Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier eens een voorbeeld van waar de code staat.
iemand die deze pdf files opnieuw ergens kan uploaden, zou ze erg goed kunnen gebruiken
Dankjewel voor de handige link,
ik wist niet zeker op welke plaats je de meter moest plaatsen of dat het op meerdere plaatsen kon, maar nu kan ik vooruitIk heb mijn pomp in de cross ook gewoon via de hoofdstroomschakelaar aan de + en – zitten, niks speciaals.
Wat vinci zegt klopt wel maar ik ben van mening dat dit in de cross geen kwaad kan, meestal zet je je hoofdstroomschakelaar zelf direct uit als je op de kop ligt of als je ergens stil komt te staan, en het is ook verplicht om je hoofdstroomschakelaar van buiten te kunnen bedienen dus er is altijd snel iemand die hem uit kan trekken als je dit zelf niet meer kunt.
En daarbij mag ik hopen dat je je brandstofsysteem goed hebt gemaakt dat dit niet gaat lekker ook al lig je op de kop.Het gaat hier volgens mij maar gewoon om het vlakken van een kop, het lijkt me niet dat de topic starter de intentie heeft om ook richting de 300pk te gaan. Ik denk dat een gemiddelde motortuner je toch goed moet kunnen vertellen hoever je kunt gaan met het vlakken van een kop.
Maar vragen kun je altijd, je kunt het ook proberen bij het huidige team dat in het bezit is van deze 4×4 astra, deze mannen hebben ook veel ervaring met c20xe motoren.
http://www.kermit-team.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;18 februari 2013 om 09:19 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059433Vinci,
ik wil deze week beginnen aan de geometrische veranderingen, alleen zit ik nog met een vraagje.
Jij hebt nu een caster van 4,7 maar is het nog mogelijk om veel verder te gaan ?
Of zit je dan met die armen aan de veerpoten voor de spoorstangen dat die te kort worden en dat er gewoon te weinig plaats is doordat je met het stuurhuis zit ?
Ik heb mijn veerpoten al ligt aangepast, ik heb ze uitgeperst zodat ze al een paar cm hoger staan, ik weet niet of ik daar nog problemen mee krijg maar dat lijkt me niet toch ? Alleen zal ik dan de armen voor de spoorstangen nog wat lager kunnen zetten als ik ze toch los heb.
Want hoe meer caster hoe beter toch ? mits er plaats is natuurlijk…Maar als je niet veel verder kunt ga ik voor dezelfde aanpassingen als jou, dan weet ik in ieder geval al de maten en de aanpassingen die er gedaan moeten worden.
Dat dacht ik zelf ook al maar dacht ik vraag het ff na, want ik heb het grote wiel al eens vergeleken langs de verschillende tandwielen op de uitgaande as maar dit leek wel te passen dus vandaar dat ik het even na wou vragen.
Als dit mogelijk was zou het wel makkelijk zijn op een cross om snel de verhouding te veranderen.Ik heb ook nog een vraagje over bakken en hoop niet dat het teveel offtopic is,
Ik heb thuis nog enkele bakken met verschillende verhoudingen liggen (f20cr 3.42, f16cr 3.55 en f16cr 3.72)
Is het mogelijk om een een 3.55 diff in een 3.72 bak te zetten zodat je een eindverhouding van 3.94 krijgt ?
Of andere combinaties ? F20 bak met F16 diff of iets dergelijks ?
Het is niet voor straatgebruik maar voor de autocross dus vandaar de misschien wat rare vraag.29 januari 2013 om 21:40 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059428Dat topic ga ik zeker volgen, erg interessant! Al zou ik graag eens in het bezit komen van zo’n groep A rally handboek maar dat zal wel vrij onmogelijk zijn.
29 januari 2013 om 19:38 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059425Bedankt voor je reactie!
Naar mijn mening is wegligging ook een groot verbeterpunt voor een kadett, bij het te hard ingaan in de bochten kwam het linkerachterwiel inderdaad los van de grond en soms het voorwiel ook nog.
Ik ben ook al bezig met een veerpootbrug boven en onderin en tussen de achter dempers om het torderen van de auto tegen te gaan en de stugheid te verbeteren.Dus een excentrisch toplager kan maar enkele grades verstellen, dat is niet wat ik zoek. Ik zoek wat extremers, ik moet wel rekening houden dat ik met 15 inch wielen rijd met een omtrek van +/- 210 cm dus die zijn vrij groot tegenover normale wielen. En de wielen mogen de wielkasten niet raken met volledig inveren.
Dus als ik het goed begrijp moet je de arm waar de spoorstang aan zit op de veerpoot verplaatsen? Heb ook wel eens gehoord aan de linkerkant inkorten omdat we alleen maar linker bochten rijden en zo het linkerwiel dus harder instuurt maar dit principe heb ik nooit gesnapt dus ook niet toegepast.
Maar je zegt dus dat er met een positieve casterafstelling meer winst is te behalen dan met het gerommel met je camber ? Want het lijkt me toch ook vrij essentieel om een zo groot mogelijk bandoppervlak op de weg te houden of niet ?
Maar ik kom zelf uit Helden, dat is in de buurt van Venlo. Ik weet niet of dat in de buurt is ?
