Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Klanderman
Als je het heel grondig wilt doen is dit mijn werkwijze:Als eerste kun je de auto het beste wassen (met de hand) doormiddel van de 2 emmer methode.
De eerste emmer vul je met een auto shampoo ( ik gebruik nxt 2.0 shampoo van Meguiars) De 2e emmer vul je met warm schoon water. Je was met de shampoo en spoelt de wash mitt (soort van washand, veel beter dan een spons waar zand in blijft zitten) in de emmer met schoon water. Hierdoor is de kans op krassen veel kleiner!!Daarna ga je de auto kleien. Dit doe ik altijd met de klei van Mothers, net zo goed al Meguiars alleen naar verhouding een stuk goedkoper. Dit kleien staat grondig beschreven op de verpakking en doet echt wonderen zoals hierboven al is beschreven.
Stap 3 is het polijsten van de lak. Dit is een klus waar je wel enige ervaring mee moet hebben, je hebt namelijk kans op swirls als je het niet goed doet, zeker bij de donkere lakken is dit goed zichtbaar. Je moet ook altijd beginnen met een fijn polijstmiddel. Als de krassen dan nog niet weg gaan kun je altijd nog met een grover polijstmiddel gaan werken. Wel moet je hem dan met een fijn polijstmiddel na polijsten. Gebruik voor het polijsten een goede polijstmachine, bijvoorbeeld een DAP 500. Ik gebruik zelf altijd polijstmiddelen van 3M.
Als je dit polijsten niet aandurft kun je ook voor bijvoorbeeld de Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner, Step 1 gaan. Deze kun je handmatig opbrengen en is een mildere variant van het machinaal polijsten.Een volgende stap is Meguiars Deep Crystal Polish, Step 2. Dit is een hele goede polish (geen polijstmiddel!) die de lak goed voorbereid op het waxen. Deze polish voedt de lak waardoor hij al een erg diepe glans krijgt. Vooral mooi bij donkere lakken)
De laatste stap die ik altijd doe is het waxen van de auto. Hiervoor gebruik ik altijd Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. Deze wax blijft er zeer lang opzitten en zorgt voor een geweldige glans.
Als je dit allemaal te veel werk vind (je bent er toch zeker wel een volle dag mee bezig) zou je de polish ook over kunnen slaan. Je kunt ook direct na het polijsten gaan waxen, dat is geen probleem.
Vergeet ook niet je nieuwe velgen goed in de wax te zetten. Het vuil hecht lang niet zo goed aan de velg als die goed gepoetst is! Dit is ook het makkelijkst te doen wanneer de velg nog niet onder de auto zit. Maak ook meteen de banden mooi zwart met bijvoorbeeld bandenzwart van de Action, kost nog geen 2 euro. Dit geeft de banden een mooi glans en daardoor lijken de velgen altijd nog harder te glimmen!
Het is intussen wel een aardig uitgebreid verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik beloof het je als je het eenmaal hebt gedaan dan raak je aan de glans verslaafd;)
Groeten,
ChielZo je zult wel onderhand door je ATV uren heen zijn met dat gepoets.:jerry:jerry
Ik haal de hogedruk er wel over heen en daarna een borstel met een zeepie van gardena en even de sproeier er op.
Droog maken en dan met een polijst machiene met schuur pasta poetsen en voor het mooie met het zelfde machientje hoogglans poets er op aan brengen.
Totale tijd 4 uurtjes.Dirkjan
Nou de buurvrouw heeft haar vectra vandaag weer eens gewassen en dat na 3 jaar.
Nu wist ze ineens weer welke kleur die had.:jerry
Dirkjan
Heb ze bij de gamma gekocht, ja dat zeg ik gamma:jerry
Maar ze doen het prima maar heb dan geen xenon.
Zitten de draden of stekkers niet losjes?Dirkjan
Nooit doen heb dit ook al eens vaker gehad alleen dan met mobiel’s en andere dingen die ik te koop had staan via MP.
Doe dit niet!!!!!!!!!!!!!!
Dirkjan
Ja heb wel speling op de fork maar dat heb ik met wat glade tape om de pook gedraaid en nu zit ie wat strakker.
En nee hoor niks uit de versnellings bak.
Had dit ook met de vectra b1 maar hoorde zeggen dat de pen versleten kon zijn en bij vervanging dat ie dan weer beter ging schakelen.Gr Dirkjan
origineel gepost door azx111
origineel gepost door sw_reijnders
geen idee . . . hoeft niet aan jou te liggen, misschien is het wel een verkeerd relais.heb je alles goed vast gesoldeerd
haal je ECU er eens uit, stinkt deze (muffe brandlucht?)
