Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2015 om 09:43 In reactie op: Radio kopen alleen…..radio niet afgemeld, car pass is wel #18275627
@TWA wrote:
Welke radio, welke auto?
Greetz Emiel
Cd30 mp3 uit een Zafira B
Word geplaatst in een Astra H
DPF = Dieselpartikelfilter = je roetfilter
@Nessuno wrote:
Remcilinder kan je met beleid terug duwen met een lijmtang en een klosje hout.
Zelf vorige week gedaan en dit ging prima.Bij een Insignia??
Volgens mij moesten die ingedraaid worden, daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
Dat is met een beetje handigheid zelf te maken, kijk uit dat je de stofhoes/keerring niet sloopt met het naar binnen draaien anders is de boel lek.
Ook opletten dat je hem indraait en niet verder uitdraait.@Opeltje17 wrote:
Remvloeistof zou ik bij de garage laten vervangen, die zijn in een paar min klaar met een rem ontluchtings apparaat, in je eentje gaat sowieso niet want eentje moet de nippels op de klauwen open draaien, en de ander op het pedaal trappen
Tenzij je een eezibleed hebt werkt echt mooi en je kan het alleen doen!!!!
Ik vind het een top uitvinding.
Er in klikken
@pascal1109 wrote:
12.000 kan wel, maar is hoogst onwaarschijnlijk (grote benzineslurper vs hele lichte diesel)
Ik heb hetvoor me zelf berekend met in mijn geval een Astra H Station, en dan 1 keer met een benzine en andere met een diesel motor.
Dus de die vlieger van een zuipbak versus lichte diesel gaat niet op.12.000 is krap maar 30.000 is echt wel voordeliger om te dieselen.
Of je moet een hybride gaan rijden (bah wat een vies woord)
Goed kijken wil wel eens helpen……
Maar 1 foto????
Kom op met die :kewlpics :thumb
Mooi ding
Ik ga er vanuit dat het het zelfde is als bij de Astra H station met die gesloten dakrails.
En originele opel dakdragers.Er staan als het goed is 3 streepjes op die moment inbussleutel.
1ste streepje is 3 nm
2de 6 nm
3de 9 nmHoeveel nm alles vast gezet moet worden weet ik ook niet.
Ik heb zelf mijn dakdragers 2de hands gekocht en nog niet gebruikt, en helaas geen beschrijving erbij.@Eau Rouge wrote:
Voor mijn werk rijd ik nu 2.000 kilometer per maand, als ik daar de vakantie en andere tripjes bij optel kom ik op de 30.000 kilometer in een jaar. Toch geen diesel hoewel het er net om zal hangen.
Net om hangen??? Bij 30.000 kan het al lang uit.
Volgens mij ligt het omslag punt al rond de 12.000.
Dan is mij eerste ingeving gasklep en stappenmotor schoonmaken.
12 februari 2015 om 15:55 In reactie op: Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten. #18273014Lijkt me handiger om deze vraag op het Carclean forum te stellen….
http://forum.carclean.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben me ook helemaal te pletter aan het lezen daar ;)
Geen idee, daar durf ik geen uitspraak over te doen.
Als je meer weet laat het hier even weten, misschien dat een ander er in de toekomst ook wat aan heeft.
Nee kan ik niet zeggen kan van alles zijn.
4 optie’s:
1. naar de dealer en laten uitlezen.
2. Gose91 een pm sturen hij heeft een opcom en woont voor jouw het dichtst in de buurt.
3. zelf een opcom aanschaffen.
4. Of helemaal niks doen.Ik zou als eerst voor optie 2 gaan, en anders optie 3.
Bijde zijn goedkoper dan uitlezen bij de dealer.Een storing
Even uitlezen met opcom of tech2.En dan eventueel de fout code even hier vermelden.
Je merkt voor de rest geen verschil met rijden?
Als hij nog redelijk er uit ziet en motorisch ook nog redelijk is, dan komt hij vooraan op het terrein te staan voor de verkoop.
