D3nnis_

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: vectra C 19DT/H roetfilter DELETE #17855352

    Zeer intressant dit, ik vraag mij echter af is hier meer rendement uit te behalen?
    D.m.v zowel de pre-cat als de cat te verwijderen?

    Dit i.c.m het verwijderen van de DPF, zodat je dus een ‘rechte’ non restricting flow krijgt.
    Hieruit moet toch meer dan 7pk winst uit te behalen zijn toch?

    In reactie op: Tech2 #17850563

    [rquote=1909149&tid=145926&author=aapje1963][rquote=1908747&tid=145926&author=D3nnis_]Je hebt niet persé Tech2 nodig om TC te activeren, middels OP-COM is dit ook mogelijk.
    Echter kunnen ze niet zien dat OP-COM gebruikt is dus het is safe.

    Aangezien je nog garantie hebt, zou ik zelf niets doen maar hun de problemen laten oplossen conform afspraak en richtlijnen.

    Succes er mee;).[/rquote]

    Ik wacht ook op hen…garantie…maar ik wil bv niet weer 3x terufpff dus als ik zou weten waar ze het in de computer aan kunnen zetten …zou ik dit aan kunnen geven.. iedergeval niet in de ABS hoe..

    Elders maar waar?:hmmz

    vr gr[/rquote]

    Ik zal morgen even voor je kijken, welke menu’s je moet doorlopen om er bij te komen.

    In reactie op: Tech2 #17850560

    Je hebt niet persé Tech2 nodig om TC te activeren, middels OP-COM is dit ook mogelijk.
    Echter kunnen ze niet zien dat OP-COM gebruikt is dus het is safe.

    Aangezien je nog garantie hebt, zou ik zelf niets doen maar hun de problemen laten oplossen conform afspraak en richtlijnen.

    Succes er mee;).

    In reactie op: Display toerenteller op hol?? #17840127

    Ik heb het zelfde probleem met het display in mijn toerenteller!
    Sinds de winter leek het erger te worden, er missen gewoon pixels.

    Ik ben bang dat het een ander display word.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17439587

    Vandaag 4 nieuwe banden gemonteerd :).
    Het compleet inlaat traject (filter t/m gasklep) los gehaald en gereinigd.
    Nu de EGR uitgeschakeld is werd het tijd om alles te reinigen, man wat was dit smerig!
    Tevens gelijk met OP-COM de gasklep gereset.
    Wat rijd de auto weer heerlijk!

    Nu alleen nog olie+filter, benzine filter, distributie + toebehoren en waterpomp vervangen en de auto kan er weer volledig tegen aan.

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505448

    Wat een dikke update Peter!
    Ziet er super uit :thumbup:wors.

    Zoals er al eerder vernoemd is, nu alleen nog de elektrische ramen inbouwen en het is ‘af’ ;).

    In reactie op: Wat is dat voor geluid bij koude start ? #17819961

    Dit is iets wat mijn auto dan toevallig niet heeft?

    Maar wat je hoort is ter bevoordeling van de opwarming van de auto (met name de katalysator).
    Hierdoor word de katalysator op temperatuur gebracht, gevolg minder schadelijke uitlaatgassen en langere levens duur voor de katalysator.

    In reactie op: OP-COM #17576555

    Gister een update laten uitvoeren van de ECU met Tech2, ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk in rijgedrag!
    Voorheen reageerde het gas langzaam voor mijn gevoel, het is nu zeer direct en rijdt veel prettiger.
    Het sturen gaat nu ook veel directer, het lijkt wel of met de update de auto in ‘sport’ stand gezet is want de motor lijkt ook veel soepeler en gretiger te lopen.

    Tevens hebben we de EGR weer geactiveerd want volgens de monteur moest deze update ook wat fouten hiermee oplossen.
    Voorheen had ik een inhoudende motor en gaf de EGR een bepaald geluid tussen de 1500/2000 toeren bij gas los, dit is nu ook opgelost.
    Hierna hebben de we EGR alsnog uit gezet om in de toekomst verder problemen te voorkomen ;)!

    Wat ik zelf wel gek vond is dat Speedlock niet te programmeren valt bij mij, ik dacht dat middels Tech2 dit gewoon te doen was?
    Volgens de monteur is dit alleen mogelijk bij de C2 modellen.

