Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deactivated2
Deelnemerof een kapotte cel in de accu!!!
Accu is zo ramslecht 2 minuten radio luisteren en accu leeg!!De 15 volt is gemeten nadat die 2 a 3 uur stilstond he!!!
Deactivated2
DeelnemerVoila
Accu stuk!!!!!!
spanning kontakt uit 15,3 volt
stationeer 17,7 volt!!!!!Hopen dat mijn computers nog leven haha
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputerWillem
Dit klopt wim maar deze controleer ik altijd dat ze perfect massa maken,slijp altijd het ijzer mooi blinkend op haha
te vaak problemen mee gehad…zullen straks zijn wat die laad..
Deactivated2
Deelnemermassa zit van accu rechtsreeks op de onderblok
massa kabels zijn aangesloten.ok maar dat de ecu stuk zijn dat bedoel ik dat lijkt me stug want de ecu rijd in een andere auto perfect
8 uur zullen we weten hoeveel die laadDeactivated2
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49
Willem
Klopt maar als de ecu defect is moet die neem ik aan in een andere c20xe ook defect zijn nadat de ecu in de mijne is geweest???
Nogmaals hij loopt gewoon op de ecu alleen houd die in op een gegeven moment
lijkt alsof de motor uitvalt.Als ik de auto 4 a 5x achter elkaar start is mijn accu ook meteen leeg:o
Straks komt gupy op visite hij neemt zijn multimeter mee kunnen we meten
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..bij de WEG:
Code 12: Uitlezen
Code 35: Onbekend
Code 49: Accu spanning te hoogCode 55: ECU Defect
De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..
controleer ook de Algemene massa punten..
CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..
willem
Kan de accu niet gewoon slecht zijn?
Of veroorzaakt die deze problemen niet
alle ecu’s werken goed en zijn niet stuk,want in een andere auto werken ze gewoon perfect.Zal dadelijk eens meten hoeveel er geladen word aan de accu
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door RAYMOND.design
Oké das duidelijk, denk ik.:hmmzDus chip en eventueel een socket bij jou kopen en dan er in laten solderen door
een electronica (bv computer) bedrijf?:oJa maar dan nog heb ik eerst het originele bestand nodig,dat passen wij aan dan weten we zeker dat het goed gaat.
Deactivated2
DeelnemerDe Vectra b van 98 moet je de chip indd eruit solderen,een socket erin plaatsen daarna kan je de chip altijd steken.
Er zit bij een vectra b v6 geen flash eprom in de ecu dus er komt een vervangende chip in en de originele kan fijn met de eigenaar maa naar huis.
Wanneer er een flash eprom in de ecu zit moet deze er ook inblijven,anders loopt de auto a a 2 dagen en stopt die ermee:afro:afro@ raymond,
Vectra b is niet via de obd te chippen,hier moet gesoldeerd worden.
Zit geen andere mogelijkheid op.
Bij een standaard vectra heeft chippen wel nut,alleen eerlijk is eerlijk je kunt ze niet (sterk) tunen want zo betrouwbaar zijn ze ook weer niet.
Met wat gespeel is er zeker 194pk uit te halen maar veillig!!! nee!!Wat betreft het omsolderen,ja bij een vectra b is het heel wat anders als een calibra c20xe.
Hier een foto van de eprom die bij de vectra erin zit.

Hier een foto van de chip van de calibra

Dus nogmaals een Vectra V6 is niet chipbaar via de eobd stekker,vectra 2.6 is helemaal niet chipbaar…
Deze werken met een heel mooi vervelend hybride stuurapparaat waar geen enkele flasher inkomt,zit geen chip in is allemaal proccesor gestuurd.Omega is wat dat betreft makkelijker,hun werken gewoon met een simpelle 27c512 28 pins dill eprom.
ongeacht welk bouwjaar chip zit mooi gestoken:wors:wors
Alle omega chips overigens zitten gestoken,x20xev enzv enzvDeactivated2
Deelnemerja is makkelijk hebben het ook in een vectra 2000 gedaan dus is goed te doen
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door sw_reijnders
De EGR uitzetten levert naast 2 pk extra (woohoo :D) ook nog eens een HEEL stuk minder gezeik en stukken op ;).
Als je bedenkt hoevaak die dingen vervuild en verstopt zijn ;).Waarom denk je dat fiat semi-blind platen uit brengt voor die motoren dat je ze deels kan afdoppen :vertag
Helemaal gelijk in!
egr klep dicht waardes omlaag dus kun je sterker chippen.
minder problemen,egr is het slechtste wat opel uitgevonden heeft!Deactivated2
DeelnemerEerlijk is eerlijk eds zijn supertuners.
