Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
okee bedankt voor de tip
volgens mij kan dat alleen met de tech 1, bij de dealert
wim, de polen zijn er 5 kwartier af geweest, weer vast gezet en gestart
hij loopt nog steedts niet verhoogt stationair bij koude start, ik moet dan
zelf een beetje gas geven, erg vreemd.heb jij nog een idee ?
nou, ik moet zeggen dat hij vrij noukeurig in z,n positie ging.
okee wim zal morgen de polen eens los gooien, koffie nemen + puikie en dan
eens kijken wat het beest doet. :Doja ik had gelezen dat er iemand eens een up-date had gedaan en dat de auto
toe een stuk beter reed, vandaar mijn vraag daarna.dat is het nou juist, wou de nokkenas censor vernieuwen maar had de verkeerde.
ik heb toen ook maar de krukas censor (rot klus) los gehaald en wat zag ik,
daar waar de draad de censor in gaat was open en keek zo tegen koper draaden aan.
niet goed dus, deze vernieuwd, maar nog steedts uit vallen met koude motor,
heb jij een idee, het mm lampje brand nu niet meer, of is de ecu traag van begrip en
moet ie even wennen aan een nieuwe censor ?edwin: nou makkelijk, ik moet bij de distriebutie een motor steun weg halen
en de motor ondersteunen en dan pas kan de kap van de distriebutie er af,
dat lukt me wel hoor dat heb ik wel vaker gedaan.bij me astra x20xev hoeft je alleen de lucht filterbox weg te halen, en kun je er bij.
morgen eerst maar een nokkenas-sensor halen.gr, jac.
wim, dus van je nokkenas sensor komt ook je toerental signaal ?
en loopt ie daarom niet stationair :hmmzde motor is een x18xe en ja wim ik heb hem uit gelezen met alleen het
contact aan had ik het moeten doen met draaiende motor?als ik start met koude motor dan moet ik zelf een beetje gas houden ongeveer 20sec
net als of je choke niet werkt
en daarna loopt ie stationair en na 20 km geeft ie een hikkie en brand het mm lampje
en als ik dan na het werk weer terug rij promt na 20 km het mm lampje weer aan.
het duurt ook lang als je stil staat voor dat hij 800a900 tpm loop.
daarom dacht ik dat er een stationair sensor of zoiets stuk is.
waar denk jij aan wim in dit geval.ik had hem ook in me astra (wat hij toen koste weet ik niet meer) maar om
nou te zeggen dat het meer herrie maakt dan een standaad filter, dat niet.en zo,n open filter daar heb ik wel eens over gelezen dat hij daar
niet zo goed op reageerd, maar het geluid is wel leuk.okee, ik dacht dat hij daar toevallig goed koper was, ik zal eens vragen wat hij bij mij
in de buurt kost. bedankt voor je antwoord.rooiepeet: de prijs valt me mee, maar zijn ze hier in ned duurder dan ?
hoi edwin, ik heb hem meteen gewist, maar ik heb nog niet gereden,
vrouw is weer ff weg en heb de op pas.okee, dan gaat er een in, maar rijd een van jullie er ook mee ?
wat wim zegt klopt, ik heb ook een wr-bak, soms als ik voor een
stoplicht sta dan wil ik nog wel eens naar de contactsleutel grijpen maar
hij loopt dan gewoon nog, wel lekker stil hoor,
dat was bij mijn 20l/16v x20xev cr wel anders.bij mij in wormeveer heb je autoparts, maar bij brezan kunje hem ook
wel halen, ik moest hem wel bestellen, maar was de volgende dag al binnen.klopt hij zit op 1 stand vast, ik heb hem ook 1x vernieuwd en gekocht
bij een auto materialen zaak, koste ongeveer 70,00 euro.en ga je naar de dealer dan krijg je een censor + stekker waar wat bedrading
aan zit, je oude stekker mag je er dan af knippen en de nieuwe er weer aan
solderen, bijde koste ongeveer 140,00 euro.deze kon ik al, wel jammer dat het andersom niet werkt.
deze funktie had op de ab moeten werken, dan hadden we het op afstand
kunnen doen :Ddruk maar eens 2x op je ab 1x=opslot/2x=lock maar ik weet niet of elke vec dat heb.
deze is vanbinnen het zelfde als de mijne,op de kleur na dan.
maar ik vind silver wel mooi.succes, als het wat wordt natuurlijk :D
edwin,
toen ik mijn vorige auto (astra20l/16v-x20xev) kocht heb ik hem meteen uitgelezen
en mijn airbag lampje brande niet, maar hij stond wel in het gehuigen, ik heb hem
toen gewist en 3 dagen later nog eens uit gelezen en is toen niet meer terug
gekomen, later bleek dat ze het stuur los hebben gehad en een stekkertje, als je dan
het contact ff aan en weer uit zet dan staat hij in het gehuige.
dus ff wissen en later nog eens kijken.ik heb nog een cat liggen, hij is nog goed, maar hij komt onder me astra vandaan
en weet niet of hij onder een vec past, je mag hem voor niets hebben,
mocht je er wat aan hebben dan hoor ik het wel.ik rij zins kort ook een vec 18/16v/115pk, station, en ik moet zeggen dat het een
zeer fijne auto is, ik heb er zeker geen spijt van, en vermogen zat.ik zeg, ga voor de 1.8i/16v die heeft net even ,dat, meer.
succes met het aanschafen.
en ja hoor hij is binnen, meteen gemonteerd en een stukje gereden
en hij doet het. :D:D:Dik ga morgen (vandaag werdt niets :mad:) wim-v6 ze how-to proberen aan tesluiten.
dat bij grootlicht ook de mist-lampen (voor) aan gaan.ja daar zit ook wel wat in, maar ik had gelezen dat de schakelaar niet
zoveel zou koste maar vind 31euri (dealer) toch duur, ik heb hem nu
voor nog geen 10euri en nieuw via een online bestelsite (google) ;)wim-v6:mmmmm dat wist ik niet,weer wat geleerd, bij toeval kwam ik op
een sloop in heerhugowaard en daar stond een cd uit voering nu heb ik op de
remlicht/cc schakelaar na alles bij elkaar en al in gebouwd,nu ff wachten op
de schakelaar,misschien ligt ie morgen op de mat. :D -
AuteurBerichten