Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Das natuurlijk ook weer zo…. ik ben een aardige leek op het gebied van onderhoud en heb een fijne vriend die monteur is, maar ik wil natuurlijk gewoon rijden en geen gedoe continu met de auto. Misschien is het toch slimmer om het met wat minder vermogen, maar er langer van genieten een betere optie. De zoektocht is immers begonnen met als hoofdzaak: opzoek naar een auto die relatief zuinig genoemd mag worden.
Ik weet dat me vorige auto (corsa 1.5 td) na wat wakker rijden aardig vond lopen.Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
@Harjan wrote:
Allemaal heilige boontjes hier?
Ik had een keer 47 km te hard. Reed 97 waar ik 50 mocht. Stonden ze er met een laser, werd meteen aan de kant gezet. Gewoon netjes mee werken, waarom moeilijk doen? Heb het zelf gedaan.
Kreeg de bekeuring uiteindelijk (!) anderhalf jaar later op de mat. 420 euro! Kan me er echt niet druk om maken, het is gewoon m’n eigen schuld, normaal zie ik ze wel staan, maar toen een keertje niet.
Of ik er van geleerd heb?
+10!!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben ook meer opzoek naar een 2.2, maar daar lijkt een nette/goede lastig van te vinden.
Opzich voel ik ook wat voor een 1.7 en die te laten chippen, zodat ik zeker lekker met het verkeer mee kan. Maja een 2.2 laten chippen zal natuurlijk een nog leuker resultaat zijn;).Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Bedankt Willem voor het duidelijke antwoord.
Mijn zoek actie is dus iets verfijnd en een verbruik van 1 op 17 is voor mij al een hele vooruit gang;).
Ik ga dus opzoek naar een 2.2Dti (waar er niet gek veel van op internet staan), en als ik hier geen mooie voor kan vinden word het de 1.7DTI/CDTI.Ik hoop dat ik met de 75 pk goed uit de voeten kan, maar heeft iemand toevallig ervaring met het chippen van deze motoren?
Ik vind niet alleen de waarde’s na het chippen belangrijk, maar ik wil ook geen zwarte bal rook uit de uitlaat na het chippen (al begrijp ik dat dit mede afhankelijk is van de staat van de motor).Beetje zoekwerk heb ik inderdaad overgeslagen, dat geef ik maar de schuld aan een zwaar weekend en per ongeluk totaal niet aan zoeken gedacht haha. Thanks voor de info, zijn er ook mensen die ervaring hebben met het chippen van de deze diesel motoren?
Leuke wielen om als opknappers te gebruiken……. Waar precies staat die;)?
Ik bedoel of die nou met rubber op de grond staat of op een paar bakstenen/LEGE bierkratjes, zal voor het aanzicht niet heel veel verranderen;)Verstuurd van mijn unknown met Tapatalk
Afgelopen maandag op de A50 deze nette Vec:

Komt me wel ergens bekend van voor…. Iemand van hier misschien?
Betere foto werd lastig omdat ik direct na deze foto gebeld werdIk reed ik me nieuwe daily van me werk :(, een knalblauwe Megane station (niet echt m’n smaak).
Had hiervoor een Golf en ondanks dat het een VW was, beviel die beter. Totdat werk besloot na tal van storingen de auto in te leveren.Eergisteravond avond in Nijmegen. Zwarte D OPC reedt net net net nettttt een garage in op de Parkweg in Nijmegen (Centrum), misschien iemand van hier?
Ik kwam net de bocht om en zag net nog een heel mooi stukje achterkant voordat de rest van de garagedeur ervoor kwam :(.Neeeee nooit geen last van….. :shock: :D
:swearIk weet niet of je ondertussen de radio hebt. maar ik had bij mijn oude klapscherm (Eonon D1303), de microfoon simpelweg vanaf de achterkant van de radio, gewoon getrokken naar het contat slot. Daar netjes op een niet zichtbare plek vast gezet. Leuk voordeelje, je kan bellen met je raam open zonder dat er wind bij de microfoon komt;).
Ik heb nu zelf een Alpine 9880R. Geen klapscherm maar een heerlijke radio nog steeds hehe:D
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
@NL-Kevin wrote:
Ik heb dit zelf ook gehad, dit was dan na een poosje rijden (als de motor dus warm is) en dan bijvoorbeeld bij een stoplicht stil staan.
Dan ging bij mij ook het lampje branden.
Ik heb hem toen uit laten lezen en kreeg een foutcode als het lampje ook daadwerkelijk brandde.
Dit had te maken met de vacuümslang op de inlaat van de motor.
Dit slangetje was bij mij lek/gescheurd vanwege uitdroging.
Ik heb dit slangetje gemaakt en het probleem was weg.Klinkt logischer als het radio verhaal haha. Duidelijke uitleg met hopelijk de oplossing voor Vla!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Zilvere Corsa C reed voorbij de Shell in Hatert rond half 9 (Nijmegen).
Zag hem pas toen die gas gaf dus geen idee wat voor een kenteken.
Leek niet helemaal orgineel in me snelle blik;), ma wel leuk geluidjeVerstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
@alaintrines wrote:
Afgelopen zaterdag een nieuwe Astra opc op de autobahn richting keulen :thumb
Insignia opc, Astra opc…… autobahn:D, toch wel ff een sprintje getrokken toch;)?
