Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Pas hiermee op, er zijn n.l 2 verschillende sensoren (ventielen) en deze zijn (van wat ik heb gelezen) niet compatible. Ikzelf heb sensoren met de code AC maar ik dacht dat er ook sensoren waren met een andere code, tenminste daar heb ik over gelezen, dus ga er niet klakkeloos van uit dat ze werken.
Btw de signum op de site van die dealer heeft maar 69.070 gelopen, maar dan is de prijs nog steeds teveel.
Wat een belachelijk bedrag zeg, een reëlere prijs zal eerder rond de 16 a 17 zitten ben ik van mening. Ikzelf heb vorig jaar mijn signum laten importeren en de bpm vond ik wel meevallen. Mijn signum heeft niet alle opties maar wel een hoop (leer, uhp, afl, en de opties die jij noemde van de 2007 signum.) en was van 2006 met 116000km en voor 14k was ik klaar. Dus als je echt wil veranderen kijk eens naar de duitse occassion sites.
Komt trouwens bij dat ik duitsers over het algemeen een stuk zuiniger op hun auto’s vindt als nederlanders, maar dat is mijn mening.
Wederom een linkje naar het vectra-c forum :)
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=132882″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Met het egr systeem ben je in staat een bepaalde map (noagr staat er dan achter) deze uit te zetten, nogmaals doe dit niet als je roetfilter nog werkend is.
M.b.t het aangeven van het verbuik en de b.c merk ik geen verschil met hoe deze oorspronkelijk was. Hij geeft naar mijn mening nog steeds dezelfde onnauwkeurige waardes aan (grapje).
Hier trouwens nog een link naar de engelse partner van eds welke het systeem ook verkoopt.
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/SignumD_The_EDS_IPF.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zit standaard in het IPF systeem :)
^^^ wat Peter zegt ^^^ king: ;)
Met deze doelstelling heb ik hem ook aangeschaft, wel mis ik inderdaad een rollerbank uitdraai, maar opzich boeit het me niet zo gek veel, de auto rijd nu zoveel lekkerder en het verbruik is hetzelfde gebleven.
Hier nog wat handige links m.b.t het IPF systeem.
Eds zelf:
http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system” onclick=”window.open(this.href);return false;gtssignum forum van iemand met een 1.9dt(j)
http://gtssignum.forumup.org/about2208-gtssignum.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Corsa opc
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SvQnLXa-j9AJ:www.corsa-d-drivers.nl/viewtopic.php%3Ff%3D30%26t%3D297+ervaring+ipf&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;De keuze is reuze ;)
Mits je nog een DPF (roetfilter) hebt, welke standaard op een signum met de 1.9dth motor zit, zou ik je egr gewoon “aan” laten staan. Bij de regeneratie van het roetfilter word de egr klep gebruilt om de betreffende uitlaat temperatuur (650 gr) te behalen. Als je de egr eruit programmeert is de kans heel groot dat de temperatuur niet gehaald word en de regeneratie niet succesvol is met als gevolg dat je roetfilter verstopt raakt, met alle gevolgen van dien.
Wil je het echt dan kan je altijd het IPF systeem van EDS nemen hiermee kan je naast het chippen van je auto ook ervoor kiezen om de egr “uit” te zetten.
@GRSBK, de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.Met Iron.x (is inderdaad wonderspul) ga je geen teer verwijderen, alleen de metaal deeltjes die op de velg zitten. Weet je zeker dat het teer is en geen ingebrand remstof is?
Als je echt een hele goede en snelle tee rverwijderaar wil zou ik zelf Autosmart Tardis aanraden.
@Peter, raar(maar ook gelukkig) dat hij dat met een stortbui niet doet. Hopelijk is hij nu wel dicht, elke keer een duikbril op met rijden is ook weer zoiets ;)
Makkelijk setje he :) Lastig is alleen de kabels onder het “tapijt” te krijgen, maar dat wist je al.
Thx, ben er ook erg blij mee :)
Ik heb gewoon de motor omgewisseld en de oude moto weg gemieterd, plastic troep allemaal. Maar het is een leuk klusje ja :)
@Peter, heerlijke cruise snelheid :)
Geen vectra maar een signum (95% vectra c).
Ik had in mijn vakantie (ziet er helaas alweer op) opeens een ratel achter mijn dashboard kastje vandaan, wist al gelijk wat er aan de hand was, n.l de servomotor van de recirculatie klep, deze heeft KUNSTSTOF (lekker bedacht) tandwieltjes welke dan afgebroken zijn er hierdoor er geratel onstaat bij het open en dichtdoen van de recirculatie klep, en ik kan mededelen dit doet mijn auto best vaak door de climate control. Dus een Zondag een nieuwe besteld vanuit Engeland en had deze vandaag binnen, dus gelijk maar vervangen. Wat een :swear klusje zeg, je komt overal erg moeilijk bij, maar goed het is gelukt, dus de auto is weer ratel vrij.
