Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door VectraDennis
RC code is voor je radio :thumbupDat meende ik al :(.
Kan ik bij de VOD de security code opvragen?
Ik had contact gehad met de dealer en die kunnen wel gegevens opvragen voor 25,00, maar ze kunnen het pasje niet aanvragen.Iemand enig idee of met OP-COM speedlock te activeren is (C1 half canbus) of met Tech2? Of is dit echt pas mogelijk van af full can bus?
origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door D3nnis_
Vandaag op een probleem gestuit.Ik wou in het REC gaan programeren, echter zodra ik programeren open dan krijg ik een foutmelding.
Dit zijn de stappen die ik onderneem (voor de Vec C1):
BODY
REC
Programming
ProgramEchter dan krijg ik een foutcode die ik door zou moeten sturen naar de makers van OP-COM.
Iemand enig idee om dit te omzijlen?Ik heb versie 090820b en de unit draait op v1.39.
Update ging vlekkeloos (zat bij de OP-COM geleverd, moest wel met Winhex werken ;)).
De laatste versie van op-com gebruiken, daarin is het probleem opgelost.
Super, probleem is inderdaad opgelost!
Echter moet ik nu op de security code wachten van de VOD.
Vorige eigenaar had een code opgeschreven op de papieren, echter accepteerd OP-COM deze code niet als security code. Toch is het een 4 cijferige code, de vorige eigenaar zei dat het de RC code is.Ben trouwens van 9 fault codes terug gegaan naar 2.
1 is mn rechter rem licht dat vervangen moet worden.
En de 2e is een error die me niet duidelijk is.
De schakelaar van mn raamnbediening (bestuurder kant) zou een afwijkend voltage hebben? Het is een present fault die constant terug komt.Vandaag op een probleem gestuit.
Ik wou in het REC gaan programeren, echter zodra ik programeren open dan krijg ik een foutmelding.
Dit zijn de stappen die ik onderneem (voor de Vec C1):
BODY
REC
Programming
ProgramEchter dan krijg ik een foutcode die ik door zou moeten sturen naar de makers van OP-COM.
Iemand enig idee om dit te omzijlen?Ik heb versie 090820b en de unit draait op v1.39.
Update ging vlekkeloos (zat bij de OP-COM geleverd, moest wel met Winhex werken ;)).
Ik heb het zelfde probleem sinds vandaag!
Bij het starten vanmiddag ging het zelfde lampje branden, maakte niet uit of de lichten uit of aan waren.
Elke lamp doet het, heb voor de zekerheid ook nog gekeken of ik een stukken lamp had.Rare vraag misschien.
Maar hoe zit het met ‘swappen’ van motorblokken op onze Vectra C’s?
Want ik zit naar de Z20NET te kijken, alleen deze zijn niet geleverd in de Sedan uitvoeringen lijkt het.Wat is hierin mogelijk, om vanaf Z18XE naar Z20NET te gaan?
Realistisch, of is dit niet haalbaar?Ik heb zelf ook last van zo een soort geluid.
Bij mij komt het geluid bij gas los (op de motor afremmen) vanaf 1800 toeren tot ongeveer 1300 a 1500 toeren.
Het lijkt een schavend geluid te zijn, heb verder geen indicaties dat het vliegwiel/koppeling niet meer in orde is.origineel gepost door McLambo
verkoper is: gogotopdigiBedankt, ik kijk er waarschijnlijk overheen want ik kan geen OP-COM vinden, alleen een imitatie Tech2.
origineel gepost door McLambo
origineel gepost door D3nnis_
Misschien een idee voor mensen die ook graag nog OP-COM willen kopen.We kunnen een group buy starten, ik ken wel bepaalde sites waar je ‘bulk’ korting krijgt.
Standaard prijs voor een unit daar is €31,61 inclusief verzenden.Waarom zou je dat willen? Uit China heb je hem voor 21 euro op de deurmat…
Mag ik vragen waar jij hem voor €21,00 vandaan hebt dan?
Ik zelf kon hem niet voor dat bedrag vinden namelijk.Alvast bedankt
Misschien een idee voor mensen die ook graag nog OP-COM willen kopen.
We kunnen een group buy starten, ik ken wel bepaalde sites waar je ‘bulk’ korting krijgt.
