Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon een super vet spel :D
De vrouw zag hem 2 oktober al in de schappen liggen en heeft mij hier mooi mee verrast voor de Xbox 360.
Op papier lijken de verschillen tussen de 360 en One enigszins mee te vallen, maar na een weekendje spelen werd mijn lach toch een soort teleurstelling haha. Voor wat de 360 aan kan is het een topspel, maar vergelijkbaar met de One versie vind ik niet.
Ook mijn vriendin zag die lach wat minder worden, en besloot daarom nog maar een kers op de slagroom te doen :D. Daarom is ze maar even naar de winkel gegaan en Forza voor de Xbox One gekocht…. fijn pluspuntje…. Console heeft ze er maar gelijk even bij gehaald :D :D :DAan deze kant de Xbox One wel (tot nu toe) enkel voor FH2 gehaald, maar hij is z’n geld meer dan waard wat een dik spel! Nu dus al ruim een weekje aan het knallen en aangesloten bij een club die op tweakers zit. Allemaal leuk, maar een Opel club zou inderdaad toch ook wel lachen zijn.
@Juffer1 wrote:
Je hebt 2 emmers, een met je sopje (shampoo) en een met alleen schoon water.
Je doet je washandschoen in de emmer sop en doet een deel van je auto. Daarna spoel je die handschoen eerst in de emmer met schoon water voordat je die weer in je emmer met sop doet.
Op die manier komt de vervuiling niet in je schone emmer terecht.Wil je het echt goed doen dan doe je in die 2 emmers ook nog een rooster (schratch shield / Gritguard).
Als we dat stukje rooster even vergeten, dan is de 2 emmer methode toch ook een dubbel verhaal?
Vuil blijft rond cirkelen en zakt echt niet allemaal (op tijd) naar de bodem voordat jij er weer met je vieze handschoen/washand in gaat.
Als het goed gaat knijp je het vuil uit, en stop je hem in de emmer met shampoo.
Als je een beetje pech hebt, knijp je vuil (wat nog rond cirkelt) weer in je handschoen… (het blijft minimaal dat weet ik, maar 1 te groot steentje kan leuk cadeautje achterlaten)Ik rij meestal met 1 emmer (paar flessen lauw/warm water) naar de wasbox en ga daar me auto wassen met 1 emmer. Handschoen vies…. knijp ik hem gewoon boven de grond uit. Ik weet dat ik wellicht niet al het vuil eruit haal, maar weet ook zeker dat er geen nieuw vuil terug op de handschoen komt.
Al met al heeft iedereen zo z’n eigen theorie om de auto op de beste manier te wassen. Al is 1 ding een feit…. blijf van die wasborstels af!! Hier zie je rustig mensen die eerst de borstel pakken, op de grond laten leunen (borstel op de grond), geld in de wasbox gooien en vervolgens lekker het dak gaan schrobben. Advies: was dan je auto niet, doe je hem minder pijn mee!!!
Bloedserieus, wij van mierenneuken.nl vinden dat de topic titel de inhoud bepaald. Wij bekrachtigen onze woorden met een uitroepteken, dan is het menens…
Ontopic: Dikke Reclame Combo!!!!;)Kan ook zijn dat je stelmotor (in de koplamp) verkeerd zit of kapot is.
Een oplossing is idd de draaiknop eruit halen, maar hier zit ook je normale verlichtingsschakelaar aan die natuurlijk ook verplicht moet werken.
Bij mij kwamen we er ook achter tijdens de apk. Oplossing was volgens de meester simpel…. gewoon keuren, bij een eventuele check motortjes eruit, beetje purschuim in de gaatjes en als de steekproef voorbij is het weer de stelmotoren (kapot of niet) terug er in.
Gelukkig zat er bij mij enkel 1 verkeerd in waardoor deze niet werkte.Ok, mooi…
@bladluis wrote:
Dat past gewoon hoeft niks aangepast teworden station en hatchbak is gewoon het zelfde.
Opel astra g 2003
Goed om te weten, thanks!
Ik voel me wel heel lui haha, zelf kijken was een kleine moeite (me vader heeft een G station uit 2003;))@FnF_racer wrote:
euhm, ik weet idd dat het in totaal uit 2 delen bestaat, en ik ga kijken of het pas te maken is.
heb namelijk van een Station het interieur gekocht, en rij ook een 5 deurs.Ahhh das toevallig. Zou je als er veel aangepast moet worden, iets van een simpele how-to kunnen maken?
@marijnl1988 wrote:
Staat films kijken en dat doe je niet met je versterker :jerry
Ik reageerde ook niet op wat de ts zegt;)
@shaktibiharie wrote:
@dennisnmgn88 wrote:
Ik ben wel benieuwd naar de achterbank…. Past de achterbank van een Astra G station in die van een Astra G 5 deurs hatchback?