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Volgens mij wel eens gezien ma zal het eens in de gaten houden.
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Hahahaha das idd wel een verdomd goeie welkoms knaller!
@ robert_corsa:
Je hebt helemaal gelijk;). Ik ben ook nog aardig vers maar het is lastig om je in te houden!
Ook al is een B gsi niet de snelste van de weg, hij komt toch aardig met het verkeer mee.
En elke keer weer opnieuw blijft het leuk om gewoon een nieuwe auto (al is het maar een simpel tdi’tje) eruit te knallen want ook die verwachten het niet al te snel van zo’n kleine auto.
Mijn ervaring na 2 jaar GSI: veel bekeuringen (snelheid), EMG cursus, aantekening wegens racen tegen undercover (ik pak ze er meestal wel uit maar deze was wel heeeeeel goed undercover).
En het punt is, het is niet stoer om hard te rijden, het KAN een boel gezeik opleveren en het blijft altijd een risico.
Andere kant van de medaille: het zal altijd leuk blijven (als je van snelheid houdt), blik van andere personen is soms goud waard en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ook voor mij is het moment gekomen dat ik opzoek ga na iets anders. Kwa motor mag die van mij zo dik zijn als het maar kan, maar het moet gewoon een cruise auto worden haha en geen auto die het uitdaagt om snel te rijden.Ik weet dat er mensen zijn die een snelle auto hebben en dit wel goed onder controle hebben, maar bij vooral jongeren is dat volgens mij een probleem. Ik ben er nu wel achter dat een GSI heel leuk kan zijn, maar ook een heleboel geld kan kosten!
Edit: was trouwens aardig off topic…… dus nu weer even terug na de vraag:D, ik vind het een normale prijs voor een OPC. Maar is het niet slimmer om van een 1.3 cdti over te stappen naar iets snellers en niet gelijk het dubbele vermogen?:P
@Harrie, ik ben er klaar mee:D
Tis net alsof ik tegen een betonnen muur zit te lullen. Je staat echt enkel en alleen maar open voor je eigen product. Alles wat andere roepen zeggen of doen kets je af, wat ondertussen gewoon kinderachtig begint te worden.
De hedendaagse smart phone (Samsung Galaxy S3) kan dit namelijk prima tegelijk. Dus als je echt gaat voor kwaliteit en daar graag wat meer voor betaald, zou ik beginnen met je telefoon :D.
En daarbij komt dat een dashcam van 2 tientjes ook filmt…. volgens mij is dat het hele principe van een dashcam.Ik wil je serieus bedanken voor je duidelijke uitleg over deze cam, die heb je zeker gegeven. Maar voor alsnog, ik sla over en succes met de koop van je product. Hoop dat je hem niet nodig zult hebben, maar indien je hem nodig hebt hoop ik dat die je zal helpen (heb eerlijk gezegd zelf ook me twijfels of elke verzekeringsmaatschappij dit zal aannemen).
Ahh edit:D: Ik keek ff op de Opel Fanatics website, en Mouse (volgens mij) ken ik daar wel van. Had toen een Corsa A sedan weet ik nog wel…. en Gerben (groene Corsa B), heb ik volgens mij wel eens met zo’n zelfde groene kleur Astra F sedan gezien… maar das toch al zeker een jaar of 6 geleden gok ik zo
@nwa wrote:
@dennisnmgn88 wrote:
Welkom hier!
Foto’s van je waggie doen het altijd goed hier!!
Ahh Molenhoek, daar zal ik vandaag weer rond een uurtje of 5 langs rijden als ik van me werk kom. Ik rij vrijwel dagelijks via de rijksweg van Heijen (centerparcs) naar nijmegen. Wellicht dat ik je vec een keer spot.
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
heb jou nog nooit gezien in nijmegen
Haha maak elke dag toch wel genoeg kilometers door Nijmegen heen, donkerpaarse Corsa B. Wat voor een auto rij je nwa?
Afgelopen donderdag een rode Zafira A OPC gespot in Nijmegen.
Vraag me niet waar, volgens mij was het dukenburg (parkeergarage).
Wel viel me op dat deze auto behoorlijk verkleurd was :(. Rood of niet een OPC hoor je te onderhouden vind ik :$Het heeft even geduurd maar dan zitten ze er ook ;)

Ahhh facelift bumper, dat verklaard een boel! Dan heb ik niks gezegt buiten dat het een nette Corsa is;)
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Zeker een netje Corsa! Het lijkt er inderdaad op dat de voorbumper is vervangen of iets. Misschien mooie tip voor op een to-do lijstje;)
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Niemand :(?
Buiten wat iemand er van vind zou ik graag weten waar ik op moet letten bij dit blok en de slechte punten van een G.
Zal vast over meerdere topics beantwoord zijn, maar schiet me aub niet af op me luiheid :cool:
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Mijn vorige astra was precies hetzelfde alleen dan een sedan. Zal eens kijken of ik daar nog iets van kan vinden. Kwam van eerste eigenaar en was werkelijk in nieuwstaat!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
-
AuteurBerichten