Ook afgelopen zondag bij Peter (speaker) een bumperlip en dubbele uitlaat opgehaald welke van een 2.8 v6 signum kwamen en de bumperlip was in dezelfde kleur als mijn auto (de orginele bumperlip verbergt mijn enkle uitlaat). Dus nadat ik de servomotor erin had de stoute schoenen aangetrokken en lip en uitlaat gemonteerd. Peter had nog gezegt dat de diameters wat verschilde de dubbele uitlaat was n.l een stuk groter dan mijn oude, dit heb ik provisorisch opgelost, maar dat moet ik nog definitief op een nette manier oplossen. Dus bij deze een foto van het eindresultaat (sorry geen voor foto’s genomen).

Okay, dan moet ik toch maar even moed opbouwen :)
Zonde man, ik heb er spullen voor besteld (speciaal voor smd’s te solderen), en een verGROOTglas :)
Doet je radio het wel nog gewoon? btw heb je de update gedaan of de “oude” versie?
Hier een update, net de spulletjes die er waren opgehaald. Helaas zat er geen grondplaat bij, dus deze nu besteld met het nummer wat Peter heeft gegeven, ook de 2 lange bouten waren er nog niet.
Wel zat er de stekker met de kabelboom bij.Ik heb nu binnen(eerste nummers staan op de bon):
2319522, covering, antracite (op verpakking staat: 13143574)
2064884 moer x 5 (op verpakking staat: 11094425)
169946 Bus x4 (op verpakking staat: 13156257)
5169980 Schroeven x 4 (op verpakking staat: 13157403)
6780156 Kabels (op de doos staat: 93160952)De Kabels (kabelboompje) kost 23,50 exl btw
Ik hoop dat je er wat aan hebt Peter!
Hey Peter,
Bedankt, dan had ik inderdaad het verkeerde nummer. Ik wacht even af wat ik nu precies krijg en ander bestel ik de bovenstaande nummers. Ik bel morgen mijn VOD even of alles al binnen is, zodra ik wat weet over de kabelboom laat ik het je weten.
Nogmaals bedankt!
@dietrich, ik heb hem via ebay besteld, duurde wat langer maar was maar 30,- geloof ik.
Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.
Is het ook niet zo, doordat je de egr hebt afgedopt dat je roetfilter VEEL sneller verstopt gaat zitten. Tenminste dat zijn de verhalen die ik lees.
Als ik het me goed kan herinneren, is deze radio eigenlijk alleen bedoelt voor de astra H, welke een knik in het dashboard heeft, welke de vectra c en de signum niet hebben. Het pas schijnbaar wel gewoon maar verdiend in mijn ogen niet de schoonheidsprijs. Verder schijn het wel plezierig te werken heb ik mij laten vertellen.
Heb je overigens de cd70 al up laten daten bij de dealer (of zelf de update cd bestellen a 8,48) misschien dat dat de problemen oplossen (10-7-2007 is de laatste update geweest).
Is goed ik laat je wat weten.
Ik heb de kabel met stekker gewoon kunnen bestellen Peter, dus hij is wel te krijgen, volgens mijn VOD. Die was geloof ik iets van 33 euro ofzo.
Okay weer even een update,
Na een engels lid van vectra-c.co.uk te hebben gemaild ben ik er hopelijk uit.
93160952 ………411307/harness x1 (stekker, met kabelboom)
13157406 ……… screw x4
13156257 ……… bush x4
11097141 ……… torx screw x2
11094425 ……… nut x2
13143574 ……… cover plate, anthraciteIs alles wat je nodig hebt, dus dit zou dan ook inclusief de vloer montage plaat moeten zijn.
De 2319505/6/7 is dan volgens mij het console waar de TA in zit (het gedeelte dat in het midden op je `bank´ komt).
Het vreemde is dan wel dat de V0093182997 kit, niet meer te verkrijgen is maar alle losse onderdelen wel.
Mocht ik alles binnen hebben laat ik wel weten of het inclusief de montage plaat (op de vloer is).
Net gebeld door de dealer, de montage plaat is niet meer te krijgen helaas. De rest wel (van het lijstje) dus ik ga zelf maar eens kijken of ik 1 of andere bevestiging kan maken en/of een montage plaat proberen na te maken. Eens kijken of iemand mij maten e.d kan geven hiervoor?
-
AuteurBerichten