Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd zeker een strakke Vec!
Persoonlijk vond ik de originele grill net iets mooier staan.
Zeker gezien de honinggraat delen op je bumper, die waren met de originele grill gelijk.
Buiten dat, wil ik hem nog steeds wel ruilen voor mijn G’tje hoor :P@warhamstr wrote:
@harms wrote:
wederom zeer goede reclame m.b.t de klantvriendelijkheid van de opel dealers………………………………………
Komop, ts is een mafklapper. Heeft geen geld, koopt tussen neus en lippen door een auto, gaat met vage voorwaarden akkoord en gaat achteraf klagen…
Zegt iemand met het onderschrift “liever rood staan als krap zitten”……
Je kunt de ts van alles verwijten, hij blijft nog steeds rechten hebben.
Ik durf me handen er voor in het vuur te steken dat 99% van de mensen hier dezelfde fout hadden gemaakt. Van vage voorwaarde was geen sprake als de dealer zich aan de eerste levertijd had gehouden waarschijnlijk. Banken/Leningen kosten nou eenmaal geld, en wie ben jij om te bepalen hoe iemand z’n auto (af)betaald?@SimpleFace wrote:
Indien rechtbijstand aanwezig is, zou ik het daar dumpen. Maar als de koper al heeft getekend voor akkoord zie ik weinig kans van slagen. Dan zou iederen achteraf dus nog zijn gekozen kleur of uiteindelijk geaccepteerde kleur die voorgesteld is door de dealer kunnen wijzigen. Beter had de TS voordat hij getekend had advies gevraagd, nu is het een beetje boter na de soep.
Dat hij tekent is neem ik aan gedaan op basis van vertrouwen gegaan.
Wat betreft de kleur word het inderdaad een lastig verhaal. Als de verkoper aangaf dat deze het zelfde is, had ik net zo goed getekend (je vertrouwd deze persoon namelijk op z’n woord).
Maar dan nog, vergeet even de kleur….. er zijn meerdere punten die niet kloppen.Al met al had ik het er zeker niet bij laten zitten en ben ik er van overtuigd dat ik er een nieuwe/dan wel de eerst bestelde Mokka alsnog was geleverd.
@SimpleFace wrote:
Gelijk hebben en gelijk krijgen zit veel tijd en moeite tussen, en soms gaat dat makkelijker als er nog niet is betaald. Tuurlijk heeft de koper nog vele rechten, de vraag is of dat allemaal de moeite nog waard is. Niet iedereen heeft zin in ellendig lange welles/nietes juridische zaken etc. Dealer mist een toekomstige klant, mond op mond reclame doet de rest..
Je slaat precies de spijker op z’n kop.
Is het nog de moeite waard? Waar hebben we het over? €23.000,- en meneer moet maar tevreden zijn met een ander kleurtje?Het word zo’n lijdensweg dat je inderdaad de gedachte gaat krijgen of het nog de moeite waard is….. Het verhaal is, hoe meer mensen deze gedachte krijgen, hoe lastiger het voor de mensen word die het inderdaad nog de moeite waard vinden.
Gewoon massaal tegen in gaan, simpel zat. Die toko’s denken overal mee weg te komen tegenwoordig, en wij als consument knikken vriendelijk ja en amen.Dat is nou de mentaliteit die de huidige maatschappij brengt waar die is.
Uhmm geen kans meer omdat er al betaald is?
Dat is de grootste onzin die er bestaat. Sterker nog, dat is de belachelijke wijze waarop je tegenwoordig altijd word afgeschilderd.
Heel simpel, als koper heb je nog steeds rechten enkel zal je met wat concrete bewijzen moeten komen.
Mondelinge overeenkomst is net zo goed rechtsgeldig, dus ik zou de betreffende verkoper in ieder geval goed met naam en toe naam erbij betrekken.
Telefoontje naar de rechtsbijstand kan ook geen kwaad.Als jij op papier iets hebt staan, wat nu in werkelijkheid anders is dan heb je in principe al (bijna) voldoende. Als dit bekrachtigd kan worden door een 2e punt die in werkelijk anders is als jij op papier hebt staan, of van de verkoper hebt gehoord kun je er een verhaal van maken. In dit verhaal geef je aan dat de door jou aangekochte aankoop op meerdere punten niet overeenkomt met het gene wat er is besteld. Je kunt de verkoper een tijd geven om de aangegeven punten te herstellen/vervangen binnen een bepaalde periode. Indien het om spuitwerk gaat word het natuurlijk snel een lastig verhaal voor ze. Weigeren ze, of halen ze de door jou genoemde (natuurlijk wel reële) periode niet kun je de rechtsbijstand er achter aan sturen.
