Daniel82

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: E kadett met een c20let #18445886

    Die heb je flink onderhanden genomen…. ook een foto van de motor en de auto nu die klaar is?

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18445546

    20211105_165210

    De Solex ADDHE C40 is helemaal schoon en wacht op nieuwe pakkingen.

    Ook heb ik op Ebay iemand gevonden die mij de gasstang retourveer en vlinderkleppen kan leveren dus die zijn ook besteld.

    20211103_205654

    Werk altijd therapeutische om zo te hobbyen B-)

    20211112_152611

    20211112_152534

    Nu toch alles los is gehaald maar gelijk het spruitstuk een nieuwe coating gegeven.

    20211116_194105

    En ook de startmotor opgepoetst en gespoten. Tevens de kabelboom van de startmotor en dynamo opnieuw geïsoleerd en de dynamo was ook wel toe aan een poetsbeurt met contactreiniger.

     

    Zo blijven we lekker bezig.

     

    O ja… de nieuwe Simons uitlaatdelen zijn ook binnen… dus we kunnen even vooruit.

    20211027_185312

    In reactie op: Kadett C Coupé Retrofitten #18445539

    Leuk dat je een kadett aan het restaureren bent….

    Maar wat bedoel je met Retrofitten, alleen de motor of ook de ophanging?

    Je hebt zelfs setjes van Nederlandse makelij om je kadett elektrisch te maken, moet je wel 12.500 euro over hebben 🤣

    https://www.nlelectric.nl/product-categorie/elektrische-auto/

    Je hebt wel setjes om je veren en schokdempers een upgraden te geven en je kan alle rubber van je onderstel voor PU vervangen voor een betere wegligging en natuurlijk de bilstein en Ko

    ni setjes om je schokdempers een upgraden te geven…. het belangrijkste is je budget.

     

    Je kan natuurlijk ook een groter blok er in leggen of een jongere 1.2S of 1.3 van een jongere opel.

     

    Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen.

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18441043

    IMG_20211016_112318_767

    Inlaatspruitstuk voor de dubbele Solex addhe 40 aan het opknappen.

    Nu nog in de primer, straks ook in de rode lak.

     

    IMG_20211016_112318_827

    Rode kelken (velosity stacks) laten 3D printen van PLA.

    IMG_20211019_193227_183

     

    IMG_20211019_193227_069

    Nu alles past kan de airbox worden gemaakt.

    IMG_20211019_193227_143

    De gasstangen (linkage) is gelast en kan binnenkort gemonteerd worden.

     

    De airbox die over de kelken heen gaat word gelast van aluminium en zal aan de bovenkant een zijde hebben van plexiglas zodat je door de airbox kan kijken.

    De groep A uitlaat maakt plaats voor een groep N uitlaat omdat dit hopelijk meet tegendruk geeft zodat de 1.2S motor dan iets beter in de lage touren rijd. Nu rijd die alleen soepel bij hoge touren vol gas B-)
    <p style=”text-align: left;”>085-K1_600x600@2x</p>
     
    <p style=”text-align: left;”></p>
     

     

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18421774

    20210529_13131920210529_131308

     

    IMG-20210601-WA0009

     

    IMG_20210601_192723_228

    IMG_20210601_192723_188

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18420612

    IMG_20210514_180107_841

     

    IMG_20210514_180107_896IMG_20210514_180107_954IMG_20210516_222054_047

     

    20210518_19524020210518_195249

     

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18420611

    20210424_20202620210424_20131020210424_201058

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18420610

    20210517_20293120210518_20075520210518_200807

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18384191

    Rectificatie op mijn laatste bericht.

    Groep N is natuurlijk 51mm en groep A 60.

    Mijn uitlaat is een ongekeurde groep A, betekent rvs midden, tussen en einddemper zelfbouw zonder keuring en zonder schotten of vulling.

    Ter info :)

    Weer lekker bezig geweest. De Opel loopt ongelofelijk lekker. Denk er nog over na om de rvs tussendemper er tussenuit te halen.

    Ook een stel klokjes op de kop getikt voor de oliedruk en olie temp. Tevens een klokje voor koelvloeistof temp. Maar dat is een mooi winter klusje.

     

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18375278

    Beetje bij beetje kom ik verder met het project.

    Vandaag de carterventilatie geplaatst op de dubbele solex 35pdsi carburateurs.

