Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dano1.6_8V
DeelnemerOver het tikken op gas heb ik wel eens vaker dingen gehoord. Maar ik weet niet of je dan in dit topic goed zit. Dit was een vraag over het ratelende geluid van een X16Szr…. Mensen die er niet veel mee hebben zullen ook niet snel in dit topic kijken!
Je kan het beste je vraag in het Astra gedeelte van dit forum zetten of in het topic ‘airco, lpg en diesel-vragen’. Denk dat je dan veeeeeel sneller geholpen wordt.
Dano1.6_8V
DeelnemerAh, ok! Thanks!
Dan weet ik iig wat me te doen staat! Binnenkort als ik wat meer tijd maar even de pakking vervangen!Bedankt voor je tijd en uitleg!
Dano1.6_8V
DeelnemerNou lees ik veel over veschillende bandenspanningen, maar wat is nou algemeen de beste spanning??
Ik rij nou met 2.3 rondom…. Omdat dat volgens mijn bandenboer de gemiddelde algemene spanning zou zijn.
Ik zelf rijd een Astra Station (1190kg) met 195/60 15 inch banden.
Wat zouden jullie hier aanraden?? (en ook al helemaal met een beladen wagen voor bv de vakantie)Dano1.6_8V
DeelnemerJa, als de auto goed moet zijn, spelen de centen natuurlijk geen rol.
Ik dacht al dat de ratel van het spruitstuk zelf af kwam.
Want het deel wat na het spruitstuk komt ligt zeg maar “los” in het spruitstuk.
Dus ik wilde het hele spruitstuk gaan vervangen.
Is dat bij jou ook? Dat je de volgende buis na het spruitstuk zeg maar kan bewegen in het spruitstuk?
(wel maar 0,5 cm en alleen omhoog)Groet!
Dano1.6_8V
DeelnemerAh, Ok!
Thanks voor de info!
Dat komt dus ook even op het “to-do” lijstje om de auto ‘vakantie-proof’ te maken! Hahaha!Dano1.6_8V
DeelnemerMaar waar komt de ratel dan precies vandaan??
Dano1.6_8V
DeelnemerIk drink thuis alleen maar Heineken….
En daar ben ik echt principieel in. Sinds ik 6 jaar geleden ben gaan samenwonen is er nooit een ander biertje het huis in gekomen.
(maar ergens anders op in het cafe ben ik niet zo kieskeurig hoor! Hahahahaha)Dano1.6_8V
DeelnemerTuurlijk snap ik al die regeltjes. maar als het te vaak voor komt ga ik toch twijfelen.
Ik ga er van uit dat als ik knipperlichten (bij de materialenzaak) haal en die er pas een half jaar in heb zitten dat dit op de keuring niet apk-afkeur kan wezen.Er is niks aan de lampen te zien, maar het is toch de verkeerde kleur. Blijkbaar hebben ze er hier in Zuid-Limburg een handje aan om op die manier een extra centje te verdienen.
Ik heb dit gehad bij 2 verschillende apk-keurings stations en de kwikfit al.
Ik blijf het echt enorm vreemd vinden.Neemt niet weg dat regels regels zijn, en als de keurmeester dat vind, ik daar natuurlijk in mee moet gaan. Ik heb er immers niet voor gestudeerd!
Maar amber geel is amber geel……
Dano1.6_8V
DeelnemerNee, dit heb ik al bij 3 verschillende garage bedrijven gehad!
Mijn schoonbroer had dit zelfs bij de Kwitfit…..ik vind het echt vreemd!
Normaal zou je zeggen dat als de lampjes vervangen worden deze meteen goed zijn. (gewoon oranje dan) en dat deze alleen apk-afkeur zouden zijn als ze kapot waren. Maar nee, echt op de kleur afgekeurd!
Vreemd!
Dano1.6_8V
DeelnemerIk heb exact hetzelfde en heb er al meerdere vragen over gesteld.
Nooit wat kunnen vinden! Hahaha!Laatst even met een monteur naar gekeken en deze gaf aan dat er ergens iets los zit/hangt maar dat ik met geen zorgen hoefde te maken!
