Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het blijft natuurlijk wel een combinatie van veren dempers en stabi en ja je moet er zelf mee rijden maar info en advies kun je hier wel krijgen. Ik heb ook al het een en ander geprobeerd van gele koni, rode koni, jamex en nu bilstein dempers (achter zitten er van een C kadett ook op aanraden) met de veren wil ik ook nog wat veranderen. Een kennis doet slalom met Ascona en heeft voor veren van100kg en achter 50kg en als je dat ziet rijden.Op de duitse site kun je ook veel info over wegligging vinden.
Maar de bevestiging van de voor stabi aan de draagarmen zie je ook wel eens met unibolts en daar was ik erg benieuwd naar.Als je achter meer grip wilt moet je de panhardstang vervangen door een Mumfordlink gaat je rolcenter van naar beneden http://www.lescanfield.info/rear_geometry.htm effe deze site checken. Het is effe werk om het onder je auto te krijgen
Ik vind het ook best veel geld maar mij is verteld door Intrax (schokdemperfabrikant) dat dit veel scheelt. Dit was het eerste wat hij mij vertelde dat een goede stabilisator veel “rol” over de voorkant voorkomt.;)
Een 2e heb ik er ook al onder moet er voor apk onderuit stuurstang komt ertegen als auto helemaal uitgeveerd is en maximaal gestuurd.
9 november 2008 om 13:29 In reactie op: gezocht orange ascona van marktplaats daar is ie voor de zov #17409705Ohja bijna vergeten zit geen stripping op:vertag:vertag
9 november 2008 om 13:28 In reactie op: gezocht orange ascona van marktplaats daar is ie voor de zov #17409704Misschien beetje last van vocht aan de binnenkant achterraam lijkt wat vochtig en ja de biedingen daar moet je je soms niet teveel van aantrekken
Vind deze veel beter dan met dat blauwe “sjaaltje” 9.5:thumbup

Voor de 2 aansluitingen heb ik een blokje gefreesd waar 2 banjobouten door heen gaan en daar een remleiding aan. Het door boren van de gaten is niet makkelijk je moet schuin boren en de kans is groot dat je boortje breekt en het staal van de tangen is vrij hard. Ik heb schijven van een Renault megane16V erop moest dan wel een afstand schijf/bus draaien voor de juiste diepte van schijf t.o.p.v remtang.
dat je de Alpina velgen eronder heb zitten tijdens het slijp en laswerk zonde laat ze niet beschadiggen
Voor de eerste keer op circuit en met straatbanden vind ik het goed gaan. Vooral je starts vind ik snel en ja met betere banden dat zal zeker schelen, dan breekt de achterkant ook wel wat minder uit of achter wat zachter veren?????
volvo 240 klauwen werken incombinatie met goede remblokken prima bij mij (blokken Ferodo)Klauwen passen er zo op alleen even een T stukje voor de 2 aansluitingen. Gebruik ook goede remolie ik gebruik blue racing nooit last van fading
Hey zijn er ook boekjes bij? :wors:wors:worsHoe krijg je het gevonden corres:thumbup:thumbup
Is misschien het deksel van de oliepomp erg ingesleten?
Ik blijf dit topic nog steeds bekijken maar plaats eens een paar foto’s van delen die julie gaan opknappen en wat er aan gaat gebeuren. Spuiten, stralen, nieuw oprijwerk etc. Dan word je misschien beter begrepen.
De Blitzen bij de Blitzen en de Manta’s HIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En info over garagebedrijven kun je ook via internet vinden of BELLEN!!!!!!!!!!!!!!Ja de velgen die ik heb liggen komen onder een sport vandaan maar moeten wel worden opgeknapt. Denk dat er ooit nog wel weer eens een auto voor deze velgen komt
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door cuupi
Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz
maar waarom de moeite van n andere achteras
je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard aseventueel kun je t diff nog vastlassen
maar zelfs dat zou ik niet doen;)over die 1.8 bakken
revisie geen idee wat dat kost???maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
getrag 240;)PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.
kleine ATSen passen niet om grotere remmen:vertag
Anders zaten ze ook onder die van mij heb nog een set van 5 liggen ligt niet in de weg en je krijgt er bijna niks voorking:Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.
Het is alweer een tijdje stil gebeurd er nog wat b-tuning?
Ik zou toch blijven zoeken voor eentje zonder striping en als het dan toch een “sport”moet worden niet te veel chrome geeft weer veel werk.
Ik heb een keer een ascona gehad daar zat het op geplakt met dubbelzijdig band. Kon het er dus vrij gemakkelijk af halen.
Die onderste pijp van de rolkooi heb je daar geen last van met je knieen/benen? Lijkt mij daar lastig.
De powerflexbussen is dat een beetje te doen? Zijn nog best prijzig denk?
Verder een mooi project met nog veel werk neem aan dat je straks alles weer uitbouwd voor het spuitwerkMooie wagen goede kleur8.5:thumbup
Ja als je even ga zitten kijken zijn er heel veel verschillen. Maar wel mooie wagens
-
AuteurBerichten