Misschien had je hem toch beter even kunnen laten repareren door een professional, kost wel meer dan 3 EUR maar kans op succes is veel groter. Ik was 240EUR kwijt maar ben zeer tevreden kijk maar eens op http://abs-nl.ecu-rc.com/
Succes
Ik kon hem laten maken voor 265 euro maar dat is nog een hoop geld.
En als timmerman zijnde moet je toch veel kunnen.
Het enigste waar je goed voor uit moet kijken is het los zagen of snijden van de computer en dat je niet iets raakt zo als bij mij.:cry
Maar tot nu toe is ie nog steeds goed en z’n relay kun je zelf ook wel plaatsen.
Let er ook op dat je als je een relay met 5 pootjes heb wel de goede af knipt want ik knipte dus de verkeerde af ja spiegelbeeld.:D
Het heeft mij 6 euro gekost en 250 euro bespaart.:vertagDirkjan
Ps stel je even voor. staat wel zo netjes.
Auto vandaag weg gebracht voor een nieuwe olie filter huis.
Prijs van dat ding viel wel mee €54,45
Heb maar gelijk nieuwe bougie’s in laten draaien €32,84 en natuurlijk moest er nieuwe olie in €9,04
Totale rekening was €170,71.:vertag
Ze zijn er 75 min mee bezig geweest met de auto.
Ja arbeid was het duurste €74,38:vertag:vertagHopelijk lek ie nu niet meer en kunnen we weer rijden zonder te druppelen.
Dirkjan
25 september 2010 om 17:17 In reactie op: Vectra gaat weg(staat inmiddels op verkoop gedeelte) #17732323Veel sterkte met het verlies van je moeder Denis.
Maar gelukkig blijf je toch opel rijden al is het dan geen vectra.
Gr Dirkjan
Marcel, heel veel sterkte de komende dagen en gecondoleerd van af deze kant.
Gr Dirkjan
Kijk hier eens misschien hebben ze ook voor een vectra a
Ik heb ze besteld maar ze hadden verkeerde geleverd voor mijn b2.
Neem geen blauwe leds want over dag zie je niks en vooral als je een boordcomputer display hebt.
Heb nu witte leds besteld.http://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-1164165/Complete-set-Opel-Vectra-B-Omega-B.html
Gr Dirkjan
Heb vanaf zaterdag gelukkig geen storingen meer gehad.
Lampje blijft uit dus dat ik de gasklephuis schoon hebt gemaakt heeft zeker baad gehad.
En daar kwam natuurlijk oom die storingen vandaan.origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door sjouke
maar als ik die tekening bekijk past er ook een vervangings filter op … anyways … maakt ook niet uitheb je bij het terug zetten van dat huis dan ook ff met je finger een laagje nieuwe olie over die ring gedaan of is dat ook alleen maar nodig bij vervangings filters (das tegen het lekken hebben ze mij vertelt)
Bij het plaatsen van een Blikken filter heb je mooi geen oliedruk.
Passen doet ie wel ja.
Deze behuizing gaat vaak lekken omdat velen garages de deksels VEEL te vast draaien.
Het huis is los te vervangen, heb er al meerdere gehad.
Willem
Willem
He willem is z’n ding erg prijzig want ze gaan er een bestellen maar als ik ongeveer een prijsje weet dat ze me niet besodemieteren.
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door sjouke
maar als ik die tekening bekijk past er ook een vervangings filter op … anyways … maakt ook niet uitheb je bij het terug zetten van dat huis dan ook ff met je finger een laagje nieuwe olie over die ring gedaan of is dat ook alleen maar nodig bij vervangings filters (das tegen het lekken hebben ze mij vertelt)
Ja ook bij deze filters moet je de rubberen ring insmeren.
Bij deze constructie is dat zelfs cruciaal, aangezien het rubber mee draait met het monteren.Wat jullie bedoelen daar lekt ie dus niet het is de behuizing zelf
Waar zou je dit kunnen bestellen want die nummers die jij stuurt weet ik niet waar ik dat kan halen.
Maar hopelijk is dat het en niet m;n blok.
origineel gepost door sw_reijnders
nee sjoukbij de z18xe kun je ook een gietstuk op je motorblok hebben waar je een inleg filter in zet ;)
maar lekt tie dirkjan
Ja:cry:cry:cry kleeeiin beetje maar.
