Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deactivated2
Deelnemerik zeg ook niet dat het slecht is nogmaals EDS is te man kwa opel tuning.
Zeg alleen erbij vraag eens om een meeting voorop en erna .Deactivated2
Deelnemeren hoe ziet het uit?
auto alweer rijdend of niet?Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Zoals Ronald zegt ga niet zelf lopen klooien aan je ecu een collega op het omega gedeelte heeft zelf geprobeerd een storing te resetten daarbij bleef zijn laptop vast hangen waardoor zijn hele programma op de ecu gewist was.Begin dan maar te lopen naar de dealer of dergelijke om een nieuw programma of ecu.
En dan ben je beter €300 kwijt en je hebt meer pk of je bent €300 kwijt en je hebt alleen je originele programma weer op de ecu.Gr Jack
Dan valt het bij een omega ecu nog wel allemaal mee als zoiets gebeurd maar bij een cdti motor zijn de kosten een heeeeeeeel klein beetje meer:jerry:jerry:jerry
Ik zou 300 euro betalen lekker een meting vragen vooraf en nadien.
Dit is spotgoedkoop overigens,mag ik vragen welk bedrijf die prijzen hanteerd met een vermogenmeeting?Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door jsgsi
Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Geld dit ook voor de Astra H 1,7 cdti van 2005 ? (Z17DTH) hier zit ook een denso systeem op dacht ik?
Helaas wel!!
Denos is niet te flashen
Bosche weer wel.Deactivated2
DeelnemerTja zoveel geld erin gestoken,maar trust me de taxatiewaarde komt niet eens op de helft!!
Je kunt ook overdrijven,persoonlijk stak ik dat geld wel in een nieuwe dikke opc geen tigra!
Buiten alles wel respect voor alle mensen die de auto zo gemaakt hebben zoals die is.
Deactivated2
DeelnemerIk zou zeggen wat je ook doet plaats geen box of chipmodule.
Ook al zegt iemand wat anders.Tevens is het niet kwestie van ecu vervangen,brandstofpomp is ook anders.
@spacejam,dit is niet correct.
De Z19DTJ is een totaal andere opbouw.
Software matische draait die nagenoeg op hetzelfde programma.
Zit practische geen verschil in.
De normale Z19DTJ is namelijk ook extreem te tunen.Alleen de nieuwere met de computer in de pomp helaas niet.
Er zijn wel meerdere die men niet zomaar via obd tunen kan bijvoorbeeld de astra H 1.7 cdti van 2008 met een Denso computer.
Men plaatst allemaal tuningboxen ervoor.Soms is de keuze niet anders,maar ik zou nooit voor een tuningbox gaan want het wereldje is hard,bedrijven zeggen allemaal mooie speciale boxen te leveren en na wat zoekwerk kan men die overal kopen voor 80 euro ex btw.
Ander stickertje erop en je hebt ineens een externe chipmodule die hi tech moet zijn met speciale r.d.p.f (Roet Diesel Partikel Filter)
Deze zorgt dat er vaker gegenereerd word enzv.verkomt roetfilter problemen.
Maar het blijft een feit een box is de boel voor de gek houden!!en je betaald dik 500 ervoor met plaatsen.:o
Of je gaat voor de Tunex tuning voor 349 die plaatsen zogenaamd een speedbuster box en je krijgt een mooie 2 stekerige chinabox twv 39,95:jerry
Hoop dat je wat aan de info hebt.
SuccesDeactivated2
DeelnemerBelangrijke vraag.
Is je auto gechipt?
Zoja door wie,welke firma?Deactivated2
DeelnemerDeze is alleen te tunen wanneer men een BOSCH computer erin heeft.
Dit hebben alle modellen tot 2003.
Wanneer u een PSG16 dieselpomp heeft vanaf 2003 zit de computer in de pomp.
Dan kan alleen de Tech 2 uitsluitsel bieden.
Echter via de tech 2 kan niet veel winst behaald worden.
Motor heeft origineel meer als 100 pk als ik me niet vergis 112 op vermogenbank.
