Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deactivated2
DeelnemerHeb het project eens doorgelopen maar respect voor je werk,ook ik heb het altijd een mooie vec gevonden hoop niet dat hij nu TE gaat worden alleen mis in nog 1 belangrijk iets
MOTORSWAP!!!!!:D:D:D:D
keep up the good work
Deactivated2
Deelnemer:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
respect voor jou mooie wagen.
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door AstraVinnie
Idd,.heb net even gekeken maar ligt idd een x20xev in,
Dacht eerst een c18xe motor of een c18xel..
Thanks voor de info,.Jammer dat je deze cabrio hebt gekoct,ik ken deze cabrio persoonlijk.
Die jongen heeft vaker onderdelen gekocht bij mij ik kan je alleen 1 goede tip geven….VERKOPEN!!!!!!!
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Calibrainpower
Heb zo geen foto bij de hand, maar je hebt hem zelf staan bekijken in Meerhout paar maanden terug king:.als ik dat nog eens wist he:P:P:P
Deactivated2
DeelnemerIk snap het maar ik vervang de ashoes niet ik zet er iedere x een nieuwe steekas in aangezien we die genoeg hebben liggen.
Ik zal de steekas weer vervangen en kijken of het nu goed gaat mischien dat het stom toeval is geweest.
Calibrainpower heb je een foto waar ik kan zien hoeveel jij hem voor verlaagt hebt?Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door sram
bij mij is ie 60/60 en nog niet gescheurdik kan moeilijk zeggen hoevee die verlaagt is.
Voor is een kw schroefset namelijk,achter zitten vmaxx veren,maar de veren zijn van een 16v en geen v6.
Achter zijn de veren 55 maar zijn echt wel platter as 55 aangezien ik geen vering meer heb.Denk dat voor 70 is ongeveer,ik kan een drempel op alleen blijft de flens steken
Deactivated2
Deelnemermooimooi wat een poetsbeurt wonderen verricht
20 september 2009 om 10:38 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524541Deactivated2
Deelnemerom het dak te reinigen heb ik altijd groene zeep gebruikt,perfect schoonmaakspu en geeft een fijne beschermlaag
dit deed ik altijd met een nageborste is we wat werk maar je kap ziet er as nieuw uit erna
Je motor manengment lampje brand omdat de startonderbreker erop springt.
hoop dat je de wagen voor een leuk prijsje hebt gekregen om veel dingen te herstellen zal enig geld bij gemoeid zijnDeactivated2
Deelnemerik zou de v6 tellerklok deruit halen,en verzenden scheelt wat gewicht:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown
word die dan misschien wel goedgekeurd
Deactivated2
Deelnemerokok,ben ik alweer geholpen
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door geert666
Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!Dan moeten we het tzt maar aanpassen
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door robbyrood
En dan heb je gewoon het blok zoals die nu in de Insigna zit!!!
Turbo boven de versnellingsbak en klaar is Clara????
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Nick-GSI
aangezien het gat van de velg kleiner is dan van de wielnaaf gaat het niet passen, hij heeft namelijk een V6Dan past het niet,maar vaak tellen ze de maat van de centreer ring en niet van het gat
14 september 2009 om 07:59 In reactie op: Calibra veren en schokdempers hetzelfde als vectra a?(13 sep #17522237Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Spijkcity
En van een vectra a 1.8i C18NZ,Een complete verlagingsset 60/60 voor een opel vectra a.
Deze set bestaat uit 2 voorpoten incl schokdempers en veren.
2 achterveren en achterschokdempers
Gaat dit passen:hmmzIk zou het niet doen,ik heb nu zelf veren 55 van een 16v achter bij mijn v6 en ik kan je zeggen kan net zo goed geen veer erin doen…
de veer ligt helemaal ingeperst en het enigste waarop de auto veert zijn de stops achter,das geen pretjedus ik zou het niet doen,neem eens kontakt op met Pipo van het forum hij kan je wel voor een leuke prijs een verlagingssetje regelen van vmaxx ofzo
Deactivated2
Deelnemerligt eraan,als hij er een centreerring in heeft zitten met een grotere buitenmaat zou het kunnen door een andere centreer ring derin te zette
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Nick-GSI
dus als ik het zo lees gaat de velg niet over de naaf van de cali passen patop de Steek 4×100 toch wel, Naafgat 56,6 mm hebt wel 5mm speling
Weet niet of het een centreer ring is of een vast gat?Deactivated2
Deelnemerwaren wij ook al aan het denken,das de enige plek waar nog een beetje ruimte is:D
Jou blokkie of van wie is het?Welke turbo’s zitten derop en is het een 3.0 of 2.5?
