Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Daver
DeelnemerKans is toch groot dat het probleem in de REC module zit is een vaker voorkomend probleem.
Heb je de stekker goed schoon geblazen met lucht, er hoeft maar een klein beetje vocht in te zitten en het is bingo.Daver
DeelnemerHeb hier het zelfde probleem , idd door vocht in de stekker kreeg ik steeds foutmeldingen dat de verlichting niet werkt.
Nu ben ik benieuwd wat en waar u gaten heeft afgelpakt met de ductape.Daver
DeelnemerHet probleem is inmiddels verholpen, het was toch de pomp die de geest had gegeven.
Zit nu inmiddels een nieuwe in en de boel rijd weer prima.Daver
DeelnemerVoor als nog zien we geen brandstof druk regelaar, een aangezien er totaal geen druk staat op de brandstofrail ga ik toch vermoeden dat de brandstofpomp een defect heeft.
Daver
Deelnemer@Opeltje17 wrote:
Klinkt als een kapotte brandstof druk regelaar.
De brandstof druk regelaar waar kan ik die vinden zit die gewoon bij de brandstofpomp of verstoppen ze die ergens anders?
Daver
DeelnemerStarten zonder ERG stekker er af maakt geen verschil, ik heb ook de brandstofrail nagekeken.
hier staat geen druk op als de motor uit is. Hij start daarna wel.
als ik een paar keer het contact met de sleutel aan heb gezet staat er wel druk op de rail.
Hoort dit zo of moet er altijd druk op de brandstofrail staan?Daver
DeelnemerHelaas te vroeg gejuigd, vandaag wederom weer de zelfde startproblemen.
Nu zit het stekkertje wat eerder los zat weldegelijk nog vast.Van het weekend maar weer verder kijken.
Daver
DeelnemerZit er niet nog een weerstand in die bij div. temperatuuren aanslaat? Deze zitten meestal in de fan, behuizing.
Ff kijken naar een stekker met meerdere draden.Daver
Deelnemer@pixels66 wrote:
Dat klinkt goed! Ik heb van het weekend de retourleiding vervangen, eens kijken deze week of het wat beter is. Heb je een foto van dat stekkertje?
Nee heb helaas geen foto van het stekkertje, word ook lastig want het zit (als je voor de auto staat) links achter halverwege het blok. Moest ook ff de plastic kappen van de lucht inlaat verwijderen om er enigzinds bij te kunnen.
Kon met de zaklamp wel net zien dat het een klein 2 polig groen stekkertje was.
Daver
DeelnemerNou het ziet er naar uit dat ik het startprobleem van mijn meriva heb gevonden, het stekkertje van de erg klep/sensor maakte slecht contact. Deze zat zowat los, na het terugplaatsen start de auto tot nu toe steeds gewoon goed.
Daver
DeelnemerNou het ziet er naar uit dat ik het startprobleem heb gevonden, het stekkertje van de erg sensor maakte slecht contact. Deze zat zowat los, na het terugplaatsen start de auto tot nu toe steeds gewoon goed.
Daver
Deelnemer@wim-v6 wrote:
@ Daver: er is weinig mis hoor.
Met airco aan draait de koelvin om de Condesor van de Airco te koelen.
Daarbij blijft de motortemperatuur ook rond de 92graden hangen.
Bij airco uit zal de koelvin pas aanslaan tussen de 98 en 102graden
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Thnx dat scheelt me weer wat kopzorgen ;)
Daver
DeelnemerBij mij blijft ie nu netjes rond de 92 graden staan, alleen als ik de climatcontrol uit zet stot de koelven ook. Dus dat is nog niet helemaal op orde.
Daver
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Hij hoort tussen de 92 en 98 graden te zitten.
Thnx ik ga het even in de gaten houden.
Daver
DeelnemerNiemand die ff wil kijken bij hun meriva??
6 juli 2014 om 06:38 In reactie op: relais ruitenwisser en koelvan weerstand waar geplaatst #18241400Daver
DeelnemerHeb ze gevonden met dank aan dit youtube filmpje
http://m.youtube.com/results?q=relais+opel+metiva&sm=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Daver
Deelnemer@P. Rutser wrote:
Dit is volgens mij een fan zowel voor airco als motorkoeling.
klopt heb climat controll in de meriva
Daver
DeelnemerDeze is idd voor de meriva
Daver
Deelnemer@No Name wrote:
Heb je dat hele blok wat ik gefotografeerd had gehaald Daver? Wat waren de kosten als ik vragen mag?
Ik heb deze weerstand comleet vervangen.

Moest er wel 70,- euro voor neertellen.
Daver
DeelnemerTopic kan dicht heb er een van de sloop gehaald, probleem is verholpen.
Daver
Deelnemer@ no name, ik heb vandaag een weerstand bij een opel demontagebedrijf weggehaald.
Deze weer gemonteerd en zoals het er nu naar uit ziet werk het allemaal weer naar behoren.Die man van het demotagebedrijf zij ook dat die ven niet zo snel stuk te krijgen is,
vroeg nl ook naar een ventilator.Daver
DeelnemerIk heb hier het zelfde probleem, maar voor de meriva is deze nog wel los te verkrijgen bij de opel dealer.
je zou zeggen dat hij voor jou astra dan ook nog wel te bestellen is.Zelf rijd ik morgen ook ff naar een opel demontagebedrijf om te kijken of deze wat heeft liggen.
Weerstand nieuw vraagt de dealer 110,- euro voor.
Daver
DeelnemerOok ik lees deze topic met zeer veel iteresse, mijn meriva a 1.6 uit 2006 vertoont de zelfde kuren, enzyme 29 waar heb jij je ecu laten nakijken/ repareren?? In andere topics hier lees ik dat men ook wel eens een terugslag op de benzineleiding zeten zodat de benzine niet terug loopt, zou dat hier ook helpen??
Daver
DeelnemerOk dan ga ik eens informeren
Daver
Deelnemer@testdrive wrote:
Deze is gewoon tekoop bij de dealer
Thnx was bij de opel geweest en die meldde mij dat dit een slordige 340,- euro zou kosten,
vandaar dat ik even op internet opzoek ben.Mvg Dave
-
AuteurBerichten