Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja dat van het schakelmechaniek bij welke is het van plastic?ik heb een corsa van 96′ GSI met airco.
Of hebben ze van alles er in gedrukt.
Past de originele stuurbekrach. snaar niet?die is dan te lang of moet ik een totaal andere hebben
Ik denk dat ik dan toch maar een paar dagen extra vrij ga nemenOke als ze bij 260 pk goed blijven dan hoef ik me al helemaal geen zorgen te maken:D
Ik wil de ombouw eigenlijk wel ik een week-end voor elkaar zien te krijgen (vrijdag tm zondag)Het is wel allemaal krap bij een corsa he,ach iedereen lukt het dus dan moet het hier ook gewoon lukken.
Gaan trouwens de originele corsa waterslangen allemaal wel passen?ik lees hier eigenlijk niks over
Laat ik zo zeggen het blok is een 20xe maar er zit een andere kabelboom met lambda regeling op en alle andere aanbouw delen van een c20xe.
Dit moet dan gewoon goed zijn met de co voor een corsa bJa ik doe het gewoon met nexia binnen kineten en mijn eigen gsi assen.
Dit lijkt me wel de makkelijkste oplossing,ik ga er toch niet als een idioot mee knallen dan blijven ze vast wel heel.[rquote=1841203&tid=140452&author=corsaboy][rquote=1841198&tid=140452&author=Dennisman]Heeft iemand een idee hoeveel tijd het kost om het oude blok eruit te halen (corsa B x16xe).
Ik dacht zelf aan zn 4uur als alles mee zit.[/rquote]hoe vaak heb je al een blok gedemonteerd???
eerste keer, reken dan op een dag.Als je het netjes doet en alles heel wilt houden en je motorruimte meteen schoonmaakt.[/rquote]
Het wordt wel de eerste keer.
Ik heb wel een brug ter beschikking dat maakt het al een stuk makkelijker,de meeste garage gereedschappen zijn ook aanwezig een takel en dat spul ook allemaal dat komt wel goed.
De nodige onderdelen zijn zo goed als klaar, motorsteunen van de nova site, homokineten en een goed lopende C20xe uit 87´ eigenlijk een 20xe
Het zou mij benieuwen hoe dat loopt in een corsa!!
Heeft iemand een idee hoeveel tijd het kost om het oude blok eruit te halen (corsa B x16xe).
Ik dacht zelf aan zn 4uur als alles mee zit.3 januari 2011 om 15:20 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302166Hallo, wie o wie heeft er een tekening van de steun voor de stuurbekrachtiging.
Ik kan hem nergens vinden.Een schetsje met een paar maten is ook goed.
Dennis…
Ik heb het maar eens bij de verkoper na gevraagt en het is wel de juiste riem dit was zijn antwoord:
Belt is correct if it has 141 teeth, the cut in the top of the tooth is a replacement for the round tooth belf that goodyear have made, thank you.
Dan denk ik dat ik hier een 141 trapezium heb liggen,is idd aan de bovenzijde vlak en niet rond zoals de originele.
Terugsturen dus,de rollen zijn wel het zelfde die hou ik dan wel.
Het is een riem met 141 tanden dus dan moet het toch wel goed wezen,de boven kant van de tand is een beetje afgevlakt(Bij de oude die er op zit is dit wel helemaal rond) en er zit een naad in de tand.
Ik wil nu eigenlijk nog wel de olie druksensor aan sluiten op een lampje weet iemand hoe dit moet of kan?
Ik heb hem aan de praat gekregen.
Ik denk dat de kabel van de krukas sensor verrot is,de kabel was op meerdere plaatsen beschadigt de zilveren wikkelingen waren zichtbaar en beschermde de kabels niet goed meer, waardoor er denk ik storingen komen.Stuurt de ze sensor ook het brandstof relais aan,toe hij goed vonkte hoorde ik het relais ook blijven tikken en de brandstofpomp pompte toen ook goed.
De brandstofpomp aangesloten op de rood/blauw + en de min van de pomp aan het blok.
Zit er op een 2.0 8V de zelfde krukas sensor? er liggen er hier in de buurt nog een paar op de sloop.anders trek ik er daar een van af.
Het brandstof relais schakelt wel als ik de zwart/geel op de + druk,maar ik denk dat ik toch ook nog wel wat met die blauwe kabel moet doen die gaat namelijk ook na het brandstof relais en hij loopt ook van de onstekings module na de bobine.
