Dave440

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: meguiars pakket voor 29 Euro, goede aanbieding? #18219346

    @Darkson wrote:

    in welke volgorde gebruik je deze set?

    Op deze manier: Bron: http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Meguiar%C2%B4s_Winter_Onderhoudspakket_102658

    Wassen:
    Gold Class Shampoo 473ml.
    Om je lak voor te breiden voor het herstelproces, moet je eerst je auto wassen met deze Gold Class Shampoo. Deze volle, schuimende shampoo haalt het vuil los en laat het van de lak afglijden zonder te krassen. Gold Class Shampoo is sterk geconcentreerd en dus zuinig in gebruik.

    Kleien:
    Smooth Surface Clay Bar
    Meguiar’s Smooth Surface Clay Bar verwijdert vastzittende vervuiling van de lak, zodat deze achterblijft als een zacht, echt schoon babyhuidje. Met Meguiar’s Quik Detailer laat je de klei over de lak glijden. Terwijl je hem heen en weer beweegt, verwijdert de klei vuil, spoorstof, teer, boomsappen en insecten die vastzitten op de lak. Er is geen gemakkelijker en doeltreffender manier om je lak echt goed te reinigen.

    Quik Detailer 250ml.
    Meguiar’s Quik Detailer fungeert als een glijmiddel voor de klei, zodat deze niet op de lak krast. Kan ook gebruikt worden om de lak extra glans te geven na een waxlaag.

    Krasverwijdering:
    Ultimate Compound 295ml.
    Herstel veilig kleur en helderheid van bekraste en slecht onderhouden lakken met Meguiar’s Ultimate Compound. Meguiar’s exclusieve micro-korreltechnologie slijpt net zo snel als een traditionele compound zonder te krassen. Meguiar’s Ultimate Compound geeft een subtiele, swirlvrije finish, vaak zelfs in één stap. Verwijder watervlekken, oxidatie, swirls, krassen, vlekken en meer van alle soorten lak!

    Soft Foam Applicator Pad
    Gebruik deze applicator om de Meguiar’s Ultimate Compound aan te brengen. Het zachte schuim krast niet terwijl je de compound inwerkt.

    Supreme Shine Microfiber Towel
    Gebruik deze doek om de Ultimate Compound af te nemen. De zachte microvezels zullen niet krassen en nemen het residu van de compound goed op. Pluist niet.

    Bescherming:
    Gold Class Carnauba Plus 177ml.
    Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax verdiept de kleur van je lak en maakt hem donkerder. Weerspiegelingen lijken scherper en helderder. Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus is simpel aan te brengen en heeft een uitstekende waterafstotendheid. Geeft langdurige bescherming aan je lak.

    Soft Foam Applicator Pad
    Dit exemplaar is om de wax aan te brengen in een mooie, gelijkmatige laag.

    Supreme Shine Microfiber Towel
    Haal de overtollige wax weg met deze Supreme Shine Microfiber Towel. De zachte, niet-pluizende microvezel haalt het waxresidu beter weg dan katoen en is veel veiliger op de lak.

    Heb je een oudere auto die zijn glans verloren heeft, vertrouw dan op de kennis van Meguiar’s en herstel de glans. Deze kit bevat voldoende om ongeveer 1 à 2 auto’s te detailen.

    Deze kit bevat:
    Meguiar’s Gold Class Car Wash Shampoo (473ml.)
    Meguiar’s Smooth Surface Clay Bar (25g.)
    Meguiar’s Quik Detailer (250ml.)
    Meguiar’s Ultimate Compound (295ml.)
    Meguiar’s Soft Foam Applicator Pad (2x)
    Meguiar’s Supreme Shine Microfiber Towel (2x)
    Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus (177ml.)

    In reactie op: meguiars pakket voor 29 Euro, goede aanbieding? #18219339

    Dan ga ik morgen meteen een setje halen. Ik d8 het al.

    Er zijn 3 soorten mensen. Zij die kunnen tellen en zij die dat niet kunnen.

    Tapatalk

    @TvhR wrote:

    Nee, Het knopje is niet noodzakelijk. Sinds kort heb ik het knopje er wel inzitten (ivm het inbouwen van stoelverwarming), maar ik heb het nog nooit gebruikt. Ik kan me ook niet direct een situatie voorstellen waarbij ik achteruit rij en PDC uit zou willen zetten.

    Een voorbeeld is als je met een aanhanger rijdt. Dan heeft de PDC geen toegevoegde waarde meer, en kun je het dan irritante geluidje even uitzetten.

    In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – OEM Sfeerlichtjes Deurhendel #18061891

    Ik heb deze mod ook uitgevoerd, en eerlijk is eerlijk: Je moet weten dat ze erin zitten, anders merk je er helemaal niets van… Wel staat het mooi.

