Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probeer dit eens http://link.marktplaats.nl/242737832
Heb het 2 jaar geleden in een escort van 96’gebouwd.
Sleutel baarden laat je even bij de vod op maat maken of anders bij een sleutel winkel.
Werkt perfect.
Gr D.J.R.
volgens mij is de kabel er aan de korte kant.(had namelijk ook van een omega):hmmz
Ja gasklep zit onder de inlaat spruitstuk aan de bestuurderszijde van je motor.
Alleen of dat gaat passen met dat einde van de kabel op je gasklep dat hoop ik maar.
Je zult misschien een zelf gemaakte beugel moeten maken voor op je gasklep huis waar de kabel weer in valt:o
ja heb ik ook maar van willem over genomen hoor:thumbup:PMaar als het een van jullie het lukt dan ga ik ook weer op zoek naar die troep en dan mogen jullie het voor mij er in bouwen. ja het hoef natuurlijk niet voor niets:vertag
D.J.R.
Nou veel suc6 weet waar je aan begint. ik het het hele zooitje verkocht omdat je er niet zo 123 bij kan.
Heb alles geprobeerd om er goed bij te kunnen.
Eenigste wat je kan doen is de abs systeen weg halen en de accu dan kun je er een beetje bij.
Ik durfde het niet aan om het allemaal weg te halen want de stekker van de servo zit pal onder de abs.maar hopelijk lukt het jou wel en wens ik je veel cruise plezier.
of even onderdelenlijn.nl proberen en op de sloop is er echt wel iets te vinden al pak je er een van een astra.
Zoekt en gij zult vinden.:thumbup:D
Maar waarom een B2 achterklep
origineel gepost door Myszek
Je zit ook met het slot. Dat gaat niet passen.Dus je gaat of een losse sleutel moeten gebruiken voor je achterklep, of ‘m met de CV bedienen (weet niet of je dat hebt).
Verder geen afwijkende dingen voor zover mij bekend (en je zelf al hebt aangehaald). Overigens kan je gewoon B1 achterlichten blijven gebruiken, alleen loopt de lijn dan niet door.
Je oude slot kun je overzetten en dan kan je gewoon je eigen sleutels gebruiken
Ik wil er nog geen eens in weg gebracht worden op m’n begravenis,vet lelijk.
Nee dat mag nog geen eens op internet gezet worden:puke:puke
7 januari 2010 om 21:04 In reactie op: Waar ben je deze zomervakantie met de Vectra geweest. #17509313Met de Fam naar Frankrijk geweest en de sleurhut achter de vectra die het erg zwaar had.

En voor al als je niet weet welke bruggen je tegen gaat komen (Pont de Normandié).

Hier had de veccie het erg zwaar,kwam met 40km/ph in z’n 2 met 4000 toeren boven.



En achter me reden m’n schoonouders met hun 1.6 8v rode astra van 1998 (maar wel een kleinere caravan).

