Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de radiateur vervangen.
Viel me reuze mee, gewoon rustig de tijd genomen de weg rustig vrij gemaakt om fatsoenlijk bij de radiateur te komen.
Echter bij het demonteren viel me het volgende op bij de radiateur voor de Airco (ECC).

Hier lijkt de helft van de onderste koelrij/vin (?) afgescheurd te zijn (rot). Toen ik dit zag heb ik de auto gestart (gauw wat water in het tankje gegooid) en gekeken waar het allemaal lekte. Op het afgescheurde stuk lekt helemaal niks, en alles is kurkdroog.
De lek zat duidelijk aan de rechterkant van de radiateur en hierdoor besloten om gewoon door te gaan.

Daarna weer netjes alles terug geplaatst en de bumper er weer op :). Alles tot op heden nog steeds in orde! Koelvloeistof gevuld en ontlucht. Vervolgens nog een aardig stuk gereden om te kijken of alles in orde was. Dit is gelukkig het geval, en de kachel word weer netjes warm. Koelvloeistof ook perfect op pijl, dus lek gelukkig ook verleden tijd :).
Echter ben ik nog wel benieuwd hoeveel kwaad die onderste rij op de andere radiateur is. Ik heb de Airco nog niet aangezet, omdat ik zeker wilde zijn dat alles goed was ontlucht voor ik hier aan begin.
Kan het kwaad dat deze onderste rij er half onderuit ligt, of zijn die vinnen enkel om warmte door te laten/ op te slaan?Zojuist toch de radiateur van Winparts besteld.
Dat die goedkoop is is een feit, maar ik verwacht dat het wel gaat werken.
Alle maten vergeleken met duurdere varianten en deze komen allemaal overheen.
Ook de goede referenties van Winparts wekken vertrouwen, en 5 minuten na bestelling werd ik gelijk gebeld of ik zeker de juiste heb besteld.
Dit omdat er 1 is die 600 breed is en een ander 540.Even snel opgemeten en gelukkig was de juiste besteld.
In mijn ogen top service, en meedenken en vooral zo snel (!!!), zie je niet vaak meer.Nu hopen dat die morgen nog binnen komt, dan is die voor het eind van de week weer perfect :).
Omdat ik nu de radiateur goedkoop thuis heb, lijkt het me wel leuk om het ook zo goedkoop mogelijk te houden. Wat inhoudt, het dus zelf te gaan doen. Normaal laat ik me auto maken door iemand, maar volgens mij is dit met wat “gezond verstand” prima zelf te doen.
Filmpjes op Youtube leren me dat het vrijwel voor elke auto (lees: veel) het zelfde werkt.
-Koelvloeistof eruit laten lopen
-Slangen + stekker loshalen
-4 boutjes bovenop losmaken (en alles eruit trekken)
-Alles van de oude overzetten op de nieuwe fan
-Terug plaatsen
-Afvullen (Liter of 5?) en ontluchtenZit ik met bovenstaande procedure een beetje goed, of zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
@Tommy666 wrote:
1 tip voor volgende keer/jaar.
Opel Winterplan pakken. Ik heb onlangs een nieuwe originele GM radiator erin laten zetten omdat de oude kapot was.
En heeft me helemaal niks gekost.Hou op, hou op :(….. Helaas was ik de testdag helemaal vergeten, en i.v.m. werk in het buitenland daarna ook geen tijd meer gehad om langs te gaan :(.
Nu inderdaad aardig balen. Tot op heden elk jaar een Winterplan gehad en nooit problemen, eerste jaar zonder en afijn….
@KRSA2000 wrote:

Volgens mij is het niet iets wat in europa geleverd werd…Ik vind hem hier ook niet terug

Ik vind alleen turkse sites met info…
Je weet dat GT bij turken staat voor Gordijnen en Trekhaak?
Traag reageren lijkt me meer richting software probleem gaan?
Geen etenswaar dit keer, maar een soort van “Luxe” pakket

Mist nog wat schaaltjes, maar die moet je er maar bij denken ;).
19 december 2014 om 07:24 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254102Je link werkt niet, heb hem maar even aangepast :)

