Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op dit topic: http://www.teamcalibra026.es/foro/viewtopic.php?f=10&t=11168
staat nog wat informatie. Misschien heb je er iets aan.Listado transductores:
AH – 6 imp – 185/65/14 – solo digidash
AK – 16 imp – 185/65/14 – solo digidashAJ – 7 imp – solo digidash
AA – 6 imp – 185/60/14 – marcador analogico o digital
AG – 16 imp – 185/60/14 (kadett 16v) – marcador analogico o digital
AD – 10 imp – Kadett AT – marcador analogico o digital
AY – 2 imp – Kadett Diesel – marcador analogico o digitalNotese que el numero es referencial, mas bien son “miles” de pulsos por km. Segun he leido, un Calibra deberia montar con el digidash el transductor AG o AK de 16 imp. Este ultimo, el AK, es el mas comun.
Wel allemaal in het Spaans zoals je ziet.
Henk, hoe bedoel je wartel in de bak, ik weet wel dat er verschillende codes voor de pulsengevers zijn met lettercombinaties AA, AH, AK en dergelijke. allemaal voor verschillende pulsen per omwenteling.
Er zit geen stelschroef op het dashboard voor zover ik weet.
Ben al druk geweest met pulsenverdubbelaars en dergelijke. Ook heb ik een printplaatje geprobeerd waarmee je het aantal pulsen kunt vermeerderen met een bepaald (instelbaar) percentage. Ook allemaal zonder resultaat.:( Daarnaast zelfs een of ander printje uit Australie besteld, betaald maar nooit geleverd gekregen. Daar wordt je allemaal wel een beetje zat van, en uiteindelijk wenste je dat je de originele teller er maar in had laten zitten, dit kan helaas niet meer omdat ik delen uit het metalen gedeelte van het dashboard heb geslepen. Denk dat ik zonder gein totaal wel een dikke 200 euro aan die digitale teller heb uitgegeven en nog werkt het niet.
Maarja hobby mag geld kosten zegt men dan;)Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan….
Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen.Klopt, geen resultaat…
Heb ook nog een andere klok geprobeerd, ook zonder resultaat.Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.
De teller doet het wel, echter hij geeft maar de helft van de snelheid aan. (bij 80km/u –> 40 km/u op teller)
Erg lastig en heb al die gevalletjes die op de bovengenoemde site staan besteld maar zonder resultaat. Daarnaast naar een plaatselijke tachoboer geweest (taximeters e.d.) maar ook die wist zo geen oplossing.
Achteraf had ik beter mijn teller origineel kunnen laten.Vanmorgen gespot op de Kloosteresweg tussen Albergen en Tubbergen een rode C2 caravan.
Mijn 2.0E (uit een rekord) heeft die lucht-omloopklep niet? is dit normaal?
Hij loopt nu trouwens wel aardig. Ik ga eerst de klepstoters vervangen (ivm tikken).
Daarnaast wil ik graag enkele moeren van de stoters vervangen, zijn deze nog gewoon te krijgen bij opel?Ziet er goed uit!
De naden van origineel lopen inderdaad wel een stuk netter als bij dat immitatiespul!
Klopt wel is wel gepruts, ik heb em nu aardig op maat.
Op zich zit je er nu met de neus bovenop te prutsen terwijl je er later niet meer naar kijkt.Naar weer een hele poos eindelijk weer eens tijd gevonden om bezig te gaan met de kadett. Vorige keer heb ik de bumper er voor weg gehaald:

Zoals je ziet, heeft de bumper ook een klap meegehad:


Daarna heb ik de lampen er weer ingezet. Dit zodat ik tijdelijk weer even kon rijden:

Dat tijdelijk is toch nog weer een hele tijd geworden :angel en vandaag heb ik dan eindelijk tijd gevonden om eens een begin te maken.
Spatbord eraf gehaald:

Hier valt weinig meer van te maken:

Motorkap is ook krom:

Nieuwe spatbord in de verpakk ing:

Blijkbaar hebben ze het spatbord niet fijn vervoerd.
Hele spatbord is bekrast en er zitten een paar deukjes in. Nu baal ik ervan dat ik dit niet eerder heb gechecked, dan was ie meteen retour gegaan. Nu maar gewoon plamuren. Dit is nog wel te doen:

Het “oortje” ziet er ook niet lekker uit:

Na verwijderen van loszittende kit:

Dus maar eens op zoek naar een oortje om er nieuw in te lassen. Iemand toevallig zo’n ding liggen?
Eerst het spatbord maar eens gepast, altijd kloten met die imitatiedingen maar de andere kant is ook imitatie dus het moet maar:

