Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2015 om 16:00 In reactie op: Sander’s Vectra C GTS mods VERKOCHT! Foto’s van insignia. #18288958
Nice :thumb staat stukken beter zo! Heb ze zelf ook onder mijn station zitten en bevalt prima ;)
Vanmiddag in Hardenberg een zwarte vectra c1 gezien met insignia opc (?) velgen en een zwarte gril.
En een 2 a 3 weken terug volgens mij een bruin/koper kleurige vectra B i500 zien schieten in de buurt van de biesbosch.
Ja klopt zo hebben we de ruiten ook uit de sloopauto gehaald. Verder kan ik er op internet eigenlijk niks over vinden. Ook op het vectrac.com forum niet. Vreemd….
Heb een mail met de vraag naar een glasboer gedaan, hopelijk krijg ik een reactie.
13 juli 2015 om 07:39 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287146Mooi hoor :thumb wel mistig daar ofniet ;) haha
@musti20 wrote:
Achter veren vervangt. En tussen de veren rubbers gemonteerd zodat we op vakantie de auto vol kan laden:)

Waar heb je deze rubbers weg als ik vragen mag? En kun je ze er ook tussen draaien als de veren al onder de auto gemonteerd zitten?
Van harte!!! :thumb
Die kerel van de sloop waar ik de ‘nieuwe’ ruiten heb gehaald zei me al dat hij de popnagels van het raammechanisme in het portier had uitgeboord om het raam eruit te krijgen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat je bij het vervangen van je raampje een dag aan het sleutelen bent en het totale raammechanisme moet uitboren en verwijderen?? Hoe doet Carglass ofzo dat dan? Is toch vast wel een makkelijker manier voor ofniet?
Nieuw motorblok z19dth 150pk
http://link.marktplaats.nl/m941400188″ onclick=”window.open(this.href);return false;
18 juni 2015 om 11:28 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287125Welkom! Mooie vectra :thumb en mooi plekje daar aan de IJssel ;)
Machtig wat een dikke bak :thumb mooi hoor! king:
@arjontje wrote:
Wielen gebalanceerd. Had een lichte trilling bij 140 km/h. :angel
En er achter gekomen dat de vec bezoek heeft gehad van een steenmarter. :fy1Pas maar op dan. Mijn ouders hadden ook een steenmarter bij hun auto. Knagen zo de kabels en bedrading door! Vooral als er een andere steenmarter bij komt kijken. Die gaat het territorium van zijn voorganger volledig vernielen.
Geluidjes en sprays om ze te verjagen helpt niet. De auto staat nu op een houten geraamte met kippengaas. Daar hebben ze een hekel aan :hmmz
1 juni 2015 om 18:03 In reactie op: Leon’s Vectra 2.2 automaat vraag nummers parkeersensorhouder #18160767@leon34 wrote:
Ik ga mijn auto laten verlagen met eibach veren, omdat de auto veel te veel deint zeker met de caravan erachter, nu zitten er hulpveren achter ,iemand advies of die hulpveren er ook met de eibach veren er nog onder moeten?
Ik heb dus laatst ook eibach -30mm veren eronder gelegd omdat ik ook problemen had met de caravan erachter. Achterkant van de auto was veel te slap waardoor hij ging deinen. Nu na montage van de eibach is hij veel stugger en strakker. Uiteraard zakt de achterkant nog wel. Wat logisch is met een caravan van 1500 kg(beladen), 80 kg kogeldruk en wat bagage in de koffer. Maar hij zakt niet extreem.



Ik heb toen der tijd ook nog contact gehad met forumlid Vanieba die ook met een dikke caravan achter zijn station met eibach veren rijdt. Hij is met hulpveren aan het experimenteren geweest. Heeft ze samengeperst zodat ze de helft kleiner werden en de auto nagenoeg niet hoger opkomt. Maar dus wel meer draagkracht heeft. Het werkte wel, maar het is dus niet origineel bedoeld en hij rijdt hier volgens mij ook niet mee rond. Hij vertelde ook dat zonder deze aanpassing aan de hulpveren de achterkant van de auto zo 3 a 4 cm omhoog komt. Zelfs met de eibach veren.
Aankomende zomer wil ik met de caravan naar zuid-kroatie en waarschijnlijk moet er dan wat meer bagage mee dus ik ben ook aan het kijken of er eventueel nog andere opties zijn. Ondanks dat het nu wel lekker rijdt. Maar heb voor de zekerheid graag wat extra over. Je hebt ook van die veerstop ringen die je tussen je veerspiraal kunt schuiven/draaien. Weet niet of dat wat is? Niet om het hele jaar mee te rijden…maar alleen tijdens een reis met volle belading. Misschien iemand anders tips?
Ja die prijzen had ik ook gevonden. Dan liever 2e hands van mp voor een tientje of 5. Lijkt mij tenminste ;)
Ja ik heb ze ook zodat ik de skikoffer mee kan nemen op wintersport. Ik heb ze 2e hands van marktplaats voor 50 euro. Staan er zat op marktplaats. Werkt prima en doen waar ze voor gemaakt zijn ;)
@DeKleineMan wrote:
Draagarm vervangen voor een nieuwe ivm speling op de fuseekogel.
2 nieuwe schokdempers achter gemonteerd. Ouden waren erg slap en op.
Eibach pro kit -30mm veren eronder.
Thermostaat vervangen, omdat de motor slecht op temperatuur kwam.
En natuurlijk opnieuw laten uitlijnen.Had problemen met rijden met de caravan (1500kg) erachter. Schokdempers en veren waren erg slap waardoor de combinatie constand aan het deinen was. Achterkant van de auto veerde heel erg in waardoor ik weinig druk op de voorwielen had. Nu met de nieuwe veren en dempers ligt de combinatie stukken strakker en voelt het stugger aan. Rijdt super ondanks dat hij 3 cm lager ligt. Wat voor de looks natuurlijk totaal niet erg is :agent Binnenkort eens proberen met de koffer vol bagage. Hopelijk zakt hij niet te ver.



