Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2011 om 11:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302195
Wie heeft er wel eens een waterpomp vervangen in een corsa B met een c20xe motor?(oud type)is dit nog redelijk goed te doen of word het een drama.
Ik weet dat de waterpomp er bij een A corsa niet zo maar uit kan zonder het blok te laten zakken,maar ik weet niet of dit bij een B corsa ook het geval is.Ja oke van de breezan of echt bij de opeldealer.
Ik zat te twijfelen of ik de waterpomp gelijk mee zou pakken,maar hij draaide nog lekker geen roest en dergelijke maar nu blijkt wel weer altijd mee pakken die dingen!!
Zou er nog wel rustig mee te rijden zijn,of kan die nu vast lopenIk heb de kap er al afgehaald omdat ik ook hier aan zat te denken dat het van de kap afkwam maar helaas was dat het niet,en de riem staat ook nog goed strak.
Ik heb op ebay uk al wat pompen gevonden van 20 tot 35 pond is dat nog een beetje kwaliteit spul of laten liggen.
Het zal wel weer een hele strijd worden zn pomp vervangen de hele onderkap moet eraf omdat de waterpomp er niet in zijn geheel door de kap heen kan.Ja dat kan je wel zeggen,de zuiger heeft de kleppen wel iets geraakt maar gelukkig geen schade opgelopen.
Heeft dat inhouden en weer iets versnellen ook te maken met die bobine?
Ja klopt
Oke bedankt.
Het motortje was alweer bijna overleden de distriebutieriem was 2 tanden versprongen de riem heeft te slap gestaan,gelukkig weer optijd gezet en loopt weer naar behorenOke ik heb hem doorgemeten en hij blijft gewoon stilstaan op 0,7V met een stationair toerental.
Dus een nieuwe sensor?
Als ik rustig rij rond de 20002500 rpm in de 5 dan is het net of de auto dan weer iets harder wil en dan weer iets zachter,het schommeld iets zeg maar.En in de kofferbak links en rechts in de hoeken, daar zitten ook vaak rotteplekken
Ja dat zal ook best wel.
Ik heb hier nog wel een pomp van de corsa x16xe met multiriem volgens mij is de pomp wel het zelfde alleen een andere pouli zou deze over te zetten zijn?oke ik denk toch wel dat ik een ander pompje nodig heb.
Ik zit nu te denken om de V-snaar er af tehalen en nu eff zonder bekrachtiging te rijden,of is dit geen doen zonder bekrachtiging te rijden?Ja maar ik heb het spul in september gekocht en ik heb nu pas het blok enzo in de corsa kunnen bouwen dan zal die ook wel zeggen de garantie is er nu wel af:D:D
Hoe is het stuurbekrachtiging spul te ontluchten?of moet dat vanzelf gaan gebeuren
Ja helemaal gelukt:D:D bedankt.
Het was wel eff een gepruts maar het is helemaal goed gekomen en weer lekvrijMaar wat lopen zn blok he’ ik heb nu vandaag voor het eerst goed kunnen testen wat een koppel zeg in vergelijking met een x16xe.
Mooi spul.Ik heb het oliepijl weer bij gevuld dus dat moet goed zijn,en ik kan ook niet echt een knik in de leiding vinden ik heb nu wel het idee dan het na een aantal km wat minder is geworden.
Ik zal het nog eens goed na lopen en anders toch maar een ander pompje.Heeft iemand er nog een?en dan wel een goed werkende deze die er nu op zit komt ook van iemand hier!! ik ga er van uit als ik iets koop van een forum waar opel liefhebbers zitten mekaar geen rotzooi gaan verkopen.
Alles is goed gekomen en idd de stang waar het kogelgewricht aan zit kwam tegen het stuurhuis aan,alles schakelt nu goed.
Bedankt voor het mee denken:D:D
Ik ben weer helemaal blij en wat loopt dat fijn zn c20xe in een corsa BOke, maar met zn m-tech verkorter zijn wel alle versnellingen goed te gebruiken?
Wat ik nu heb is dat de versnellingen waarbij je de pook naar voren drukt wel goed gaan allen na achter 2 en 4 niet net een paar cm te kort.
Ik zal nog eens proberen hem op nieuw af te stellen en dan de pook niet vergrendelen maar nog iets meer richting de 1 te drukken miss dat ik dan wel die paar cm kan winnenen die kogelkop bussen heb je dan zeker ook nodig?
Bedoel je die pen die door die vork heen zit?met zn borgplaatje erop.
Dat heb ik niet vervangen,bij het corsa blok schakelde het gewoon goed en soepel.Is dat van m tech helemaal compleet of moet ik er ook nog bussen bij hebben?
Ik heb een afspraakgemaakt met Glenngsi
Maar zou het te doen zijn op een brug om deze slang tevervangen of moet het blok er weer uit ? er is niet makkelijk bij te komen.
Hij staat niet extreem strak ik kan hem nog wel iets met de vinger in drukken
Het is het oude type met v- riemDeze zit tussen de waterpomp en waterbuis en gaat naar het inlaatspruitstuk.
Ik heb het blok en al in de corsa liggen en nu blijkt dat er een scheur in zit,en het is ook geen gemakkelijke klus om deze te vervangen,zijn er nog mensen met tips?[rquote=1868114&tid=136872&author=Vinci]Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?
Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)[/rquote]
Ik heb ze wel wat schoon gemaakt maar niet een dag laten weken in de diesel,was miss wel beter geweest.Olie druk is wel direct aanwezig dat is wel goed.
Maar is een compressie van 16 bar wel goed? de motor loopt er verder wel goed mee en reageert ook goed op gas geven.
Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?
Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.
Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?[rquote=1827626&tid=139153&author=jason][rquote=1826711&tid=139153&author=Dennisman]Ik heb het maar eens bij de verkoper na gevraagt en het is wel de juiste riem dit was zijn antwoord:
Belt is correct if it has 141 teeth, the cut in the top of the tooth is a replacement for the round tooth belf that goodyear have made, thank you.
[/rquote]heb dit ook al meer gehoord.
:hmmz
maar heb zelf toch voor zekerheid 1 van gates genomen.
de kosten zijn klein vergeleken met de problemen die het kan veroorzaken.
[/rquote]
Ik heb de vervangende riem erop liggen en het is goed,de tanden sluiten goed aan.
Net zoals de originele met ronde tanden.Oke,mooi
Het gaat alleen om het stangetje wat van kunstof kan zijn,ik heb er hier nog een liggen van een calibra deze is wel van staal maar nou weet ik alleen niet of deze te lang of te kort is en of deze wel het zelfde is als bij de corsa.[rquote=1841887&tid=140452&author=corsaboy][/rquote]
dus neem gewoon een c20xe. dat geklooi met die 20xe..[/rquote]
Ik heb hem gewoon omgebouwt naar een c20xe.
Computer,kabelboom,uitlaatspruitstuk met lambda,lmm van c20xe.
Dan moet het toch goed zijn
-
AuteurBerichten