    In reactie op: Lekkage koelvloeistof radiateur Astra H/ airco condensor? #18215769

    Hallo.

    Even over het ‘nooit’ gebruiken van de airco: Dat is niet zo’n goed idee.

    De aircopomp moet ook gesmeerd worden, en dat gebeurt met de olie die ook in de R134 zit. Als de pomp te lang stilstaat, verdroogt hij ook, en moet hij na enkele jaren al vervangen worden. Dit is veel duurder dan enkele keren brandstof besparen…

    In reactie op: GTC / OPC bumper op een station monteren. #18214300

    Goed, info die ik tot nu toe heb binnen gekregen:
    Het is mogelijk, voor een OPC bumper moet je adaptorkabeltjes voor de mistlampen aanleggen, en er moet vanaf de bumperbalk een extra tussenstuk met popnagels gezet worden. Dit in verband met de spitsere vorm van de bumper.

    Als er nog meer gedaan moet worden, wil ik het graag even weten. Handig zo’n forum!
    Update: Natuurlijk moet ook de grille mee vervangen worden, evenals de kapjes voor mistlampen en dergelijke. Dank Pixels66!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643286

    @Dantji wrote:

    Auw… Geen gewonden?

    Nee, dat dan weer niet. Wel even langs de dokter geweest, en morgen zit alles vast, die belofte heb ik al wel gekregen… :shock:

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643283

    Ik heb vandaag in een klap twee astra’s aan gort geholpen :( Iemand kwam ineens vanuit een uitrit van een parkeerplaats gereden, en ik kon het niet meer voorkomen. Een astra is al total-loss verklaard, en de vraag is of de mijne nog net wel of niet total-loss zal zijn. Zichtbare schade bij mij: koplamp links, voorbumper, zijscherm, en de koelvloeistof is uit de auto…
    Schade bij de ander: 3 airbags, twee portieren, B-stijl, dorpel.

    In reactie op: Astra H, display krijgt kuren #18210091

    Ik heb er ook last van. Het lijkt een typisch GID scherm issue te zijn…

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643215

    @Engee wrote:

    Vandaag de Astra maar een goed met de hand gewassen. Was echt heel erg nodig. Deursponningen onder de motorkap….echt alles was wel vies. Het interieur zelf is nog erg schoon en netjes afgezien van een paar dingetjes en vlekjes. Dit is nu ook gelijk weer netjes. Alleen nog een keer het leer goed schoonmaken/voeden en dan gewoon schoon houden.

    Gelijk even goede foto’s gemaakt van de Astra. Deze ontbraken natuurlijk nog:

    Onder de motorkap, voor:

    Onder de motorkap, na:

    De rest en het intereur:

    :lol:

    Kannonne! Goed bezig geweest. Ik heb de mijne ook weer van oud grijs naar wit geholpen. Het vuil zat erg vast…

    In reactie op: GID display defect? #18207838

    Slimme opmerking :thumb Kan dat ook met een Op-com?

    In reactie op: Vraag over opcom #18205769

    De ELM327 is vooral als universeel uitleesapparaat bedoeld. De op-com kun je meer mee, maar die heeft dan weer als beperking dat het alleen voor Opel is. Nadeel: het werkt alleen bedraad, via een windows pc-systeem..

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952712

    Niet origineel, maar wel bekende merken als bosch, mann, en vele andere. Eenvoudig op kenteken zoeken, en je komt een heel eind. Ik weet niet echt of origineel nu zoveel beter is, vaak is het omgepakt, en voorzien van een heel duur stikkertje… Maar dat is mijn mening. ;)
    Natuurlijk geldt dit alleen voor regulier onderhoud, een LMM moet je origineel houden…

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952710

    Winparts.nl heeft nu ALLES in de aanbieding met 20%korting. Aanbieding tot 11 januari, met shopcode “knalkorting2014”

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952708

    Hadden in die tijd de ‘sportievere’ versies al niet standaard iets donkerder achterlichten?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952698

    Als er in de auto geen voorziening voor is ingebouwd, dan wordt het lastig, zo niet onmogelijk, om deze achteraf aan te sluiten. Maar het is alleen maar een irritant geheugensteuntje, en eigenlijk ‘zou’ het niet nodig hoeven te zijn. Iedereen dot toch de gordel om in de auto?!? :shock:

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952696

    Graag gedaan. Ere wie ere toekomt, ik heb de zoekfunctie binnen het forum gebruikt…

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952694

    Probeer het volgende eens:
    wanneer de ab niet meer werkt ( kan gebeuren door vallen of iets dergelijks ) en batterij is goed , dan sleutel in het contactslot steken en auto op contact zetten . Dan op de ab op knopjes dicht en open drukken zodat de auto op slot en van slot gaat en klaar is kees . De sleutel is dan opnieuw “ingeleerd “en het bespaart je een dikke 60 euro

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643104

    @pixels66 wrote:

    @opapoes wrote:

    Is dat wel veilig als je een ongeluk krijgt , ze kunnen dan niet makkelijk bij je komen……..

