Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
moet je zeggen waneer. zaterdag morgen wordt er hopelijk een nieuwe voor ruit in gezet zit 1 scheur in sinds vanmorgen
ik zelf woon in brunssum dus 5min rijden naar landgraaf :P
@RISL wrote:
Edit: is het duidelijk te zien als de kachelradiateur lek is?
als je er zo naar kijkt niet. je kan kijken als je er een beetje mee beweegt maar meestal niet. gewoon warm laten draaien (zodat i druk op bouwd) en dan zie je hem meestal wel lekken.
maar met alleen met het middenconsolle er uit zie je het niet. je moet die kap weg hallen die met die 9a10 klemmetjes en dan heb je nog 2 torx tegen het shutbord aanzitten (t25oft30) dacht ik van de afwaterings. bij een 1,6 is het makelijk bij een 2.2 is het kloten. de 1.8 en de 2.0 heb ik geen idea vanIs een kut werk.
Hey middenconsole moet er uit (waar de handrem en versnellingspoke)
daarna water aflaten, via slang bij radiator of aftap kraan.
Als je het middenconsole er uit hebt moet je die luchtbuis weg hallen wat voor de voeten dient. Dan zie je een kap zitten die met dacht 9a10klemmetjes vast zit.
(heb je AIRCO moet je ook de afwaterings kanaal los halen van de airco tegen het schutbord)
En dan kan die plaatweg. en dan zie je de kachelradiator zitten.
Er zijn 2types in bere en delfi, wil je weten welke het is trek het opbergvakje wat bij de radio zit er uit dan staat er een sticker delfi of bere.
dealer 175,-ex voor een bij de onderdelenboer zoon 100,-ex
Pas op met inelkaar zetten dat je de afwateringskanaal goed teruh zet zijn ondingen@GTS Power wrote:
Na het verwijderen moet je ook weer balanceren natuurlijk ;)
hoeft niet ik trap hem dan van 1 kant van de velg af. trap heb aan de kant van de ventiel er af. en dan naar beneden duwen. nieuw ventiel er in klaar
en dit weet u zkr. het is 15min werk om de andere 3 sensoren te vervangen door gewoon een ventiel.
maar moet ik het wel zkr weten. (auto is niet van mij)
beste was het uit progameren maar ja als dit werkt en kan het niet uitzetten is dit de beste oplossing.met vr groet
dave
ik heb het vandaag probeeren uit tezetten maar kan de sensoren niet uitzetten iemand meschin nog iemand een idea?
en ja die man had een kapote sensor
@GTS Power wrote:
met op-com kun je het uitzetten maar dit is ook door de dealer te doen.kost je ongeveer 40 euro.
sry ik was vergeten er bij te zetten dat iki op-com heb. maar hoe moet ik dit met op-com doen? kleine uitleg zou geweldig zijn.
het schakelmechanisme gaat heel vaak stuk!!!
ik heb besloten de stoelverwarming aan te gaan sluiten, dus ben naar de sloop geweest en heb helaas maar 1 deel van de kabel bomen weten te bemachtigen omdat er al in geknipt was. ik heb wel het goeden deel want de stekkers zitten er op.
maar nu is de vraag kan iemand mij de info geven die ik nodig heb. zo als het shema met de nodige info met kleurcode’s van de kabels.
en waar kan ik het beste de + van daan halen ik weet dat het een gestuurdestroom moet zijn (15)
zwart is denk ik de + (15)
bruin massa (31)
grijsgeel???? geen idea
roodzwart een van de standen
groenzwart denk ik ook
blauwzwart denk ik ook
geelzwart denk ik ook.met vriendelijke gr#
daveheeft een iemand kennis met de aftermarkt setjes die bij de automatrialen te koop zijn. zo ja wat vinde jullie van die dingen.
en of die makelijk zijn in te bouwen.cruise control heb ik helaas niet de stekker kan ik gewoon niet vinden
er is verder maar 1 stekker en dat is van de boordcomputerik ben net ff gaan kijken en heb ff wat foto’s gemaakt.
