Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
197 voldoet ook prima, rond de 200 is goed, eroverheen is ook leuk. Chip op maat komt sowieso als die ingereden is
Oke dus moet 3.0 hoge compressie hebben?
Ohzo, ja dat is dan inderdaad ook een goede. Zal even bij een dealer opvragen wat ze kosten, of mocht een van jullie ze hebben hoor ik het wel. Brandstofdruk kan ik denk ik n heel eind laten voor wat het is ofniet?
@Gupy wrote:
Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!
2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk
Tussenflens en injectorbrug? Weet iemand de specs van originele x30xe nokken? Ecu word zoiezo aangepast na het inrijden (beide koppen worden nagekeken/ evt gereviceerd
http://mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602704&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;
Doe even een linkje, makkelijker via me telefoon
Dan laat ik de bak hangen die er nu aan zit, heb zqterdag een v6 opgehaald
Zoo de v6 staat lekker warm in de loods langs de andere calibra. Binnekort ff verkooptopic aanmaken.
@Sjors-V6 wrote:
@Davebatenburg wrote:
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe.
Gr daveHi Dave,
Even ter uwer informatie: een MV6 blok bestaat niet. Een MV6 is het vlaggenschip van de Omega B1 serie (hier ligt een X3.0XE of een X2.5DT in) deze fout word zovéél gemaakt. lees het keer op keer weer ! zie het niet als een persoonlijke aanval :thumb
ik lees dan wel eens “ik heb een MV6 in mijn Astra gebouwd” knap als je dit:

hier IN kan bouwen:

Groet,
Sjorshaha dat zal inderdaad krap worden! ik doelde op de x30xe
@Vannos wrote:
maar je gaat er dus een 2.5 in doen ?
Het word inderdaad in 2.5, gezien ik een complete auto koop. Misschien dat in der loop der jaren toch een x30xe gaat worden, maar wil eerst even de basis in orde hebben en zoiezo de v6 op kenteken (denk aan apk etc).
iemand die mij kan vertellen wat een calibra origineel als bak aan een v6 heeft hangen? is een F25 toch? zie namelijk hier en daar een F20 voorbij komen icm een v6
Nog geen, ga as zaterdag voor eentje kijken
Gezien het mooie weer de calibra even uit de loods (stalling) gehaald en gewassen. Ook nog een v6 voor erbij gevonden, dus motorswap gaat zoiezo door. en een nieuw afdekzeil gehaald voor als die in loods staat.
@Pastra wrote:
Als je een C25XE in je calibra gaat plaatsen kun je geen gebruik maken van de motor- en baksteunen van de C20XE.
Dit omdat de V6 anders in elkaar steekt qua ophanging.
De baksteun is ook niet te gebruiken, er van uitgaande dat je met een F25-bak achter de v6 gaat rijden, of een aangepaste f28.
Bij een F28 zou je wel een baksteun kunnen gebruiken van de bak die achter de C20XE zit(uit mijn hoofd, pin me daar niet op vast!).De kantelsteun linksachter naar het schutbord toe voor de v6 is NIET meer leverbaar via de VOD.
Wellicht dat er imitatie te leveren is, maar ik heb met HEEL veel geluk nog 2 originele en nieuwe GM-kantelsteunen kunnen krijgen.Is het niet handig om een sloper op te kopen, een Calibra v6 of een Vectra A V6 en daaruit alles over te zetten in je eigen Calibra?
Succes met je ombouw.
Gr.
PastraPastra,
ik heb gister ook met mn pa overlegd en er komt inderdaag een complete v6. Gezien de losse onderdelen een ramp zijn om te krijgen, en je met een complete auto bijna net zo duur uit bent als los.gr
@Vannos wrote:
Ja klopt. Maar als je ergens een x30xe uit haalt omega of sintra/vectra b/c zitten daar niet de juiste steunen aan.
dan moet je ze van een c25/x25 hebbenJa precies, Dan is dat nu duidelijk. Ga dan maar eens beginnen met wat geld apart zetten, zodat hij in de zomer de stalling uitrijd met een andere motor, nu nog spulletjes zoeken
Hier heb ik al wat meer aan. Zal dan de v6 erbij halwn voor onderdelen, wil de carossie vam de 8v houden wegens de restauratie etc. X30xe en een x25xe hebben zelfde motorsteunen etc toch?