    Na een lange zoektocht blijkt de carterontluchting van een ford hier ook op te passen. Via Winparts kunnen bestellen.

    20200610_200241

    Na een kleine aanpassing in lengte past deze zeer goed.

     

    Carburateurs hebben ook andere sproeiers gekregen. Nu nog een kleine aanpassing aan de uitlaat en kunnen we gaan afstellen.

    Alles wel al op tijd gezet alleen nog de troboscoop er aan hangen en dan kan ik weer scheuren.

    20200610_200302

    Nu alleen hopen dat ze mij niet aanhouden, uitlaat is nu volledig groep N en is alleen voor het circuit B-)

    In reactie op: Kadett c -60mm achter verlagen #18375276

    Hallo,

     

    Je hebt setjes op Ebay staan van koni, rode en gele. Zijn voor 4cm setjes en max 6cm. Kosten voor 4 dempers ongeveer 350 euri.

     

    Leidinger Tuning in Duitsland heeft ze ook, staan ook op Ebay.

    Maar heb je ook veren? Heb zelf Triple-S veren. Heb je ook in 6cm verlaging en zijn niet te duur.

    Succes.

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18375072

     

    20200605_19382620200605_193734

     

    De 4-2-1 spaghettispruitstuk.

    Maten zijn 38-45-54 heb maar gelijk de grootste voor de 1200 OHV gekocht.

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18374993

    <p style=”text-align: left;”>Het boek “maak uw Opel sneller” schijnt gelijk licht op mijn probleem.</p>
    Gelijk een weetje welke ik met jullie wil delen.

    Als men een andere grotere carburateur heeft geplaatst moet men de vacuüm vervroeger verwijderen en de stang in de verdeler borgen. Tevens moet de timing 3° voor BDP worden afgesteld.

    Het boek gekocht om de afstelling te verbeteren aangezien ik altijd te hoog in touren zat en inhoudende motor op hoge toeren terwijl er geen valse lucht werd aangezogen.

    Het is een erg leuk boek met erg veel weetjes op tuning gebied.

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18374956

    Toch maar ff een update al is het alleen maar voor het nageslacht……

    Speakers, woofer en tweeters ingebouwd samen met scheidingsfilters, aangestuurd met een 600w bleutooth versterker.

    Uitlaatspruitstuk wordt deze week verzonden vanuit Duitsland gekocht bij Leidinger Tuning.

    Ook een boek gekocht “laat uw Opel sneller lopen” erg blij mee…..

    En pakkingen en revisie set voor de beide carburateurs gekocht..  het gaat beginnen :happy02:

    20200601_125647

     

     

    20200528_174549

    Nu afwachten tot alles binnenkomt B-)

    In reactie op: Kadett C Coupe Ombouwen #18373856

    <p style=”text-align: left;”>Wat was het probleem dan met de benzine toevoer?</p>

    In reactie op: Kadett C Coupe dakhemel vervangen #18373855

    De ramen verweideren is niet zoveel moeite, 2 man is wel aan te raden.

    1 houd de ruit buiten tegen en de ander wipt eerst de rubbers van binnen los (zijn plastic hulpmiddelen voor) en dan drukken, niet in het midden van de ruit.

    Let op dat je bij de voorruit eerst de pees aan de buitenkant er uit haalt, als je dit hebt.

     

    Pas wel op, als je rubbers heel oud zijn krijg je ze niet terug, ik heb ze toen allemaal moeten vervangen. Was ongeveer 200.- bij Opel-classic-part in Heerlen (limburg)

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18373733

    IMG_20200328_173522

    IMG_20200403_170428

    IMG_20200404_223230

    Weer veel gedaan en veel gebeurd afgelopen winter.

    De olie, koelvloeistof en waterpomp zij  vervangen… alles afgesteld en volgende week gaat hij de weg op!

     

    In reactie op: Kadett C Coupe Ombouwen #18370011

    Een RDW keuring hoeft niet als het vermogen niet staat vermeld.

    Je zou de auto ook APK kunnen laten keuren, kost even veel als normale APK keuring maar je APK verval datum blijft ongewijzigd.

    Als je bij de RWD laat keuren moet je wel aantonen waar je motor vandaan komt en je moet je aandrijving en assen incl. ophanging dan wel aangepast hebben naar het vermogen.

    Dus alles vanaf 1.9 is dan goed volgensmij. Maar dat had je al gedaan als ik dan mij goed kan herinneren.

