Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had hem via via. Werkt opzich goed maar heb nu het asje van de motor vastgelast aan het mechanisme. Anders kwam het eindpunt telkens ergens anders..
Haha ja maar moet begin en eindpunt nog ff goed doen, hij haperde soms maar kwam uit schakelaar en niet uit de motor, die had ik vervangen
heeft al vaker te koop gestaan, schijnt van dichtbij lang niet zo mooi te zijn als op de foto’s
Danku! Gaat helemaal goedkomen
Heren,
Ben momenteel bezig met de heropbouw, de a nokkenassen waren de inlaat toch? G uitlaat? Ik twijfel erover en wou het niet gokken straks met starten:p ik hoor t graag als iemand t zeker weet!
@InjectTheVenom wrote:
1 van de 2 Calibra’s weg doen, turbo is héérlijk rijden :wors
blauwe is vorig jaar compleet gerestaureerd, daarbij komt de v6 ook in die. Als ik hier vorig jaar niet zoveel geld (en vooral tijd) geïnvesteerd had, was die turbo intressant geweest
Als ik me huidige blauwe niet had dan had ik hem wel willen ophalen. Alleen denk dat ik 4 autos voor de deur thuis niet voor elkaar krijg haha
Ja inderdaad, dat is hem
had hij toen de oranje dominator van jeroen (Calibra Team Nederland) toen ook niet gekocht? heb die auto erna ook nooit meer gezien, afgelopen jaar op sevenum lagen briefjes voor onderdelen van die auto
Blijft een superdikke calibra. Als je van de zomer naar de nurnbergring gaat, sluit ik me erbij aan als die dan af is:)
@drakos wrote:
klep kan je er zo uit halen, 2 schroefjes in het midden van de as en hij schuift er zo uit..
e.v. het huis ertussenuit is ook mogelijk (dit heb ik)
hiervoor is alleen wat meer werk verreist, aansluiting gasklep,inlaat klopt voor geen meter, hier blijft een rand van 1 mm staan, dit dus netjes weg veilen/dremelen
ook de positiesensor loopt vast, hier kan je een heel klein stukje vanaf veilen, is echt op de mm dat ie niet past
en als laatate de gaskabel, hiervoor heb je een nieuwe beugeltje nodigom lang verhaal kort te maken, klep eruit ;)
dan word het inderdaad klep eruit halen en stekker er niet op. Wist niet dat de positiesensor hierop vastliep, had wel aan gaskabel en inlaat gedacht… (inlaat word toch eigenbouw waarschijnlijk)
ik heb zelf een Black Diamond koppeling op het moment via SpeedEquipment, alleen moet de motor weer terug de auto in, maar kwalitatief ziet het er super uit!
is ook beter, maar als het niet hoefde ga ik niet lopen kutten met die kabelbomen, heb toch al genoeg werk te doen aan de calibra´s
Re2flex, ik bedoel niet de kabelboom van de ecu, die gaat zoiezo over, het is juist de andere, maar volgens mij zit ik al met het probleem dat ik een mechanisvhe teller in de 8v heb (met kabel) en elektrisch in de v6
Had het vliegwiel opgemeten en ze passen er beide op. Dan neem ik de 230 gezien die bouwjaar voorgeschreven staat.
Die van mtech zijn 5,6 kg en origineel volgens daar 10-13,5kg. Daar zit dan wel een aardig verschil in
@Jerremy wrote:
@Davebatenburg wrote:
Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.
Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
Mocht je interesse hebben hoor ik ’t wel.



Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.
Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
Het betreft een calibra 8v als basis waar een c25xe met originele f25 bak in komt.
Gr
100%zeker een cliff:) badges maar mereen regelen dan maurice als hij ze heeft
Oke, ik ga het doorgeven, kan die zelf de keus maken wat die wilt!
Dat vlakken wilde ik ook proberen, beide koppen krijgen nieuwe klepseals etc omdat de motor toch uit de donor moet, mochten die nokkenassen niks uithalen, wil ik ze wel overnemen van je
@Gupy wrote:
Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.
Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.
Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.
Als ik toch n hoop geld betaal, neem ik liever wat scherpere assen met hogere lift om de motor wat zenuwachtiger te krijgen zoals mn huidige 8v. Zullen dan wss meer rendement opleveren als 3l asjes denk ik
Oke, wacht ik even de mail af van diegene of ze los van het blok weg mogen, en dan maar eens kijken wat erin zit. Houden we wat geld over voor de rest van de plannen
A+G nokkenassen? Las daar wat over op migweb, zal vanavond eens linkje hier plaatsen voor de geintresseerden. Daar komen ook regelmatig “G-cams” voorbij, maar is dit te zien op de nokkenassen zelf? Heb namelijk een setje originele asjes op het oog.
-
AuteurBerichten