Maar alvast bedankt voor je hulp en nog succes met je eigen project
29 januari 2013 om 10:33 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059423Beste Vinci, wat een mooi project en wat een mooi resultaat
Ik heb zelf een kadett voor in de autosport en na een opstart jaar ben ik ook bezig met wijzigingen door te voeren. Motorisch moet alles standaard blijven op de ECU na dus daar valt niks meer te halen. Ook de bak moet standaard zijn.Daarom ben ik ook uit aan het zoeken hoe ik de wegligging kan verbeteren. Ik wil uit kosten overweging met standaard veerpoten blijven rijden en ben ook eens dieper in het geometrie verhaal gaan kijken, mede door jou verhaal. Alleen vind ik het nog vrij lastig om te bepalen wat nu de ideale hoeken zijn en hoe ik deze het beste aan kan passen. Misschien heb jij nog wat tips ?
Bandenslijtage speelt geen rol dus het gaar puur om in de bochten zoveel mogelijk stabiliteit in de wagen te houden en zo min mogelijk rol. Ik was ook al aan het kijken of ik excentrische toplagers kon vinden of kon maken maar dit lijkt me vrij lastig.Ik blijf std klasse rijden op het NK maar daar mag ik niks veranderen aan de motor.
Maar ik rij bij de asuz en ep en daar kan ik wel vanalles veranderen. Daarom wil ik ook beetje betaalbare mogelijkheden bekijken omdat ik met 2 motors wil gaan rijden.
Maar dan zal ik miruni eens een PM sturen
BedanktDuitse ebay, daar had ik nog niet aan gedacht! bedankt voor de tip!
@theunm, deze worden gebruikt in de autosport waar het reglement aangeeft dat de originele injectoren worden gebruikt die bij de motor horen. Ben al eens afgekeurd vanwege de creme kleurige die erin zaten8 oktober 2012 om 19:29 In reactie op: Eindverhouding f16,f17 of f18 in een f20 bakhuis zetten #17916433De tandwielsets moet je meestal zo compleet over kunnen zetten in een F20
je moet alleen even opletten dat er verschil zit in het lager wat erin zit op de secundaire as want dat verschilt in grootte maar ik durf niet te zegge waar de grotere en waar de kleinere lagers in zitten.
En je zult dan het diff ook even over moeten zetten denk ik want dan kloppen de verhoudingen niet meerGroeten,
DaveBedankt dan gebruik ik die van een c20ne
Maar die zit origineel toch op de sfi kast en op het inlaatspruitstuk ? Ik heb namelijk een sfi-vervanger maar daar zit nog geen aansluiting op en anders moet ik die er ff op gaan maken.
Je kan het proberen met een 3.72 dat is de korste f20 of omdat je nog met een std motor rijdt kun je een f16 proberen en die gaan tot 4.19 en als je die eraan hebt hangen kun je zelfs 1-2-3 rijden.
misschien is het verstandig om ook een naar de bak te kijken, wat voor bak heb je eraan hangen ?
Want dit kan veeel meer doen dan die paar extra pk’s van een chipik heb zelf in de cross altijd met KMS gereden dus ik heb er geen ervaring mee maar m-tech bied chips aan voor een std computer, deze leveren een vermogenswinst op van 15pk en voor de cross niet onbelangrijk 18nm winst en dat tegen een lage prijs. ik weet niet of je zoiets zoekt of echt een specifiek geschreven programma ?
Want dan ben je al direct wat meer kwijt maar ik heb me ooit laten vertellen dat een standaard computer redelijk goed aan te passen is alleen zou ik je niet durven zeggen bij wie je daarvoor moet zijn.
Of je moet direct wat meer investeren voor een dta of kms systeem wat natuurlijk een nog grotere vermogenswinst wordt maar dat is ook wel vrij kostbaarJa het is net wat je wilt.
Als je bij sjaak spies, aangepaste bak, drenth of quaife oid aanklopt zul je een goed gevulde portomonnee mee moeten nemen. Misschien is het iets om eerst eens wat meters te maken met een standaard 4.19 bak en dan kun je altijd nog zien of dat nog niet goed genoeg is voor je doel.Ik zou je aanraden om eens te beginnen met een 4.19 te zoeken dan kun je op een crossbaan al 1-2-3 rijden. En deze zijn standaard geleverd dus nog redelijk aan te komen als je een beetje zoekt. Je hebt dan alleen het probleem dat deze alleen op f16 geleverd zijn en niet in f20
ja heb ondertussen al injectoren gevonden anders had ik die jongen van c20xeparts gevraagd, heb ik vaker onderdelen gehaald en altijd voor goede prijzen
Wesley,
bedankt voor je reactie.Ik dacht zelf ook al de blauwe maar ben nog niet zo helemaal thuis in die motoren, dus vandaar dat ik het even na wou vragen.
Maar volgens mij heeft Nick er cremekleurige ingezet omdat hij geen blauwe voorradig had dus dan moet ik eigenlijk nog even op zoek naar blauwe.
Dankjewel voor de reacties,
Dan ga ik met die informatie aan de slag.Ja dat dacht ik dus ook, maar op de zijkant kan ik niks vinden.
Er staan wel nummers op nl:
90 289 242
5062Maar dus niks met c of w
en op de bovenkant langs de typeaanduiding F16 staat nog:
90 334 346
0000-26Maar ik zal nog een keer heel goed kijken en schoonmaken, misschien dat ik ze dan vind.
Maar toch bedanktHeel erg bedankt voor het aanbod, maar heb hier in de buurt al een peilstok kunnen vinden.
-
AuteurBerichten