Het gaat hier enkel om het zit gedeelte.
Wellicht een stomme vraag, en misschien gaat het zonder aanpassingen (nog nooit naar gekeken).
Maar ik vind het nog stommer dat die van een station in 2 delen is en die van een hatchback 1 deel :(De station en 5 deurs hb zijn precies gelijk. Bedoel je leuning? Die zijn bij een 5 deurs ook in 2 delen
Nee ik bedoel juist het zit gedeelte. Deze bestaat bij de station uit 2 delen (bij rijders kant achter en een stuk van ski luik tot andere kant) en bij de hatchback uit 1 deel.
@KRSA2000 wrote:
@Roopesh wrote:
Ik heb hem zelf aan een gordelpunt vastgezet…
dan moet alleen ff je achterbank eruitLekker omslachtig…
Een massa kabel na voren trekken vanuit je achterbank.On-topic:
Gebruik de massa van de radio of maak een massa aan de dashboard frame (zijn genoeg punten waar je een kabeltje kan bevestigen)Ik neem aan dat het om een massa kabel van de versterker gaat die in de achterbak ligt… Als dat niet zo is…. idd omslachtig ;)
Ik ben wel benieuwd naar de achterbank…. Past de achterbank van een Astra G station in die van een Astra G 5 deurs hatchback?
Het gaat hier enkel om het zit gedeelte.
Wellicht een stomme vraag, en misschien gaat het zonder aanpassingen (nog nooit naar gekeken).
Maar ik vind het nog stommer dat die van een station in 2 delen is en die van een hatchback 1 deel :(@Brasyo wrote:
Mooie Corsa’s allemaal heeft iedereen, nou hierbij dan mijn 2 Corsa Beez 1.5 TD

Rechter komt nieuwe cilinder in en nog veel op verlanglijstje qua accessoires. Doordat ik altijd met die linker rijd wil ik na overlijden motor er een 2.0 TD van maken of andere Omega/Astra motor in knallen haha.Dat kan nog wel eens heel lang gaan duren bij die blokken :p
Al rij je er met een tank over, die stoppen niet hahaDe stopstand, schakelt toch pas in op het moment jij de auto in z’n vrij hebt en de koppeling los?
Je hebt ze er inderdaad verdomd netjes inzitten!
Welke folie heb je hiervoor gebruikt?Ik heb er regelmatig aan zitten denken het te doen, maar telkens komt er niks van haha.
Duidelijke uitleg heb je, ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen.Daar denkt hij dan weer anders over ;)… Ik persoonlijk vind alles eraf ook veel strakker ogen
Waarom zou je juist Insignia er weer op willen hebben?
Bij een lekkere strakke kont zou het toch ook jammer zijn als er een litteken op zit ;)?Lekker klusje, ben toch wel blij dat die van mij de ECC er al in had zitten ;)
Wellicht is een actieve subwoofer een goede uitkomst voor je.
Groot voordeel van een actieve subwoofer is dat hij helemaal compleet is. Versterker zit ingebouwd en vaak zijn alle (benodigde) kabels direct bijgeleverd.
Het beste kan je gewoon even op google/audioshop kijken wat je wensen zijn en hoeveel ruimte je wilt inleveren.Er zijn er hier verschillende op het forum die de Pioneer ts-wx77a (of ouder/nieuwe model in deze klasse), waar vele goede reacties naar boven komen.
Ikzelf heb ook een actieve subwoofer maar heb de Alpine SWE-815. Kwa reviews zullen er hier op de site weinig over te vinden zijn, al schat ik de kans redelijk dat ik de enige op dit forum ben met deze subwoofer, gezien deze nog vrij recent is uitgebracht (op Kieskeurig sinds April 2014).

Niet me eigen foto, it’s just Google ;)Het voordeel van de Pioneer is dat hij plat is en je hem tegen de achterbank kan monteren. Als nadeel volgt dan gelijk, dat je gedag tegen je ski luik kan zeggen…..
Tevens vind ik als nadeel de prijs, die in mijn ogen veelste hoog is voor een subwoofer die al behoorlijke tijd op de markt te vinden is (al is die zo plat als een dubbeltje).Voordeel van de Alpine is dat de bass zwaarder/voller/warmer klinkt t.o.v. de Pioneer. Nadeel is dat het een kistje is, voordeel hiervan is dat hij zeer klein is en je je ski luik kan blijven gebruiken (levert in een Astra G nauwlijks ruimte in). Ik heb de bijgeleverde afstandsbediening links onder het stuur in het opberg vakje (perfect plekje!).
