Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2012 om 23:17 In reactie op: 0,0 roest, helaas wel stuur aan de verkeerde kant :-( #17998837
Alles went..zelfs een stuur aan de “verkeerde” kant. Desnoods bouw je ‘m om naar links-gestuurd.
Hierbij mijn toekomstige Sport..
De BBS-velgen worden vervangen door 13″ ATS Classic..

Omdat het 1.9 blokje wat minnetjes was, deze gewisseld tegen een 400-blokje. Misschien dat deze weer geruild
gaat worden tegen een 2.0e Ook al de einddemper geruild tegen die van de Manta 400.



Originele stoelen eruit, Recaro’s van een Manta B GTE erin. Toen kwam ik erachter dat de deuren niet meer dicht
gingen, omdat de deurbakken en -grepen tegen de stoelen aan kwamen. Dit opgelost door de bakken te verwijderen
en de deurgrepen naar voren te plaatsen (zaten zowiezo al belachelijk ver naar achter)



De onderdelen zijn inmiddels uit Duitsland gearriveerd..



De volgende stap is om het model eerst volledig van de lak te ontdoen, dankzij verfafbijt (geen geschuur voor mij :cool: )
Hierbij de replica van m’n eigen Manta 8)
Ik begon met een standaard witte Manta GT/E van Revell, deze jaren geleden eens blauw gespoten met ATS classic’s, getinte ruiten.
Maar slechte primer en lak gebruikt, want de lak liet los. Toen de 2de verbouwing gestart met als resultaat een replica van m’n Manta GSI.




Voorzien van een aluminum 400-blokje, spruitstuk, verdelerkap en bougiekabels zelf geknutseld..




Tussendemper ertussen uit gehaald en einddemper aangepast. Kuipstoelen en vloerbedekking aangebracht.




In de primer..portiersloten rondom verwijderd net als de sproeiers en antenne. Koplampen van een 400 model geplaatst.




En tot slot eindelijk in kleur gespoten en Manta GSI decals geplaatst.





Maar we kunnen wel eens wat afspreken, kunnen we wat ervaringen/tips delen.
Ik weet van deze Manta (LT-08-LS) alleen dat hij korte stukken heeft gereden.
Elke dag van Valkenswaard naar Leende, een ritje van 10min enkele reis :thumbdown . En dat 2x op een dag 5 dagen in de week.
Kwam deze s’ochtens wel eens tegen als ik naar m’n werk reed.@Raluph wrote:
fiets elke dag naar eindhoven naar TU terrein…..mijn HBO (niks universiteits gedoe….) opleiding zit daar…..maar ben nog geen goudkleurige d kadett gezien met fluorgele velgen……weet wel een blauwe te staan in een zijstraat van de Hoogstraat.
Maar gebruik mijn kadettje om alleen naar het werk te rijden en terug op zaterdag….naar de meerenakkerweg (zal verder maar geen reclame maken maar heeft met water, zeep en auto’s te maken ;))
Weet niet waar je door veldhoven rijd maar hij staat in veldhoven-dorp (beste deel van veldhoven natuurlijk ;))Die blauwe Kadett-D ken ik wel..is een 1.6s automaat Berlina, die staat er al een tijdje. Heb de eigenaar al eens gevraagd of hij deze niet weg wilde doen
(hij doet er niks/weinig mee), maar schijnbaar is die van z’n vader geweest en heeft hij de bedoeling om de Kadett op te knappen..en dat was zo’n 3 jaar geleden :???:Zal er volgende keer op letten of ik je Kadett spot..als ik weer eens in de buurt ben. Zaterdag kom ik weer in Veldhoven, en anders kom ik m’n Kadett even wassen ;)
Ben benieuwd naar de foto’s en het hoe,wat&waarvan ;)
Ik haal eerst het hele model uit elkaar tot ik een kale body over heb, deze ontdoe ik van z’n lak doormiddel
van verfafbijt van Sikkens. Dan kan ik eventuele aanpassingen doen aan het plaatwerk. Dan zet ik deze in
de primer, spuitbussen van AutoK (automaterialenzaak), dan haal ik eventuele oneffenheden weg door middel
van natschuren. En dan kan het geheel in kleur gespoten worden, dit laat ik dan weer op m’n werk doen (autoschade).
Als ik het zelf in kleur zet, gebruik ik spuitbussen met een “brede” sproeikop van Motip.Ben zelf bezig om een 1:18 Ascona B SR om te bouwen naar een Sport.
@nilsvdb wrote:
bedankt,
nu moeten we wel nog gekerud worden, en kijken welke motor we erin gaan hangen. mss een 1.3S dan zien ze het verschil niet met een 1.2 he
Het uiterlijk verschil tussen een 1.2 en een 1.3 is wel duidelijk hoor.. ;)


