Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb niets gelukkig, ik kwam van rechts op het eigen terrein van distrutie centrum albert heijn in zaandam en op het moment dat ik voor mijn collega wou passeren die nog geparkeerd stond gooit hij zijn auto naar voren zo in de linkerkant van mijn auto.
De astra heeft schade aan de linker voordeur,achterdeur, zijstrip ligt er totaal af, wielkast achter en mijn achterbumper.Heb een auto van een collega in mijn linker zijkant van de astra mogen ontvangen :cry
Mijn kachel staat op koud, standje voeten en voorruit aangezien het anders bijna niet uit te houden is.
Ik heb al ledjes er in zitten, alleen geven ze niet al teveel licht bij daglicht helaas :(
Net even naar amsterdam noord gereden, en onderweg zaten we wat met de lpg knop te kloten en opeens was de km stand weer goed zichtbaar :wtf
spookding is het gewoon.Opel astra G z16se 1.6 8v
Auto is vandaag naar de opel dealer geweest, omdat hij nog steeds terug schakeld op lpg en bokt bij 3500 toeren.
De opel dealer heeft hem uitgelezen en niets gevonden, waar wij toch de code P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
er uit kregen de vorige keer. De monteur heeft er een test rit mee gemaakt en zei dat hij als een zonnetje reed.
Onderweg naar huis toe reed de auto dan ook als een zonnetje, met een lekker gangetje van 70 km/h, echter toen ik thuis kwam en wou parkeren gooide hij hem weer van lpg af.
Toen besloten om de auto even te laten staan, en na een uurtje weer een stuk gereden richting purmerend weer de 120 met 3500 toeren, en bokken wat hij deed ik voelde me totaal niet veilig meer en besloot maar rustiger te gaan rijden. Ook gooide hij hem onderweg weer van het gas af, hij gaat pas weer terug op gas als ik hem circa 5 minuten op benzine laat draaien.De auto is naar jos van ommeren geweest, die heeft de stappenmotor vervangen.
Zelf heb ik de bobine,bougiekabels en bougies vervangen.
Auto is naar verdampere geweest, deze zei dat het mijn gasklephuis is tps signaal is niet stabiel en niet constant en adviseerde mij dus het gasklephuis te vervangen
(dit heb ik nog niet gedaan, echter wel schoongemaakt en opgeboord) je hoord wel geluid bij de gasklephuis als je wat gas geeft met open motorkap, dus lijkt wel te werken????
Vandaag dus naar de opel dealer geweest deze zegt hij rijd als een zonnetje, dit is echter dus nog niet het geval.Echter gaat mijn MM niet branden, nou is mijn vraag is mijn lambdasonde dan de boosdoener hiervan of is het een combinatie van deze 2?
Opel astra G z16se 1.6 8v
Auto is vandaag naar de opel dealer geweest, omdat hij nog steeds terug schakeld op lpg en bokt bij 3500 toeren.
De opel dealer heeft hem uitgelezen en niets gevonden, waar wij toch de code P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
er uit kregen de vorige keer. De monteur heeft er een test rit mee gemaakt en zei dat hij als een zonnetje reed.
Onderweg naar huis toe reed de auto dan ook als een zonnetje, met een lekker gangetje van 70 km/h, echter toen ik thuis kwam en wou parkeren gooide hij hem weer van lpg af.
Toen besloten om de auto even te laten staan, en na een uurtje weer een stuk gereden richting purmerend weer de 120 met 3500 toeren, en bokken wat hij deed ik voelde me totaal niet veilig meer en besloot maar rustiger te gaan rijden. Ook gooide hij hem onderweg weer van het gas af, hij gaat pas weer terug op gas als ik hem circa 5 minuten op benzine laat draaien.De auto is naar jos van ommeren geweest, die heeft de stappenmotor vervangen.
Zelf heb ik de bobine,bougiekabels en bougies vervangen.
Auto is naar verdampere geweest, deze zei dat het mijn gasklephuis is tps signaal is niet stabiel en niet constant en adviseerde mij dus het gasklephuis te vervangen
(dit heb ik nog niet gedaan, echter wel schoongemaakt en opgeboord) je hoord wel geluid bij de gasklephuis als je wat gas geeft met open motorkap, dus lijkt wel te werken????
Vandaag dus naar de opel dealer geweest deze zegt hij rijd als een zonnetje, dit is echter dus nog niet het geval.Echter gaat mijn MM niet branden, nou is mijn vraag is mijn lambdasonde dan de boosdoener hiervan of is het een combinatie van deze 2?
De astra bij de opel werkplaats voor de deur gezet voor diagnose :hmmz
Hallo Robbie,
Ik heb die lijst met foutcodes ook ;) vandaar dat ik weet dat het p0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1) is.
Alleen ik dacht dat deze positie 1 was en bij het motorblok (bij de hitteschild) zat?
Heb je de gehele ecu vervangen of heb je deze opgestuurd naar actronics in almelo?Ik denk ook aan een teruggedraaide km stand door de combinatie, versleten wang van de stoel en erg versleten stuur.