Standaard prijs voor een unit daar is €31,61 inclusief verzenden.Wat zou het kunnen zijn bij mijn variant (Z18XE)?
Ik heb hem ook getracht uit te lezen, maar hij gaf geen foutmeldingen m.b.t. dit onderwerp.Tevens heb ik sinds vandaag ook dat het MM/Uitlaatgassen lampje soms gaat branden en weer uit gaat, echter qua prestaties merk ik niks anders.
(Sorry voor thread hi-jacking, maar ik zit met het zelfde probleem).
Ik heb het zelfde probleem soms, bij starten/koude motor krijg ik in mijn display een auto met een moersleutel er door heen.
Op de snelweg komt dit ook soms voor, de melding verdwijnt wel weer uit het niets.
origineel gepost door Famempeters
Ik ben er van overtuigd en heb het even nagekeken dat het in jou geval de lucht massa meter is die de geest geeft of al heen gegaan is .onder deel nr 5wk96062 kost bruto ex btw €203.80 cent bron http://www.hbase.nl
ik zou ff kijken op e.bay doen ze rond de €100
of via de http://www.onderdelenlijn.nl op de online voorraad kijken of op een goede sloop kijken
wat jij voelt als de auto op temparatuur is ,,dan is het net of de auto afgeremd word wil niet doortrekken valt dood wil ik niet zeggen maar heb z,n vermogen niet lekker beschikbaar ,,nou dat is de lucht massa meter deze meet de aanzuig lucht waarde,s en dat met de brandstof regeling zorgt er voor dat je kan knallen .
hoop dat uitleg duidelijk is
Bert
Bedankt voor het antwoord Bert,
Hier was ik dus al bang voor dat het de LMM/MAF zou wezen.
Maar precies wat jij zegt, bij een motor op bedrijfs temperatuur lijk ik wel veel minder vermogen te hebben.Binnenkort maar vervangen, kan het op den duur schade of is het een kwestie van minder vermogen beschikbaar bik bedrijfs temperatuur?
Het gaat trouwens om een Z18XE in mijn Vectra C Sedan.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen, of is dit een ‘normaal’ verscheinsel?
Weer even een vraag tussen door.
Als ik in OP-COM mijn lichten op ‘Xenon’ zet, is het dan nog wel nodig om een Xenon kit te hebben met warning cancelers?
Want de BC denkt namelijk dat je 35w gebruikt ipv 55w (conventionele halogeen), of gaat het niet zo makkelijk?Heeft iemand enig ervaring met OP-Com ‘advanced’?
Het schijnt dat je daarmee alles kan programmeren.
Wat ik er zelf over lees is dat je o.a toegang hebt tot de instrumenten clusters (KM standen bv).
Radio programma, security+VIN programmering.
Er staat ook nadrukkelijk een waarschuwing dat knoeien met KM standen strafbaar is (in het Duits).Hier in de straat staan er 6 en soms staan ze allemaal naast elkaar op de parkeer plaats.
Grappig gezicht! Als het weer eens gebeurt dan zal ik er een foto van maken.Heeft iemand voor mij een betrouwbaar adres (ebay verkoper o.i.d.) waar ik OP-COM kan krijgen?
Trouwens volgens mij moet het mogelijk zijn om TIS te gebruiken i.c.m. OP-COM.
Je kan zelf ‘drivers’ kiezen die TIS moet gebruiken, het lijkt mij mogelijk om TIS dusdanig ‘om de tuin te leiden’ dat OP-COM functioneerd als een ‘Tech 2’ unit in TIS.
Het zijn speculaties maar ik wil het graag gaan proberen zodra ik een OP-COM heb.Ik vermoed wel dat er een hoop programeer werk bij te pas gaat komen, des te leuker het wordt :)!
Omdat het je bezig houd ;)!
De huidige Vectra word dan wel ingeruild over een tijdje voor een Vectra C2 1.9 DTI.
Maar zolang ik deze wel heb zijn er gewoon wat dingen die ik veranderd wil hebben en dat houd me bezig :).
Wat nu nog prioriteit heeft is het volgende:-Automatische lichtschakelaar plaatsen + activeren met Tech2
-Automatisch dimmende binnenspiegel plaatsenDat staat op het moment boven aan.
