Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Even een reserve bandje eronder gezet ivm deze vriend…
@Blue-Dragon wrote:
Zijn wel op een sloop te vinden, als je een dashbord kastje demonteert heb je er al 6. ;)
En ook geschikte schroefjes?? :)
@Dantji wrote:

Even een foto gepikt avn BLue Dragon :)Zitten deze groene houdertjes standaard al in de bumper?
schroefjes zijn Torx 20 x 5 ? Als ik het goed zie op – http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-16-7-10-1-front-foglamp-and-fixings-hatch-saloon-estate-van-f08-f35-f48-f69-f70/” onclick=”window.open(this.href);return false;de groene schroef houdertjes zitten niet standaard al in de bumper. Net even gekeken.
Als je niet snel zeeziek bent kun je dit filmpje proberen :)
http://www.youtube.com/watch?v=KUlowcIpxME” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb sinds vorige week mijn voor mistlampunits binnen.

Even een foto gepikt avn BLue Dragon :)Zitten deze groenehoudertjes standaard al in de bumper?
schroefjes zijn Torx 20 x 5 ? Als ik het goed zie op – http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-16-7-10-1-front-foglamp-and-fixings-hatch-saloon-estate-van-f08-f35-f48-f69-f70/” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik een licht-schakelaar met mist voor, liggen de kabels er ( zie er 1 al liggen )
moet ik alleen nog een relais scoren, en dan de bumper eraf halen en de boel plaatsen.
@Xaevion wrote:
Het ‘staafje’ is de bout, het ‘rondje’ is de moer. ;) Denk niet dat dit direct het plastic in draait aangezien je het dan met gemak stuk draait en de accu nooit goed genoeg vast zal zitten.
I know, het was verkeerd getypt, mea culpa :agent
@Xaevion wrote:
@Dantji wrote:
Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje

Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?Als je aan de bout draait moet hij mee draaien ja. :wors Ik ga er van uit dat je de moer aan de onderkant bedoelt, deze kun je met een dopsleutel tegenhouden. Mocht je er niet bij komen, een schroevendraaier tussen de moer en een ander oppervlak in de buurt klemmen kan ook, dan hou je hem vaak ook genoeg tegen om hem los te krijgen. Als hij te strak vast zit is het altijd nog een optie om eerst even de bout in te spuiten met WD40 en dan ff te wachten.
haha ja dat bedoelde ik :) morgen eens even proberen.
Maar ik dacht dat de moer ( of in elk geval het deel met schroefdraad) vast zat in het plastic van de accuhouder???Welke sloop is sowieso leuk om naar toe te gaan? Regio rotterdam / dordt
Hondenrekje bekleed met vloerbedekking.
En opgehangen achter de twee stoelen. Zodat de laadruimte niet meer zo’n gapend gat is :)Straks lichtschakelaar ophalen waar mistlicht voor op zit. En vandaag ook mistlampen gekocht.
Een relais kan ik bij de dealer scoren denk ik?
Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje

Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?Heb inmiddels een hondenrek gescoord, misschien kan ik die nog wat modificeren tottussenwand :)
@D0m1nat0r1 wrote:
Folie van de voorruiten verwijder :( …
Politie controle, te donker….. 227 euro boete :thumbdown
Wow…Dat is niet niks!
Zat het over heel de ruit? En wist je het ook, dat het te donker zou zijn?

Van de oude schokdempers was er eentje helemaal afgebroken. Ellende dus.
Nieuwe set besteld bij de Brezan en er vandaag met schoonvaders eropgezet, hij heeft het meeste werk gedaan.
Ik denk dat we binnen een uurtje klaar waren.

Dat is je dynamo, de multiriem die er omheenzit staat niet op de juiste spanning of is versleten.
Mis je ribbeltjes aan de binnenkant van de riem??
Niet met draaiende motor checken.
Een nieuwe riem kost nog geen 10 euro.Ok, ik ga morgen dus de monroe reflex e1338 dempers bestellen.
Verder heb ik niets nodig?? Stofhoezen zitten achter niet als ik het goed begrijp.
Er zitten e18 en e20 bouten in maar die doppen heb ik gelukkig. Bouten nog invetten bij het terug plaatsen?
Twee krikken en assteunen staan klaar.
Lekker met de Panda 1.1!van vrouwlief naar het werk.
@RemcoV wrote:
Shortshifter voor de J OPC binnen, eens kijken of hij wat strakker wilt schakelen! Morgen monteren! :thumbup

en bevestig je dat dan onder je pook ???

Ik zie twee soorten in de catalogus staan.
Edit:
Oh wacht dat is voor de voorkant.
Achter is hetzelfde type.Moet er verder nog iets mee vervangen worden??
Ik lees iets over stofkappen ?Heb je niet het slotje met de hand dicht gedaan terwijl de klep open was?
Dat heb ik een keer gehad… En maar zoeken wat het kon zijn
Crap .. Volgens mij lekt de achterschokdemper.
Is dit een duur geintje??ja klopt, zoals Wim-V6 zegt: Echt de plastic geleider in/achter het knopje van de airco. :)
Ok want ik heb er laatst iets over gelezen op het forum.
Dat het lampje van de airco van een astra F altijd moet branden …@wim-v6 wrote:
controle lampje airco AAN: dit is niet een lampje dat word ingeschakeld, maar een Plastic licht geleider welke het licht van de nachtverlichting naar de gele streep geleid. (zo ook bij de cirkulatie schakelaar, bijde schakelaars beschikken dus maar over 1 lampje voor zowel Controle lampje als nachtverlichting.
Deze gaat dus altijd aan als je de knop indrukt.@Grobyc wrote:
Mijn airco lampje doet het ineens niet meer. Normaal brand er een geel lampje als ie aan staat. Is dit makkelijk te vervangen? Knop eruit en nieuwe lamp erin?
Airco zelf doet het wel ?
Het lampje in de kachelunit valt uit en schiet weer aan wanneer ik aan de knoppen draai (Astra G)
is dit op te lossen? -
AuteurBerichten