@wim-v6 wrote:
> Koelprobleem:
– Tijdig radiateur vervangen, voorkomt veel ellende
– Controleer regelmatig de werking van het nakoeling systeemDe V6 kent weinig zwakke punten.
grootste zwakke punt van deze motoren zijn de vorige eigenaren..Ik rijdt al jaren met veel plezier met de Opel V6 motoren, met weinig motorische (mechanische) problemen,
en ervaar deze V6 motoren als zeer betrouwbaar.Zwakke punten van de V6 motoren:
– Olie lekkage krukad keeringen
– Bobine
– Bougiekabels
– klop sensorenje kan ook ervoor kiezel de aanbouwdelen van een Vectra-A / Calibra te gebruiken op een Modernere V6 motor, denk daarbij aan de X25XE X30XE Y26SE en Y32SE
ook wil een bedrijf uit Dronten nog wel eens een lichting Splinternieuwe laag Compressie 3.0 V6 (Y30SE) motoren voor een scherpe prijs aanbieden.
Ik heb zelf zo’n motor in mijn Vectra-B liggen, en dat bevalt super!!Willem
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe. Alleen zit ik voornamelijk met het uitzoeken van de motorsteunen etc, want je vind het nergens terug.. Het onderhoud etc is geen probleem, hebben zelf een familiebedrijf, en ik en me vader werken beide bij een autogarage. Alleen hebben we beide nog nooit een auto voorzien van een andere motor, wel motoren vervangen, maar dit waren dan dezelfde motoren. Vandaar de vraag wat paste op de originele motorsteunen, zie het niet zitten die te gaan lassen ofzo..
Gr dave
@Astralfred wrote:
2 Calibra´s kort achter elkaar bij de Mac in Beuningen tussen half 7 en 7 uur vanavond. Eerst een grijze verbouwde en even daarna een blauwe verbouwde , kenteken vd blauwe begon dacht ik met DP.
Dat zal inderdaad ik geweest zijn. Calibra is begin deze maand de winterslaap begonnen, zal in maart weer het eerste daglicht zien
@Pastra wrote:
Van wie is de paarse Calibra in Portengensebrug/Kockengen?
Ik ben daar momenteel in de buurt bezig met het verbouwen zodat we daar mijn Calibra en mijn maatjes Renault 5 GT Turbo kunnen stallen en kunnen sleutelen.
Regelmatig staat deze Calibra, voorzien van CTN-sticker, bij het schadebedrijf daar.Gr.
Pastravolgens mij is deze van niels, bestuurslid bij ctn. Is een v6 als het goed is
Oke, dat is wel balen zeg! Ja precies. Er staan er sommige te koop waarbij de motor nog in de auto zit, en eruit gaan bij de verkoop. Echter twijfel ik nog of ik enkel de motor koop, of incl auto, gezien mij nog niet echt duidelijk is wat er nodig is. Nu zag ik bijv. Bij mtech dat uitlaat vanaf de kat hetzelfde zou moeten zijn. Maar aangezien er bijna 1000 euro verschil in zit tussen los blok en met auto, wil ik eerst duidelijk alles op een rijtje hebben zodat ik een overweging kan maken.
Wat zijn de meest voorkomende problemen dan? Heb wel t een en t ander gehoord over koelproblemen bij de v6. Maar verder valt het volgens mij gewoon mee?
Als ik de verschillen wist had ik het niet gevraagd hier. Maar mocht dat niet voldoen, heb je altijd nog de big brake kits mocht je toch alles willen verbouwen. De vraag was enkel waar rekening mee te houden om het blok om te hangen, de remmen krijgen zoiezo een upgrade, wou het alleen proberen 4-gaats te houden. Mocht dit toch niet kunnen, zullen er toch andere veerpoten onder moeten
Ik zat te denken aan een set gegroefde/geboorde schijven en ebc blokken. Laatst op een corsa b gsi gezet, en je merkt toch wel aardig wat verschil. Hij moet toch omgekeurd worden omdat je van 4 naar 6 cilinders gaat, dus remmen moet zoiezo (en gaan we ook zeker niet op besparen)
Ik zat even rond te kijken, zie hier en daar dat sommige met een f18 bak rijden, en dat zou betekenen dat ik ook mijn huidige f16 (voorlopig) kan laten hangen. Waarop dat zou betekenen dat mijn aandrijfassen en naven ook weer hetzelfde kunnen blijven. Kan iemand dit bevestigen? Scheelt me ook weer een hoop werk in de suto, en dan doek ik op kmteller bak etc.
Ohzo, ja dat is zeker een optie, maar wil wel weten waar ik aan begin. Niet dat ik mezelf ermee in de vingers snijd
Probleem is dat de carossie van de 8v net grrestaureerd is, en helemaal naar me smaak. Vandaar het idee de motor om te leggen
6 juni 2013 om 11:26 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150039kijk even op Dbilas-shop.com. Is een duits bedrijf gespecialiseerd in tuning etc. Heb daar ook versterkte slepers vandaan icm een snelle nokkenas. hebben verder ook kleppen etc, neem aan dat als je alles versterkt neemt het geen probleem meer zal opleveren
vanmorgen paarse v6 met het kenteken JP-LZ-46 gespot in vinkel
-
AuteurBerichten