Ik heb paar jaar geleden ooit eens snel een auto nodig, zij hadden toen een golf 2 staan voor €250,- met nog 10 maanden apk.
10 maanden zonder problemen rond gereden en daarna ergens in geruild voor wat anders.Dit is een sloop waar ik in het verleden heel vaak kwam, je mag er nog zelf rond lopen en de spullen demonteren.
Stuur Juffer1 eens een berichtje misschien dat hij wat voor je kan betekenen.
Hij is in ieder geval een ervaren auto detailer.@Dennis120506 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”
Oké inderdaad nu zie ik het ook staan.
Maar kunststof :hmmz ik vind metalen een prettiger idee.
Bestaat er überhaupt ook een metalen versie voor astra h zonder IDS?Ik heb ze bij mijn vorige auto (peugeot 406 2.0 hdi) ook al eens vervangen maar kon toen kiezen.
Die metalen uitvoering was dan wel wat duurder maar dat vond ik altijd verwaarloosbaar.Gevonden!
http://www.onderdelenshop24.com/1817924-metzger” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel het enige merk wat metalen levert voor auto’s zonder IDS.
Misschien zijn die kunststoffen dan zo slecht nog niet als bijna elk geen metalen levert voor non IDS :hmmzEven Google raadplegen en kom ik het onderstaande tegen.
heb je dat al geprobeerd?De radio geeft de melding safe driving inplaats van de film
Verbind de kabel brake/parking met de min van de radio. Of ga naar instellingen en dan naar optie systeem.En zet de optie brake uit.@Opeltje17 wrote:
Jij moet de kunststoffen hebben staat ook bij ”excl IDS”
Oké inderdaad nu zie ik het ook staan.
Maar kunststof :hmmz ik vind metalen een prettiger idee.
Bestaat er überhaupt ook een metalen versie voor astra h zonder IDS?Ik heb ze bij mijn vorige auto (peugeot 406 2.0 hdi) ook al eens vervangen maar kon toen kiezen.
Die metalen uitvoering was dan wel wat duurder maar dat vond ik altijd verwaarloosbaar.Ik heb een voor mij een bekende rammel aan de voorkant…. :(
Waarschijnlijk zijn m’n stabilisatorstangen aan de beurt alleen nu zie ik bij FSRS 2 soorten staan een kunststof uitvoering en een metalen uitvoering.
Mijn gevoel zegt dat die metalen beter/sterker moeten zijn of is dat niet waar?http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-g-astra-h-meriva-b-z.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat om een Astra H station 1.7 Cdti 101pk uit eind 2005 (geen sport knop)
oké als je moet bijvullen alleen 5w30 gebruiken.
Ga je weer volledig verversen kan je evt ook over stappen naar 10w40.
5w30 is wat dunner en zou dus vooral met een koude motor wat beter moeten smeren.
omdat het wat dunner is vloeit het wat makkelijker door de olie kanalen en worden de klepstoters worden sneller/beter gesmeerdGaat het nu om bijvullen of volledig verversen?
Zelf zweer ik bij 5w30 en elke 20.000/25.000 km gaat er verse olie in.
Voor dat ik elk jaar in de zomer op vakantie naar Kroatië ga doe ik altijd een grote beurt.
Ik zeg altijd liever een keer te vroeg verversen dan door rijden tot je problemen krijgt.Wil je nog een poos rijden in je Astra neem een beetje goeie olie en niet die van de aldi of action, dat is verkeerde bezuiniging.
Ik heb voor mijn Astra H alles bij drled besteld wel iets duurder, ik had geen zin om het via de of ebay te bestellen en dan 4 weken te moeten wachten.
Duidelijke webshop, snelle verzending en Nederlandse “handleiding”.
Mijn setje nu een week of 2 erin zitten en geen problemen, ik heb wel overal canbus in zitten maar dat is voor een G volgens mij niet nodig.
http://www.gm-tuningparts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.drled.nl/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.dx.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten