelijk?
-
AuteurBerichten