Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2012 om 04:22 In reactie op: Abs en traction control blijve branden na verlagen astra g #18044395
nieuwe sensor steke…
sjah waarom; ik doe amper km’s dus was een benzine beter en omdat ik comfort / grotere wagen wou voor onze pasgeborene:)
doet me zeer in het hart maar mijn verstand zegt dat het de juiste keuze is.de laatste foto’s van mijne G; wordt eind van de week ingeleverd bij de dealer voor een andere break



het type publiek dat een 1.4 turbo koopt in de astra is vrij jong en die kopen geen 5-deur of break maar gaan eerder voor een 3 deur lees sportiever maar deze is maar pas uit is en zal er sneller vraag voor zijn en zullen ze het effectief produceren.
de 1.4 turbo is dan ook nog een vrij nieuw blok en het is altijd afwachten wat de markt doe (lees verkoop van het blok)
een nieuwe filter maken kost toch een vrij mooi centje en als de verkoop een flop is dan sta je daar met al je filterkes en een serieuze streep door de rekening…heeft er iemand toevallig de “artikel”nummerkes zodat we de dealer wat klem kunnen zetten?
zou eind dit jaar uitkomen (heb het even nagevraagd)
ik heb er geen probleem om dit via de dealer te doen en de volle pot met wat drinkgeld te betalen maar ik weet dat de belgische dealers meestal hun handen vanaf houden en de nederlandse wat meer meegaand zijn vandaar de vraag :)
ik hoop oook dat je een aangetekende brief aan je dealer hebt gestuurd waarin je “officieel” hem in gebreke stelt.
ik ga even deze oude topic trg naar boven halen (lang leve de zoekfunctie)
Als ik het goed heb begrepen gaat het dus perfect?
geldt dit voor alle astra J’s – heb een sportstourer (2de hands) gekocht met navi etc maar zonder handsfreekan iemand die bij de dealer werkt dit ook regelen want ik zit in hetzelfde schuitje als de topicstarter?
gaan de mijne er ook nog eens bijzetten.


zeer nuttige info!
is er een groot verschil tussen suprcharger & turbo, wat is het beste rijgevoel & uit wat kan je de meeste pk’s/koppel halen?
ik twijfel tussen deze 2 versies…iemand die het zeker weet?
heb je al nagekeken of de rubber nog bij 1 van de 2 kanten zit?
de sloop sowieso maar op welke “onderdelen” zitten die priezen voor de multistekkers nog?
Ik kan moeilijk nog eff een set xenonkoplampen kopen en die eff slopen :wink:aftakken van de kabel aan de deursensor bedoelt hij (staat bij mij ook nog op de planning)
9J met de juiste ET waarde moet lukken achteraan maar ik vrees dat ET 30 kantje boordje is zonder te rollen.
Vanvoor is max 8J ET 35 of een 9J met een hogere ET waarde nog mogelijk.
Mijn advies passen = weten.
ik heb mijn wintervelgen 2 weken geleden gewisseld voor de lente velgen, de echte zomervelgen gaan er pas onder eind april / begin mei :P
ik heb de kit laten steken door de garage (verplicht in België om door de keuring te geraken) dus ik vermoed dat alles buiten de dempers en veren alles nog standaard is.
Eens horen ivm die stabilisator stangen en ze ineens late vervangen en hopen dat het is/was…
geen idee maar het is diegene die je niet kan verstellen in hardheid.
Het grootste nadeel hiervan is dat als het misloopt je helemaal in de miserie zit (tenzij je veel van motoren etc afweet).
ik zou toch eerder de moeite doen om tot daar te rijden (desnoods een weekendje van maken). Mocht er dan iets mislopen tijdens het “chippen” de monteurs van EDS het probleem meteen kunnen uitzoeken.
Het zou inderdaad niet mogen. Er bestaan verzekeringen voor zoiets :s Ondanks weeral weggegooid geld waar je niets aan kan doen.
Mocht je het intresseren heb mn vorige achterbumper nog liggen (is met een lumma lip op) maar 1 bevestigspunt is afgescheurd maar de handige harry kan ie zo herstellen. Ben wel van Mortsel – België :D
Bij de allereerste H-modellen kon je dit nog via tech-2 activeren maar bij de nieuwere mag je het inderdaad vergeten (daar is het altijd nog manueel op het knopje duwen)
Cijfer: 7
Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
De huidige iets meer dan 1 jaarWat vind je het grootste pluspunt?
de ruimte (break) + zuinigheid + betrouwbaarheid & laat zich heel gemakkelijk rijden.Wat vind je heet grootste nadeel?
baanvastheid. Breekt snel uit, enorm veel last van aquaplaning enzo. Denk dat ik voor de veiligheid dempers / ophangingrubbers etc ga laten vervangen.Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?
Vermoedelijk wel maar dan de vectraJouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
3de opel en 3de maal een astraHuidige is 1.7 cdti – astra G break – bj 2003 – enjoy versie met automatische airco & lederen salon – gekocht met 24 xxx km en nu 51 xxx km.
De mijne op dit moment. Moet nog wel naar beneden geschroeft worden & de zomer velgen erop en nog paar detailkes. Kortom nog werk genoeg maar eerst thuis nog de verbouwingen verder afwerken voor ik aan de auto mag werken van mn vriendin :angel


origineel gepost door predator
origineel gepost door DEEF
:wors:kewlpics:wors.zekers mooi topic!!
hier nog een fotootje van de voorkant van die strakke zwarte g.

achterkant staat er al op.:wub:wub
Wat voor velgen zitten hier onder, iemand die mij dat kan vertellen???
Ik vind ze super gaaf namelijk:D
Nou ik hoor het wel van jullie:D
ik dacht dat dit ASA velgen waren
-
AuteurBerichten