Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dano1.6_8V
Deelnemer-Type Astra: G
-Motor: x16Szr
-Bouwjaar: 11-01-2000 (datum eerste toelating)
-Datum van aanschaf: 12-10-2009
-kmstand bij aanschaf: 101000
-kmstand op dit moment: 135425
-onderhoud bij aanschaf: niets
-onderhoud na aanschaf: Thermostaat vervangen (natuurlijk meteen de D-riem meegenomen)
Grote beurt. Tussentijds nog eens olie ververst.Dano1.6_8V
DeelnemerIk zou niet weten tot welke waarde je mag gaan.
Ik lees wel op verschillende websites dat 10000k en 12000k verboden zouden zijn, maar ik kan er verder niks over vinden!Misschien dat anderen het weten.
Dano1.6_8V
DeelnemerIk zou niet weten welk merk het is! Hahaha!
i.i.g. geen pilot!
Ik heb het setje kado gekregen, en volgens mij is dat het setje van Navaudio. Dus een naamloos setje. HID is het enigste wat erop staat.En ik heb H7 8000k.
Dano1.6_8V
DeelnemerIk zal wel even foto’s maken, maar dat zal van het weekend worden!
Ik ben nu aan het werk, en ik vertrek in het donker, en ben met donker pas weer thuis….
Maar dan doe ik dat van het weekend wel, en dan zet ik ze wel effe hier neer!Echt, met die “zelf gemaakte” ringen is het echt super! En ziet er ook nog eens top uit!
Dano1.6_8V
DeelnemerNee, de lamp klem je gewoon.
Maar ik heb het gedeelte tussen de ring en waar de draden uitkomen opgevuld met kit!
Dan weet je zeker dat daar geen vocht meer kan komen!Ik vond het echt een super oplossing!
En echt heel snel klaar!
Dano1.6_8V
Deelnemerowja, het kan sneller, maar ik had wat vocht in 1 koplamp, dus ik heb ze er even uit gehaald om ze droog te fohnen en even netjes de naadjes opnieuw te kitten.
Als ze bumper en de koplampen er niet uit gaan kan het dus sneller.
Dano1.6_8V
DeelnemerNou, vandaag maar eens de Xenon erin gezet.
Ben maar eens langs de sloop gereden, 2 originele lampfittingen gehaald.
De hoek ervan af gezaagd en de rest eruit geboord.
Dan blijven 2 perfecte ringen over…. De kabels er doorheen gehaald, de boel erin gedraaid en met kit opgevuld…. En….. PERFECT!
Was een werkje, maar in 2,5 uur klaar. inclusief afstellen.Ik stuur die pasringen dus weer lekker terug.
(de reden waarom ik naar de sloop ben gegaan is zodat ik mijn fittingen nog een keer kan gebruiken in geval van nood of bij verkoop van de auto.)
Groeten,
Dave
Dano1.6_8V
DeelnemerNee, nog niet, ik moet de boel nog erin maken!
Wil daar eigenlijk na de kerstdagen mee beginnen.Dano1.6_8V
DeelnemerIk zou het met een klemtang proberen…. En dan een nieuwe halen.
Anders de brug op en uitboren.
Groet,
Dave
Dano1.6_8V
Deelnemerowja, ik heb de mijne via Navaudio… en daar zijn ze ook nog goedkoper! Hahaha!
Zie: http://www.navaudio.nl/products/BMW-E39%252d1-520%2C-530%2C-728i.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dano1.6_8V
DeelnemerAls je goed kijkt op de site dan zie je dat de ring voor de Astra G hetzelfde is als die voor de BMW.
En zoals bij iedere site staat, moet de ring iets worden aangepast om het passend te maken.
Net zoals derartz aangaf. Ik zou die ringen die je nu hebt gewoon houden hoor!
Nergens zijn ringen te vinden die “specifiek” voor de Astra G zijn… Zo worden ze wel aangeboden, maar ze zijn dus eigenlijk gewoon voor de BMW. Ik heb dus ook gewoon die besteld. Het aanpassen is een fluitje van een cent!Groet,
Dave
Dano1.6_8V
DeelnemerThanks voor het advies!
Dano1.6_8V
DeelnemerIk heb onder het kapje van mijn asbak ook de 3 stekkers liggen….
Ik heb een X16Szr, dus er zal wel niks voorbereid zijn! Hahaha!Kijk, TC heb ik helemaal niet nodig… De kans dat je met 75pk veel wielspin hebt is te verwaarlozen. En ja, in de sneeuw… daar heeft iedereen dan wel last van.
Maar die andere 2 stekkers zijn voor de stoelverwarmingsknopjes.
Onder mijn stoelen zitten wel iets wat ik niet kan thuisbrengen. Iemand misschien een idee wat dan zou kunnen zijn?? Als er ook maar een kleine kans op stoelverwarming is, dan wil ik het wel uitproberen! Hahaha!Alvast bedankt!
