Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik, had ik toevallig nog 1 als reserve liggen, maar de stekker die los ligt blijkt niet te passen, deze is een soort van rechthoekig met volgens mij 6 gaatjes voor pinnetjes en de pulsgever heeft een groot, rond gat met 2 of 3 pinnetjes ?
Heb ditzelfde probleem met een GSi van 1998, zat een K&N kitje op, wat niet echt goed gemonteerd zat, heb er nu een originele luchtfilterbak op terug geplaatst, ga dit zo checken of het verholpen is.
Volgens mij is een electrisch dakraam niet origineel!
Rubber moet ergens zijn “gelast”, dus dat er ergens een naad loopt, deze is meestal fabriek af dichtgekit, zou je dus open moeten snijden met een stanleymes.
Is in principe hetzelfde als je kofferbakrubber..
Ur welcome Jeroen!
Onderbroekie, klopt, dit had te maken met dat er een soort van sensor kastje zat die ik helaas niet kon verwijderen, vandaar dat deze in het midden van het zitvlak wat omhoog staat, heb wel gemerkt dat dit niet bij elke Corsa zo is!
Net toevallig bij die van mij wel, had er al het schuim onder weg gesneden, maar mocht niet baten, dus diegene die in het midden zat, was de zak haha!
Gefeliciteerd :D !
Inderdaad, want toen ik het blok liet overkomen, zat daar dus geen kabelboom en computer bij!
Vandaar dat ik alles dus om heb moeten zetten en gelukkig, na een hoop peinzen, bleek dit ook te kunnen, met behoud van originele kop etc., onderblok en dergelijke was dus van de X16XEL.
Als je dus een andere motor wilt swappen, zorgen dat deze compleet is met kabelboom en computer, want met de ombouw naar bijv. C20XE in een Corsa B word ook de originele kabelboom gebruikt van de desbetreffende auto waar de motor uit komt ( of van hetzelfde type ).
origineel gepost door corsaagsi
Denk dat je vrijwel altijd een bijpassende kabelboom moet gebruiken met de ombouw, of is dit niet zo? De kabelboom van een C16XE zal wel iet passen op een X18XE1 lijkt me..Dus zo’n kutding van Mpech of Auto-geen-style heb je helemaal niet nodig.. ?
Want anders ga ik hobbyen en maak ik wel een paar foto’s.. !
Dacht het toch van niet Willem, ik weet 100% zeker dat je de X16XEL ( o.a. Astra G ) niet zomaar aan je originele kabelboom kan slingeren, blok inbouwen is geen probleem, alleen de kop is anders i.v.m. de kabelboom!
Dacht dit dus ook toen ik een vastloper met mijn GSi X16XE had gehad, blok op de kop getikt van een Astra G met 70.000 gelopen, blok ingebouwd, kabelboom paste dus niet.
Kop overgezet van mijn X16XE, injectoren etc. en de Corsa liep weer met het X16XEL blok.
Sta hier dus wel even bij stil, want dat was dus bij mijn auto ook het geval, onderhand een half jaar, want ben zelf dus geen automonteur haha..
Eigenlijk is dit best logisch, want kijk, een C20XE past ook in een Corsa, maar met andere motorsteunen etc., en jawel, ook de kabelboom moet aangepast worden!
origineel gepost door wim-v6
X16XE heeft velen zusjes en broertjes.welke zelfs met meer cilinder inhoud.
deze zijn zo in te bouwen, met de aanbouwdelen van je eigen motor.
dat zijn de volgende motoren:
1.4: X14XE Z14XE
1.6: C16XE X16XE X16XEL Z16XE
1.8: X18XE1 Z18XEDeze zijn eenvoudig in te bouwen en aante sluiten op je eigen kabelboom, inlaat en uitlaatsysteem
Willem
Dennis en Jeroen, heb even een nieuw topic geopend ivm de foto’s!
origineel gepost door jeroen88
@ dabokje hebt een u2u.
:thumbup
Nja, keepin’ it alive, drop me rotste foto wel :D !

Oei, overleden dus.. ? Aanrijding gehad.. ?
Lijkt me wel leuk, maar mijn andere Corsa B is net een grafbak, die hoort echt niet op een meeting thuis haha, was zeker met mijn zwarte B gekomen.. !
Aah, geen blond, 7 ;) !
Ben wel benieuwd, is er al een nieuw topic hierover geopend of ?
21 mei 2010 om 22:58 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628659Heb er helaas geen foto’s van, want het was al schijnbaar ( of het moet gebeurd zijn bij het bedrijf waar de auto werd opgebouwd, dit kan goed, heb daar ook een conflict gehad, want de eigenaar blijkt de beste maat te zijn van mijn ex baas, die mij ontslagen heeft en voor heel veel geld opgelicht heeft, is echt een mega lang kutverhaal waar ik totaal geen zin in heb om te vertellen, want hier heeft heel mijn omgeving onder geleden en wil dit dus ook zo snel mogelijk vergeten, dit heb ik ook tegen de politie gezegd, maar dat schijnt ze niks te doen of te helpen ) en dat van de RDW via de site, damn had dat eerder gezegd, heb het nu gelijk gedaan, thnx voor de tip :thumbup !