Ik ben nog hard bezig met mijn project, echter heb ik de de laatste tijd zeer druk waardoor de Vectra er bij in schiet :(.
Wat me de laatste tijd opvalt is dat wanneer ik het gas los laat en met me raam open rij dan hoor ik een soort schurend/zoomend geluid tussen de 2000/1500 toeren maakt niet uit in welke versnelling.
De auto schokt ook heel even als hij de 1500 toeren bereikt bij gas los.
Kan dit duiden op een vervuilde EGR klep of is dit iets anders?Er komt heel soms op het linker schermpje in m’n tellers een moersleutel + auto te staan, is dit een fout melding of een teken dat de auto een service beurt moet krijgen? Als het een fout melding is dan word het toch tijd om OP-COM aan te schaffen ;).
Vandaag wezen tanken, heb zeer lange stukken gereden en zuinig gereden :).
945km gereden op een tank, 58 liter getanked.
Valt me niets van tegen.Komt uit op: 1:16,29
Meer dan dit ga ik er niet uit halen, tenzij ik de auto van gewicht ga ontdoen en als een opa ga rijden… Maar dat is niet nodig ;).
Voor de mensen die zelf hun onderhoud aan de auto doen en die het INSP light willen reseten.
(Dit komt rechtstreeks uit TIS)
1
“Ontsteking UIT” (klem 15). Het display in het instrument moet de dagteller tonen.2
Resettoets (dagkilometerknop) indrukken en ingedrukt houden.3
“Ontsteking AAN” (klem 15) en nog minstens 10 seconden lang de terugzettoets ingedrukt houden totdat de onderhoudsintervalmelding omspringt.4
Na 10 seconden verschijnt op het display in het instrument het symbool met de maximale afstand (35.000 km Otto in de Meriva; 34.000 km in de Signum en Vectra-C of 50.000 km diesel) of “InSP” 2 seconden lang. Uitzondering Agila: 30.000 km voor otto en diesel.5
Na succesvol terugzetten wordt tot het loslaten van de stelknop op het display de tekst ” —-” weergegeven. Daarna verschijnt opnieuw de weergave van de afstand resp. het tijdstip.TIS is zeer handig :)!
Nog even een correctie:
Er zitten 16″ velgen onder, 215 55 R16.
Dan wel met goedkope Tyfoon banden die als ze op zijn vervangen worden voor beter banden.
Daar kan het ook wel iets aan liggen?Wat zijn dan precies de verschillen waardoor het nieuwe type blok 18 pk meer heeft t.o.v. het ‘oudere’ type?
Heeft iemand hier zich al in verdiept, is het mogelijk om dit ook op de ‘oudere’ types te krijgen?
Want voor mijn gevoel is de 122pk net wat te weinig voor een Vec C met z’n gewicht.Vandaag even het interieurfilter vervangen voor een nieuw GM exemplaar.
Het oude filter was zo vies als wat, merk gelijk verschil met het nieuw filter erin!De planning was om vandaag Xenon in te gaan bouwen inclusief de koplamp sproeiers, echter laat het weer zich niet van zijn beste kant zien dus moet ik wachten.
De FMH optie werkt inderdaad :)!
Alleen nu probeer ik het zo te maken dat mocht het buiten donker zijn en je ontgrendeld de auto met de AB dat de lichten dan ook even aan springen (net als FMH).
Ik zit er aan te denken om dit te realiseren door gebruik te maken van de automatische dimmende binnenspiegel module.Voor de USB oplossing ga ik een Dension Gateway 300 proberen in te bouwen, deze schijnt ook rechtstreeks op de headunit te kunnen zonder aux-in.
Wat betreft de CDR2005, deze word vervangen voor een NCDC2015 i.c.m met een BID scherm.Heeft iemand enig idee of de Vec C standaard is uitgerust met een subwoofer o.i.d?
Het geluid klinkt zeer goed namelijk en er zit aardig wat bass in de auto wat net lijkt of het van een subwoofer komt, alleen ik kan nergens een woofer vinden.Nog veel te doen aan de auto, maar dat houd het leuk :D!
Bedoelen jullie trouwens deze module:
http://www.happylightshow.de/English/english.htm -
AuteurBerichten