Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja idd. Denk dat daar nog 100 / 150 voor bij gerekend wordt.
Of een blackbox die er ooit in zat?
Handsfree set? Niks achter je handschoenkastje?Via mijngarge.nl vragen ze al meer dan 300 voor een d-riem zag ik. ( volgens mij is dat dan zonder waterpomp )
Ik moet binnenkort ook en hoor morgen wat het gaat kosten! Distributieriem, waterpomp en multiriem. X17DTL
Edit:

@GSI Racer wrote:
misschien brandstoffiltertje ook ff mee pakken als je toch bezig bent :thumb
vind een diesel ook wel prettigDie heb ik in januari gedaan, was toen ook nodig.

olie + filter ook al een keer vervangen, volgende keer doe ik alles tegelijk :)@GSI Racer wrote:
Jow dat was wel nodig!! :jerry
heb je de interieurfilter ook mee vervangen, die zal nog wel erger uit zien denk ik :angelNee die moet nog! :) wat een smeerboel he! Zag pas hoe vies het was toen ik de schone er naast zag.

Verse Gloeiers en
een vers luchtfilter gegeven.ik had zonet de firmware van mijn opcom gedowngrade naar 1.33, maar klopt het dat hij altijd een update doet naar 1.39 ?
heb verschillende software versies gebruikt en elke software versie tot nu toe gaat de firmware updaten.
is dat normaal ?ik gebruik nu china clone 08/2010
Wij hebben naast de Astra ook een Ibiza, Niks mis mee ;)
@marzaz wrote:
@Dantji wrote:
Ik zag deze sticker in de passagierskant, waar gaat het precies over ??http://translate.google.com/#en|nl| soms doet dit wonderen :p
Eigenlijk zou google translate plaatjes moeten kunnen vertalen :)
Ik zag deze sticker in de passagierskant, waar gaat het precies over ??Vraagje: eindelijk een dagje vrij en nu wil ik straks wat nieuwe brandstof leiding halen voor tussen de verstuivers.
Kan ik daar gewone brandstof slang voor gebruiken met 3.2mm binnendiameter?
Volgens: http://opeloem.com/vauxhall/astra_1992_1998/fuel_and_exhaust/injector_pipes_contd_/x17dtl_turbo_diesel_engine_with_bosch_injection_pump.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Er zit nu slang een slang met ‘bewapening’ om heen.
zoals deze: http://www.mecatechnic.com/GO2_GC47300_GB_Hose-between-injectors—-.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Edit:
jahoor! Blijkt dat hier 5 minuten rijden een Bosch Diesel bedrijf zit. heb daar gelijk al retourslang kunnen kopen!Deze week eindslangetje vervangen, was even bang dat er een lek bij mn verstuiver zat. Overal zat nl brandstof, maar gelukkig was het alleen een oude lekkende slang.
Ook had ik een kapot lampje van mn parkeer licht, en heb toen maar een vervangend setje met LED licht gekocht, vond ik mooier bij de xenon lampen die er inzitten.note to self: Eerst lange doppen regelen :)
Top! heb al even geken en idd de 4e zal wat lastig zijn om m hem vast te draaien, en hoe denken jullie over insmeren van de draad met vet?
Wat voor prijs zou ik moeten denken bij het laten reviseren van klepgeleiders ?
Oh dat wil ik echt niet zelf proberen hoor haha … zie mezelf al staan: :shock: en nu weer in-elkaar.
Maar vooral of het veel / lang werk is ;)Dat idee kreeg ik ook al. :S
Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om de nieuwe gloeistiften er in te zetten. Kijken of dat wat scheelt, al is het nu niet echt koud meer is …
Ik krijg natuurlijk ook een motorstoring als ik m te lang door start, die wel weer verdwijnt als ie dan even draait. Die kan ik dan niet uitlezen omdat ik geen laptop heb met XP er op :SIs het vervangen van de klepgeleiders erg ingewikkeld?
owja … dat is ook waar natuurlijk :???:
Ik voeg nog even wat info toe hier boven, wat me net te binnen schiet.
haha ik hoop het … ik vind m echt heerlijk rijden.
Ik omschrijf het maar als lekker log & stabiel :)Ik zelf ongeveer 5000 Km sinds aanschaf ( o.a. elke dag op en neer naar Hilversum)
De astra zelf 177.000 ( give or take ):thumb
@Juffer1 wrote:
Voor wat betreft het dak : deze niet gaan polijsten !
Door te polijsten werk je de polyester structuur open en gaat het alleen maar sneller verkleuren.Mijn tip is om eens te gaan zoeken naar een polyester wax welke ook voedt. Deze vindt je bij een botenzaak zoal bijv. Scherpenzeel in Harderwijk. Heb dit probleem ook met het rode dak van mijn Megane.
— Dan denk ik dat ie al meerdere malen gepolijst is ;) Ik ga volgende week eens op onderzoek uit!
@GSI Racer wrote:
Ik zeg: (gloei)bougies van altijd van NGK pakken!!
Wij gebruiken ze altijd.
prima spul, beter dan Bosch— En dit type klopt ook ?
Ik heb deze auto gekocht van iemand uit Uithoorn.
Het is een leaser geweest, dus weet niet waar ie verder vandaan komt.Deze foto is wat ouder hoor, toen had ik m net.
Heb m dit weekend in de was gezet ( heel snel eigenlijk telt het niet )Ook in een ander topic geplaatst: Tips om de kunstof dakuitbouw wer enigzins netjes te krijgen hoor ik graag :)
Het is idd een opvallende rakker :)
Met hier en daar wat littekens, maar dat maakt mij niet zo veel uit.Plannen:
– Goed laten lopen / starten.
– Wil van de zomer een tussenwand maken tussen de cabine en het ‘ruim’, met een raampje welke evt uitneembaar of deels neer te klappen is, om toch die balken vasn 2.80m mee te kunnen nemen af en toe :)Ben absoluut geen auto-geek, maar vind het wel echt leuk om zelf dingen te leren, te onderhouden en te maken.
goed idee, hier een fototje!
Vrijdag even gewassen en in de was gezet.
Ik heb alleen een plastic verhoogd dak ( bestelauto ) die heel mooi vaal aan het worden is :) Iemand tips daarvoor ?
Zaterdag de astra voorzien van verse olie en een filter heb me de rambam gezocht naar het filter.
Oude filter had roestplekken en de olie was gitzwart, maar dat is niet erg begreep ik..Reed prima, net 160 km gereden morgen even peilen en bijvullen.
Wat ik binnenkort nog even wil doen is de gloeipluggen vervangen.
Klopt het dat ik bijvoorbeeld e NGK D-Power 1 pluggen moet hebben. of heeft iemand goede ervaringen met andere merken / types ? -
AuteurBerichten