De motorkap is ook enigzins gebogen, die gaan we weer op maat maken

Tot zover deze update… wordt vervolgd!
Zo’n pezentrekker kun je ook maken van een oude schroevendraaier en wat stevig gladdraad. Werkt ideaal.
Haktgebal :)
10 januari 2011 om 10:11 In reactie op: kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht #17781144[rquote=1836234&tid=139212&author=petrolhead]gister uitlaat binnen gekregen, heb eerst 5 minuten zitten lachen om de doos haha zie hier de doos :P:P [/rquote]
Haha, ja sorry, zo’n enorm grote doos was de enige manier om de voorpijp binnen de max afmetingen van TNT te laten vallen.
Eerst was het pakket de helft kleiner maar 2cm te lang, maar mooi niet meenemen die chauffeur. :swear
Toen dacht ik nu zal ik hem krijgen ook! :D:Dkadettje ziet er mooi uit!
Leuke auto!
Ik heb mijn kadett ook laten spuiten, en met het monteren van de pezen in de ramen toen direct al een kras gemaakt op de auto, nou dan baal je wel. Nu kun je het mooi bijwerken :PHeb jij niet toevallig die uitlaat bij me besteld? Hij komt eraan hoor, morgen haalt TNT hem (hopelijk) ein-de-lijk op :)
Heb eindelijk tijd gevonden om een paar foto’s te plaatsen.
Heb de koplamp en knipperlicht gedemonteerd.
Hiervoor moest ik nogal breken met het spatbord, deze was namelijk voor de kapotte koplamp gebogen.


Verder een nieuw spatbord binnen gekregen:

Daarnaast stapeltje winterbanden (modder & sneeuw)

En ik had nog een paar leuke velgjes liggen die ik maar een beetje heb opgeknapt.


Nu nog wachten op een koplamp…
Ondertussen trouwens een mooie winterauto op de kop kunnen tikken,
een peugeot:puke 306 sedan. Voor €100,-, geen geld.:D
De distributieriem was geknapt, deze ff vervangen en hij liep weer als aan zonnetje.
Bedacht dat ik met dit weer die auto beter tegen een lantaarnpaal/boom/VW golf kan parkeren dan mijn kadett :PIk heb op mijn kadett de originele 1.2 hoofremcilinder,
met omega 2.0i klauwen (54mm) voor en 2.0 trommels (230mm) achter.
Dit remt gewoon goed en het pedaal zit niet merkbaar hoger of lager in de auto als toendertijd met de orginele 1.2 remmerij.
Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.Ik heb mijn (zelfgemaakte!) witte hemel van een C-kadett er ook zelf ingemaakt.
Was op zich goed te doen, alleen het dakraam was het lastigst.
Weet alleen niet of deze hemel ongeveer hetzelfde is van een Ascona.Heb ook bison tix gebruikt, daarmee alleen de randen met een kwastje vastgelijmd,
die zitten toch achter het rubber en zie je dus niet weer.Voor de rest idd heel veel klemmetjes gebruikt, of een oud deurrubber aan stukken knippen. Die klemmen ook heel mooi gelijkmatig. Toen de lijm hard was heb ik de overige stof weggesneden.
Is aardig netjes geworden voor een eerste keer.Nee, was een gele 1.2N, helemaal overgespoten.
Vervolgens is blokje kapot gelopen, heel vreemd alleen de 2e en 3e drijfstanglagers hebben niet gesmeerd.
Toen maar besloten er een 2.0E met 5-bak in te leggen.Ohja en een paar zakken cement, of frontgewichten van de trekker voor in de kofferbak.
Toch niet helemaal ideale gewichtverdeling zo’n 2.0E:)Heb je dus wel geluk gehad, jammer van de verf, we betalen al genoeg belasting (of geen), dus lantaarnpalen verfen kun je beter aan de gemeente overlaten;)
Voorscherm is niet te repareren, de punt is geheel plat gedrukt en aan de onderkant (waar knipperlicht in zit) gescheurd. Lijkt misschien anders op de foto. (fototoestel van mijn ouders is niet helemaal goed, en die van mij ligt bij mijn vriendin;))
Ik denk dat ik eerst maar gewoon koplamp en nieuwe pinker erin zet, de bumper weer netjes klop.
En dan van’t voorjaar het ding weer strak maak.
Sowieso winterbandjes opgehaald vandaag :angelJa klopt, met dat corsatje ofnie?
Knipperlicht heb ik al, maar koplamp heb ik wel belang bij.(u2u)Klopt inderdaad, ik zat voor die tijd al te vloeken.
Eergisteren een oranje C Caravan in Zenderen,
even later nog een C Caravan bij de rotonde in Borne, leek een bruine.
Het was donker dus ik kon het niet helemaal goed zien.
Vorige week ook even aan het spelen geweest in de sneeuw.
http://www.youtube.com/watch?v=wYjtOAuqZZ4Ik zit niet achter het stuur maar een kameraad van mij, die em ook nog eens af laat slaan, haha:sleeping
Was even leuk spelen!Ok, ik zal hem binnenkort ff afstellen bij de garage,
waar zijn de stelschroeven eigenlijk voor, met andere woorden, wat stel je met de schroeven in?
De volgorde zal ik morgen direct even controleren, maar ik denk dat als je die verkeerd hebt de motor niet tot heel slecht loopt? -
AuteurBerichten