Daarom zou ik dan ook adviseren deze auto te laten staan en op zoek te gaan naar een andere astra, er zijn genoeg andere te vinden in die prijsklasse.Bekijk in welke staat de wielkasten zijn (roest?)
roest bij deuren wil ook nog wel eens voorkomen
dorpels?
en wat ik ook nog weleens zie bij opels is onder het klepje bij de benzine tank ;)Verder zijn er vast nog wel meer dingen maar daar kunnen anderen je meer over vertellen denk ik
Bedankt voor het antwoord heren king:
Vandaag ben ik eigenwijs geweest en heb de gasklephuis los gehaald, heb hem schoongemaakt en het gaatje wat opgeboord naar 2mm…de auto reageerde in eerste instantie weer goed met accelereren…echter op de terug weg was dat echter toch weer wat minder en bokte hij nog wel iets maar lang niet meer zo erg als dat het eerst was (leek alsof ik mijn achterwiel elk moment voorbij kon zien rollen) nu is mijn vraag kan dit komen doordat er nog wat vervuiling ergens kan zitten wat ik de tijd moet geven om weg “geblazen” te worden? of is het toch kwestie van mijn gasklephuis vervangen wat een duur grapje is :jerry
Als je kijkt bij de how-to van de corsa afdoppen egr – staat er niet niets beschreven over het uitprogrammeren hiervan, ik neem dan ook aan dat dit niet hoeft. maar zekerweten is vragen inderdaad :D
Inderdaad dat was al een zorg minder in mijn geval :jerry
Ja inderdaad want ik word echt gek van dit probleem gewoon :shock:
Heb al een aantal sloops geprobeerd in de omgeving van amsterdam maar allemaal hebben ze die niet >_<
echter vroeg ik om de gasklephuis van een z16se maar nu las ik dus via die link dat er ook een gasklephuis van een andere motortype op zou kunnen passen.
Is dit juist of moet ik echt die voor een z16se?Mijn z16se is ook afgedopt en heb er geen problemen mee, echter was die van mij al afgedopt toen ik de auto kocht en weet dus niet of die uitgeprogrameerd moet worden :angel
we hadden een rit gemaakt, en bij het punt dat de lpg weg viel gaf hij dus aan tps signaal te laag en toen heeft hij met de diagnose de auto weer op lpg gezet en deze viel er gelijk weer vanaf en kreeg weer deze code en dit heeft zich zo 20-30 keer herhaald op de rit :wtf
tps signaal te laag, en tps signaal niet constant.
tevens hebben ze de stekker gereinigd en contact verbeterd.Vandaag gespot omstreeks 11:45 richting amsterdam sloterdijk op het stukje traject controle 80km een zilvere opel astra G met bodykit, en een geforce sticker op de achterraam.
Iemand van hier?
Inderdaad 1,75 uur voor een bobine wisselen wat eigenlijk in een half uur zou moeten kunnen, als je het zelf al doet …een monteur zou het sneller moeten kunnen.
Tevens zou ik het gewoon zelf vervangen en niet eens bij de dealer waar ze zoiezo al de hoofdprijs vragen.Ga mij ook afvragen of je de lotto gewonnen hebt inderdaad :jerry
@johanhummer9 wrote:
@DarkSpeeder wrote:
Ik heb wel vaker het gevoel alsof opel dealers monteurs met 3 vingers in dienst hebben overigens, ik ging langs om een pop nagel in mijn achter gordel te laten zetten.
Dit zou in principe een kwestie van nog geen 5 minuten werk mogen wezen, echter lieten ze mij toch meer dan 45 minuten wachten tot ik mijn auto terug had :fy1en je weet zeker dat ze gelijk je auto hebben gepakt er ook daadwerkelijk 45 mee bezig zijn geweest?????
Ik heb gezien dat ze mijn daadwerkelijk gelijk gepakt hebben, of ze er ook daadwerkelijk 45 minuten mee bezig zijn geweest weet ik niet omdat ik plaats nam aan de tafel in de showroom, en hun werkplaats achter de showroom zit.
Ze kwamen in iedergeval na 45 minuten terug met de mededeling meneer uw auto is klaar en staat aan de zijkant.
Tevens stond ik er al voor de deur toen ze open gingen in de ochtend, omdat ik netjes een afspraak had gemaakt ervoor.Ik heb wel vaker het gevoel alsof opel dealers monteurs met 3 vingers in dienst hebben overigens, ik ging langs om een pop nagel in mijn achter gordel te laten zetten.
Dit zou in principe een kwestie van nog geen 5 minuten werk mogen wezen, echter lieten ze mij toch meer dan 45 minuten wachten tot ik mijn auto terug had :fy1Hallo Kootje,
Zelf heb ik geen Astra H maar een Astra G, bij mij was het verwisselen van de bobine een kwestie van een half uur werk en was prima zelf te doen.
Weet niet of dit bij de astra H ook gemakkelijk te vervangen is anders zou ik dat mooi zelf doen, heb je al gekeken wat de prijs is van de bobine zelf?Wat houd die erkend bedrijf in zijn dat tussen handelaren?
Rob-epe heeft gelijk jij hebt deze optie ruim van te voren aangegeven en deze hebben hun niet geleverd..dat is fout 1 en hiervoor heb jij ze de kans gegeven om deze te hersellen namelijk door deze optie achteraf in te bouwen met orginele onderdelen en niet met aftermarket onderdelen.
Dat de dealer deze aftermarket onderdelen gebruikt is echter al fout 2 en geeft jou het recht dit contract te ontbinden.Dus gewoon de procedure die Rob-Epe heeft aangegeven volgen en inderdaad schroom niet om gebruik te maken van je rechts bijstand het laat je alleen maar sterker in je schoenen staan wat je contract betreft.
-
AuteurBerichten