Had dat al aangegeven, maar ze hebben alle delen meegenomen ( heel mijn map ) en ik moest het maar met de verzekering regelen, die zeggen heel simpel, wij willen bewijs, nou als je dat gaat vragen krijg je het wel, maar dan krijg ik een aantekening bij de verzekering, wat als gevolg ik dan niks meer kan verzekeren via de bemiddelaar :puke.
Maar het kutte is dat ik dus mijn mapje heb meegegeven, en hier blijken nog de papieren van de andere Corsa B in te zitten gvd, kan ik mijn auto niet laten keuren, kan pas maandag weer contact opnemen, baal echt als een gek..
Aanspraak ga ik zoiezo doen, want dat recht heb ik nog, met nadruk op nog, maar moet inderdaad wachten op de uitslag..
Chassisnummer staat ook op het plaatje voor bij de motorruimte trouwens ( zwarte plaatje wat vast zit met 2 popnagels )..
Zoals al eerder gezegd is, Cali interieur deels, voor en achter panelen kun je shaken, de stoelen zeker te weten, heb hier genoeg foto’s van van mijn eigen B, die zijn wel te doen, de achterbank heb ik er ook ingehad, maar dit is een @$^&# werk om dit fatsoenlijk te krijgen ( had de originele Cali bank erin zitten, dus niet lopen kutten met de leren hoes om die over een Corsa B achterbank te krijgen ).
Als je foto’s wilt zien in dit topic, even een U2U sturen s.v.p. !
origineel gepost door jeroen88
jha idd dat intrieur bedoel ik.maar het calibra intrieur dan?of andere intrieurs eventueel foto s ofzo
grtttzzz
Beste is opkrikken, wiel eraf draaien, inderdaad de beschermkappen losmaken, zitten onderin zowiezo dacht ik vast met 2 of 4 drukkertjes, als die eenmaal los is, kun je een stuk of 6 plastic moertjes aan elke kant verwachten ( zitten ongeveer een cm of 10 uit elkaar, achter is iets makkelijker, maar let op, want die bij je achterbumper trek je vaak kapot )!
20 mei 2010 om 17:40 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628649Mocht het er ( alvast ) uithalen, inderdaad ivm stel dat ik mijn auto niet terug krijg, want als hij al naar domeinen zou gaan, ben ik de zak, dus audio kwijt, nu heb ik er alles totaal uitgesloopt, heb ik dit tenminste nog over.
Lasnaad langs het chassisnummer voor zover ze het gezien hebben, Lizard!
Elke dag bellen heeft geen nut, ook in de tijd dat ik niet aanwezig was op het forum had ik al zeker 4 tot 5 keer in de week gebeld met zowel de copz als het RDW, maar die verwijzen mij weer terug naar de blauwpetten en die zouden weer een afspraak ingepland hebben en ( je snapt het wel hoever het door gaat )..
Hier word ik dus niet vrolijker van, juist alleen maar depressiever, omdat ze er geen flikker aan doen, hier zijn het echt een stel ( woord vervangen door “enge ziekte” ) wouten die er niks om geven, want toen ik dus in dat kamertje zat kwam die hoofdbaas van de agent met wie ik aan het praten was binnengestormd, en die zei van ik heb het al gezegd, alleen de radio!! , op een niet al te plezante toon..
Hoppa, gefixxed :agent !
20 mei 2010 om 15:55 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628646Inderdaad, en daardoor, ook al heb ik alle testen doorlopen bij het RDW, hebben ze de auto niet verder gekeurd, maar opgegeven bij het FTO via de politie ( Forensisch Technisch Onderzoek ).
Dus nee, niet goed gekeurd via het RDW, maar wel normaal via de APK ( technisch meer dan 100% in orde ) en de verzekering + wegenbelasting, ding hoort gewoon op de weg, klaar.
Als ik niet naar het RDW was geweest, was er geen flikker aan de hand geweest, maar ik wilde, net als iedereen het op kenteken hebben dat er een andere motor in ligt.
Aangezien er aan gelast is, “toevallig” bij het framenummer, is mijn auto maar meteen omgekat en moet ik wachtten op uitslag.
En de rechtsbijstand doet er geen khut aan, aangezien dit niet onder de dekking valt, een normale advocaat die ga je uit je eigen zak betalen ( en ga mij hier niet de bek voor open breken, heb er helaas, ook recent ervaring meegehad ), zo iemand kost tenminste 3 a 4 honderd euro per uur excl. bijkomende kosten net als kantoorskosten ( tja, broodjes eten en koffie drinken moet ook betaald worden denk ik ) en dat is erg veel geld, vooral als een zaak lang gaat duren.
Helaas heb ik het geld er niet meer voor en ben ik bijna alles in een korte tijd kwijt geraakt, maar gelukkig komt er nog enig lichtpuntje aan de horizon tevoorschijn, en dat is ons kind wat in november word verwacht als alles goed gaat!