Dano1.6_8V
Deelnemer:angel
8 december 2011 om 07:14 In reactie op: orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade #17955657Dano1.6_8V
Deelnemer@GSI Racer wrote:
Flatblades zijn geweldig.
op de snelweg slaan de gewone wissers over bij mijn Astra, met flatblades geen probleem meer :worsPrecies dat!
Op de snelweg blijven ze plat op de ruit!Dano1.6_8V
Deelnemer@opel-motorsport wrote:
@Dano1.6_8V wrote:
Margriet1987, ik heb hetzelfde wel eens meegemaakt. Maar dan gewoon op de oprit.
was je dan ook niet beter gewoon naar binnen gegaan ?? :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Die “gesprekken” ontwikkelen zich door de avond heen…. En tja, dan wil dat wel eens gebeuren! Hahaha!
Dat maar niemand scheinheilig doet dat ze dat nog nooooooit gedaan hebben! Hahaha!Dano1.6_8V
DeelnemerHerprogrammeren…..
Dus:
Raam omlaag en knopje aantal seconden inhouden, en raam omhoog en dan weer het knopje een aantal seconden inhouden…
Dan moet hij weer automatisch omhoog en omlaag gaan…
En dit natuurlijk bij alle ramen doen!
trouwens, de zoekfunctie op de site is hier heel handig voor! Is reeds meerdere malen omschreven.
7 december 2011 om 07:06 In reactie op: orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade #17955653Dano1.6_8V
DeelnemerIk heb ze al bijna een jaar erop zitten! En ik vind ze echt geweldig!
Zelf heb ik ze via E-bay Duitsland besteld! Setje links en rechts voor 26euro!
Meteen een set voor de vrouw mee besteld!Ik weet nu al dat als ze aan vervanging toe zijn, ik ze meteen weer bestel!
Dano1.6_8V
DeelnemerTop bedankt!
Dan kan ik eens aan de slag!Dano1.6_8V
DeelnemerMisschien dat anderen een oplossing hebben??
Trouwens RISL, bedankt voor deze link! Kan voor andere dingen wel heeeeeeel nuttig zijn!
Dano1.6_8V
DeelnemerKan er nog een klein vraagje van mijn kant ook nog bij??
Ik zou graag willen weten hoe ik de bakolie van mijn auto moet vervangen en welke olie er dan in moet!
Ik heb al een keer naar het vul- en afloopnippel gezocht, maar niks gevonden!
en maakt het veel uit als er een aditief bij geschud wordt? zoja, welke dan?Het is een X16SZR..
ik wacht op de reacties van jullie knappe koppen!
Thanx
Groeten,
DaveDano1.6_8V
DeelnemerIk wist geneens dat je die dingen ook voor in de sigarettenaansteker kon krijgen! Hahaha!
Maar om weer even on-topic te komen… Margriet1987, ik heb hetzelfde wel eens meegemaakt. Maar dan gewoon op de oprit. En na een tijdje de auto toch op contact te hebben gehad en een keer daarna gestart niks aan de hand, dag daarna deed de auto ook niks meer! Daarna gewoon overgestart en toen was het goed!
Accu dus niet meer 100% en die ene keer starten was het laatste beetje!
Dus automatisch dat de auto daarna niet meer startte!17 november 2011 om 11:03 In reactie op: verschillende dingen wijzigen met Opcom of Tech 2 #17944608Dano1.6_8V
DeelnemerVolgens mij zit de stekker bij de Astra G onder het afdekplaatje bij je handrem….
13 oktober 2011 om 06:25 In reactie op: HELP astra g x16szr 2000 Stotteren bij lage toeren #17849013Dano1.6_8V
DeelnemerMijn x16szr doet dat ook een keer in de zoveel tijd. En zoals Sylvester1 al aangaf: ik denk je EGR…
Ik maak deze dan schoon en dan is het weg… en na een jaartje begint het weer en dan maak ik het weer schoon! Hahaha!Maar ik wil deze dus nu ook afdoppen, maar nog nergens een dichte pakking kunnen vinden… Binnenkort als ik tijd heb maak ik me zelf eentje. ik heb een dun plaatje staal en vloeibare pakking al gehaald….
(als er mensen zijn die een beter iets weten…. dan horen TS en ik dat natuurlijk graag.Gr,
Dave
Dano1.6_8V
DeelnemerOk, en dus???
Ik ben het spoor nu een beetje kwijt! Hahaha!
Is het doorverbinden van de draden nu schadelijk met (dure) gevolgen?
Of kan er eigenlijk weinig gebeuren?Ik denk dat veel mensen dit topic nu wel met grote intresse volgen!
Grt
Dave
-
AuteurBerichten