Deactivated2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 402)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618616
    Deactivated2
    Deelnemer

    of een kapotte cel in de accu!!!
    Accu is zo ramslecht 2 minuten radio luisteren en accu leeg!!

    De 15 volt is gemeten nadat die 2 a 3 uur stilstond he!!!

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618614
    Deactivated2
    Deelnemer

    Voila

    Accu stuk!!!!!!
    spanning kontakt uit 15,3 volt
    stationeer 17,7 volt!!!!!

    Hopen dat mijn computers nog leven haha

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618612
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputer

    Willem

    Dit klopt wim maar deze controleer ik altijd dat ze perfect massa maken,slijp altijd het ijzer mooi blinkend op haha
    te vaak problemen mee gehad…

    zullen straks zijn wat die laad..

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618610
    Deactivated2
    Deelnemer

    massa zit van accu rechtsreeks op de onderblok
    massa kabels zijn aangesloten.

    ok maar dat de ecu stuk zijn dat bedoel ik dat lijkt me stug want de ecu rijd in een andere auto perfect
    8 uur zullen we weten hoeveel die laad

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618607
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..

    Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49

    Willem

    Klopt maar als de ecu defect is moet die neem ik aan in een andere c20xe ook defect zijn nadat de ecu in de mijne is geweest???

    Nogmaals hij loopt gewoon op de ecu alleen houd die in op een gegeven moment
    lijkt alsof de motor uitvalt.

    Als ik de auto 4 a 5x achter elkaar start is mijn accu ook meteen leeg:o

    Straks komt gupy op visite hij neemt zijn multimeter mee kunnen we meten

    In reactie op: C20XE problemen wie weet het? #17618605
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..

    bij de WEG:

    Code 12: Uitlezen
    Code 35: Onbekend
    Code 49: Accu spanning te hoog

    Code 55: ECU Defect

    De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..

    controleer ook de Algemene massa punten..

    CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..

    willem

    Kan de accu niet gewoon slecht zijn?
    Of veroorzaakt die deze problemen niet
    alle ecu’s werken goed en zijn niet stuk,want in een andere auto werken ze gewoon perfect.

    Zal dadelijk eens meten hoeveel er geladen word aan de accu

    In reactie op: klopt dit chip verhaal? #17610898
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door RAYMOND.design
    Oké das duidelijk, denk ik.:hmmz

    Dus chip en eventueel een socket bij jou kopen en dan er in laten solderen door
    een electronica (bv computer) bedrijf?:o

    Ja maar dan nog heb ik eerst het originele bestand nodig,dat passen wij aan dan weten we zeker dat het goed gaat.

    In reactie op: klopt dit chip verhaal? #17610896
    Deactivated2
    Deelnemer

    De Vectra b van 98 moet je de chip indd eruit solderen,een socket erin plaatsen daarna kan je de chip altijd steken.
    Er zit bij een vectra b v6 geen flash eprom in de ecu dus er komt een vervangende chip in en de originele kan fijn met de eigenaar maa naar huis.
    Wanneer er een flash eprom in de ecu zit moet deze er ook inblijven,anders loopt de auto a a 2 dagen en stopt die ermee:afro:afro

    @ raymond,

    Vectra b is niet via de obd te chippen,hier moet gesoldeerd worden.
    Zit geen andere mogelijkheid op.
    Bij een standaard vectra heeft chippen wel nut,alleen eerlijk is eerlijk je kunt ze niet (sterk) tunen want zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet.
    Met wat gespeel is er zeker 194pk uit te halen maar veillig!!! nee!!

    Wat betreft het omsolderen,ja bij een vectra b is het heel wat anders als een calibra c20xe.

    Hier een foto van de eprom die bij de vectra erin zit.

    Hier een foto van de chip van de calibra

    Dus nogmaals een Vectra V6 is niet chipbaar via de eobd stekker,vectra 2.6 is helemaal niet chipbaar…
    Deze werken met een heel mooi vervelend hybride stuurapparaat waar geen enkele flasher inkomt,zit geen chip in is allemaal proccesor gestuurd.

    Omega is wat dat betreft makkelijker,hun werken gewoon met een simpelle 27c512 28 pins dill eprom.
    ongeacht welk bouwjaar chip zit mooi gestoken:wors:wors
    Alle omega chips overigens zitten gestoken,x20xev enzv enzv

    In reactie op: achterbank met hoofdsteunen #17614141
    Deactivated2
    Deelnemer

    ja is makkelijk hebben het ook in een vectra 2000 gedaan dus is goed te doen

    In reactie op: Z19DTJ naar 150 pk #17611455
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door sw_reijnders
    De EGR uitzetten levert naast 2 pk extra (woohoo :D) ook nog eens een HEEL stuk minder gezeik en stukken op ;).
    Als je bedenkt hoevaak die dingen vervuild en verstopt zijn ;).

    Waarom denk je dat fiat semi-blind platen uit brengt voor die motoren dat je ze deels kan afdoppen :vertag

    Helemaal gelijk in!
    egr klep dicht waardes omlaag dus kun je sterker chippen.
    minder problemen,egr is het slechtste wat opel uitgevonden heeft!

    In reactie op: Z19DTJ naar 150 pk #17611453
    Deactivated2
    Deelnemer

    Eerlijk is eerlijk eds zijn supertuners.

