Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zelf nog niks…. Vanacht alleen een artistieke vogel die het nodig vond om me auto te airbrushen.
Resultaat:

Nou treft mij de pech, dat ik niet van deze vorm van kunst hou haha.
Gister de auto gewassen, vanavond maar even in de poets zetten :(
Jaa ik weet inderdaad dat dit een probleem is bij de Corsa’s.
Ik weet ook hoe die EGR werkt en hoe ik hem loshaal en doe. Maar ik weet ook dat het bij een gsi lastiger is om hem los te halen als het schoonmaken zelf. Dat houdt mij tegen om er werk van te maken haha. Ik heb het maar heel zelden en als ik het heb is hte ook zo weer weg (9 van de 10 keer). Maar er komt een dag dat ik er toch maar aan geloven haha.Ik heb ongeveer het zelfde probleem.
Zo af en toe als ik een keer flink heb lopen gassen (lees: wel netjes warmgereden) dan loopt die soms rond de 2000 stationair. Na een aantal minuten is dit weer weg maar af en toe komt het ook spontaan weer terug. Toevallig nu 3 weken zoiets niet meer gehad, maar de terugweg naar huis kan zo weer anders zijn. Eigenlijk vrijwel nooit bij een koude start (misschien 2 keer gehad).Wat ik veel lees is dat dit te doen heeft met een vieze EGR klep(?). Gezien ik wel wat kleine dingen weet ben ik verder ook een leek op het complete motorische gedeelte. Gezien ik het behoorlijk druk heb gehad (en lui ben :afro ) heb ik dit probleem bij mij nog niet nagekeken.
De kans is ook zo’n 90% dat je daarom ook helemaal niks aan mijn reactie hebt…. Maar check voor de zekerheid even je EGR :lol:
Opel corsa B x16xe
Bouwjaar: 1997
Km stand: 179.xxx km
Gekocht 1,5 jaar geleden km stand toen: 126.xxx kmDas dus een goeie 35.000 per jaar met die kleine benzine zuiper
(maar dat ligt aan de rechtervoet :sleeping )@rfbroek wrote:
Had precies hetzelfde probleem, sproeivloeistof kwam uit de wielkast.
Feitelijk komt het van boven en loopt het door de achterstijl, langs het achterlicht, naar beneden.Rotzooi trouwens dat sproeivloeistof, heeft de stekkers die daar lopen sterk laten corroderen,ze waren helemaal groen geworden en de pinnen braken af bij lostrekken van de stekkers. Kijk dat dus ook even na!
Ik heb me ook een ongeluk gezocht om te zien waar de rest van het slangetje was gebleven.
Meestal breekt ie namelijk vlakbij de rubber tule tussen de carrsoserie en de klep.Ik had pech en het slangetje was iets verderop in de auto gebroken.
Bij mij was het voldoende de kunststof bekleding van de dakstijl los te halen. Dan zie je alles trouwens ook wat beter.Het slangetje loopt bovenaan door de dakstijl en daarin (boven het zijruitje) zit een gat/sleuf in waar je net met je vinger bij kan om het slangetje op te vissen.
Gr Ronald
Thnx, ik ga vanavond weer even kijken of ik wat kan vinden. Heb gister even snel geprobeerd om dat gat door te prikken maar zonder het gewenste resultaat. Ik had niet echt zin meer om verder te zoeken want had toch nog wel genoeg te doen haha. Als het is gelukt kom ik er nog even op terug.
topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=128432″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet dat die bij het nieuwe type voorbumper van een Corsa B over je bumper zit geschoven en zich zo vastklikt.
Ik moet voor die van mij ook een nieuwe bestellen en heb hem nog nooit losgehaald. Ik heb daarom ook geen idee of het met schroefjes vast zit.
Ik heb wel ergens in een ander topic (ik zal even zoeken) gevonden dat het een aardig priegel werk kan zijn.@jeroenk wrote:
Op mijn ’95er corsa zit er ook een achterruitsproeier op. Rechterhendel naar voren drukken ;)
Balen dat de leiding wel via je hemel loopt. Ik meende dat het bij mijn corsa anders was, maar ik kan me natuurlijk vergist hebben. Vandaar dat ik het je ook niet garandeerde :vertagHaha nee maakt ook niet uit, was allang blij met de tip;).
@ Joop, ik ga ook ma eens beginnen bij de zwarte slang idd. Kom ik er achter dat ik toch echt onder de hemel moet gaan zoeken, dan wacht ik nog even tot ik een idee heb hoe ik ook gelijk me hemel kan aanpakken. Daarmee bedoel ik, ander kleurtje geven, meer/andere hemelverlichting met aan/uit schakelaar. Maar zollang ik daar nog niet over uit ben, bekijk ik het zwarte slangetje alleen op plekken waar ik zo bij kom :agent
