Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 10:36 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861203
Nee de rekord komt bij Ron vandaan. Althans dat denk ik dat Manta 24V bedoelt.
24 april 2011 om 09:16 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861201Vanmorgen ff het blok nagekeken. Oude olie/benzine eraf kwam wel 10 liter af!:wtf Verse olie erin.
Ook ff carberateur schoongemaakt. De electrische benzineafsluiter zat er los in. Ook allemaal gefikst.
Daarna. starten lopen!
Ook ff remmetjes bekeken, voor als nieuw! achter iets minder maar ook nog wel oke.
Laat je de auto spuiten of ga je met de roller aan de slag ?
Ik zat te denken aan een roller, spuiten is veel mooier maar kost ook weer veel meer. Daarom zit ik ook te denken aan zijdeglans zwart want met de roller lukt het niet zo perfect om hem mooi glimmend te krijgen.
Zat te denken aan iets als:



Grappige foto :o:wors:D
Hahaha! was me niet eens opgevallen!!:P
Bij Ronnie geweest:D
Idd bij Ron gehaald. Had er ook nog een mooie Monza staan.
Ja precies, ik kreeg bij mijn kadett ook altijd een klap stroom.
Zo’n geleider onder de auto geschroefd, helpt niks.
Idd metaal vastpakken terwijl je uitstapt, ik hou altijd de bovenkant van de deur vast bij het uitstappen.
Helpt echt!Vandaag het kapje met pijn en moeite los gekregen, met een föhn en veel geduld.
Daarna heb ik de veerspanning afgetekend met een stift zodat ik de instelling terug kon zetten indien nodig.
Daarna de veer een stuk losser gezet, met tot gevolg dat het blok hoger stationair ging lopen. Dit heb ik terug gesteld tot de veerspanning nog net de klep goed doet sluiten. Daarna stationair afgesteld.
Het blok liep meteen een stuk rustiger en stiller.
Daarna proefritje….. en perfect!!! niet meer bokken of stoten.
Gewoon 1500-2000 toeren in z’n vijf en daar trekt hij hem dan weer rustig doorheen.
Hopen dat het zo blijft!Nee klopt, daar heb ik niet aan gezeten,
Echter wilde ik dit laatst allemaal losmaken, maar dat kapje zit erop gekit…Dus misschien dat de vorige eigenaar van het blok aan het prutsen is geweest?
Weet wel dat de vorige eigenaar met een manta op het circuit reed, maar of hij dat ook met
dit blok heeft gedaan weet ik niet.Zou dus eigenlijk op zoek moeten naar een andere LMM?
Welke veer is dat, die schroef? Waar je CO2 mee afstelt?
Heb ff gekeken, maar de stekkers van de temp. sensoren zijn niet het probleem. Misschien de sensoren zelf?
Het probleem zit hem echt in het feit dat ie veel te veel brandstof krijgt.
Kan het misschien zijn dat de brandstofdruk te hoog is?
Ik heb een brandstofpomp met filter en instelbaar geval (pulsatiedemper?) van een omega 2.0i gebruikt.
De brandstofdrukregelaar aan de retour van een 2.0E is niet instelbaar toch?Verder kom ik er niet echt meer uit.
Mijn vriendin reed laatst achter mij en zei ook dat hij ommeunig naar benzine stinkt onder het rijden.Wil em wel graag fijn voor elkaar hebben want is (op dit moment) mijn enige auto.
De motor loopt nog steeds niet goed…
Heb eerst het tikken van de kleppen opgelost, zie topic:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=145578#pid1913153
Vervolgens de hydrostoters allemaal opnieuw afgesteld. Lopend tot ze stoppen met tikken en dan nog 3 x 1/4 nahalen.
De ontsteking staat goed. Stekkers zitten ook allemaal goed. Ik heb de klep van de LHM al eens schoongemaakt. (Toch vertrouw ik mijn LHM niet helemaal)
Alleen als ik voluit rijd dan gaat alles oké,
maar als ik 50 in z’n 3 of 80 in z’n 5 probeer te rijden dan bokt de motor alle kanten op. Ik kan dus niet echt comfortabel meerijden met het verkeer.Waarschijnlijk krijgt de motor veel te veel benzine en verzuipt ie bijna zegmaar. Hij stinkt namelijk best naar benzine uit de uitlaat. Dit bevestigt ook waarom hij als ie koud is perfect loopt. (net als choke bij carburateur).
Heeft iemand nog ideeën om dit op te lossen?
Ja inderdaad, ik vind het ook vaag, maar waarschijnlijk was die prop er al uit toen ik de motor heb gekocht.
de witte! :D
Ik vind met de zwarte wordt het wel veel zwart.
M M dronten heeft wel een stuurkogel liggen, weet niet of je die bedoelt?
http://www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=Opel&koppel=Manta+A+70-75&groep=36&artid=11038
Komt vaak voor.
Ik heb bij mij alle oppervlakkige roest eraf gehaald met een staalborstel en schuurpapier en vervolgens het hele dak aan de onderkant met ijzermenie geverfd.
Vandaag ff een nieuwe prop (gemaakt van een hooivorktand) in de kop getikt.
En nu is het tikken helemaal over. Verwacht dat de kleptiming nu ook beter zal zijn.Ok, maar bij een 2.0E horen gewoon al die gaten dicht te zitten? Dan ga ik morgen even op zoek naar zo’n propje.
Enig idee waar ik dat kan halen? Motorenrevisie?Ik heb remslangen van een D of E gebruikt, passen perfect (i.s.m. omega klauwen)
Heb je trouwens een ander front? omdat een 74’er toch eigenlijk een C1 zou moeten zijn?
De verlaging staat hem goed :thumbup
Gisteren de auto opgehaald van de spuiter,
is net werk geworden voor een nette prijs.

