Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij canbus is voor alle verlichting in de auto, misschien hier en daar een interieur lampje niet.
Want anders kan hij ook niet via de boordcomputer vertellen welk lampje er kapot is.En als je de nieuwe accu erin hebt geplaatst en hebt aangesloten, eerst even de lampen aan zetten en een seconde of 10 wachten dan pas starten.
Dan krijgt de accu niet gelijk zo’n klap als hij voor de eerste keer aan het werk moet.
Met de lampen laat je hem dan voorzichtig wakker schrikken.Ff gegoogeld…..
Ik heb het fout.
er moeten 2 draden aan de aansteker zitten, 1 is continu de andere zou geschakeld moeten zijn.
Welke dat is kan ik je niet zo vertellen aangezien ik geen Corsa C heb, maar daar ben je snel genoeg…..je hebt maar keuze uit 2 draden is het 1 niet dan de andere ;)Succes morgen
Sigarettenaansteker is niet geschakeld, die is continu
De rode draad zorgt ervoor dat de radio aangaat wanneer je de contactsleutel omdraait.
De gele draad is voor het geheugen van de radio.Dus rode rode draad moet een geschakelde plus zijn, en de gele draad moet continu stroom hebben.
Vandaag mijn interieur led setje voor de Astra H binnen gekregen via drled.nl

Mooie bak met licht 8-)

Denk dat ik dat ik alles om ga gooien naar led, ik vind het wel mooi :mrgreen:
@Wokadeh wrote:
Dank je voor de tips. had voor remmerij inderdaad al even gegoogled en het leek niet zo moeilijk gelukkig.
Het is niet dat er spoed op zit Ik maak ongeveer 12k per jaar aan kilometers en deze zitten er net een jaar op dus die kunnen nog wel even mee.Die links welke jij gestuurd hebt zijn voor zafira’s tot 2000 en ik heb een van 2002. Zit daar verschil in?
Jij hebt dus het facelift model
Bijna vier jaar na de introductie is de Zafira eens flink onder handen genomen. Optische wijzigingen en een verbeterd Flex7-systeem zijn de belangrijkste vernieuwingen.
Met het Flex7-systeem konden de tweede en derde zitrij al eenvoudig in de vloer weggeklapt worden. Als uitbreiding hierop kan nu de rugleuning van de tweede zitrij in de verhouding 40:20:40 omgeklapt worden. Zo zijn er meer mogelijkheden om lange voorwerpen mee te slepen. Het middendeel kan ook als armsteun
gebruikt worden. Daarin zijn meteen bekerhouders en een bergvak verwerkt. De rugleuning van de tweede zitrij laat zich om een hoek van 6 graden verstellen. De middelste zitplaats is nu voor voorzien van een driepuntsgordel, de twee buitenste zitplaatsen krijgen ISOFIX-bevestigingen voor kinderzitjes. De zitting van beide voorstoelen werd iets verlengd.
De buitenzijde is optisch iets aangepast. Een zwaar verchroomde grille en witte glazen voor de richtaanwijzers achter zijn de meest opvallende veranderingen. In het interieur vinden we nieuwe bekledingsstoffen en een in chroom of grijs (afhankelijk van uitvoering) gelakte middenconsole. De Elegance-uitvoering krijgt standaard een middenarmsteun met bergvak tussen de voorstoelen. Nieuw is de Executive-versie die is uitgerust met een nieuw klimaatregelingssysteem, die vorige de andere Zafira’s als optie beschikbaar is. Een andere nieuwe optie zijn donker getinte Xenon koplampen. De Zafira OPC beschikt nu standaard over met aluminium pedalen.Motorisch is er nauwelijks iets gewijzigd. De Zafira OPC kreeg er 8 paardekrachten bij en heeft er daarmee 200. De 2.0 DTI zal in de loop van volgend jaar met een automatische transmissie beschikbaar komen.
Dus met die vraagbaaken moet prima mee uit de voeten kunnen, aangezien er motorisch en mechanisch amper wat veranderd is.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het laat doen
Uitlaat vervangen kun je heel goed zelf doen, en vanaf de kat ben je zo klaar.Meestal zijn de moeren vastgeroest, niet lopen klooien met een sleutel maar moerensplijter of slijptol met een 1 mm blad erop.
Ook even nieuwe bouten en moeren/ klemen en ophang rubbers extra meebestellen als die er niet bij zitten.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m884459736-opel-zafira-vanaf-1998-nederlandse-vraagbaak-reuzehandig.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of
http://www.marktplaats.nl/a/boeken/auto-s-boeken/m889399622-vraagbaak-opel-zafira-benzine-diesel-1998-2000.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Probeer een vraagbaak te pakken te krijgen, daar zul je veel plezier aan beleven.
Olie wissel
Olie filter vervangen
Lucht filter vervangen.
Interieur filter vervangen.
Brandstof filter vervangen.Allemaal dingen die niet ingewikkeld zijn, en geen apart gereedschap voor nodig hebt.
Remmerij is niet heel er moeilijk en ingewikkeld, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent.
Beste is ff samen doen die het al vaker heeft gedaan! Het is wel voor de veiligheid van je zelf en andere weggebruikers, en als je dan per ongeluk iets bent vergeten of verkeerd heb gedaan kan het naar aflopen…….Volgens mij noemen ze dat de motorbeschermplaat.
Zelf zou ik even langs een autosloop rijden voor zo’n plaat
Ff de boel uit elkaar gehaald.
Er zit een buislampje in van 12 volt 1.2 watt 36×6 mm welke led kan ik hier voor plaatsen?
Die 6 mm breedte is ook wel van belang want veel ruimte zit daar niet.17 januari 2015 om 16:08 In reactie op: Probleempje montage Dbilas Flowmaster Astra G Z14XE #18269362Ik mis bij jou een stukje buis, zoals ik het zie een flexibel stukje.

