Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2011 om 21:10 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821763
thnx!ik heb aangepast:
LEH turbo
LEH injectoren
70 mm voorkatvervanger
76 mm uitlaat vanaf kat
verkorte inlaat met 2.2 16v luchtfilterhuis
pipercross inlegfilter
grotere aanzuig naar luchtfilter…
er zijn meer dingen aangepast maar die hebben geen invloed op het vermogen.
en het grapje koste maar liefst 250 euro!dit is een habbekrats,gezien de tijd die erin zat!normaal is “einzelabstimmung auf prüfstand” 150 euries per uur. :wtf
maar markus vond 250 euro wel voldoende.schappelijke vent
:afrogr. deef
7 mei 2011 om 20:48 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821790was weer een leuk dagje V-max ;)
mooi pand hebben ze daar :shock: en dr stond weer leuk spul tussen.een gestripte speedster turbo voor 1/4 mijl races:


na een bakje koffie ging de zaf op de dyno:

ze hebben er maar liefst 12!! runs en 3 uur over gedaan om de vermogensdip eruit te krijgen.hoogste bereikte vermogen was 278 pk maar de opbouw was niet goed.
er zat ook steeds een dip in het koppel :cry
het gemiddelde vermogen schommelde in de runs rond 270 pk.heb overlegd met markus,en hij zei dat meer vermogen wel mogelijk was,maar dat raadde hij af.
270 pk was goed te doen met een staandaard LET onderblok,maar meer was een tikkende tijdbom.en hij zei dat dat zonde zou zijn van mijn auto.(ik kreeg zelf complimentjes voor de aanpassingen aan mijn blok :jerry ) daarom zijn we niet hoger gegaan dan 1,1 bar laaddruk.over het ander onderblok (aangepast op meer pk’s) hebben we het ook nog gehad,en wat ie zei klopte wel….rij met deze setup nog een jaartje en pas dan pas alles aan.dit omdat het onderblok nog 100% in orde was en de meeste LET’s bij +/- 150.000 km olie gingen verbruiken i.v.m. versleten zuigerveren.vooral met een krachtige setup.dus dan pas vervangen.kan ik nog flink sparen :vertag
hier een filmpje van 2 runs (helaas overstemd de grote fan bijna alles,en het bestand is te groot om goed af te spelen :cry ):
ff hierop klikken..
collega mail me morgen zijn filmpjes.hoop dat ze beter zijn :swear
fotootje van de verschillende grafieken:

had liever wat dichterbij gestaan met foto’s/filmen,maar was helaas verboden terein tijdens de run :cry
na 12 runs was dit het resultaat:

269 pk en 424 nm koppel.pk’s scheelt bijna niks maar koppel is nu 45 nm meer..en wat het belangrijkste was..het vermogen komt nu direct vrij,dus zonder dip.op de terugweg effe flink gegast en het koppelverschil is wel degelijk merkbaar :jerry
hij rijdt super nu.kan V-max aan iedereen aanbevelen!meschien valt het voor sommigen op het forum tegen,maar ik vind het wel een goed gevoel dat ik mijn blokkie en turbo niet tot het uiterste drijf. :thumbup
dus de volgende stap zal nog een jaartje duren :agentheb in het dorp hier vlak over de grens (kaldenkerken dld) een ARAL tankstation gevonden en daar hebben ze ULTIMATE 102 voor 1,745 de liter :jerry :jerry
meteen volgegooid!!
is evengoed best een hoop centen,maar dan heb je wel wat ;)vanmiddag op de terug weg van V-max ff flink geplankt auf die autobahn…(dik 200)…en het gemiddelde verbruik was na 30 km 15,6l/100km :shock: ben op de benzinedampen naar het eerstvolgende tankstation gereden (5km van m’n huis af,want langs de autobahn zijn er geen :fy1 bc gaf geen bereik meer aan ;)
dus niet te vaak doen :agentlijkt er niet eens op :wink:
en een dikke v10 zal wel sneller zijn dan een 2 liter turbo ja,maar als het sprintje te lang duurt moet ie stoppen om te tanken :mrgreen:totdat ie een bocht om moet,of op de rem moet gaan staan :hmmz
zo’n srt 10 is hetzelfde model als een tundra.
maar als ie naast me staat probeer ik het gewoon weer :angel@turbosix wrote:
haha, volgende keer moet je even vragen of ze willen wachten bij het eerst volgende tankstation zodat je de bandenspanning kunt checken en evt olie bijvullen, ooh en ultimate te tanken :-)
en dan racen! (wel even zeggen dat ze niet in je slipstream mogen rijden want das nie eerlijk) hahaha…
en nu even serieus hoor jongens…:lol: :lol:
dat zijn allemaal factoren die meetellen,maar ik had geen tijd om ze allemaal na te kijken onder de sprintjes :mrgreen:
beste baas…dat is precies wat ik wil zeggen!weet je wel wat een toyota tundra is :hmmz ?blijkbaar niet!het ding weegt bijna 2400 kg.staat op autoweek.en anders google je maar!dan weet je tenminste waar je het over hebt…
maar even terug naar het topic:
tot 160 ging het bijna gelijk op (ik was iets sneller) maar zo’n ding is niet gemaakt om snel te rijden,alleen acceleratie,dus daarom liep ik uit na de 160.evengoed VETTE bak zo’n tundra :shock: !
broodje aap…HAHA zal ik hier een beetje gaan liegen?om indruk te maken ofzo zeker :wtf .heb ik niet nodig!ik post gewoon wat ik net meegemaakt heb!en hoezo “zeg 260 pk”??het waren er 267 zonder de fmic en 3″ uitlaat!en na 7 mei zijn het er ZEKER meer dan 267 want dan heb ik een date met V-max :agentben ook wel benieuwd naar het resultaat bij M-tech…
net op de autoweg A73 een paar sprintjes gedaan tegen de 1-VLL-82.
wist niet wat ik zag :shock:
een TOYOTA TUNDRA!!na het invoegen 2x doorgetrokken tot 200 (sorry :roll: ) en het gekke ding
kon me tot 160 redelijk bijhouden.wist niet wat ik zag!!
daarna werd ie kleiner,en gaf ie op..thuis meteen opgezocht en dat gekke ding had 386 pk :shock:
ik denk dat hij net zo raar gekeken heeft als ik…blauwe zafira a opc op 03-05 om 20.00 in hegelsom
29 april 2011 om 17:38 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #178217867 mei naar V-max voor “einzelabstimmung” van m’n zaffie!!
wilde eigenlijk daarmee wachten totdat de 76mm downpipe met 200 cells
erop zat,maar hij rijdt nou niet echt optimaal.duurt nu ff vooradt ie oppakt,
dus laat hem toch maar goed afstellen op de bank….
resultaten/foto’s/filmpjes worden dan z.s.m. gepost :agentziet dr allemaal goed uit! :thumbup :thumbup
over welke wagen hebben we het dan…want bij een zafira was de intercooler al een gekloot van jewelste,laat staan een 2e turbo erin proppen :hmmz
en de airco zit toch VOOR de radiator?dus bouw je die in de bumper??waar wil je die 2e kwijt?? :hmmz
bumper los is 10 min. werk:hmmz
stelt niks voor,kun je makkelijk zelf..thnx ;)
ik laat mijn zaffie nooit alleen bij de garage :agent
kom er ook maar alleen voor de APK,en dan nog kijk ik mee ;)heb je een ISBN nummer??
is makkelijker zoeken…dat is mooi klote :fy1
hopelijk kom je erachter wie het was!
geen getuigen??als het leegstaat verloedert het ook maar…
is ook jammer :hmmzdan kun je je net voor de botsing nog afzetten van het stuur :P
lekkere oplossing :P
“dan maar het lampje eruit”
totdat je ergens tegenaan knalt :fy1:wtf
-
AuteurBerichten