    Reken maar dat jouw deur zo open is, ook al zit hij “”op slot”. Ik spreek uit ervaring als hulpverlener..

    Ik heb het meegemaakt: Rij ik in een of ander druk gebied, en wachten voor een verkeerslicht. Wordt ineens mijn achterportier opengerukt, en mijn laptoptas eruit getrokken door twee man op een scootertje… Dat is een van de redenen.
    Ik heb het trouwens niet geprobeerd, maar het schijnt dat als de airbags afgaan, de auto ook ontgrendeld wordt. En als ik echt snel hulp nodig heb, mag je mijn raampje ook wel met een steen openmaken :jerry

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643100

    Vandaag (met wat hulp) de speedlock in de auto geactiveerd. Als ik nu ga rijden, gaan de deuren op slot, en kan men van buiten niet geopend worden. king:

    In reactie op: CD70 Navi: wat voor aansluiting is dit? #18203645

    Mocht je toch het (wilde) idee krijgen om het origineel te maken: Ik heb nog een middenconsole liggen met de 3,5 mm aansluiting. De kabel is wel doorgeknipt (het blijven slopers, en dat kabeltje vrij maken kostte waarschijnlijk teveel tijd), maar die kan eenvoudig weer hersteld worden.Ik wilde het gaan doen op mijn CD50 Phone, maar die blijkt geen Aux-aansluiting te hebben. En zoals opel-mark al aangeeft, ik zou de radio niet erop aanpassen.
    :thumb

    Edit: ik heb op een ander forum een aantal types radios gevonden die in ieder geval over de aux-ingang kunnen beschikken.
    CD30mp3 die AUX fähig sind: (The aux is capable on)

    Farbe champagner (Color Champagne): 13 255 553 Kennung (ID): AT
    Farbe silber: (Color Silver) 13 255 554 Kennung (ID): AU
    Farbe Klavier lack: (Color Piano Black) 13 255 555 Kennung (ID): AW
    Farbe anthrazitColor Anthracite/[Gun Metal]) 13 255 557 Kennung (ID): AX

    CD70 die AUX fähig sind:

    Farbe silber: 13 271 254 Kennung: CO
    Farbe anthrazit: 13 271 252 Kennung: CM
    Farbe champagner: 13 271 253 Kennung: CN
    Farbe Klavier lack: 13 271 255 Kennung: GD

    DVD90 die AUX fähig sind:

    Farbe silber: 13 272 815 Kennung: DX
    Farbe anthrazit: 13 272 813 Kennung DY
    Farbe champagner: 13 272 814 Kennung: DW
    Farbe Klavier lack: 13 272 816 Kennung: EA

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952681

    In de stoel zit een schakelaar die merkt of er iemand in de stoel zit, en daar reageert de gordelpiep dan weer op… En die sluit je aan met een witte stekker. ;)

    De gele stekker is voor de stoelairbag, en de groene is voor de gordelvanger.

    Ik ga er nog eens goed naar kijken. Het elektrische gedeelte had ik inderdaad even losgemaakt, en daar zat heel veel roet tussen. Daar heb ik wel goed moeten schoonmaken, en het kan natuurlijk dat ik daar iets bij heb beschadigd.
    Zou het een afkeur punt zijn bij de APK?

    Ik heb nu zelf een OBD2 stekker, gewoon vanuit China op laten sturen. Foutmelding zit in de EGR (was er al bang voor…)

    Da’s wel heel vervelend. Probeer de bout er met een uitdraaier maar uit te krijgen. Wellicht is uitkappen een optie. Maar ik heb geen idee hoeveel ruimte je daar hebt. In ieder geval, als je hem er eindelijk uithebt, gooi meteen die bout in de trashcan…

    Ik heb het probleem niet meer teruggekregen. Vandaag de EGR ook nog eens schoongemaakt, en vooral bij de actuator zat heel veel troep. De slangen en klep zelf waren verassend schoon nog.

    Alles weer netjes teruggebouwd, en getest. De auto heeft geen last van slecht in de toeren komen, maar na een kilometer ging het engine lampje branden :wtf

    Ik merk nu niet iets van inhouden ofzo, en ik vrees dat uitlezen het eerste is. Ik had nog even alle verbindingen nagelopen, maar alles zit goed vast. Iemand in oost brabant die ff. kan uitlezen voor mij? Ik vertrouw lathouwers voor geen meter, en die vragen de hoofdprijs voor alleen al kijken.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 72)