Afgelopen weekend naar de camping geweest met de sleurhut erachter. Beviel goed! Caravan beladen en de nodige bagage in de koffer. Auto reedt prima! Veel stugger als met de originele veren en het doorzakken vind ik nog wel meevallen. Wel in de bebouwde kom 2 drempels in een klinkerweg geraakt met de trekhaak/neuswiel. Maar deze waren dan ook onbenullig hoog en voldeden lang niet aan de normen!
Oja, heb ook nog ff de chromen deurgrepen vervangen voor zwarte. Ben niet zo van het chroom ;)



Ziet er netjes uit :thumb mooie auto waar je prima mee door Noorwegen kunt touren hoor ;) ben met mijn vorige vectra B 2.2 dti sport naar de Noordkaap gereden en weer terug. 8500 km in bijna 4 weken. Geen centje pijn king:
Nee zeker niet leuk. Suc6 ermee :thumb wel een super strakke wagen! Netjes! Ramen laten blinderen?
Nice pics! :thumb helaas kon ik vandaag niet. Had het graag een x mee willen maken. Op naar de volgende keer ;)
@kadett-supreme wrote:
Weet wel dat black hole de standtijd van je wax aanzienlijk verkort.
Ok…omdat? En wat zou een alternatief kunnen zijn?
Super dikke wagen! En wat lijkt me dat super rijden….met dat vermogen en koppel! Heerlijk touren door Denmark ;) Ben er afgelopen zomer ook geweest :agent
Strakke bak!! En die sloffen :wub :wub
Draagarm vervangen voor een nieuwe ivm speling op de fuseekogel.
2 nieuwe schokdempers achter gemonteerd. Ouden waren erg slap en op.
Eibach pro kit -30mm veren eronder.
Thermostaat vervangen, omdat de motor slecht op temperatuur kwam.
En natuurlijk opnieuw laten uitlijnen.Had problemen met rijden met de caravan (1500kg) erachter. Schokdempers en veren waren erg slap waardoor de combinatie constand aan het deinen was. Achterkant van de auto veerde heel erg in waardoor ik weinig druk op de voorwielen had. Nu met de nieuwe veren en dempers ligt de combinatie stukken strakker en voelt het stugger aan. Rijdt super ondanks dat hij 3 cm lager ligt. Wat voor de looks natuurlijk totaal niet erg is :agent Binnenkort eens proberen met de koffer vol bagage. Hopelijk zakt hij niet te ver.



Ik heb geen ervaring met het polijsten van ruiten. Wel heb ik me er laatst in ‘verdiept’ omdat de ruiten van mijn vectra onder de krassen zitten. Vorige eigenaar was waarschijnlijk erg fanatiek met de ijskrabber. Erg hinderlijk met de zon erop.
Je hebt van die glas reparatie polijst setjes, maar heb veel gelezen dat deze vrij weinig doen. Autoruit glas is erg hard. Hooguit de ‘waas’ die versleten ruitenwissers achter laten op je ruit verminderen. Verder word het op diverse websites afgeraden om je ruiten zelf te gaan polijsten. Omdat je je ruit zou kunnen verknallen en omdat er misschien vervorming op zou kunnen treden doordat je nooit overal evenveel weg polijst. Voor hoe ver dat mogelijk is.
Bepaalde bedrijven hebben tegenwoordig ook al de beschikking over een polijstrobot maar ook hier zijn de meningen over verdeelt lees ik.
Misschien heeft iemand anders tips?
Kun je van een vectra C2 station 1.9cdti ook de fuseekogel alleen aanschaffen en vervangen? Of moet dan de hele draagarm vervangen worden. En weet iemand hier ongeveer de kosten van?

-
AuteurBerichten