Hier komt met tuning inderdaad circa 18 pk bij.Ik betwijfel of eds deze kan tuning meen van niet.
De modellen voor 2004 onbetwijfeld die kan iedere tuner doen.
Mtech zou hem kunnen tunen dat weet ik wel maar verder weet ik het niet.
Succes met de TuningOf die 18 pk het geld waard is weet ik niet.
Die keuze moet u zelf maken.Deactivated2
DeelnemerHallo,
Ikzelf doe chiptuning maar kan je een ding zeggen.
Betaal in hemelsnaam die 300 euro.
Als jij zonder profesioneel tuning apparatuur in jou computer gaat is die binnen 2 tellen stuk.
En nieuwe ecu voor jou motor kost 2300 ex btw.Ga hier nu niet goedkoop in doen want je rijd een dure auto en wil je gaan bezuinigen op zoiets?
Snap ik nu nooit!Allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang sorry hoor maar dit is mijn mening.
Ik zou zeggen succes maar u bent gewaarschuwd.
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door cabriobully
edit:Geen reclame maken aub
Dit is een geintje denk ik? Of Nie?
Jan
Nee geen geintje haha dit is niet de tekst die ik geschreven had.
Er stond iets anders maar dit heeft een moddereter weggehaald.Als ik het er niet mag plaatsen schrijf ik het hier gewoon.
De vraag was ervaringen met Tunex.Ik persoonlijk heb er geen ervaring mee.
Wel heb ik al vele klanten gehad afkomstig van Tunex.
Hun waren uiteindelijk ook niet tevreden.
Er werd een winst belooft en na een test op een externe vermogenbank bleek dat er van de 34 pk winst maar 12 pk was.Tevens liep de motor te arm.
En we weten allemaal wat dat op den duur opbrengt,een verminderd brandstofverbruik das mooi meegenomen maar de motorschade nadien niet lijkt me.Zoals chelke zegt tunex is al vaker bij radar geweest enzv.
Autoweek hebben paginas vol gestaan over het bedrijf.
Maar toen Tunex hun ging sponseren is alles verwijderd helaas…Ik ga verder geen slechte woorden erover zeggen alleen dat als u een goede tuning wilt zou ik persoonlijk verder zoeken en net iets meer betalen.
Een gerenomeerd bedrijf vraagt 499 euro of meer voor uw auto en in de aanbieding 299 a 350 euro.
Dus mijn mening buiten dat ik zelf chiptuner ben.
Ik zou naar eds gaan of een andere tuner die normale prijzen heeft.
Trap nooit in de mooie verhalen van klanten in gastenboeken waar de persoonsgegevens afgeschermd zijn.Als men echt tevreden klanten heeft dan heb je niets te verbergen en kun je door middel van de klant zijn naam te klikken kontakt opnemen met hun.
Ik zou zeggen succes met de tuning welke tuner hem ook mag uitvoeren.
Deactivated2
Deelnemerzie nieuwe post.:P
Deactivated2
DeelnemerHe Roy ook hier:D
Nice kadettje
Mensen zullen wel vreemd opkijken als er in eens een kadett 3.0 V6 verbij komt met i500 nokkenassen,ecu derin.Toppie
have fun hierDeactivated2
DeelnemerHe lelijkerd ook hier:D
Dat die kadett i500 maar snel gekeurd is.
have fun hierDeactivated2
Deelnemeris niet via de obd te doen.
Tevens is jou ecu een simtec 56 met de volgende code 5WK9 067 of
5WK9 043Jou auto is niet via de obd te tunen,de bekabeling van een calibra is nog niet optimaal.
Tevens zit er waarschijnlijk geen flash eprom in.Alhoewel je het wel vreemder meemaakt:P
Astra f x20xev van 96 met flash eprom ook gezien hoor.
Alleen dan zit de chip mooi gesoldeerd,wat ik bij jou aangezien het bouwjaar eigenlijk niet verwacht.Als je nog vragen hebt mail maar.
Succes met de tuning.
