Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 september 2019 om 19:38 In reactie op: Zafira gaat in noodloop als het warm gedraaid is. #18368888
Ik heb dit probleem eens opgelost met injectie cleaner.
Alles had ik alles schoongemaakt en door gemeten en toen kreeg ik de tip eens van een beunhaas monteur.
En heeft toen geholpen, goedkoop middeltje dus je lan het proberen.
En anders je injectoren even goed doorblazen.

ET waarde oftewel OFFSET.
Lage waarde is verder naar buiten en hogere waarde is velg meer naar binnen.

Ik denk dat een ET waarde van 60 op een Opel erg raar zou zijn. Of er zit een extra breede as onder van een ander model waardoor je anders te breed naar buiten komt met een normale ET waarde.
Weer wat kunnen afvinken van het lijstje.
Na het aanpassen van de panhardstang is de verlaging afgerond. Vandaag even een test ritje gemaakt met de andere velgen en de nieuwe afstelling van de veren en schokdempers. Tussendoor nog even de schokdempers een extra slag gegeven om ze nog iets stugger te maken.
Maar wat een verademing! Rijd heerlijk, lekker stug maar ook nog comfortabel.


Zitten nu 15″ Calibra velgen onder met banden maat 205/50. Mocht het nog mooi weer worden dan gaat het resterende plaatwerk ook nog in de primer. En dan is de City klaar om in het voorjaar van 2020 gespoten te worden.

Welkom, mooie bak!
De auto starten met een knop kan altijd. Maar helemaal zonder sleutel is lastiger. Je moet dan iig je stuur kolom uitbouwen en een tekening hebben van je kabels.
Als je geen luxe wil. Dan hoef je alleen de bedrading voor de achterlichten door de cabine te laten lopen. En deze kan je ook onder de auto door trekken.
Electrische ramen etc. vervallen dan.
Bezig geweest met het maken van een verstelbare panhardstang. Aangezien ik de auto heb verlaagd stond de achteras ruim 2cm scheef onder de auto. De verlaging zou normaal maar rond de 4 cm zijn maar omdat ik enkel heb verlaagd met veren en geen schroefset heb toegepast is het altijd afwachten wat de last van de auto met de veren gaat doen.
Nu blijkt de auto ongeveer 6cm gezakt. Niet erg en het ziet er mooi uit maar nu moet de panhardstang dus ingekort worden.
Ik heb er voor gekozen om een verstelbare stang zelf te maken.
De eerste stap is natuurlijk de stang doorzagen en een plan te maken hoe we de schroefdraad gaan toepassen.
Ik heb er voor gekozen om een lange bout M12 op maat te maken zodat deze in de holle buis past van de stang.

Deze heb ik voor de helft rond geslepen zodat deze in de stang past.

Dan de stang warm maken nadat ik de moer met 2K metaal lijm heb ingesmeerd. Doordat de moer koud is en de stang warm zal deze na afkoelen strak om de moer zitten en om zeker te zijn helpt de 2k lijm.
Deze komt niet meer los, neem dat van mij aan. Maar ik pas altijd extra lang draadeind toe zodat de buis nooit los van elkaar kan komen door het draadeind wat ruim overlapt aan de binnenzijde van de stang.

Nu alleen nog schoonmaken en opnieuw spuiten.



@beheer.
Deze mag weg. Topic is dubbel geplaatst.
Mooi Topic, en herkenbaar om zo in de tuin aan het werk te zijn.
Mijn auto’s nemen meer ruimte in dan het speelgoed van de kinderen zegt mijn vrouw :whistle:
Misschien een brutale vraag, ik zie dat je een dubbele 35 carburateur op het blok hebt zitten. Ik ben nog opzoek naar een setje. Op mijn 1.2 s zit nu namelijk een enkele.
Mocht je het blok niet compleet verkopen maar in onderdelen dan houd ik mij aanbevolen.
Succes met de ombouw….
Edit: zie net dat ik deze vraag ook al begin dit jaar aan je had gesteld in je restauratie topic B-)

De voorkant zit ook weer in elkaar.
Al even een rondje gereden met de orginele bandjes en rijd lekker en stuurt perfect.
Nu de velgen passen en nieuwe bandjes. De spacers zijn al besteld omdat de maat band die ik wil net te dicht op de binnenkant wielkast zit en ik wil de koni schokdempers niet te stug afstellen.
Weer wat kunnen afvinken van het lijstje
De achteras onder de auto vandaan gehaald.
Alles goed in de verf gezet en weer terug geplaats.
De ophanging voor in de verf gezet en daar kunnen de schokdempers en veren morgen onder.
Er zitten nu Triple S veren onder die 4cm verlagen. Achter Koni classic schokdempers en voor stugge BOGE schokdempers. (Setje van Marktplaats)


Toevallig ook bezig met een restauratie aan een c kadett.
Is wel een city maar dat is eigenlijk qua techniek 99% gelijk.
Kijk eens bij wat ik allemaal gedaan heb, misschien komen de vragen dan vanzelf.
[quote quote=18368671]Goed Bezig, Leuk om te zien dat je zoveel plezier in je City hebt
[/quote]Bedankt! Elk uurtje wat ik kan steek ik in de auto… de tijd vliegt als je eenmaal lekker bezig bent :no-money:
[quote quote=18368661]Ik kan je foto’s gewoon zien hoor,mooie restauratie van je city.
[/quote]Klopt, even op het forum gezocht wat er mis was gegaan met de post en toen hersteld.
Oeps! Waarom zie ik de foto’s wel als ik het bericht op stel maar nu niet in de post?
Lekker bezig.
Mooie Kadett!
Ga ik wel ff volgen, ben zelf nu eigenlijk met hetzelfde bezig maar dan aan een kadett c1 City 1.2S
Mocht je de dubbele carberateur kwijt willen dan kom ik die zo ophalen, ben ik naar opzoek maar heb geen haast.
Eerst alles qua wegligging wil ik aanpakken.
Succes! :good:
:dank-u: Senatorman,
Betere foto’s volgen nog in een ander topic.
Gr Daniel
-
AuteurBerichten