Het was volgens hem een typisch resonantie geluid. Dat is dus alleen maar hoorbaar bij een betaalde mate van trilling zoals gas geven of juist gas loslaten.En ik heb daar nu al 2 jaar last van.
Kon trouwens ook van de kat afkomen. steentjes die lost zouden zijn.
Binnenkort gaan we er eens serieus op een brug naar zoeken en oplossen.Ik dacht ook aan iets ergs, maar met tussenkomst van de monteur ben ik iig gerustgesteld.
Dano1.6_8V
DeelnemerWilkommen!!
Dano1.6_8V
DeelnemerBrunssum (Zuid-Limburg)
Dano1.6_8V
DeelnemerInmiddels nog wat bekend van dit??
Dano1.6_8V
DeelnemerMijn balasten hebben dat alleen de eerste keer gedaan!
Nu zijn ze gewoon stil.Dano1.6_8V
DeelnemerHeb je nou het originele bericht verwijderd??
Je kreeg toch advies? En een schatting van de maat!
Maar met beide was je het niet eens en dus de boel dan maar verwijderen en opnieuw beginnen? Vind ik een beetje respectloos.Dano1.6_8V
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Die kabels kun je gewoon door de rubber eruit trekken. En dan vervoglens de orginele stekker van je lamp in je balast steken. Staat een + en – op je ballast. Bruine draad is – andere is +
En precies zo heb ik het dus ook gedaan!
Dano1.6_8V
DeelnemerIk heb die kabels dus echt niet!
De kabel die omcirkeld is, loop van je originele verlichtingskabels naar de balast!
Maar als je de originele stekker in je balast kan prikken heb je die kabel dus helemaal niet nodig!
Ik heb het zelf zo gemaakt en het werkt perfect! Heb zelfs geen zekering omgestoken!Dano1.6_8V
DeelnemerIk heb zelfs die kabels wat jij omcirkelde weg gelaten!
Helemaal uit de set geknipt! Want die kabels lopen naar de stekker die in je balast zitten!
Moet je gewoon eens uittrekken en kijken of je je originele stekker ook in je balast krijgt!
Anders zal je wel moeten gaan knippen!Dano1.6_8V
DeelnemerIk kon de origenele stekker die ik uit de lamphouder van de astra klikte gewoon in de ballast klikken!
Helemaal niks hoeven knippen.Ik heb het zelfs zo gemaakt dat ik bij eventuele verkoop het weer helemaal origineel kan maken!
Mijn lamphouders gewoon behouden.Kijk gewoon eens of je stekker in je ballast past!
(wel even opletten hoe om. daar zit wel verschil in)Dano1.6_8V
DeelnemerAh, ik dacht echt dat ik gewoon moest weten of er genoeg volt was…
Maar de Ampere is het beestje wat het doet.
Zal ik in het vervolg wel naar mijn vader rijden. Die heeft zo’n oplaadapparaat en die kan volgens mij ook meten. Is misschien dus beter. Thanks!Dano1.6_8V
DeelnemerDoormeten kan je gewoon zelf doen met een (wat ik gebruik) multimeter.
Of iemand even vragen! Maar gaat je ZEER zeker geen geld kosten! HahahahaDano1.6_8V
DeelnemerDat bolletje is niet alleszeggend! Het is een indicator… en die kan ook wel eens kapot gaan hoor!
Dano1.6_8V
DeelnemerPffff……… ongelofelijk dat mensen hier dus zomaar mee weg komen!
En als je er dan zelf iets aan doet, dan speel je voor eigen rechter en ben je zelf de sjaak!Fijn landje toch….
Dano1.6_8V
Deelnemergeef eens een tikje tegen de accu. Kan zijn dat dat ding een beetje vast zit.
Ik had ook een nieuwe gekocht omdat de mijne op rood stond (originele opel accu) en toen ik ‘m eruit haalde en neer zette sprong het bolletje van rood naar groen.
De accu zit nu bij mijn schoonvader in de auto en hij werkt nog perfect! HahahahaDano1.6_8V
DeelnemerIk heb zelfs nog nooit de 1000 met mijn dagteller aangetikt! Hahaha!
Dus ik snap de meerwaarde van een dagteller boven de 2000 niet! -
AuteurBerichten