Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
@ Dantji: Hier en daar een onaagesloten stekker is volkomen normaal hoor..
Dat idee had ik al. Ook in Autodata zag ik niks :)
Maar wel gek eigenlijk :) Leiden ze wel ergens naar toe dan? of is het voro evt extra sensoren
bijv een buitentemp sensor voor een airco of een 2e lambda ?hihi … het was een gezellige middag :)
@Dantji wrote:
Iemand enig idee of het welk klopt dat hier niks in zit ?

Er zat een tie-rap overheen geschoven, dus er zit al een tijd niks in.
X17DTL motor die verder echt helemaal prima loopt!Mocht iemand me hier nog mee kunnen helpen… :)
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Hoe hoger het oliepijl, hoe langer het duurt voordat je motor droog staat..
:thumb
Iemand enig idee of het welk klopt dat hier niks in zit ?

Er zat een tie-rap overheen geschoven, dus er zit al een tijd niks in.
X17DTL motor die verder echt helemaal prima loopt!@GSI Racer wrote:
dat kan wel, want tijdens accelereren schakelt je egr uit ;)
EGR klep zelf is helemaal schoon, dus dat zou eigenlijk in orde moeten zijn
Dat dacht ik dus ook ;) Kun je dat midden stukje ook indrukken ( met wat kracht ) Gooi daar anders nog flink wat remmen reiniger tegen aan!
Bij mij zat ie helemaal vastgekoekt met roet !Ik had eenzelfde probleem, lampje ging uit bij gas bij geven. Heb de Egr nogmaals goed schoongemaakt, zodat ik het middelste deel vrij gemakkelijk ( wel wat kracht nodig ) kon indrukken. Daarna geen problemen meer met check engine.
Ik hoop idd. dat dit het even was Wim :)
Ik heb net het diesel filter vervangen, de oude was volgens mij best vies …

Een paar hikjes bij het starten, maar hij liep snel weer stationair.Het nieuwe oliefilter ligt ook al klaar, maar volgens mij heb ik daar een speciale dop voor nodig…
EGR nogmaals grondig schoongemaakt, en het lampje blijft uit.
Auto houd ook niet meer in.Ik heb + 700 KM met een volle tank volgens mij 40 L .. maar toen ging het benzinepomplampje ook wel knipperen ;)
Dank voor alle info Willem!
Ik ga voor de zekerheid nog even uitlezen vanavond of morgen en opzoeken waar ik voor een mooie prijs aan een nieuwe kan komen.
En heb jij of een ander forumlid toevallig ook een idee over mijn EGR vraagje?@Dantji wrote:
En ik heb nog een vraagje over de EGR, moet dat middelste, uitstekende, gedeelte makkelijk met de hand te bewegen zijn?
dat heb ik eigenlijk niet goed geprobeerd te checken na het schoonmaken.Dan weet ik of ik daar ook nog een keer naar moet kijken.
Klopt het dat ik deze sensor moet hebben?
gevonden via carpartsdirect.nl
GENERAL MOTORS 09 118 150
OPEL 62 38 101oei … dat willen we niet!
Kan ik uitsluiten dat de krukas-storing komt doordat ik de motor uit had staan tijdens het uitlezen?
En ik heb nog een vraagje over de EGR, moet dat middelste, uitstekende, gedeelte makkelijk met de hand te bewegen zijn?
dat heb ik eigenlijk niet goed geprobeerd te checken na het schoonmaken.Thanks Willem!
Ik ga eens even op speurtocht uit.
kan het kwaad dat de sensor een storing geeft?Voor de P0400 storing: Zou het dan zo kunnen zijn dat de tweeslangen verkeerd om zitten? zie foto 2
En kan ik die krukas sensor zelf checken?ik heb trouwens uitgelezen met de motor af, enkel contact aan.
maar later ook met draaiende motor.Klopt! Ik heb de motor die Willem noemt.
@-AstraSport- wrote:
Vandaag de flexwipers(flatblades) van action gekocht..voor 3,- euro t stuk wel t proberen waard…
Tot zover goed resultaat..ben benieuwt hoe lang ze het volhouden:)Ik had er ook eentje gekocht maar hij sluit in het midden niet goed aan, daar raakt ie de ruit niet zegmaar …
bij jou wel ?Ik heb mn EGR schoongemaakt, met behulp van het filmpje van nisrine in de hoop dat mn af en toe opkomende motor lampje zou verdwijnen. Net ( klein rondje gemaakt ) was de storing er nog wel, maar hij start wel beter :)
@nisrine wrote: -
AuteurBerichten