Je zou je ook neer kunnen leggen bij het feit dat de hele maatschappij nou eenmaal zo in elkaar zit.
Dat ga je niet veranderd krijgen. Niet door je druk te maken, niet door gal te spugen om een forum, en zeker niet door iemand zwart te maken zonder dat die gene daar zelf van op de hoogte is.Of ik het normaal vind is daarom ook helemaal niet aan de orde. Als ik me werkelijk net zo druk om alles zou maken als jij nu doet, zou ik die 10 cent voor een telefoontje maar al te graag voor lief hebben!
Dat mag best zo wezen, ik keur het gedrag van GM-T ook niet goed (in vorige post ook niet gedaan). Maar ik keur jou gedrag net zo hard af.
Leg me dan eens de werkelijke reden uit waarom je niet even een telefoontje naar de beste man hebt gepleegd?
Kom alsjeblieft niet aan dat je er geen geld aan wilt verspillen. Soms zul je zelf iets moeten investeren om je doel te bereiken, in dit geval maar een HELE KLEINE investering.Je kunt zijn gedrag heel hard afstraffen door het hier op het forum te knallen, maar als de beste man zich van geen kwaad bewust is, staat die nu in een mooi daglicht. Het lijkt me verdomme niet meer als normaal dat je eerst zelf iemand op z’n fouten aanspreekt voor je de baas erbij haalt toch?
Ik ga me hier niet verder uiten over dingen die in een ander Topic zijn gezegd, ik geef alleen aan dat je vaker last hebt van zulk gedrag. Heel kort samengevat staan er op de laatste 3 pagina’s enkel gal van je en dat GM-T maar contact met jou moet opnemen. Hoe zou je zelf reageren als de rollen andersom waren?
On-topic : Sjaaa….. laatmaar…. met jou valt niet te praten, je zult vast een fijne collega zijn!
Dat is niet de context van mijn tekst…… Of hij er wakker van ligt moet die zelf weten.
Maar niet het lef hebben om contact op te nemen met de verkoper, en hier wel je zieltjes proberen te winnen is wat triest.Wat verwacht die nou van ons te horen dan? Jeej je hebt gelijk, ik zou het ook melden?
Los van z’n frustratie staat er niks in dit topic! Geen vraag, verzoek, of verwachting van iets of iemand.
Het is nutteloos, vervuiling en al helemaal lullig voor de verkoper die (misschien wel) onterecht word afgeschilderd, en daardoor (misschien) potentiële klanten misloopt.Jezus man, ik ben ook wel eens ongesteld maar zo erg ben ik het nog nooit geweest :O .
Ik zat net ook even te kijken naar het topic waar je een conflict had/hebt met GM-T…. Nou keur ik de antwoorden van GM-T niet goed, maar je doet ook wel in alles verdomd je best om het de tegenpartij zo moeilijk mogelijk te maken.
Het enige wat je ziet is je eigen mening en begint al met gal spugen voordat je überhaupt de tegen partij fatsoenlijk kans geeft ergens op te reageren. Wat wellicht eens een heel logisch antwoord zou kunnen zijn.
Mensen als jij weten de maatschappij aardig naar de klote te helpen :thumbup !
@Haasje17 wrote:
Mijn inzending
Ik citeer :vertag : “Hoe zie je in één oogopslag dat het om die uitvoering gaat”
Nou heb ik het geprobeerd met beide ogen, en dat keer 10…. maar het is me niet gelukt :(
Jezus wat een azijnzeiker ben je dan (sorry dat ik het zeg….)
Wel hier je gal spugen omdat iemand een foto gebruikt die gewoon ergens op internet staat, en het bij Marktplaats melden.
Maar niet het lef hebben om die kerel eventjes op te bellen en je frustratie uit te spreken… Z’N NUMMER STAAT ER NOTA BENE BIJ!!Komop…. verman je!
Nu de hamvraag….. is het ook opgelost?
Laten we ook maar eens mee doen :)

Haha leuke mod, en nog mooi dat die effectief lijkt te zijn ook! :thumbup
Ben wel benieuwd hoe de boel is weggewerkt (Foto’s ;) !!!!)gelopen helemaal niks :O, wel 168168km gereden
Heb hier ook last van idd, na een paar bochten en drempels is het er weer uit.
Zet de eerste 5 minuten de radio wel iets harder ;), geen zin om met dit weer onder de auto te hangen :PTenzij iemand roept dat dit schadelijk is…..?
Godver :( te laat :P
Das nie zo heel moeilijk ;)
Gewoon bij je eerste post in het topic op “Edit” klikken, en vervolgens achter “Onderwerp” de titel aanpassen :)
(ff snel) geel gemarkeerd.Ik heb in me Astra de Alpine SWE-815, waar ik echt zeer en zeer tevreden mee ben!

Ik was zelf ook opzoek naar een kleine sub puur ter aanvulling, maar waar de bass wel goed hoorbaar is.
Persoonlijk vind ik hem nog een stuk beter klinken als de bekende Pioneer ts-wx77a (met mij vele andere).
Ik weet dat er hier op het forum veel mensen fan zijn van de Pioneer, echter lijkt me een eerlijk oordeel alleen mogelijk als je het verschil hebt gehoord.
De Pioneer is zeker een goede subwoofer (ter aanvulling), maar haalt het gewoon niet t.o.v. de Alpine.Bijkomend voordeel was dat de sub maar €149,- is, hij voorzien is van bass regelaar, en het merk Alpine over het algemeen zeer goed staat aangeschreven. Ook kwa afwerking en stevigheid zit het prima in elkaar. Kistje staat bij mij mooi in de hoek van de kofferbak, mooi klein en voor het oog ziet het er leuk uit. Aangezien alles met een mooie stekker op de versterker zit, is het een kwestie van stekkertje los en kistje eruit. Altijd makkelijk als toch een keer de hele kofferbak gevuld moet worden.
@Rob Astra J wrote:
Mijn astra ’tje



Echt een dikke Astra!
Ik meen dat ik deze een week of 3 geleden op Marktplaats voorbij heb zien komen.
Kom zelf uit Beuningen, wellicht spot ik hem een keer in de buurtHij staat op “Verkocht”……, heb je hem :D?
@FnF_racer wrote:
alleen als je van achter de auto kijkt ja… :P
maar ik kijk toch liever naar de voorkant, zie je tenminste het leukste gedeelte. ;)Uhmmm…. Zullen we zeker in dit geval niet naar de auto kijken, maar juist op beide hoeken van de foto ;)
-
AuteurBerichten