@Coiler wrote:
Ik wist niet eens dat er een ruitensproeier zat bij de achterklep :wtf
Of is dit alleen bij de nieuwere btjes?geen idee eigelijk… misschien alleen corsa’s die (af fabriek) geleverd zijn met spoiler
Zat ik net een heel bericht te typen dat ik blij was dat hij niet via het plafond liep (@jeroen k, thnx daarvoor en je tip over doorprikken). Zie ik nu dat dat wel zo is haha:(. Ik ben niet echt van plan om die hele hemel er uit te slopen voor alleen die ruitensproeier.
Thnx Jurgen en Joop voor jullie snelle antwoorden en ik zal straks na werk gelijk eens gaan kijken.Dussss vanavond/morgenvroeg kom ik hier nog even op terug of het is gelukt;)
In ieder geval voor u allen, bedankt voor het advies!
Haha jaaa ik heb meestal me remote kastje op de helft zoiets staan. Hiervoor had ik namelijk een astra sedan waar de zelfde sub in lag, alleen kon ik toen om de 3 weken zoiets me achterlichten weer opnieuw vastschroeven want die boutjes trilde continu los :hmmz
Maar kwa audio heb ik nog zoveel te doen aan die auto, maar daar komt tegen die tijd wel weer een topic voor ;)
@dion87 wrote:
je kan ook gewoon je bass wat zachter zetten :P
Haha jaa das wel een idee, alleen dat was net de optie die ik probeerde te vermijden ;)
@ BlackDevil:
Thnx! Hiermee ga ik er wel uitkomen. Ik dank u alle voor u spoedige reactie’s :afro
@BlackDevil wrote:
Ik zou ook de hele spiegel nemen en, als je geen in dezelfde kleur kunt vinden, thuis op m’n gemak overzetten. Het binnenwerk kun je loshalen van de kap. Dus overzetten in de bestaande behuizing en aansluiten. Gaat overigens niet alleen om de spiegelmotor die je nodig hebt, maar ook om het spiegelglas. Anders kun je die niet verwarmen.
Ja klopt, ik vind het geen probleem om een andere kleur te pakken en het binnenwerk eruit te halen. En daar ging ook mijn vraag over ;), hoe krijg ik deze er uit? Zit het (verwarmde) spiegelglas simpel op een houder geklikt? Die ik (lijkt mij dan) er met een beetje priegelwerk vanaf kan trekken (subtiel), of zijn hier meer handelingen voor nodig?
Haha ik begin ma nu al vereerd te voelen hier ;)
Ik heb inderdaad al even gekeken of ik er 1 kon vinden in me eigen kleur op de sloop, das alleen makkelijker gezegt als gedaan. Ben er aardig wat tegen gekomen die net allemaal een tint lichter zijn op 1 na! Precies de zelfde kleur waarbij ik natuurlijk direct de deur open trok en helaas ook weer direct werd telleurgesteld:( (ook handmatig).
Zowiezo bedankt voor je tip/idee. Ik hou dit ook regelmatig in de gaten, alleen blijkt het op de Nijmeegse sloop niet makkelijk te zijn om mijn kleur te vinden haha.Goedemiddag allemaal,
Bij deze dan mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben nu iets langer in het bezig van een Corsa B GSI waaraan ik nog genoeg wil doen.
Paar van mijn kleine plannen voor de toekomst:
– Donker (heldere) koplampen
– Verlengde motorkap of bra i.v.m. steenslag, hij mag namelijk een krappe 50.000 km per jaar steentjes opvangen
– Interieur delen aanpassen (zilver/carbon)
– Nieuwe schoentjes (tips altijd welkom)
– Mantzel powerbox (mits de prijs mij aanspreekt)In de tijd dat de Corsa bij mij is heb ik vanwege tijdgebrek maar kleine dingen kunnen doen zoals het grilletje, subwoofer erin gegooid (letterlijk en figuurlijk), nieuwe middendemper en de lucht gaat door de spaghetti via de auspuff
En nog zat andere dingen.
Hier een paar foto’s van hoe de corsa er nu bij staat:
Zo stond hij op MP (betere kwaliteit maar deze heb ik door het verkleinen een beetje verkloot)



Met nog orginele grill


Ik weet het, de afwerking bij de sub moet nog gedaan worden, maar ik ben er nog niet over uit wat ik hier van wil gaan maken.Ik zal proberen hem dit weekend een goeie waxbeurt te geven en dan gaan er nog wat betere foto’s op.
Tips zijn natuurlijk van harte welkom! -
AuteurBerichten