Op de rode kabel die van de onstekings module na de bobine loopt staat wel spanning op,maar op de blauwe meet ik niks.Ik zat net ook een stuk te lezen over een corsa gsi die niet wou vonken ondat de brandstofpomp het niet deed,de ecu meet dan geen brandstofdruk op het systeem.geen druk geen vonk
Ik heb de brandstof pomp er ook nog niet op gehad,zou dit het dan kunnen zijn?Nu net proberen te starten,maar ik krijg geen vonk.
Ik heb de rode kabel aan de +van de accu liggen de min met een kabel aan het blok.
De zwart/geel aan de plus en de zwart/rood voor de start ook aan de + alles draait goed maar geen vonkWat doe ik nu niet goed?
Ja dat klopt er gaat een stekker op die onstekingsmodule ik geloof met 4 pinnen,maar ik zie dan van die module 2 draden na de bobine lopen en die zijn blauw en rood.
Dus vandaar dat ik even zat te kijken wat ik nu met die blauwe moest doen.Dan denk ik dat die kan starten,en wil starten.
Ik ben nu al aardig opweg om te starten,maar ik zit nog een beetje te kijken met de stekker die van de motorboom na het contactslot gaat.
Er zitten 5 draden in deze stekker.. Rood Zwart/geel Blauw Blauw/rood GroenRood is de constante +
Zwart/geel is denk ik de geschakelde +
Blauw ? is wel vrij dik koelvloeistof temp? Maar er gaat ook een blauwe en een rode draad op de bobine
Groen is de toerenteller is niet echt belangrijk
Rood/blauw (dun)?brandstofpompDus als ik hem nu wil starten Rood en Zwart/geel aan de plus de min aan het blok. de externebrandstofpomp ook aan de accu.
Een rode dikke kabel van de accu na de startmotor en dan met de zwart/rode kabel contact maken op de + van de accu dan moet het lukken toch?Nee wel met koeling,net wat je zegt kleine lekkages zijn niet gelijk te zien.
Maar ik moet eerst nog een brandstofpomp zien te vinden,als het zo ver is zal ik wel een filmpje maken.Is mischien handig om te zeggen dat die al in een motorbok hangt,dus nee die hoef ik niet te maken.
Dat scheeld wel veel werk daar ben ik het mee eens.Oke,ik zal het gaan proberen.
Ik heb het blok totaal uit elkaar gehad alles vernieuwd alle lagerschalen zuigerveren pakkingen keringen, de cilinderwanden weer opgefrist.
Dus ook daarom wil hem gewoon een tijdje laten draaien en kijken of het allemaal goed dicht zit en lekker loopt, het is volgens mij niet echt veel meer werk.
Als ik zie dat die gasten op youtube hem starten op een pallet en zonder koeling dan moet het met een motor bok zeker wel lukken.Omdat wel zeker wil weten of die wil lopen,voor dat ik alles in bouw ik heb her en der alle onderdelen bij elkaar gekregen dus vandaar dat ik hem eerst wil starten voor dat ik mijn blok uit mn corsa ga halen.
Je heb toch een 3bar druk nodig dat red je toch niet met een jerry can die je hoger als de motor hangt?
Dasty ontvetter van de wibra superspul dat maakt echt alles schoon,en het ruikt ook nog lekker.
3 liter flacon voor 6 euro.Ik heb m’n zuigers er ook in gehad en met een half uur weer als nieuw,wel na gebruik goed afspoellen en in spuiten met wd40.
oke,
Nu kan ik weer verder.Bedankt
Oke bedankt,
We zullen het eens gaan proberen.Hallo ik had even een vraag over de uitwendige torxbout die in het midden vd poulie zit:is dat een links of rechtse draad?
Ik krijg hem met geen mogelijkheid los en zit nou twijfelen of het geen linksedraad is.Zoals ik heb gemeten is het ook niet helemaal goed
de bovenkant vd zuiger is smaller dan terhoogte van de pistonpen.Ik ben is even achter de zuigerspeling aan gegaan bij de opel garage.
Een aantal papieren mee gekregen met maten boringen ect.
en een zuigerspeling bij X16XE,C16XE is 0.01-0,03 is dat niet extreem weinig.Ik heb het bij mijn blok opgemeten en kom uit op 0,25 rondom de zuiger die dan nog wel in de cilinder zit.
Wat klop er hier dan niet,of zijn de zuigers en cilinderwand echt versleten. -
AuteurBerichten