Het is wel duidelijk dat iedereen tegenwoordig dom word gemaakt. Zoverre dat mensen denken als er betaald is dat de kansen over zijn. Vraag je zelf eens af hoe je het zou doen met een internet aankoop…. Deze betaal je ook voor je het product in huis hebt, maar dat betekent niet dat het niet terug kan.
Dat je akkoord bent gegaan met de oplossing van Opel (de andere Mokka) wilt niks zeggen. Jij bent ermee akkoord gegaan omdat de verkoper aangaf dat enkel de “achteruit rij camera” anders zou wezen.Vreemd, radio is normaal toch vrij makkelijk haha.
Bij mij zit er (meen ik) nog een verloopstekkertje tussen de antenne kabel en aansluiting op me radio.
Lijkt me stug dat er veel meer aan de hand is, gezien je eigen radio nog wel op antenne werkt.@Markie-h93 wrote:
ik heb de mijne enige tijd geleden hier ook geplaatst maar hij is hier en daar wat veranderd



gr
Mooie strakke Astra!
Enkel nog NJoy/Sport Edition II achterlichten er in en klaar ;)Gister toen ik de auto instapte (dagteller wel even op 0 gezet ;) )

Klein….zuinig…. Ik zeg Corsa b 1.2 16v
Al met al….
Welkom en veel plezier met je Corsa!
p.s. kijk ook het poetsgedeelte eens door :P
Persoonlijk had ik hem na zo’n telefoontje gelijk weg gehaald daar.
1 ding weet je zeker, hij heeft daar 3 weken alleen maar voor hun eigen belang gestaan.
Ze willen hem hebben, en geven jou het gevoel daar goed mee af te zijn.Mocht je hem daar toch laten maken, kun je er vergif op innemen dat je de volgende tegenslag voor de kiezen krijgt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dan “spontaan” meer schade vinden, en/of de schade niet goed (genoeg) herstellen. Ze zullen je hoe dan ook een hak proberen te zetten, vanwege het niet ingaan op hun voorstel.
Een normale degelijke autohersteller doet namelijk maar 1 ding. Das je auto maken, niet proberen van je af te nemen.Mijn advies is dus bovenstaand, en bij elke tegenspraak van de verkoper direct afkappen. Mocht hij dan (alsnog) lastig doen, zou ik hem rustig vertellen dat je de rechtsbijstand ma eens inlicht over het reilen en zeilen van de afgelopen weken.
Haha of anders even een foto ;), zijn namelijk meerdere soorten schermpjes…
Koplampjes, motorkap en radiateur….? Die handel moet je toch voor uiterlijk 200 geregeld hebben….
Of het dan een Citroën is of Opel maakt geen hol uit, die onderdelen liggen er zat op de sloop.
Geld kosten gaat het je zo wie zo. Als deze auto verder goed is, zou ik hem toch gewoon laten maken (al dan niet ergens anders). Het feit is dat je nu weet wat voor een auto je hebt, maar je weet nooit wat je terug koopt….Andere optie zou zijn om die 1000 die de schadehersteller je aanbiedt, aan te pakken en vervolgens een goedkoper/ander exemplaar terug halen. Hou je die paar overige knaken bij de hand voor een onderhoudsbeurtje.
Hmmm 3 weken bij een schade herstel bedrijf vanwege onderdelen die niet op voorraad zijn….
Ik zie niet zo snel welke auto je hebt, maar als ik van je naam uitga moet het een Astra zijn. Los daarvan lijkt me voor de gemiddelde Opel, elk onderdeel toch vrij snel te regelen. In ieder geval geen 3 weken.
Als ik het zo lees heb ik het idee dat hij al een potentiële koper voor die auto heeft.Als je de auto nu weghaalt zal hij ongetwijfeld iets in rekening brengen. Ik denk dat het slim is deze kosten maar voor lief te nemen, en zelf de onderdelen op de sloop te scoren. Mochten deze niet in kleur zijn, kun je altijd kijken of een andere spuiter ze alsnog voor een schappelijke prijs in kleur kan spuiten voor je.
Google anders even de naam van de schadehersteller, dit kan soms ook tot leuke conclusies leiden.
Ik zag hem idd ook voorbij komen….
Die verdient het gewoon om tot formaatje (eerste generatie) Mini gedrukt te worden.Als hij/zij al lid zou zijn van het forum, zal die (na de reacties erop) denk ik niet meer reageren ;).