Op het moment ga ik natuurlijk hier al mijn tijd en het beetje geld wat er nog over is insteken en dat lijkt me de beste zaak en investering van de wereld dan een of andere khut advocaat die alleen maar eurotekens ziet en toch geen flikker om een ander geeft dan zichzelf.. !
origineel gepost door 2000
Ik heb hele verhaal gelezen, maar de problemen zijn ontstaan door een “vreemd” framenummer of zo? En hij is wel goedgekeurd bij de rdw?Update in 1e post.
20 mei 2010 om 12:55 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628642Waar het vanaf hangt, aan de officier van justitie, hoe denken jullie dat ik me voel, dat ik blij met de situatie ben of wat.. ?
Hoe het gelopen is is mij ook erg onduidelijk, maar aangezien ze denken dat ik misschien geen lieverdje ben ofzo ( heb wel familieleden die helaas een bekende zijn bij de politie, maar niet in de richting qua omkatten of iets anders met auto’s ), dat ze denken dat ik dat ook ben ofzo, want heb in een half jaar tijd denk ik wel 7 aangifte’s moeten doen ( een paar staan er los van en de rest heeft wel o.a. met de auto te maken ), misschien dat dit tegen werkt, maar ze weten gewoonweg niet wat ze ermee aan moeten.. !!
Dus kan ik maar blijven wachten en doorbetalen, want ze geven mij wel een rapport mee, maar hier kan ik geen zak mee want als ik dit doorgeef aan de verzekering, flikkeren ze mij eruit en krijg ik een aantekening, en dan kom ik geen enkele verzekering meer in straks..
Heb al een nieuwe gevonden ( van mijn andere Corsa afgetrokken vandaag ) !
Ga het morgen eens proberen..
19 mei 2010 om 23:10 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628638Ben vandaag nog eens langs geweest, want kreeg maar niks te horen. Die achterlijke kut DAS doet er helemaal niks aan als ze het woord politie al maar een keer horen of zien en bleek de polis ook tevens niet te dekken :mad: !
De nu 4 maanden zwangere vriendin heeft me moeten brengen, aangezien ik geen wagen op het moment heb en die wilde ook wel eens verhaal gaan halen ( leuk, die hormonen ).
De wout die de wagen om half 10 s’avonds op had gehaald was net weg op zijn motor ( snap ik, aangezien het mooi weer was ), maar die hebben ze gebeld en is gelijk terug gekomen naar het bureau.
Na een half uur wachten, kwam hij binnen en nam ons mee het beruchte kamertje in ( kan er onderhand al een bed in gaan zetten en een tv ), daar kreeg ik te horen dat er al wel was gecontacteerd met de officier van justitie ( hoerrr ! ) en die zeiden dat ik alleen de “losse” delen en de radio ( alweer ) eruit mocht halen.
Heel verhaal vertelde hij en ik legde nogmaals de situatie uit, maar hij kon er ook niks aan doen ( snap ik wel, maar toch ).
Ook vroeg hij wanneer ik de radio er eventueel uit kon halen, ik zeg vandaag ( was al bijna 5, 6 was hij klaar met werken ), hij zegt van ga eerst eens wat eten en dan laat je weten wanneer je er bijna bent, doe ik de poort open, en vergeet je gereedschap niet.
Ik dacht wtf, maar goed, na wat gegeten te hebben was het al tegen 6 uur en de desbetreffende brigadier was er nog steeds, liet ons netjes binnen en ja hoor, daar stond mijn beauty, zowel de auto als ik had het er moeilijk mee, want bovendien na de verbouwing, heb ik er maar 1000 km mee gereden ( moest al de olie verversen en mijn temp plus drukmeter aansluiten ), was dus een behoorlijk KUT moment, band stond slap en de auto startte niet meer, ging wel rond, de brigadier zag dat ik bijna stond te janken dat die niet startte en kwam met de melding, weet je wat, ik regel wat extra gereedschap en we gaan er je hele audio uithalen!
Hij dacht dat we 20 min. bezig zouden zijn, maar dikke lol, 2,5 uur later hadden we de complete audio eruit liggen, vond ik echt wel een toppertje van deze man, zo zouden ze allemaal moeten zijn, want hij was om 6 al klaar en heeft mij toch meegeholpen met alles eruit te halen.
Scheelt wel weer mja, hij zij ook al van kijk je kan er niet je luchtfilter enz. afhalen, want als ze deze wagen nakijken en die blijkt half kaal te zijn krijg ik ook op me sodemieter ( ik had er schijt aan, had de inlaat al compleet losliggen haha , maar dat had die gezien ), ook de computer had ik eraf liggen alsmede het brandstofrelais, computer heb ik terug moeten zetten i.v.m. dat de auto nog wel rond moet gaan ( brandstofrelais heb ik er wel af gelaten, ik niet mee rijden, dan niemand niet ).
Dusss, of ik mijn auto nog compleet terug krijg, I’ll still dont know en hij wist het ook niet, want daar moeten ze nog over beslissen, ben wel een kleinnnn beetje blij dat ik tenminste iets terug heb ( had er ook liever mijn leder interieur uit gesloopt, maar het is niet anders ).
Ga ik natuurlijk wel tegen in, maar als het zover is, post ik dat wel weer boyz.. !
-
AuteurBerichten