Alleen worden helaas de mooiste verhalen verteld,een z19dtj heeft origineel wel een hele hoop meer pk’s als opgegeven.
De tuning van eds brengt in werkelijkheid gemeten 43,9pk.
Dit is een mooie waarde overigens,maar hier hoef je ook niet heel veel voor te doen bij deze motor.De egr uitzetten enzv brengt uw hou u vast 2pk extra…..
We hebben een tuning van eds op de bank gehad,wel te verstaan een geeikte dynojet bank.
En die waardes liegen niet,origineel gemeten en daarna de eds tuning weer erin voila 43,9 pk winst!!!!!Nogmaals eds zijn wat dat betreft de beste opel tuners die der zijn.
Alleen hier word erg ingespeeld op valse winsten!
Wij hebben laatst een 1.9 cdti gedaan origineel 120 pk.
Na tuning 205 pk.
en alle waardes mooi binnen de normen:):):)Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door .B4R7.
@Mirage,
getuned was niet het idee nee..
vergelijk de wielen eens met die van de astra.. de bandenomtrek is even groot, de velgen zelf zijn nog geen inch groter.Zeer vet gemaakt zou hem zo kopen.
Mirage heeft vaker commentaar dus niets van aan trekken:jerryDeactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Robke1974
een turbo verlaagd, twijfel ik aan,en zou ik niet doen anders correctiebussen steken anders rij je de 4×4 in de soepHet is gelukkig ook geen turbo:P
Deactivated2
Deelnemerindd
onzin subframe,kun je zo vervangen,steekassen los baksteunen los
Deactivated2
DeelnemerIs net wat een liefhebber wil betalen.
Zo normaal zou ik zeggen 1000 a 1500 max!!!!Deactivated2
DeelnemerDeze staat al heel lang tekoop,zat een motorstoring in,of ze hem nu opgelost hebben??????
Of gewoon lampje eruit getrokken zoals veel bedrijven doen!
liep vorige week nog op 4 cilinders!Ben benieuwd,voor de body is het te doen op eerste gezicht.
leuke auto voor 3.0/3,2
Deactivated2
Deelnemerligt indd mooi macoe!
Ik bouw het er wel eens op,vmax zegt dat die 40 zakt,dus wacht het af rij er paar maanden mee kan ze dan altijd nog napersen
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door jack-ass
hoi die oude v6 van jou is wel meer dan 55mm verlaagd maar rijdt perfect mischien is dat een optieDie is -35 en veren nageperst naar -60,maar die ligt achter nooit zo laag als deze ligt met de -55 16v veren.
Morgen hal;en we alles eraf zet het er wel eens op kijken hoe die gaat zaken met de veren.
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door dudie-c20ne
niet meer, heb me schokdempers rondom vervangen end at scheelt al aanzienlijk vooral aan de achterkant.
maar comfort is nog steeds een te groot woord:D:jerryIk heb nu ook een complete sportkit gekocht van vmaxx dus veren en dempers.
Alleen zijn deze nog origineel -35 heeft niemand een foto hoe dat uitziet?ben nog aan twijfelen om ze na te persen namelijk…
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door dudie-c20ne
bij alle of in ieder geval de meeste calibra`s die verlaagd zijn liggen de windingen van de veren op elkaar.
mijne heeft het ook en heb de mijne 30mm verlaagd.grtz bjorn
Maar heb je ook zo weinig comfort????
Vorige calibra had ik vmaxx -35 nageperst tot -60 wel vmax schokbrekers reed heeeeeeeeerlijk.
Nu een grote ellende vlieg heen en weer in mijn auto omdat het niet veert.
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door satiesz
Kan je aan een hele verlagingset komen van 4 veren?Stomme vraag maar wat sloop je dan??
Comfort is nu nie zo van belang bij mij, dat komt later wel:Djipjip ben vmaxx dealer dus moet geen probleem zijn he!
mail me maar
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door satiesz
eyh cabriobully…Als je straks misschien van deze veren af wilt kun je mij dan een seintje geven.. Ik vind de veren wel dik staan.. hoever is die voor gezakt?
Voor is kw schroefset haha
Veren en schroefset zijn al verkocht,kan je de veren wel nieuw leveren!!Maar het rijd voor geen meter echt niet!!!!!
Je sloopt je hele auto ermeeDeactivated2
DeelnemerNiemand misschien foto’s van een calibra V6/Turbo met -35 veren erop en 18 inch velgen met 215-35-18er banden?
Deactivated2
DeelnemerC20XE spruitstuk past indd niet!
Deactivated2
DeelnemerGewoon monteren die buisjes,werkt perfect..
Rij er zelf al een hele tijd mee rond,en mijn blok is een 3.0 met andere nokkenassen enzv enzv….. -
AuteurBerichten