Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou het is een originele bosch dynamo en misschien dat er iemand is die hem wil overnemen voor een zacht prijsje.
Scheelt mij ook weer in de kosten.hahaNou het is een originele bosch dynamo en misschien dat er iemand is die hem wil overnemen voor een zacht prijsje.
Scheelt mij ook weer in de kosten.hahaGisteren avond m’n nieuwe dynamo er op gezet.
Ik hoor iedereen nog zeggen “t’is maar een half uurtje werk”.:D
Nou ben twee uur bezig geweest met dat rot ding.
Waarom is mij niet verteld dat er ook nog een gietijzeren kap om heen zit die je weg moet halen om bij de bouten van de dynamo te kennen komen??:cry
En dat de bouten van dat kappie helemaal onder aan het blok zit. lekker joh.
Maar geeft niks jullie hebben me genoeg info gegeven en een hoop geld bespaard.Weer een tevreden opel rijder die deze tropic gaat sluiten
Jongens nogmaals bedankt voor jullie uitleg en info.Ps: Wat ga ik met mijn oude dynamo doen???
Kan ik die ergens in leveren en dan geld voor beuren:D:PDirkjan
[rquote=1874643&tid=143006&author=wim-v6]spanner met sleutel 15 met de klok meedraaien om de riem eraf te krijgen.
Willem[/rquote]
Oke Willem duidelijk:D Maar krijg ik hem er dan wel weer makkelijk er op??:D
[rquote=1873900&tid=143006&author=Famempeters]accu pool los de multie riem er af en los schroeven .meer is het niet de multie riem zit met een veerspanner dus met ring sleutel 15 er op eff voelen welke kant je tegen de veer in de riem lost teken ff op een papiertje de riem loop .
verder monteren in omgekeerde volg orde .
een ruil dynamo kost doorgaans zo rond de 130€
een nieuewe bij huizen elektrik in huizen kost 115€ met 3 jaar garrantie en is 100 amp uur zijn 2 modelen een met v snaar schijf en een met multie riem en die is voor jou passend .
heb je een sloop op de buurt of gebr Opdam zie site daar kost een dynamo onder garante dat hij goed is 50€
is wat je zelf wil .
omwisselen dynamo is bij de 16xel een wat minder klusje andere modelen iets gemakkelijker ,, verder valt het mee dooregaans dik half uurtje .
Bert[/rquote]
Zet ik sleutel 15 op de spanner en dan los draaien of op de dynamo??
Ja heb even gekeken maar is ingewikkelder dan bij de ouder autos daar moest je spannen met de dynamo.Oke dat was duidelijk. Nu even de aandacht over het vervangen van dat ding. HOE……. En waar moet ik op letten.
Graag een stappenplan.[rquote=1873425&tid=143040&author=sw_reijnders]derde foto
van RS online dus[/rquote]
Ja sorry was nog niet helemaal wakker:sleeping
Waar heb je die relay vandaan??
Die van mij ging naar 2 maanden kaduuk.
Wel handig als het weer gebeurd.Dirkjan
Ja airconditioning en ecc zit er op,dus dan is 120A misschien beter.
Morgen bel ik Smits autotechniek wat een ruil of een gereviceerde dynamo kost.
Anders bestel ik hem bij winparts.Iemand nog een uitleg hoe je z’n dynamo er uit moet halen?
Dirkjan
[rquote=1872985&tid=143006&author=wim-v6][rquote=1872920&tid=143006&author=sjouke]100A is standaard op een benz. vectra B … de 120 A zie je nog wel eens op de diesels geloof ik [/rquote]
70A 100A 120A 125A zijn allen op de Vectra-B Benzine modellen geleverd
zo zijn er 2.0 en 2.2 diesels met 70amp dynamo’s geleverd,
en ook 1.8-16V 2.0-16V 2.2-16V 2.5-V6 en 2.6-V6 motoren geleverd met 120 A dynamo’sMijn 2.5 V6 CDX heeft net als iedere andere 2.5 V6 en 2.6 V6 CDX / Elegance met een 120A of 125A dynamo (bij mij staat er netjes op het plaatje 125A
Voor elke motortype in de Vectra-B is zowel de 70A (zelfs 55amp) 100A en 120A leverbaar, en pasbaar.
Let op de dynamo’s voor de 2.2-16V, V6 en Diesels kan je niet op de andere benzine modellen zetten.
Verder zijn ze voor de 1.6 1.6-16V 1.8-16V 2.0-16V gelijk.
Willem[/rquote]
Dus een 100A is goed?
En als ik hem laat reviseren?
Is dat een optie??Is er iemand die ervaring heeft met z’n dynamo te vervangen.
Bij deze auto’s is het iets ingewikkelder dan de oudere auto’s.
Graag wat tip’s en misschien een HOW TO.
en welke type moet ik nou hebben want kan de dynamo er nog niet uit halen om te kunnen lezen wat voor een type het nou is.
Dirkjan
Heb zitten neuzen op winparts en daar geven ze 3 dynamo’s op.
Laadstroom A 70 € 94,-
Laadstroom A 100 € 104,-
Laadstroom A 120 € 104,-Nou kies maar….
Welke zou er in moeten komen?????Heb hem door laten meten en yep onder de 12 volt gaf ie aan.
11,21 op de volt meter.Weet iemand waar ik goedkoop een nieuwe kan bestellen?
En is het erg lastig om hem zelf te vervangen???