Gr D.J.R. Dirkjan
origineel gepost door Silverspeed
als je merkt dat de auto bokt dan maak je dat toch gelijk? ikzelf zou het niet prettig rijden vinden… al helemaal niet naar een ander land toe…het bokken was minimaal vooral als je op een rontonde rijd en geen gas geeft.:sleeping
Overigens hij heeft goed z´n best gedaan naar frankrijk en terug.:thumbupOke dat gaan we dan eens doen,bedankt
ja kweet het ook niet maar ik wil eerst even de egr en gasklephuis schoonmaken en de egr afdoppen.
En is er iemand die een HOW-TO heeft van een 1.6 16v hoe je alles loshaalt en wat ik moet loshalen.
Graag met wat foto’s er bij,want ben zelf al bezig geweest maar je komt er slecht bij.
Dirkjan
Oke dan ga ik dit maar eerst even doen.
Bedank alvast en prettige kerstdagen allemaal.:D
origineel gepost door CarloAstra
origineel gepost door D.J.R.
Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
volgens mij geef je zelf al het antwoord, zolang jij dit niet repareert en doorblijft rijden met een slecht lopende motor zal je verbruik ook niet dalen.
Ja dat snap ik maar voor de vakantie kon ik met een volle tank benziene 550/600km mee rijden en toen zat de nieuwe tank er al 2 maanden onder.
En het bokken en stoten deet ie toen ook al.
Ben met vakantie naar frankrijk geweest met de caravan en dan verbruikt ie natuurlijk meer maar na de vakantie kon ik er weer gewoon 550/600km mee rijden.
Nu de laatste 2 maanden haal ik amper de 400km met de zelfde afstand.Dirkjan
Ja er is een splinter nieuwe onder gekomen en met de zelfde tank inhoud.
En hij lekt niet:D23 december 2009 om 12:11 In reactie op: Allemaal prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling #17572704Ook vanuit deze richting allemaal hele fijne kerstdagen en een gezond 2010:thumbup
En hou de veccie’s heel met oud en nieuw.Dirkjan D.J.R.
Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
Die eco is er voor om zuinig te rijden dan want als de auto knop aan staat dan verbruikt ie meer:vertag
toch een mooi systeem he:D
Maar we hebben weer wat geleerdking:Dirkjan
Ja maar als je hem op auto heb staan dan staat continu de arico pomp te draaien toch en dan verbruikt ie meer brandstof :o
hebben jullie hem altijd op de auto stand staan,ook met deze winterse weer?
Mvg Dirkjan
oke das nie duur,ga ook maar eens zoeken:hmmz
Bedankt
Ps gave auto.:thumbup
origineel gepost door -BlendjuH-
Vandaag weer even t nodige gedaan :P:P
En ja ik moet haar weer even stofzuigen :sleeping






Gave teller verlichting.
mag ik eens vragen wat dat kost al die lampie’s en is het veel en lastig werk??D.J.R.
ja dat heb ik ook gehad.
heb toen het slot er uit gehaald en vervolgens met een hamer even een flinke klap gegeven.
Stekkers er weer in gedaan en het werkte weer.:D
Waarschijnlijk wat vocht dat ie niet goed kontact maakte.:hmmz9 november 2009 om 20:52 In reactie op: Auto van m'n schoonvader slaat af onder het rijden #17545515origineel gepost door joh.krottje
beste dirkjan.
ik heb onlangs hetzelfde met mijn auto gehad bij mij was het de computer van de auto nadat deze vervangen was door een ruil-computer bij opel kon ik weer gewoon rijden er bleek namelijk enkele onderdelen bijna gedésoldeerd te zijn en daardoor kapot gegaan zijn.
mijn auto kon nog maar 5 minuten lopen je kan dit controleren door de min van brandstofpomp relais K16 rechtstreeks op de accu aan te sluiten
nu waar zit die in de auto als je voor de auto staat staat aan de rechterzijde de accu dan heb je 2 zwarte dosen de linker is de relaisdoos als je die open doet zie je links 2 paarse relais dan moet je vanaf het voorraam gerekend de 2 de relais verbind de bruine draad door met de accu dan moet het euvel over zijn dan weet je dat het de storing is die ik eerder heb beschreven dat de computer een defect heeft
EVEN TER WAARSCHUWING DE CONTROLE OPLOSSING MAG NIET PERMANENT INGEZET WORDEN IVM BRANDGEVAAR HET IS ALLEEN TER CONTROLE VAN DE COMPUTER OF DIT HET DEFECT IS.
JohannHe johann,
moet ik de min kabel los halen van de relais K16 en dan door verbinden met de plus rechtstreeks op de accu of moet de min kabel gewoon blijven zitten op de relais k16.
En bedoel je dat die kabel voorlopig blijft zitten ook onder het rijden???Dirkjan
Ja Ja dat willen we zien gaaf he z’n spoiler:D:thumbup
Nou een prachtige wagen. ……..Ruilen met die van mij…… hahaha:P
D.J.R.
8 november 2009 om 20:18 In reactie op: Auto van m'n schoonvader slaat af onder het rijden #17545513origineel gepost door wim-v6
ALs je na een uur pas kan starten denk ik eerder aan een toerental (krukassensor) sensor of iets anders elektronisch.met een kapotte egr kan je m direct weer startten.
Willem
Ja dat klopt wel willem, heb het met m’n vectra a ook eens gehad en kon hem wel gelijk weer starten. maar waar zitten die sensoren van de kruk as en is dat een klusje dat je dat zelf kan vervangen??:D:hmmz
D.J.R.
-
AuteurBerichten