Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Juffer1 wrote:
Als het alleen om het openen en sluiten gaat dan valt dat reuze mee.
Kwestie van de juiste draden bij de Kiekert (zit rechts onder het dashboardkastje bij de voetenruimte van de passagier) opzoeken en doorverbinden.Bedankt voor je reactie!
Dit zou ‘m dan moeten zijn:http://imageshack.us/photo/my-images/689/imag0557t.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
origineel gepost door wim-v6
Speling op voortrein ergens.Kan een binnenste of buitenste Stuurkogel zijn, of een draagarm, of een fusee kogel.
Willem
Bedankt voor je snelle reactie Willem.
Is het schadelijk om hiermee door te rijden? Of zou je adviseren om dit z.s.m. te laten repareren?
Mijn auto komt net terug uit een grote beurt + APK. Waar ik geen opmerkingen hierover heb gehad.
net telefoontje van de garage gehad, en het blijkt de dynamo te zijn die defect is…
auto is zojuist met auto-ambulance opgehaald door autobedrijf. het ligt iig niet aan de accu, het vreemde is dat hij er gelijk mee stopt als je de start-kabel loshaalt.. ze gaan ‘m onderzoeken
origineel gepost door Astraman
Mja het displat knippert even kort als je er spanning op zet, dus als de stekker hapert of als de accu net wel net niet genoeg stroom heeft. Kan beide zijn.display doet het knipperen als de contactsleutel uit het slot is..
origineel gepost door testdrive
maar dan als hij loopt moet je hem metenowwk, dat moet ik dan morgen nog even opnieuw proberen.. maar kan het knipperen van ’t display (zie topic van net) ook komen door een accu die leeg is? lijkt me wel heel vreemd
origineel gepost door testdrive
dynamo meet je gewoon door plus en min te pakken met een multimeter, makkelijkste is gewoon de accuaccu had ik al gemeten, die stond maar op 9,6 Volt… maar dat vond ik niet zo raar, na 20x opnieuw proberen te starten
origineel gepost door Astraman
Okee dan zal die het niet snel zijn, wat ook kan, het is mij gebeurd dat twee draden, bij mij in de a stijl, door trilling dermate versleten waren dat ze contact maakte met de carroserie, sluiting dus. Dat resulteerde in zekeringen die eruit vlogen, maar het kan natuurlijk ook elders in de auto optreden. Ik hoop het niet voor je, maar mocht het de accu en de dynamo niet zijn dan zou je de hele kabelboom door moeten gaan meten.dát zou pas echt verrot zijn ja! waar zit de a-stijl?
origineel gepost door testdrive
kijk je laad spanning even na kijken of het 14 volt is.
als dat niet het geval is is je dynamo kapot.
laad hij wel is er iets met je accu aan de hand of wat @astraman zegt ergens een lek stroomik heb een fotootje gemaakt vanonder de motorkap http://www.Dens-E.nl/downloads/motorkap.jpg
waar vind ik de dynamo, om door te meten?wat ik net ook nog ontdek.. als ik sleutel eruit haal, blijft m’n display in het midden (waar klokje normaal staat) heeel lichtjes branden en springt dan uit, dan weer lichtjes aan en weer uit… lijkt echt op dikke kortsluiting ofzo.. maar ik heb nix veranderd wat dat kan veroorzaken :(
origineel gepost door Astraman
Mja maar wellicht een onbekende stroomverbruiker in de auto? Alarm of lader van de tomtom ofzo er nog inzitten?? Moet de aansteker wel contactgeschakeld zijn.het enige wat ik in de auto zelf heb bijgemaakt is een sony-ericsson bluetooth carkit, voeding via sigarettenaansteker. zit er al 2 jaar in, nooit problemen mee gehad
origineel gepost door Astraman
Jupz, das normaal. Uit mijn ervaring kan ik melden dat je dan precies krijgt wat jij omschrijft. Knipperende dashboardverlichting, je hoort tikken, dan is de accu nog niet helemaal dood, maar wel dood genoeg om niet meer te starten. :(Mischien heb je ergens sluiting waardoor de accu door lekstroom leegraakt.
aii das niet zo mooi :(
zou raar zijn lekstroom, want er is niets veranderd met m’n auto, maar ik sluit ook niets uit natuurlijk..wel rap zeg, ga morgen gelijk terug met de accu naar waar ik hem gehaald heb
origineel gepost door testdrive
als je hem start met startkabels en alles werkt gewoon betekent dat je accu gewoon helemaal dood is.
start hem is met startkabels en meet dan of de dynamo laad.
want als je dynamo niet laat en je accu helemaal leeg is klopt het dat je motor uivalt als je de startkabels er weer afhaaldde accu heb ik nog geen jaar geleden vervangen (nieuw!) dus dat lijkt me erg vreemd dat hij nu al leeg zou zijn, zeker met deze temperaturen en van het ene op ’t andere moment. begin van de avond startte hij nog als een zonnetje.
is het normaals dat de relais zo gaan klapperen als de accu leeg is?
-
AuteurBerichten