[rquote=1858016&tid=140551&author=VectraDennis]het lint wat je hebt gekocht op MP is 2ehands??
die zou dus kapot kunnen zijn??bij mij heeft contactspray en een beetje heen en weer met de kabeltjes wel geholpen.
let vooral op dat de kabeltjes niet geknikt liggen.[/rquote]Ik ga m’n oude lint eens proberen en misschien dat ie het dan wel doet.:angel
Stekkertje van airbag is toch het zelfde alleen van de claxson waarschijnlijk niet.
Als dit werkt dan weten we zeker dat het lint defect is en ik hoop dat je gelijk hebt.
Je hoort nog van me Dennis.:thumbupDirkjan
Airbaglint kun je op een manier monteren met de pijl naar beneden.:sleeping
Het inspuiten van de stekker heb ik gedaan met contact cleaner en had dus de polen naast de accu liggen.Maar waar het om gaat is dat ik het orginele stuur vervangen hebt door een lederen sport stuur met stuurwiel bediening en dat mijn orginele stuur geen voorbereiding had in het bestaande airbag lint.
Heb dus op MP een andere airbag lint gekocht met voorbereinding voor stuurwiel bediening.Maar ga eens kijken of ik ook nog storing blijft houden met m’n bestaande airbag lint.:hmmz
Vanavond stuur er weer af gehaald en stekkers van airbag lint in gespoten met contact cleaner.
Helaas heeft dit ook geen efect gehad en nog blijf ik dus met een knal rode airbaglampje zitten die niet uit wil:argueHad eigenlijk wel reactie verwacht van onze grote kenner over aibags Bas maar volgens mij is ie in slaap gevallen achter z’n pc:P:P
A.U.B. help me met deze fout code:D
00032 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme bestuurdersairbag laag
Aanwezig
Heeft dit te maken met airbaglint zo als vectradennis zegt??Ik heb even gouw tussen de hapjes door (M’n Meissie is jarig) het oude stuurairbag lint uit elkaar gehaald maar wat moet daar nou iets aan kapot gaan?:hmmz
Is gewoon een lint van een kilometer lang die lig op gerold in een cassette dus lijk mij dat dan de stekkers niet goed contact maakt.
Zal morgen de stekkers even in spuiten met contactspray en dan nog eens proberen.Weet je dat dan zeker want dan stuur ik even een mail naar die beste man waar ik dat stuurlint van gekocht hebt.:argue
Zo te zien was het erg gezellig zonder mij:D:D
Maar weer erg mooie foto’s.
Ik zag dat er ook een rooie vectra station in de rij stond,ben dus niet de enigste met z’n op vallend kleurtje:P
Maar van wie is deze schitterende boliede???
Graag wat meer foto’s ben er gek op.Dirkjan
[rquote=1846408&tid=140551&author=sw_reijnders]check of die stekker exact hetzelfde is dirk jan
ik vermoed eigenlijk van niet en dan krijg je alleen maar foutmeldingen[/rquote]
Ja heb dus nu alleen maar fout meldingen.:cry
Gisteren avond had ik eindelijk even tijd om het stuur te vervangen. wat zat ie vast:argue
Maarrrrrrrrr jep storing lekker zeg.
Stekker is eigelijk wel het zelfde maar de orginele had een borging.
Heb de OP-COM er aan vast geknoopt en kreeg deze storing door:Totaal aantal foutcodes: 1
00032 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme bestuurdersairbag laag
AanwezigFout code gewist maar blijf terug komen.:fy1
Wat nu???
Oude stuur terug zetten denk ik.:sleepingDirkjan
[rquote=1849076&tid=140551&author=Erwin1987]Stuur er niet af?
Moer paar slagen losdraaien ( niet helemaal anders sla je je tanden eruit)
dan een paar tikken van de achter kant en dan een keer goed trekken.
volgens mij moet ie dan los zijn.Erwin[/rquote]
Ja dacht ik ook maar op een of andere manier blijft ie mij dwars zitten.:argue
Ga van de week weer even proberen.Ik heb de polen er af gehaald en na een half uur w8ten even tegen elkaar gehouden en niks aan het handje.:angel
Ja jammer dat ik de stuur niet van z’n as af kreeg en ook nog een verkeerd airbaglind had.Maar dat gaat goed komen.
Je Bas kom je nu mee, had dan even een u2u gestuurd.:sleeping:sleeping
Als goed is krijg ik hem morgen binnen.
Zal het wel zien of het past en of het gaat lukken.:hmmzDirkjan
oke dan laat ik hem verzenden.
Bedankt
[rquote=1845681&tid=140551&author=arjontje][rquote=1845647&tid=140551&author=D.J.R.]Donders krijg geen eens het stuur van zijn as af.
Hij zit muur vast of is er nog ergens een verborgen bevestiging???:mad::mad:En trouwens zag de stekkers wel zitten,maar m’n nieuwe stuur heeft flippers en daar zit geen stekker.
Achter het kapje van de RA zit het wel voorbereid.
Kun je die stekkers los kopen of is er een ander manier???
Deze foto heeft geen stekker voor de flippers maar is dat te vervangen?
Dirkjan[/rquote]
je hebt dan ook een ander airbag lint nodig.
is de ronde schijf achter het stuur.Daar zit dan wel de stekker voor de stuurbediening aan.[/rquote]
Is deze goed genoeg???:hmmz
http://link.marktplaats.nl/393923036
Dirkjan
-
AuteurBerichten