Ook het imitatieding is er toch mooi opgekomen, de naden zijn wel redelijk recht:


Daarnaast de bumpersteunen en de bumper weer recht gemaakt:


Einde van de week maar eens verder met het gebakje.
Omdat ik druk ben met stage, school en werk, heeft de ouwe maar even de Kadett onder handen genomen.
Foto’s van dit weekend:Eerst het rotte gedeelte er maar eens uitgeslepen:

Vervolgens het nieuwe oortje (besteld via MM-dronten) pas gemaakt:


Afgelopen zaterdag is me pa verder gegaan (ik moest helaas werken). Nu zijn we zover dat het allemaal weer netjes dichtgelast is (foto’s met telefoon gemaakt:():


Gisterenavond hebben we de auto naar de spuiter gebracht. Als ie terugkomt zal ik weer ff foto’s maken.
Kan niet wachten tot ik er weer in kan rijden met dit lekkere weer!Hier ook fijn Grolsch beugels in de koelkast!
Pure nostalgie! :Du2u
Haha ok, maar goed, 20 is wel een beetje teveel van het goede. Daarbij gaan de overige 6 superzwaar (in iedergeval zoals het hoort) en de andere 2 superlicht. geen idee waar dat van komt?
[rquote=1893624&tid=51412&author=Joepp]@Deperik
Nice! Zo kom je niet iedere dag tegen he:thumbup[/rquote]
Nee zeker niet! Zowel van binnen als buiten superstrak! :thumbup
Nette recaro’s erin, gte klokken, was het lopen wel even waard. Mijn auto stond helemaal aan de andere kant van de parkeerplaats :PVandaag gespot op de parkeerplaats bij Vredestein:
Coupe Berlinetta 1.6S
Zag er mooi en origineel uit!
Dit lag achter de achterruit:

Dat schijn je met behulp van de W-nummers (Wegstrecken-zahl) kunnen te bekijken. Alleen weet ik niet wat het W-nummer van een kadett GSI is, en volgens mij heb je ook nog een paar verschillende soorten digidashes. Een C-kadett is geloof ik W 665?
-
AuteurBerichten