Maar hopelijk zullen ze dat bij een keuring niet opmerken :sleepingAha! Daar is die witte verbrede D-Kadett dus gebleven ;)
Om er een ander blok dan een 1.2 erin te hangen zul je alles moeten veranderen. Qua motorsteunen/veerpoten/radiateur enz..
Dus als er op papier een 1.2 staat zul je er niks anders in kunnen hangen zonder dat dat opvalt bij een technische keuring.Ben wel benieuwd in welke staat deze Kadett nu is.
Kijk eens op het volgende forum, daar zitten de Kadett D-rijders :D
http://dkadett.forum2go.nl/index.php” onclick=”window.open(this.href);return false;Ja..klopt.
Het is even klooien..wat ben je van plan met de Manta?Je kunt deze verwijderen door met 2 dunne platte schroevendraaiers de wielen eraf te “wippen”.
Die zwarte ring die je aan de achterzijde van de velg ziet zitten, zit op de as geschoven/geklikt.
Je moet de 2 schroevendraaiers dus tussen de as en die zwarte ring zetten.Heb je daar ook plaatjes van?
Kan iemand mij vertellen/laten zien wat het kleurnummer is van een Sport (de zwarte versie uiteraard)?
Schroef dat complete slot er eens uit, dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer die in de deur hangt.
Dat zal dan €700 per velg zijn..dat klinkt een stuk aannemelijker :hmmz
Het zijn wel prachtige velgen, al had ik ze graag in ’t zilver (originele look).Ik heb zijn advertentie’s op Ebay.de bekeken, en voor zo’n €500 heb je inderdaad “slechts” een setje verbreed staal.
Zijn andere creatie’s heb ik nog niet gevonden.Nette Manta :thumb
Wat je punten betreffen:
-het peil van je remvloeistof zakt niet zomaar, of je remblokken zijn ver op of er is een inwendig lek.
-Ik zou zelf zou de c.v.motortjes eruit gooien, ben je (hoogst waarschijnlijk) van het gezeik af.
-kans zit erin dat je huidige knipperlichtrelais sluiting heeft, probeer eens een nieuw relais.Voor zulke unieke velgen vind ik €400 à €500 een nette prijs, als je ziet wat voor werk het is.
Die Caravan is anders ook prachtig! :thumbup
@prayer wrote:
haha, uhm, nee eigenlijk niet aan gedacht…
misschien dgek wel? die was weer weg toen ik terug kwam uit de winkel namelijk…Zag er wel leuk uit trouwens..2 van die D’tjes langs elkaar :thumb
Wilde wel een foto’tje maken, maar had m’n camera niet bij :sleepingMisschien dat je deze al had gevonden?
http://link.marktplaats.nl/526037510″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo’n zelfde brugje staat ook op mijn verlanglijstje.. ;)
Als er 1 van mij zoiets binnen krijgt, moet die voor straf in de hoek king:
@manta1977 wrote:
De middelste is een 14 inch Manta GSi-velg. De 400-velgen hebben een ander afdekkapje.
En ook weer wat geleerd.. ;)
Lachen..nu alleen nog leren synchroon te driften ;)
-
AuteurBerichten