    Ik kreeg te horen dat het gebruik van OP-COM dusdanig foutmeldingen geeft wat hun terug kunnen zien, iemand verder bekend hiermee?
    Of is het gewoon een standaard dealer praatje omdat hun anders geld mislopen ;)?

    In reactie op: Xenon Inbouw #17817431

    Bedankt Jurgen,

    Mooie oplossing :)!
    Ik ga morgen in de middag weer verder ermee en dan gelijk langs de VOD om de lampen af te laten stellen (als dat nodig is).
    Kan ik trouwens de huidige plus en min kabel van de lampen gebruiken, of moet ik vanaf de accu nieuwe draden trekken?

    (Veel vragen ;))

    In reactie op: OP-COM #17576506

    Gister kreeg ik een CEL/MEL lampje (heb het wel vaker gehad dat die spontaan ging branden en ook weer uit ging, zonder merkbaar verschil aan de auto).
    Heb de Vec gelijk aan de OP-COM gehangen, kreeg een foutmelding dat het brandstof systeem ‘To Rich’ is.

    Ik heb een live run gedaan tijdens stationair lopen van de motor, toen gaf hij constant aan dat bank 1 van de 02 sensor Rich/Lean liep.
    Nadat ik de fault code verwijderd had kwam deze ook niet meer terug.
    Echter bleef bank 1 nog wel Rich/Lean lopen.

    Iemand ervaring hiermee? Want volgens de Opel handleiding help ik mijn katalysator om zeep als dat lampje brand.

    In reactie op: OP-COM #17576475

    Wat me vandaag trouwens opviel in OP-COM.

    Als ik de KM stand uitlees dan is die een paar duizend kilometer lager dan wat de teller werkelijk aan geeft.
    Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

    Ik wil dit eigenlijk wel terug draaien, weet alleen niet of ik hier gedonder mee kan krijgen met NAP, want daar heb ik geen zin in.

    In reactie op: OP-COM #17576466

    [rquote=1855035&tid=117943&author=afterburner27]ben ik toch benieuwd welke dealer dit voor jou heeft gedaan…
    Want volgens mij werkt niemand daar aan mee….
    [/rquote]

    Je begrijpt dat ik hier niet inhoudelijk op in kan gaan, misschien was het niet al te verstandig om het te posten.
    Echter deed de lokale VOD hierover totaal geen moeite.
    Wel is het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik de APK keuring niet door kom doordat de auto teveel uitstoot.

    In reactie op: OP-COM #17576464

    Vandaag middels Tech2 de EGR uit weten te schakelen, wel waren er bepaalde updates van de ECU nodig om dit voor elkaar te krijgen.

    Heb het gelijk met OP-COM gemonitoord en hij blijft inderdaad op inactive, moet ik de EGR nu ook met een pakking afdichten of is dit verder niet meer nodig?
    Want de pakking kon ik ook zo krijgen.

    Tevens Speedlock laten activeren, dit kreeg ik met OP-COM niet voor elkaar.

    In reactie op: Binnenspiegel (automatisch dimmend) #17792488

    Je hebt U2U.

    Kan iemand mij aan de rest helpen?

    Bij voorbaat dank.

    In reactie op: Verlichting bij ontgrendelen #17779108

    Hey Jurgen bedankt voor je antwoord.

    Maar dat bedoel ik niet, dat is follow me home en dat werkt inderdaad goed.

    Ik bedoel echt follow me to the car wanneer je naar de auto toe gaat als je de auto ontgrendeld met je AB.

    In reactie op: c20let met evo 8 turbo #17764081

    Waarom kijk je niet voor een Garret GT2871R?

    Begrijp me niet verkeerd, de GReddy TD05SH turbo komt het dichtst bij de Evo 8 turbo.
    Deze heeft een flow capaciteit tot 400pk, echter is de Evo 8 turbo afgestemd op de geometrie van de Evo.
    De 4G63 2.0 Evo 8 motor heeft een heel ander karakter dan de Opel 2.0 C20LET.

    Het 4G63 blok is gebouwd om toeren te maken, en komt dan pas ook tegen de 6500 RPM tot leven qua max vermogen.
    Het standaard C20LET blok is een blok wat over het gehele toerengebied geleidelijk moet presteren.

    Mijn advies is dan ook om voor de Garret GT2871R te gaan.
    Deze turbo heeft ook een flow capaciteit van 400pk efficiënt.
    Het is een duall ball bearing turbo die snel opspoelt in de behuizing van een T3/T4 turbo en heeft een interne wastegate.