    Alleen worden helaas de mooiste verhalen verteld,een z19dtj heeft origineel wel een hele hoop meer pk’s als opgegeven.
    De tuning van eds brengt in werkelijkheid gemeten 43,9pk.
    Dit is een mooie waarde overigens,maar hier hoef je ook niet heel veel voor te doen bij deze motor.

    De egr uitzetten enzv brengt uw hou u vast 2pk extra…..

    We hebben een tuning van eds op de bank gehad,wel te verstaan een geeikte dynojet bank.
    En die waardes liegen niet,origineel gemeten en daarna de eds tuning weer erin voila 43,9 pk winst!!!!!

    Nogmaals eds zijn wat dat betreft de beste opel tuners die der zijn.
    Alleen hier word erg ingespeeld op valse winsten!
    Wij hebben laatst een 1.9 cdti gedaan origineel 120 pk.
    Na tuning 205 pk.
    en alle waardes mooi binnen de normen:):):)

    In reactie op: Calibra Scoop #17605770
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door .B4R7.

    @Mirage
    ,
    getuned was niet het idee nee..
    vergelijk de wielen eens met die van de astra.. de bandenomtrek is even groot, de velgen zelf zijn nog geen inch groter.

    Zeer vet gemaakt zou hem zo kopen.
    Mirage heeft vaker commentaar dus niets van aan trekken:jerry

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595592
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door Robke1974
    een turbo verlaagd, twijfel ik aan,en zou ik niet doen anders correctiebussen steken anders rij je de 4×4 in de soep

    Het is gelukkig ook geen turbo:P

    In reactie op: koppeling vervangen??? #17600600
    Deactivated2
    Deelnemer

    indd

    onzin subframe,kun je zo vervangen,steekassen los baksteunen los

    In reactie op: Hoeveel waard auto 8v #17598480
    Deactivated2
    Deelnemer

    Is net wat een liefhebber wil betalen.
    Zo normaal zou ik zeggen 1000 a 1500 max!!!!

    In reactie op: gespot op marktplaats…. orginele cliff edition? #17598096
    Deactivated2
    Deelnemer

    Deze staat al heel lang tekoop,zat een motorstoring in,of ze hem nu opgelost hebben??????
    Of gewoon lampje eruit getrokken zoals veel bedrijven doen!
    liep vorige week nog op 4 cilinders!

    Ben benieuwd,voor de body is het te doen op eerste gezicht.

    leuke auto voor 3.0/3,2

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595590
    Deactivated2
    Deelnemer

    ligt indd mooi macoe!

    Ik bouw het er wel eens op,vmax zegt dat die 40 zakt,dus wacht het af rij er paar maanden mee kan ze dan altijd nog napersen

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595586
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door jack-ass
    hoi die oude v6 van jou is wel meer dan 55mm verlaagd maar rijdt perfect mischien is dat een optie

    Die is -35 en veren nageperst naar -60,maar die ligt achter nooit zo laag als deze ligt met de -55 16v veren.

    Morgen hal;en we alles eraf zet het er wel eens op kijken hoe die gaat zaken met de veren.

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595584
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door dudie-c20ne
    niet meer, heb me schokdempers rondom vervangen end at scheelt al aanzienlijk vooral aan de achterkant.
    maar comfort is nog steeds een te groot woord:D:jerry

    Ik heb nu ook een complete sportkit gekocht van vmaxx dus veren en dempers.
    Alleen zijn deze nog origineel -35 heeft niemand een foto hoe dat uitziet?

    ben nog aan twijfelen om ze na te persen namelijk…

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595582
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door dudie-c20ne
    bij alle of in ieder geval de meeste calibra`s die verlaagd zijn liggen de windingen van de veren op elkaar.
    mijne heeft het ook en heb de mijne 30mm verlaagd.

    grtz bjorn

    Maar heb je ook zo weinig comfort????

    Vorige calibra had ik vmaxx -35 nageperst tot -60 wel vmax schokbrekers reed heeeeeeeeerlijk.

    Nu een grote ellende vlieg heen en weer in mijn auto omdat het niet veert.

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595579
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door satiesz
    Kan je aan een hele verlagingset komen van 4 veren?

    Stomme vraag maar wat sloop je dan??
    Comfort is nu nie zo van belang bij mij, dat komt later wel:D

    jipjip ben vmaxx dealer dus moet geen probleem zijn he!

    mail me maar

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595577
    Deactivated2
    Deelnemer

    origineel gepost door satiesz
    eyh cabriobully…

    Als je straks misschien van deze veren af wilt kun je mij dan een seintje geven.. Ik vind de veren wel dik staan.. hoever is die voor gezakt?

    Voor is kw schroefset haha
    Veren en schroefset zijn al verkocht,kan je de veren wel nieuw leveren!!

    Maar het rijd voor geen meter echt niet!!!!!
    Je sloopt je hele auto ermee

    In reactie op: V6/Turbo verlagingsveren #17595575
    Deactivated2
    Deelnemer

    Niemand misschien foto’s van een calibra V6/Turbo met -35 veren erop en 18 inch velgen met 215-35-18er banden?

    In reactie op: verschil in het spruitsuk???? #17589431
    Deactivated2
    Deelnemer

    C20XE spruitstuk past indd niet!

    In reactie op: 3.0 / 3.2 V6 #17589284
    Deactivated2
    Deelnemer

    Gewoon monteren die buisjes,werkt perfect..
    Rij er zelf al een hele tijd mee rond,en mijn blok is een 3.0 met andere nokkenassen enzv enzv…..

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 402)