Buiten de subwoofer is alles (nu nog) origineel in me auto. Het is meer een tik om bezig te blijven, vandaar dat ik nog een speaker upgrade wil. Maar in principe zou dit niet eens nodig zijn.Wat betreft de stroomkabel heb ik een gat bij het gaspedaal gebruikt. Mijn Astra komt uit 2003 en heeft elektronisch gaspedaal…. ik meen dat dit wat kan verschillen, maar volgens mij moet je daar wel ergens iets vinden.
@Dolby wrote:
Jij bent de eerste die zegt dat van de actieve subwoofers een Pioneer lange na niet in de buurt komt van de Alpine. Ik heb tot nu toe nog geen actieve subwoofer gehoord die better klinkt dan de TS-WX77A. Want die klinkt echt geweldig voor maar 100Wat RMS. En het grote voordeel van deze Pioneer subwoofer is dat je relatief weining ruimte kwijt bent in de kofferbak. En je kunt er gewoon spullen er boven op plaatsen zonder problemen.
Ik heb zelf voor in mijn achter deuren van mijn Zafira A. Pioneer speakers TS-G132CI 2-weg systeem met aparte tweeters geplaatst. En er komt een mooi en zuiver geluid uit. Ik ben er zelf zeer tevreden over. Zie foto’s halverwege pagina; (http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=184358&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;).
Succes met jouw keuze. :thumb
Hooo…. nergens zeg ik dat actieve subwoofers van Pioneer bij lange na niet in de buurt komen bij Alpine subwoofers.
Ik geef aan dat de TS-WX77A van Pioneer niet in de buurt komt bij de SWE-815 van Alpine.
Buiten dat zijn er genoeg (weliswaar andere prijsklasse) actieve subwoofers beter als de Pioneer en Alpine.Ik weet niet of je de Alpine heb gehoord, maar dan zou je zonder enige twijfel mijn mening delen ;). Hoe goed de TS-WX77A ook klinkt, de SWE-815 klinkt mooier/voller/warmer/VEEL MEER BASS!
Ook nu ben ik zeer weinig ruimte kwijt, en het voordeel is…. mocht ik de ruimte echt nodig hebben, stekkertje los en kistje eruit.gestolen is van
13 augustus 2014 om 08:00 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247629@KRSA2000 wrote:
Ik zou me geen zorgen maken…
Hitteschild is meer om idioten te bescherming die denken dat ze spruitstuk zo kunnen vastpakken.Ik zou het toch ook niet proberen om het hitteschild aan te raken na een goeie rit, plakken je vingers net zo goed vast ;)
Ma idd geen zorgen om maken, bij de Corsa nadat ik spaghetti spruitstuk erop zette was die van mij ook eraf… Nooit geen gedoe, of kromme kap mee gehad…. ook bij de apk nooit problemen opgeleverd.Eraf trekken en gaan met die banaan!
Fijne vakantie!op vliegend tapijt
Gefeliciteerd met je rijbewijs en aankoop!
Zo wie zo een mooie kleur ;)

Wat betreft de koplampen zijn Depo projector lampen echt de mooiste oplossing!
Ik heb ze zelf ook besteld…. alleen aangezien ik er 1 van Jansen ben moest het weer fout gaan haha:(. Ik heb wel Depo’s gekregen, maar dan in originele uitvoering (lijkt een tint donkerder als origineel NJoy). Achteraf geen probleem mee, aangezien deze ook gewoon weer netjes staan. Mocht je niet voor de projectors gaan, denk ik dat origineel de beste oplossing is om het zo strak mogelijk te houden.@juruca wrote:
Vroeger was ik nog geabonneerd op autoweek.
Maar ik werd misselijk van altijd de negatieve reaties op alle opels :puke
Alsof er nix goed is aan een opel….
Dus heb me gedistantieerd van deze club…
Haha dat was bij mij ook de reden van opzegging.
12 augustus 2014 om 11:56 In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245439@wim-v6 wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)Je vergeet erbij te zetten:
Als de motor te modern is voor de paperclip.De X16SZR X16XEL X20XEV/R kan je inderdaad nog met de paperclip.
Maar de overigen niet meer.
Pin6 ontbreekt in de stekker.Ik heb nog nooit problemen gehad met betrekking tot de Op-Com en dit soort onvolkomendheden.
Kan inderdaad ruis op de lijn zijn
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Ik ga er ook vanuit dat het bij mij toch aan het “Verkeerd” afsluiten heeft gelegen.
Morgen de Astra van me vader er eens aanhangen en kijken wat er gebeurd.Nog 2 weekjes en dan gaan we pas.
Maar als de huur auto het toe laat (voorkeur was Opel, maja das altijd maar de vraag…), schieten we wel wat mooie foto’s in de bergen ergens ;) -
AuteurBerichten