Maar had vorge week nieuwe olie filter er in laten zetten en dat was ook hard nodig (lag in stukken)
Bij de nieuwe filter zit natuurlijk ook een nieuwe keering dus dacht die is lek.
Vervolgens hebben ze hem schoongemaakt met remmen reiniger en verrek 2 dagen later weer een grote druppel onder de auto.
Heb dat betreft liever ergens ander een grote druppel hangen:jerry:jerry maar ja het zei zo.
Ze gingen nu na vragen of de bus vervangen kan worden want hij lekt waarschijnlijk achterlangs.Vanochten en gisteravond ben ik weg geweest met de auto en het starten gaat perfect en het lampie ging ook niet meer aan.
Maar ja ga nu niet te hard juichen want wie weet gaat ie weer branden.We wachten af.
ja ga hem laten wissen en dan kijken we wel veder maar P0304 – Verbruik cilinder 4 heeft dat te maken met een van de bougies die geen goede vonk maakt.
Volgende week komen er wel 4 nieuwe in.
We wachten noh even af maar is super iritand als dat lampje weer aan gaat
Heb vanavond de gasklep huis er af gehaald en eens goed schoon gemaakt.
Dat was ook erg nodig wat het carteventiel was ook volledig dicht geslipt.
Misschien dat dit ook een reden is van de storingen.




Na een lekkere aanrijding toch maar besloten om een b2 aan te schaffen.



Kan zijn dat de stekkers anders zijn zo als bij de koplampen.
De op hanging lijkt mij dat dat het zelfde is.
Is er toevallig ook een HOW-TO over hoe je mistlampen aan gaan als je links of rechts afslaat.:hmmz
Je ziet het bij de mercedes,bmw en ook de skoda’s hebben het.
Zal ook mooi zijn als onze vectra’s dat ook kunnen.Dirkjan
Dat is prima want het lampje dat een auto met steeksleutel moet voorstellen gaat zo nu en dan branden.
Kan natuurlijk zijn dat er nog oude storingen in zitten en gereset moeten worden.Wat de condensotor betreft die hangt zekers 10mm los van smd print dus daar gebeurt echt niks mee en als ik isolatie troep had dan had ik dat zekers even gedaan maar moet eerlijk zijn tís niet in me opgekomen.
Laat me weten als je een op-com ter beschikking hebt,dan kom ik even een bakkie doen.
G Dirkjan
Haha ja nou Wijchen en bergen op zoom is voor mijn niet ver rijden en ja zo iets kunnen we regelen toch.
We kennen allemaal buren dag nou bij ons noemen we het ……………………… ja vul zelf maar in.Maar even terug te komen op dat (waarom hangt er zwevend en niet geisoleerd een radiale condensator over je print..??)
Het werkt toch en er zit een kappie over heen en dan zit er ook nog een knal rode kap over heen:jerry:jerry
En dat voor 6 euro zit mij het best.
Anders had het zeker 1000 euro of meer gekost.Nee maar er komen ook nog verzend kosten bij.
Maar heb een richt lijn en vindt 25 euro ook genoeg.
Dirkjan
Ben vandaag terug geweest met de TRW 13091801 naar de electro boer om dat ik ten eerste een verkeerde pootje had af geknipt van de nieuwe relay maar wel zodaanig dat ik het er op gesoldeerd kon krijgen.
Maar door het open zagen van dat kasje heb ik een djode geraakt en deze lag er half af.
Dat kleine dingetje naast het oude relay.
Gelukkig hadden ze een ander alternatief voor me.

Ook maar gelijk nog een nieuwe relay mee genomen en deze er in gesoldeerd.
Heb alleen een uitsparing moeten maken in de deksel en deze later dicht gekit.
Daarna de boel er op geschroefd en stekker er weer in contact om gedraaid en geen gezoem meer onder de kap alleen ging het abs lampje niet uit.
Heb toen de auto gestart en in eens was het lampie uit.
Ben even 3 kwartier gaan rijden maar hij ging gelukkig niet meer aan.
Ook even flinke nood stops gemaakt en hij werkt perfect.
Dus we zijn weer zo blij als een kleine jong.
Alleen toen ik de straat weer in reed begon dat lampie (auto met steek sleutel) weer te branden.
Zou het kunnen zijn dat alles nog gewist moet worden?Ps wil iedereen nogmaals bedanken dat dit probleem is op gelost.:thumbup
Dirkjan
-
AuteurBerichten