http://img853.imageshack.us/img853/1733/astra016.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img171.imageshack.us/img171/7550/astra015.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img219.imageshack.us/img219/4232/astra014c.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img4.imageshack.us/img4/7171/astra013.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img828.imageshack.us/img828/263/astra012.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img542.imageshack.us/img542/8566/astra011.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img821.imageshack.us/img821/6216/astra009.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img600.imageshack.us/img600/3761/astra007.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img171.imageshack.us/img171/8278/astra008x.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;@robert_corsa wrote:
als de aansluitingen niet onder je dashboard zit, dan heb je ze niet en moet je zelf even kabeltjes trekken.
is opzich wel te doen hoor.gewoon even naar de sloop toe gaan.
succes. ik rijd trouwens de zelfde auto, ook z16se maar dan jaartje jongertrek de stekker onder de stoel eens los. hieronder tref je in de stekker zelf als het goed is 4 andere stekkers aan. groen, geel, zwart en grijs.
groen is standart voor je gordelspanner, geel voor de stoel airbags, en zwart en grijs voor de stoelverwarming.die stekkers heb ik allemaal onder de stoelzitten.
en voor opel-motorsport ik sloop me de middenconsole er nog wel eens er uit. kijken wat ik allemaal vind :)
daar heb ik ze namelijk niet zitten.
oke dan maar morgen ff kijken of ik hem wel heb (had al 1x gekeken maar zag niet zoveel zitten kan het zijn dat het in die kabelgoot zit???). en anders pech gehad :)
maar hoop dat ik hem heb@opel-motorsport wrote:
hoi
ik heb hier al eens de zoekfunctie gebruikt ivm met het inbouwen van cruisecontrol in een astra g
maar heb hier omtrent toch nog enkele vraagjes
ikzelf rijd met een Astra G coupe z18xe met electronische gasklep
dus als ik een electronische gasklep heb is het gewoon de pinkerhendel door een cruisehendel vervangen ?
als het zo is is de cruisecontrol dan evenzeer instelbaar op verschillende snelheden ?
en heeft er iemand nog zo een cruisecontrol hendel liggen die hij verkoopt ?
tips en weetjes zijn altijd welkom
alvast bedanktzat die stekker van de cruisehendel goed verstopt???
want ik zelf heb een z16se maar kan zo 1 2 3met vriendelijke groet
@xladage wrote:
In partbase worden ze gewoon gloeibougies genoemd hoor (en volgens mij is dit ook gewoon een goede benaming, ook al zijn er meer namen voor dit ding), en de functie is an sich niet anders dan een gewone bougie, het zorgt voor de ontbranding van je brandstof.
De werking is dan misschien wel weer anders ;)daar heeft u het mis. de werking is ander. de bougies van een benzine motor zorgt voor de ontsteking van het brandstof (dus de vonk).
maar met gloeiboeugies naamt zegt het al , dit zorgt dat er voor dat de motor op temerperatuur is voor dat je hem start ( dus bij een diesel voorgloeien bij het starten) en bij een diesel ontbrand het mengsel zelf door de hoge compressie.laat de motor eens uitlezen voor nr7 dat is het foutcode lampje
en nr 4 kan verschillende dingen beteken controlleer de waterstand van het resevoire. en heeft deze auto airco? dit kan ook nog wel eens dit lampje laten brandendit is voor eigelijk voor alle astra g benzine.
ja deze haaal je bij elke automaterialezaak.
om te kijken of het wiel lager speling heeft krik je hem op laat je ff iemand op de rem trappen en als dan de speling weg is dat in het de wiel lager.
kan ook de fuseekogel of spoorstangkogel zijn zo ja dan ff er onder liggen en de ander ff de speling laten voelen kan je zien wat het iskijk ook of de stabistang niet gebroken is op de draagarm. komt veel voor bij astra F.
11 september 2011 om 20:08 In reactie op: opel astra station 2.0i 16V CDX (automaat) paar vragen #17917384laat er in de garage een forté automatic transmision treathment in gooien.
deze zit links net voor de achteras. vrij makelijk te vervangen met 2 platen schroeven draaiers (kan ook een speciale tank) en een torxschroevendraaier. kijk wel naar de flow
-
AuteurBerichten