Deactivated2
Deelnemerbeter een nieuwe kop kopen 8v kost niets meer op de sloop
Deactivated2
Deelnemerrespect:jerry:jerry:jerry:jerry
Deactivated2
DeelnemerProbleem is opgelost
Het probleem was een breuk in de kabelboom van ecu naar de motor,massa kreeg die niet.
Als de auto liep geen massa en bij stilstaan wel.Dus het probleem is opgelost.
Corsa is ook meteen ingeruild tegen een vectra b 2,6;)Deactivated2
DeelnemerHEYYYYYYYY die Fraats,hows life?
Lang niet meer gezien manne,wanneer kom je weer buurten?Hoorde dat ze je auto gesloopt hadden WTF man!!!!
Veel schade?maare hoe kom je aan die 190 ponny’s???????
Deactivated2
DeelnemerKan dat die slecht laad,maar ik heb een accu erin gedaan gisteren die maar 0,5 volt had.
De auto heeft 5 min gelopen en lade toen 12,8 volt,dit lijkt mij niet meer als netjes aangezien die niet de volle 14 volt laad als er een lege accu inzit.Heb de accu nog in de lader liggen vanmiddag is die 14 uur lang aan de lader geweest,zal hem dan nog een x erin zetten en kijken hoe die laad
Als die dan nog niet die 14 volt heeft dynamo eens vervangen,maar dan nog betwijfel ik dat dit het probleem is….Heb in verleden bij slechte accu nog altijd gehad dat die stopte de auto slechte accu of dynamo en nu zou die dan maar blijven rijden maar kut????
Dat snap ik dus niet,vandaar dat ik verwacht dat het iets anders is
Deactivated2
DeelnemerAls de krukas sensor stuk is loopt die toch meteen niet meer????????
Deactivated2
DeelnemerWelkom,
Als je een goede powerbox wilt betaal je geld!!
Ventura tuning levert perfecte tuningboxen
Een tuningbox wat twee stekkers heeft is allemaal rommel
Hiermee houd je je stuurapparaat voor de gek en na verkoop van tijd krijg je problemen,kans op motorschade bij 2 stekkerige boxe is aanwezig!!!Een goede powerbox met montage bij ventura betaal je 499 voor!!!!
Dan heb je een goede box dus verwacht niet voor 60 euro een mooie box te krijgen!!!Geef liever wat meer uit en doe het goed dan half werk
Deactivated2
Deelnemernou de accu/dynamo lijkt het ook niet te zijn
Vandaag de accu uit mijn calibra gehaald,alleen was deze ook leeg.
Overgestart en na 5 minuten lopen lade hij 12,8 bijMaar nog steeds het inhoud probleem
Het is nu zo erg geworden dat ik niet boven de 3000 a 3500 toeren kan rijden
Dan houd hij gewoon inNogmaals er brand geen foutlampje alleen als die inhoud knippert er snel het lampje van mm
Heb de accu eruit gehaald,ik zal hem vanacht volladen en morgenmiddag eens erin zetten kijken wat die dan doet.
Kan een defecte lambdasensor ook deze problemen veroorzaken?
Of de klopsensor?Dit zijn de enige twee dingen die ik nog niet vervangen heb namelijk
Wie o wie corsa moet namelijk snel rijden haha
Deactivated2
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
werkt de toerenteller bij de 3 ECU’s wel op een andere auto??Willem
Ja daar werken ze wel…
Alleen bij onze coirsa niet,in vectra c20xe wel en astra f c20xe.Deactivated2
DeelnemerIndd hadden alles al vervangen haha
Maar een ander probleem,hoe kan het zijn dat de toerenteller het op de ene ecu wel doet en de andere weer niet?
bij 3 van de 7 ecu’s doet de toerenteller niets maar rijd wel en de andere doet alles het perfect?
Deactivated2
Deelnemerheb ik nog een erg goeie dynamo :wors:wors:wors:wors:wors
Haha dus ma eens de dynamo vervangen en nieuwe accu kopen haha
-
AuteurBerichten