Omdat ik geen zin had om alles uit te zoeken welk/wat voor een lampje waar moest.
Heb ik een setje besteld bij drled. http://www.drled.nl/nl/opel-astra-h-led-lampen/156-led-set-voor-kentekenplaat-verlichting-astra-h-wagon.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
( hoop dat ze vandaag binnen komen)Alleen nu zat ik te denken er zitten geen lampjes bij voor naast het spiegeltje in de zonneklep van de bijrieder :hmmz
Wat gaat daar in? w5w led?Top!!!
Mijn dank is groot!
Thermostaat en distributie worden niet tegelijk vervangen, waterpomp word meestal wel mee vervangen als deze meeloopt via de distributie.
Thermostaat staat los van de distributie.Dus ik zou zelf eerst de thermostaat nakijken.
@opel-mark wrote:
meteen het 10Watt lampje eruit halen en even een LED in stoppen, de warmte kan daar niet goed weg met als gevolg dat het houdertje smelt, ik heb dat ook gehad, ik heb toen via e-bay een led besteld (niet canbus) en dat werkt perfect, vrijwel geen warmte en meer licht
Heb je nog een lintje daar naar toe?
Of misschien de airco pomp?
Mijn boertje had ook zo iets bij zijn Passat van uit het dashboardkastje en bij hem zat daar achter iets van een pomp voor de airco meende ik.Ik zou ook de krukassensor verdenken, zelfde problemen met mijn Astra gehad.
De sensor word te warm en daarom klapt hij er uit, opnieuw starten reset automatisch de sensor en daarom word er geen foutmelding opgeslagen.
Als de sensor voldoende is afgekoeld kun je weer starten tot dat hij weer te warm word en dan valt de auto weer stil.Na het vervangen van de sensor was bij mij het probleem opgelost, vervangen zijn ze een klein half uurtje mee bezig geweest.
Zitten die clipjes voor de achterkant er wel bij?
http://m.youtube.com/watch?v=llLvJH8x1UU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Om half 5 even snel langs de dealer gereden…….
Het stukje plastic koste maar liefst €20,- !!!!!!!!!!Ik heb hem vriendelijk bedankt en maar niet besteld.
Even langs brezan gereden voor een 10 watt buislampje, en thuis even met een aansteker en een tangetje aan het prutsen geweest om het allemaal weer een beetje terug in vorm te krijgen.
Met resultaat!!!
Voor nu vind ik het wel best als ik weer langs de sloop kom zal ik eens kijken of ik daar een fatsoenlijke kan vinden.
Ebay
@lottie wrote:
is klaar,even gespannen dus 10 min werk ,valt weer mee.bdankt voor reactie
Dat is mooi, dat je het zo hebt kunnen oplossen.
Kun je er vast rekening mee houden dat ze er wel aankomen.Ik zou zeggen een versleten koppeling.
-
AuteurBerichten