En heb je er meerdere foto’s van?
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door 2slow
Klinkt gezellig een V6 3L turbo, hoe veel vermogen heb deze? En alleen op voorwielen of met 4×4?Idd beetje vreemd (dat ook bij Saab) 1 cilinder bank word gebruikt…. ze zulllen het daar (bij Saab) wel weten.
De turbo die erop zit is erg klein,hij rijd nu op 260 pk
Paar groteren turbo’s derop zal flink schelenDeactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Pascal_B
Leuk om te zien:)
Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?Gr Pascal:thumbup
moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door JohnSmith
het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.Er is destijds niet alleen het voorste spruitstuk vervangen,ook het achterste spruitstuk,saab had deze namelijk anders als de originele leistrich.
Dus er zal wel iets gedaan zijn,aangezien dit spruitstuk totaal anders is.
Het turbospruitstuk,turbo,achterste spruitstuk enzv komen van een saab 93 Aero 2.8 liter turbo af.Dus neem aan dat saab hier wel een foefje voor gemaakt heeft..
gaat perfect dus why not?
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door geert666
ja maar is low pressure turbo toch? 0,4bar of zo?Ziet er netjes uit Ronald!:thumbup
:jerry:jerry:wors:wors
Helemaal gelijk,rijd nu op 0,6 bar,zelfde als de saab die rijd op 0,58 bar drukDeactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Mirage
Mwah je vangt wel eens wat op….Hoop voor de eigenaar dat ie nog heel lang loopt, daar niet van hoor.
Leg dan even uit,je zegt A moet je ook B zeggen?
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Mirage
DTA… 1 turbo op 1 spruitstuk ipv na de collectors…Die twee dingen lijken mij een goede reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw blok.
Leg a.u.b. even uit?
Saab rijd toch ook zo rond?
alleen geen DTA,en dit blokje had 134000 gelopen toen de turbo derop kwam en inmiddels staat er 157000 op de klok,enkel 3x de koppelingsplaten vervangen,deze willen het niet zo lang volhouden,en ja er zit een sportkoppeling op.
Verder geen mankementen gehad aan de motor…En dat terwijl de eigenaar eigenlijk geen turbo kan rijden!
Tenminste hij kent maar 1 ding en dat is, in de auto stappen, starten ,gas vol intrappen en rijden en ook weer net zo snel de auto uitzetten.Dus wij vinden het ergens een hele prestatie dat het nu nog heel is:D:D:D
De auto heeft een duitse eigenaar,hij haald altijd het uiterste uit de kan.
12 september 2009 om 15:41 In reactie op: Calibra veren en schokdempers hetzelfde als vectra a?(13 sep #17522233Deactivated2
Deelnemer2000/GT 16V KAT (110 kW ; 02/1990 – 11/1995)
2000 16V 4×4 (110 kW ; 01/1989 – 10/1990)
2000/GT 16V 4×4 KAT (110 kW ; 02/1990 – 11/1995)uh schokbrekers , veren van een vectra 2000 zijn hetzelfde . van een 1600 zou ik niet doen
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door syl-astra
de sensor van die koeling zit op de brug tussen de 2 koppen
je kunt het beste zelf even een kabelboompje daar voor maken want als je het op de opel manier doet heb je geloof ik 5 relais nodigpompje moet alleen lopen als de motoruit staat
dus dat is niet zo moeilijk te maken:PHij heeft zover ik weet toch de originele kabelboom van een 2.5 v6 derin?
Heeft hij de stekker toch al liggen? -
AuteurBerichten