    Echter laat deze turbo na de 7000 RPM het afweten, je hebt hier geen effectief vermogen meer en het zal dan ook hard kelderen.
    Voordeel is wel dat hij onderin al snel mee zal doen.

    In reactie op: Overweeg aanschaf Vectra Z32SE #17768361

    Sorry voor de offtopic,

    Ik zelf zit te denken om straks de C1 weg te doen en een C2 V6 2.8t ervoor terug te halen (daar een zakelijke diesel voor de deur komt).
    Alleen ik vind de cijfers wat tegenvallen voor een turbo motor, ligt dat aan mij?
    Iemand ervaring met deze combinatie, wil het vooruitkomen en hoe zit het met gemiddeld verbruik van de auto?
    Heeft er ook iemand ervaring met origineel naar chippen? Hoe is de auto dan, als een beest of nog steeds ‘minder’?

    In reactie op: Met dit weer ,Airco aan of uit #17769043

    Airco slaat bij mij gewoon aan direct bij het starten, echter als ik hem overschakel naar koud dan springt hij direct uit.
    Hier tevens een link naar de bovag website over het gebruik van de airco in de winter:
    http://www.bovag.nl/index.php?pageID=18&messageID=643&ss=21

    In reactie op: Xenon inbouwen bij Vectra C 2006 #17767077

    origineel gepost door speaker
    Je kan ook een setje nemen van een onbekent merk en daar een ‘ warning-canceller’ tussen zetten , krijg je geen melding op je BC.

    Of… je kan gewoon ook een setje er in zetten en ff naar de dealer rijden , die kunnen met de tech2 je vec op xenon zetten. Dan is het probleem ook verholpen !

    Keuze genoeg !

    Suc6

    Helemaal mee eens, alleen je kan ook iemand met OP-COM in je omgeving vragen om de auto op Xenon verlichting te programmeren.

    Heb het zelf ook gedaan met OP-COM en geen waarschuwingen op de BC (ook zonder warning canceller).

    Controleer a.u.b. wel je lichtbeeld, ga voor de zekerheid langs bij een garage en vraag of ze je lampen willen controleren/afstellen op het juiste lichtbeeld.

    Niets is zo vervelend/gevaarlijk als aftermarket Xenon setjes die niet goed afgesteld zijn en zo zeer veel strooi licht veroorzaken waardoor je medeweggebruikers verblind (met alle gevolgen van dien).

    In reactie op: OP-COM #17576300

    OP-COM blijft me verbazen :D.

    Heb laatst TC/ASR aangezet en tot mijn verbazing werkt het ook nog.
    Waarom is dit fabriek af al gedaan, zijn er zo meer ‘foefjes’ die gewoon aangezet kunnen worden?

    Zag trouwens ook dat de elektrische inklapbare buitenspiegels ook gewoon aangemeld kunnen worden met OP-COM. Mooi speelgoed dus voor m’n project ;)!

    In reactie op: Dagje EDS Marl #17765962

    Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?

    De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
    Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
    Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

    In reactie op: Remlicht problemen #17764940

    Wederom een nieuwe lamp erin gedraaid, motor starten en lampje was direct weer kapot!

    Iemand enig idee waarin dit probleem kan liggen?

    In reactie op: OP-COM #17576235

    Vandaag alle codes opgevraagd, stond wel te kijken van het bedrag wat ze er voor vroegen (€29,99).
    Heb tevens gevraagd of ze speedlock met Tech2 konden activeren, kon hij geen zekerheid op geven.
    Echter kost het me hoe dan ook €25,00.

    Morgen ga ik eerst zelf maar eens kijken wat met OP-COM mogelijk is.
    Sowieso moet de dealer nog wel de software van de auto updaten.

    In reactie op: Memory seats #17758834

    Niemand hier met deze optie, of die hierin geïnteresseerd is?

    In reactie op: Wat betekent dit lampje? #17756026

    origineel gepost door Opel4all
    Hallo,

    Probeer eens twee nieuwe lampjes voor je remlichten, ook al branden ze gewoon, als er één iets zwart is dan krijg je al een melding.

    En omdat hij ook brand als je geen verlichting aan hebt, denk ik dat het je remlichten zijn, twee nieuwe lampjes kosten de hele wereld ook niet.

    Groetjes, Joche

    Correct, na een OP-COM sessie bleek het dat bij mij het linker remlicht ging, deze vervangen en de BC gaf geen fout melding meer.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)