    Voor je eigen gevoel kan je dus ook een normale keuring laten uitvoeren. Maar omdat de auto van de 70er jaren is kijken ze naar veel minder APK punten als bij een moderne auto.

     

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18369521

    De dubbele solex is helemaal uit elkaar geweest en afgesteld.

    De Co waarde laat ik door een oldtimer garage afstellen meer nu eerst op gevoel gedaan.

     

    Morgen een testrit maken…. spannend

    In reactie op: Banden Inch past niet, steekmaat wel #18369185

    <p style=”text-align: left;”>et_1</p>
    De 14 inch velg is erg klein van binnen. Grote kans dat er geen 14 inch om jou remschijf met klauw past.

    Anders hier even de uitleg over de ET waarde van velgen.

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18369184

    [quote quote=18369072]Mooi topic en je pakt het grondig aan! Benieuwd naar de volgende updates![/quote]

    Bedankt Blackbull, als je eenmaal iets los hebt gehaald dan kom je al gauw meer tegen en dan is het einde een beetje zoek :)

    De volgende update is een feit. Vandaag een testrit gemaakt met de nieuwe setup. Het heeft wel een paar avondjes gekost om de dubbele carburateur een beetje af te stellen zodat ik een ritje durfde te maken.

    Ik wist dat er wat speling op het gasklep asje zat. Hierdoor gaat de klep van de 1e carb iets eerder open dan de 2e. Dit merk je zeker met rijden dus ik zal het setje moeten demonteren en even helemaal weer netjes moeten maken. Ook moet het stationair nog in perfectie afgesteld worden maar had geen toerentellen. Dus is nu besteld.

    Maar het 1.2S blokje is nu wel verandert in een beest! Hij trekt nu super op en gaat als een speer. Nu doortrekken naar de 100 gaat lekker soepel, eerst duurde dat wat lang.

    En wegrijden is helemaal een feest. Tevens komt de sportuitlaat nu ook meer tot zijn recht. Er komt nu alleen nog een groter spruitstuk op. Maar deze bestel ik in het nieuwe jaar.

     

    Hierbij de foto’s.

    20191005_155910

    20191005_155920

     

    En een foto van het spruitstuk die ik ga bestellen. Deze past op een 1.2 OHV

    Screenshot_20190930-191927_Chrome

    In reactie op: Kadett C1 City 1.2S rijdende restauratie #18369070

    20191004_222607

     

    Met dank aan Randy ben ik nu in het bezit van een volledige 1.2s reserve motor die een nieuw leven krijgt.

    Op deze motor zat een dubbele solex 35 PDSI van een Kadett B.

    Dus deze gaat op de 1.2S van mijn city. Eerst ff schoonmaken.

    In reactie op: Mijn champion update , + cabrio #18369001

    Kijk…. lekker bezig.

    Wat een beest ligt er nu in, gaat de auto nog op de rollerbank?

    In reactie op: Mijn champion update , + cabrio #18368935

    Nou.. die update heeft even geduurd.

    Tegenwoordig kan je de foto’s via je telefoon of tablet via de foto link boven (als je een bericht aan het typen bent) direct uploaden. B-)

    In reactie op: Omkeuren motor RDW #18368924

    Leuk werk om een motor swap te doen. Leer je gelijk super veel over je auto.
    Zorg dat je alle onderdelen van de ophanging aanpast op de zwaardere motor. Vergeet hier de stabilisator stang niet.

    Over de uitlaat hoef je denk ik geen zorgen te hebben. Je kan voor Simons een binnendemper kopen om in je einddemper te doen. En naar de keuring er weer uit halen. Dan wordt het geluid van de einddemper extra gedempt.  Bij een normale keuring meten ze geen DB’s.
    De voorpijp is gewoon los te koop van een groep A uitlaat. Anders even met Egberts bellen. Hebben ze vaak wel liggen. Staan veel advertenties van Egberts op MP.

    De CO meting is iets lastiger met een sportuitlaat, die zal ik voor de keuring laten meten.

     

    Maar je moet het afwerkingsniveau hoog houden. De keurmeesters hebben meestal een hekel aan beunhazen die alles in elkaar knutselen en niks afwerken. Als ze zien dat je veel tijd en liefde in de auto hebt gestopt dan sta je al 1-0 voor.

     

    Maar over die motor doen ze vaak wel moeilijk.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)