@Zakdoekje wrote:
Byjugo, ben er mee eens dat het top spul is voor plastic, het nadeel is alleen dat als je die rommel op je lak heb, dat het er moeilijk af te krijgen is. Het irriteert me dood als ik net me auto heb gewassen en gepoetst. Dus ik heb het weggegooid.Ik heb zo’n fles van Sonax, bandengel.. Dat werkt daar ook perfect op, En je ziet het niet op je lak.
Ook op gladde ondergronden (o.a. lak) werkt het spul perfect. De formule is simpel, minimaal 4 a 5 lagen en je plukt het er zo weer af.
Mocht je toch wat spuitnevel over een ander oppervlak krijgen, klein beetje extra opspuiten (ekkes wachten….) en pellen maar!Ook in Beuningen is er een Op-Com aanwezig ;)
@dennisnmgn88 wrote:
Er is waarschijnlijk al wel een oplossing voor het probleem met behoud van de airbag en het plaatsen van de meters tegen de A stijl, doch hiervoor doen we nog wat opzoekwerk ivm de juiste werking/richting van de airbag, hiervoor wordt de garage gecontacteerd.
Met wat denkwerk en een eenzijdige scharnierende ophanging zijn er mogelijkheden.
De voorgestelde oplossingen zijn mogelijke oplossingen maar lang niet alle oplossingen, buiten de mogelijkheid om de radio helemaal onderaan te plaatsen in de console (er is toch bediening aan het stuur) en de meters op de plaats van de radio in te bouwen zijn er geen voorstellen die in aanmerking komen.
Het kan ook niet de bedoeling zijn om de veiligheid in gedrang te brengen met het plaatsen van meters waar je je zicht van de baan moet afwenden om ook maar iets te kunnen zien van de gemeten waardes….Maar als ik het goed begrijp wil je nu met een soort klapscharnier hem aan je a-stijl bevestigen?
Dan blijft inderdaad het behoudt van de Airbag, maar hoe zie je dat voor je als je toch een keer de pech hebt en een ongeluk maakt?
Volgens mij vallen de meters dan toch voor de airbag? Dat zou inhouden dat je bij een ongeluk eerst deze tegen je aan krijgt, en dan word opgevangen door een kussentje…. Dat kan me niet de bedoeling lijken.Bij een airbag moet je volgens mij (kwa veiligheid) altijd aan het uiterste denken… Je gaat er niet vanuit dat die afgaat, maar als die gaat, dan klapt die maar op 1 manier en dat is volgas naar buiten. Als je daar dan iets voor hebt hangen, kun je er vergif op innemen dat deze bij een ongeluk recht op je af komt.

Dit voorbeeld (wat Marijnnl1988 hierboven post) zou denk ik perfect zijn. Behoudt van alles (ok 1 ventilator) en het ziet er nog eens strak uit ook. Eist natuurlijk wel wat werk, maar dan heb je ook wat. Ik weet alleen niet of je het bij 1 meter wilt laten…Ik denk toch dat je bepaalde keuzes zult moeten maken.
Als ik het zo een beetje lees, wil je eigenlijk alles maar is geen voorgestelde oplossing een uiteindelijke oplossing.Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een betere oplossing gaat vinden voor de meters, als bovenstaand paneel.
Misschien heb je dan net voldoende ruimte om de Bluetooth erbij te plaatsen, en anders lijkt me dit makkelijker (op een andere plek) weg te werken als 3 meters?@touro_louco wrote:
PS dennisnmgn88, een auto die meer dan een half jaar heeft stilgestaan is een drama, weet ik uit ervaring. M’n huidige auto had ook te lang stilgestaan, duurt lang voortdat je de condensproblemen met je verlichting, accupolen, CDV, trekhaak e.d. eruit hebt. Het is ook de reden dat ik de auto wel eens uitleen in de lente/zomer: beter voor het beestje als ie regelmatig rijdt en ik fiets graag, dus staat wel es tijdje stil.
Er zijn vele factoren die meespelen bij het stilstaan en het gevolg hiervan…. Staat hij binnen of buiten, word hij af en toe gestart of staat die inderdaad een half jaar geparkeerd onder een boom. Ik denk dat we die discussie ook maar niet moeten gaan voeren, dat kan bij elke auto anders zijn ;).
Zelfde geld eigenlijk voor de kilometerstand. Ik koop er liever 1 met 220.000 met complete onderhoudshistorie, als 1 met een ton zonder boekjes.Als je echt niet boven de 150.000 uit wil komen, vraag ik me af waarom je graag een ketting wilt?
Als dat is om geld te besparen, kun je dan niet beter voor een versie met riem gaan?
Als je er dan 1 neemt is de kans groot (lees: hangt weer van dat onderhoudt af) dat deze al vervangen is. Als ik dan je verhaal bekijk, rij je niet heel erg veel met de auto. Is dit niet nog voordeliger voor je dan?Hmmm ik zou de veiligheid ook voor een metertje laten gaan…. zeker met een BABY in de auto ?
Wat betreft de ruimte in de middenconsole moet hier ook nog een vrije ruimte zijn. Ik heb er ook ECC in zitten en toch echt nog een vakje/opberg bakje over.
Verdere ideeën en of suggesties ga ik ook niet geven, simpelweg omdat ik in dit geval de veiligheid een stuk belangrijker vind :) (ook die extra airbags zitten er niet voor niks).
Staan er toch zat (2.2) op internet zo te zien :O
Ik weet niet hoe je zoekt, maar hoe minder je typt hoe meer er naar voren komt natuurlijk.
Als ik zoek op Marktplaats naar een benzine Astra met het vermogen tussen 126-150 pk kom ik er aardig wat tegen.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m914570016-opel-astra-2-2-16v-sport-edition-nieuw-staat-bj-2003.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false; (Staat al aantal jaar op MP, reden… geen idee…)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m915383272-opel-astra-2-2-16v-sport-edition-ii-bj-2002.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
No problem :), daar is het forum voor :D !
Of hij het display in de auto aanstuurt durf ik niet te zeggen.
Filmpje van de stuurbediening (dan wel in een Vectra, maar dat maakt in deze geen verschil: https://www.youtube.com/watch?v=5PnT0DdI4-o” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb het hele filmpje niet bekeken, misschien zie je z’n auto display wel een keer voorbij komen :O.Het klopt inderdaad dat er IETS duurdere versies al wel bluetooth hebben. Ik heb daar ook naar gekeken, maar als ik voor geluid wilde gaan moest ik de 9880 pakken werd mij verteld.
Vraag me niet naar de fijne details, maar ik weet dat normaal gesproken een versterker uitgang word gevoed met 2 of 4 volt per uitgang. Bij deze radio zou dat 6 volt zijn, wat dan weer zorgt voor beter geluid. Of de ingebouwde versterker in de radio anders is als andere modellen durf ik zo niet te zeggen, maar bij mij stond de klank voor op.
Je moet de 9880 zien als een radio die puur en alleen is gebouwd voor het doorgeven van goed geluid. Als je wilt is alles mogelijk, maar zul je de bij behorende modules moeten aanschaffen. Dit hadden ze natuurlijk ook standaard kunnen inbouwen, al zou de radio dan in een hele andere prijsklasse vallen.Ik zie hem nu in de aanbieding (nieuw) bij Navishop voor €79,- :
http://www.navishop.nl/alpine-cde9880r-p-10876.html?utm_source=Kieskeurig&utm_medium=cpc” onclick=”window.open(this.href);return false;Bluetooth module €95,- :
http://www.navishop.nl/alpine-kce250bt-p-11047.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Stuurwiel bediening €56,-:
http://www.navishop.nl/stuurbediening-opel-agilazafira-271230400-new-p-1797.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dan zou je dus voor zo’n €250 (inc. verzendkosten) alles nieuw in huis hebben.
Haha ok ik begrijp je punt.
Ikzelf heb de Alpine 9880R in de auto.
Heerlijke radio, ondertussen een jaartje of 3/4 in de auto maar volgens kenners nog steeds één van de betere radio’s. Wellicht geen must, maar altijd mooi meegenomen lijkt me ;). Kwa uiterlijk vind ik hem eigenlijk wel prima, maar wel met een display uiteraard.
Aangezien dit model alweer een tijdje op de markt is, zie je dat natuurlijk ook aan de prijs. Mocht 2e hands een optie zijn, valt het helemaal wel mee. Sommige weten niet dat het om een kwalitatief goede radio gaat, en verkopen hem dus voor een prikkie.
Zag er op Marktplaats 1 voorbij komen voor 5 tientjes die er perfect uitziet :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m908983048-alpine-cde-9880r-4x50w-usb.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
(@ Moderator: Als link niet mag, gelieve alleen deze verwijderen :D )Je zult er nog wel een blauwe tand module + stuurwiel module bij moeten kopen, maar dit moet in totaal toch onder de €180/200,- lukken.
Misschien dat je er iets mee kunt. Mocht dat niet zo wezen (welke reden dan ook), zou ik het zo verder even niet weten :P.
-
AuteurBerichten